..: Ministr dopravy zrušil výběrové řízení za 36 miliard :..

Trať 024 Praha – Ministr dopravy Petr Bendl 1.3.2009 v pořadu České Televize, Otázky Václava Moravce, uvedl, že zvažuje zrušení výběrového řízení, které vyhlásila SŽDC a jehož cena se šplhá ke 36 miliardám. To se naplnilo a Bendl během včerejšího dne toto výběrové řízení zrušil. Jedním z důvodů byl protest odborů, kterým se nelíbil zejména nejasný převod 4 tisíc zaměstnanců ze státní organizace na soukromou firmu a nejistota jejich zaměstnanosti. Tato zakázka, jak jsme vás již informovali, by na skoro 9 let zbavila SŽDC starostí nad správou všech železničních tratí v Česku.

Zakázku vyhlásil bývalý ministr dopravy Aleš Řebíček; Bendl se v OVM nechal slyšet, že má zájem na prověření a posouzení všech nezbytností s ní spojených a nevylučuje její případné zrušení, což se tak včera v odpoledních hodinách stalo. Podle současného ministra v současné době panuje nejistota, zda vítězná společnost dokáže zajistit celkový objem prací na celém území státu. SŽDC si od zmiňovaného převodu zaměstnanců pod jednu společnost slibovala zejména zefektivnění práce a snížení nákladů až o 11%.

Zdroj: ČT24, text: Vítek_V


city.elefant Poslat mail autorovi | 11.3.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel waszyn 
11.03.2009 (14:39)  
vousac: na jaký úkor? Mohu poprosit o vysvětlení? Kapitalista dává dělníkům minimálně přesně tolik za kolik jsou ochotni danou práci dělat. Pokud je s nimi spokojen či si je chce udržet dává jim i víc. Na tom je něco špatně? Měl by na platech rozdat veškerý zisk? Asi je jasné jaký by to mělo vliv na kvalitu,konkurenceschopnost výrobků a následně počet pracovních míst? Takové experty fakt miluju:)
Jinak ČD je možná subjekt v "kapitalistickém" prostředí, nicméně co se týče produktivity práce, flexibility personálu, přístupu k zákazníkům... a mohl bych pokračovat ještě dlouho... bych je řadil do druhého nejtemnějšího období naší novodobé historie..
11.03.2009 (13:08)  
Ad Chikatetsujin:vysvětlím snadno-v zákoně. Je to zákonník práce,který říká,že odbory zastupují pracující. Lobbistická skupina a odbory jsou dvě nesouměřitelné věci. Možná nevíte,že v odborech se vše tak říkajíc rodí zdola-například Federace strojvůdců,hlavní iniciátor výzvy k jednání s ministrem má své základní organizace,ty pak dávají mandát svým předsedům a ti hlasují na své radě. To všechno je podle zákona,u ostatních odborových centrál je princip stejný. Takže když odborová centrála na základě zákona vyzve k jednání ministra,člena vlády,tak jeho mlčení je arogancí. Dále:údržbu dopravní cesty na železnici dělaly ČD(ČSD) od svého vzniku. Když vznikla SŽDC,tak neměla na to,aby mohla převzít údržbu,ono to není jako dovést auto do servisu za rohem. Takže žádný outsourcing,prostě logické pokračování. A ČD je kapitalista,vždyť je to akciová společnost. Vůbec v kapitalistickém státě-jímž ČR neoddiskutovatelně je-jsou kapitalisti všichni vlastníci výrobních prostředků,pokud s nimi nepracují sami osobně.
Ad SYN:máte špatné informace. Odbory nevzdorují tlaku kapitalisty na své členy,ale na všechny pracující. Zatím jsem neslyšel o někom,kdo by nechtěl výdobytky odborů na zaměstnavateli využívat. A pokud by někdo chtěl zrušit právní statut odborů,má přece možnost,ne? A rovnováha je právě to,co je nyní-kapitalista chce co nejvyšší zisk na úkor svých zaměstnanců a odbory naopak.
11.03.2009 (12:38)  
Na urednickych mistech prezemestnano byt nemuze, to axiom. I kdyby urednik nemel mit nic rozumnyho na praci, tak mu na stole lezi stoh ostatnich ukolu.
Na tratovkach prezamestnanost nehrozi, neb se poslucovalo co se dalo, takze ubylo i prednostu.
11.03.2009 (12:37)  
Ad SYN: je to tak jak píšeš. Velké opravy se zadávají, běžné a údržba se dělá vlastními silami, pokud na to jsou ještě zaměstnanci.

Ad Vousáč: taky se pohybuji v oboru a souhlasím s tebou, že se o nějaké přezamněstnanosti nedá u SDC ani mluvit. U nás se sotva pokryjí potřeby na tu nejnutnější údržbu a hlavně pohotovost. Docela je problém při odchodech do důchodu atd. najít náhradu a hlavně to chce třeba 3 roky v oboru elektro než se z kluka ze školy stane samostatný pracovník. Ještě bych chtěl poznamenat, že je velký rozdíl v nutnosti údžby na koridorových tratích (kde je vše prakticky nové) a jinde, kde se neinvestuje a zařízení je na pokraji životnosti.

Je docela zajímavé, že stát (SŽDC) se chce na jedné straně zbavit zaměstnanců a na druhé straně se chystá živá dopravní cesta a přechod X tisíc lidí od ČD a.s. Ti se později také budou outsoursovat?
11.03.2009 (12:33)  
Vousáč: Pokud vím, tak údržba pod SŽDC patří necelý rok. Před tím jí na zakázku dělaly ČD!!! Rovněž outsourcing! Ale zřejmě před tím ten "správný".
registrovaný uživatel SYN 
11.03.2009 (12:30)  
Vousáč: no ano, ale pokud půjdeme cestou konfliktu (tedy příjmeme tezi že odbory se mají snažit dosáhnout pro své členy maxima, bez ohledu na použité metody) pak by pro nás všechno ostatní neodboráře mělo být logické začít aktivně potlačovat schopnost odborů si prosadit svou. Tedy něco jako zákaz odborů na pracovišti (zrušit jejich právní statut), zákonem omezit právo na stávku, aktivní odboráře (a zvláště jejich bossy) vyhazovat jako první při každé reorganizaci (když už ne rovnou) atd.
To by se Vám líbilo?
Uvědomuji si že jde o rovnováhu, řekl bych že ve většině oblastí dneska tato celkem existuje, ale na dráze ten pocit nemám, tam mi to příjde že existuje stmelený blok který je ochoten udělat maximum pro své výhody (aspoň maximum možného za dané situace).
Je fakt že nejsou jediní, stávka učitelů už tu též jednou byla, ale zdaleka nejčatěji slyšíme o stávce na železnici, nesouhlasíte?
registrovaný uživatel junkrs 
11.03.2009 (12:30)  
To Chikatetsujin: To rozdělení kontraktu by od věci nebylo. Ale na nějaké zkoumání kdo co za kolik udělá lépe myslím není čas. Tady je třeba rychle uvést stávající železniční infastrukturu do takového stavu, aby se neopakovaly třeba pomalé jízdy na jedněch a těch samých místech a aby jízda po trati byla plynulá a ne jako někde autem po kostkách.
A jestli se peníze utápí a nemaká se od toho jsou určitě kontrolní orgány, aby toto zjišťovaly a na chyby upozorňovali. A i kdyby dvě firmy dělaly totéž, nemusí to být vždy totéž. Protože třeba opravovat jednu výhybku není to samé jako opravovat jinou, takže nevím v čem by to porovnávání zpočívalo.
Já myslím, že pokud má SŽDC přezaměstnanost, tak to určitě nebude na dělnických profesích, ale právě v "kanclech". Takže by třeba právě ti někteří úředníčci mohli být vysláni do terénu a zkoumat zrovna to plýtvání či neplýtvání penězi.
11.03.2009 (12:29)  
Vousáč: Vysvětlete mi prosím, kde odbory vzaly mandát na jednání s ministrem. Odbory jsou přece vnitropodniková záležitost a ne lobistická skupina. Nebo, že by ne...? Nechápu jakým právem si vynucují jednání s ministerem.

SŽDC je kapitalista? Nebo ČD? LOL. Jsem se dlouho tak nenasmál. Mmch, jakou ekonomickou a manažerskou zodpovědnost mají odbory? Ono když si něco vynucují, tak by taky měly něco nabídnout. Protože kdyby to na téhle planětě fungovalo jen a zcela podle chtění zaměstnanců, tak se asi nikdy nikde nic nevyrobí.
11.03.2009 (12:27)  
Ad SYN:máte pravdu,Správa železniční dopravní cesty se dnes stará o základní údržbu,velké investiční akce viz výměna svršku na více km se zadávají. Ale to se dělalo i dříve,před r.1989 existovaly specializované organizace,kupř.Elektrizace železnic,která v jiné formě funguje i dnes. běžnou údržbu trakčního vedení ale nedělá,tu si dělá SŽDC svými zaměstnanci. Podle mých zkušeností outsourcing každodenní údržby-čištění-přinesl železnici,a nejen jí,jen problémy.
registrovaný uživatel SYN 
11.03.2009 (12:20)  
Omlouvám se že se zapojuju když mi v této oblasti chybí přehled, ale chtěl bych se zeptat v jakém asi tak rozsahu se má SŽDC starat (respektive se stará dnes) o DC? Tím mám speciálně na mysli jak "velké" změny (práce) ještě dělá vlastními silami a co už zadává u firem?
Obecně bych asi řekl že outsourcovat denodenní údržbu není moc efektivní (obvykle dochází ke sporům co přesně dle smlouvy má firma dělat a co už není ve smlouvě), ovšem větší akce (něco jako "výměna svršku na 5ti km") bývá obvyklejší zadat externí firmě (spíš než si držet vlastní kapacity na takto velké akce).

Předem děkuji někomu kdo má přehled a podělí se o info...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko