Praha – Ministr dopravy Petr Bendl 1.3.2009 v pořadu České Televize, Otázky Václava Moravce, uvedl, že zvažuje zrušení výběrového řízení, které vyhlásila SŽDC a jehož cena se šplhá ke 36 miliardám. To se naplnilo a Bendl během včerejšího dne toto výběrové řízení zrušil. Jedním z důvodů byl protest odborů, kterým se nelíbil zejména nejasný převod 4 tisíc zaměstnanců ze státní organizace na soukromou firmu a nejistota jejich zaměstnanosti. Tato zakázka, jak jsme vás již informovali, by na skoro 9 let zbavila SŽDC starostí nad správou všech železničních tratí v Česku.
Zakázku vyhlásil bývalý ministr dopravy Aleš Řebíček; Bendl se v OVM nechal slyšet, že má zájem na prověření a posouzení všech nezbytností s ní spojených a nevylučuje její případné zrušení, což se tak včera v odpoledních hodinách stalo. Podle současného ministra v současné době panuje nejistota, zda vítězná společnost dokáže zajistit celkový objem prací na celém území státu. SŽDC si od zmiňovaného převodu zaměstnanců pod jednu společnost slibovala zejména zefektivnění práce a snížení nákladů až o 11%.
Zdroj: ČT24, text: Vítek_V
| 11.3.2009 (7:00)
Jinak ČD je možná subjekt v "kapitalistickém" prostředí, nicméně co se týče produktivity práce, flexibility personálu, přístupu k zákazníkům... a mohl bych pokračovat ještě dlouho... bych je řadil do druhého nejtemnějšího období naší novodobé historie..
Ad SYN:máte špatné informace. Odbory nevzdorují tlaku kapitalisty na své členy,ale na všechny pracující. Zatím jsem neslyšel o někom,kdo by nechtěl výdobytky odborů na zaměstnavateli využívat. A pokud by někdo chtěl zrušit právní statut odborů,má přece možnost,ne? A rovnováha je právě to,co je nyní-kapitalista chce co nejvyšší zisk na úkor svých zaměstnanců a odbory naopak.
Na tratovkach prezamestnanost nehrozi, neb se poslucovalo co se dalo, takze ubylo i prednostu.
Ad Vousáč: taky se pohybuji v oboru a souhlasím s tebou, že se o nějaké přezamněstnanosti nedá u SDC ani mluvit. U nás se sotva pokryjí potřeby na tu nejnutnější údržbu a hlavně pohotovost. Docela je problém při odchodech do důchodu atd. najít náhradu a hlavně to chce třeba 3 roky v oboru elektro než se z kluka ze školy stane samostatný pracovník. Ještě bych chtěl poznamenat, že je velký rozdíl v nutnosti údžby na koridorových tratích (kde je vše prakticky nové) a jinde, kde se neinvestuje a zařízení je na pokraji životnosti.
Je docela zajímavé, že stát (SŽDC) se chce na jedné straně zbavit zaměstnanců a na druhé straně se chystá živá dopravní cesta a přechod X tisíc lidí od ČD a.s. Ti se později také budou outsoursovat?
To by se Vám líbilo?
Uvědomuji si že jde o rovnováhu, řekl bych že ve většině oblastí dneska tato celkem existuje, ale na dráze ten pocit nemám, tam mi to příjde že existuje stmelený blok který je ochoten udělat maximum pro své výhody (aspoň maximum možného za dané situace).
Je fakt že nejsou jediní, stávka učitelů už tu též jednou byla, ale zdaleka nejčatěji slyšíme o stávce na železnici, nesouhlasíte?
A jestli se peníze utápí a nemaká se od toho jsou určitě kontrolní orgány, aby toto zjišťovaly a na chyby upozorňovali. A i kdyby dvě firmy dělaly totéž, nemusí to být vždy totéž. Protože třeba opravovat jednu výhybku není to samé jako opravovat jinou, takže nevím v čem by to porovnávání zpočívalo.
Já myslím, že pokud má SŽDC přezaměstnanost, tak to určitě nebude na dělnických profesích, ale právě v "kanclech". Takže by třeba právě ti někteří úředníčci mohli být vysláni do terénu a zkoumat zrovna to plýtvání či neplýtvání penězi.
SŽDC je kapitalista? Nebo ČD? LOL. Jsem se dlouho tak nenasmál. Mmch, jakou ekonomickou a manažerskou zodpovědnost mají odbory? Ono když si něco vynucují, tak by taky měly něco nabídnout. Protože kdyby to na téhle planětě fungovalo jen a zcela podle chtění zaměstnanců, tak se asi nikdy nikde nic nevyrobí.
Obecně bych asi řekl že outsourcovat denodenní údržbu není moc efektivní (obvykle dochází ke sporům co přesně dle smlouvy má firma dělat a co už není ve smlouvě), ovšem větší akce (něco jako "výměna svršku na 5ti km") bývá obvyklejší zadat externí firmě (spíš než si držet vlastní kapacity na takto velké akce).
Předem děkuji někomu kdo má přehled a podělí se o info...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










