Praha - V poslední dnech to vypadá, jako by se s výběrovými řízeními na české železnici doslova roztrhl pytel. Za poslední týden vypsaly České dráhy výběrová řízení na úklid a čištění osobních železničních vozidel (1,4 mld. Kč) či nejnověji na provádění periodických oprav vybraných řad hnacích i nehnaných vozidel osobní dopravy (3,5 mld. Kč). Dnes se ke své mateřské společnosti přidalo i ČD Cargo. Od příštího roku by tak mohlo jeho flotilu nově rozšířit 6 pronajatých moderních vícesystémových lokomotiv.
Předpokládaná hodnota zakázky by měla dosáhnout výše 15 milionů € (téměř 430 milionů Kč). Zakázka má být realizována v době od 31.3. 2010 do 31.3. 2015. Klíčovým omezením pro účast v tomto výběrovém řízení budou zřejmě podmínky technické způsobilosti. Dle zadání výběrového řízení jsou jako informace nezbytné pro posouzení splnění požadavků technické způsobilosti považovány: "Doklady o schválení provozování pranajímaných lokomotiv na železničních tratích v ČR a SRN, ev. čestné prohlášení, pokud doklady v době nabídky nejsou k dispozici, seznam významných pronájmů lokomotiv za poslední 3 roky".
Výběrová řízení nekončí vždy úspěchem
Kdy můžeme očekávat výsledky? Otevírání obálek proběhne přesně za měsíc a půl - ve čtvrtek, 26.3. 2009. Připomeňme si však, že zdaleka ne každé výběrové řízení může dospět až do fáze realizace. Například výběrové řízení Českých drah na dodávku řídících vozů řady 961 skončilo bez vítěze, protože ani jeden z účastníků tendru nedokázal splnit stanovené podmínky. Rovněž i v případě slovenských sousedů se výběrová řízení zdaleka ne vždy setkávají s úspěchem.
Některá výběrová řízení se potýkají též s odklady v zadání. Kupříkladu nákup 100 ojetých vozů ze SRN a pronájem 8 nízkopodlažních motorových jednotek České dráhy (navzdory lhůtě do konce ledna) dodnes stále nevyhlásily.
Další otázkou je, má li Dispolok dost mašin ...
Kulaté rychlostníky, nevím a neznám pozadí, ale domnívám se, zda to nemá nějakou souvislost s tím, že Taurus je přece jen o něco delší než jsou naše mašiny,tak může mít větší rozvor nebo vzádlenost otočných čepů.... Ale říkám, je to pouze má domněnka.
Natix: Pokud vím, tak u Budějovic se prohání ne 1216.2 ale 1116 a tam můžou být nějaké omezení. Oni ani OeBB tech 1216.2 schválených pro provoz na SŽDC moc nemají, myslím, že 9 ks.
Co se 1216.2 týká alespoň podle mých informací je to podobné jako s Pendolinem, na verifikovaných tratích není problém, ale mimo ně ma Vmax 50km/h.
A není to spíš naopak, čili že ČDC si prozatím pár lokomotiv pronajme, aby si za pár let pak mohlo 380 či nějakou její nákladní úpravu koupit?
Měl bych otázku do pléna:
Jak je to vlastně se schválením taurusů na ŠŽDC? Sice se v loňské tiskové zprávě psalo "hurá, ES64U4C jsou schváleny", ale v diskuzích jsem se pak dočetl, že ve skutečnosti je to trochu jinak, že smí jezdit jenom na 1. koridoru (a snad do instalace nějakého zabezpečovače nebo SW jenom omezenou rychlostí). Dále snad zatím nemají přechodnost přes česko-německou hranici a např. na právě zmodernizované trati 196 (Horní Dvořiště - České Budějovice) musí jezdit podle kulatých rychlostníků, čili 70 km/h. Mohl by někdo upřesnit, jak to tedy s taurusy ve skutečnosti vypadá?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.