..: ČD Cargo: výběrové řízení na pronájem vícesystémových lokomotiv :..

185 002-3 DB, foto: Bombardier Praha - V poslední dnech to vypadá, jako by se s výběrovými řízeními na české železnici doslova roztrhl pytel. Za poslední týden vypsaly České dráhy výběrová řízení na úklid a čištění osobních železničních vozidel (1,4 mld. Kč) či nejnověji na provádění periodických oprav vybraných řad hnacích i nehnaných vozidel osobní dopravy (3,5 mld. Kč). Dnes se ke své mateřské společnosti přidalo i ČD Cargo. Od příštího roku by tak mohlo jeho flotilu nově rozšířit 6 pronajatých moderních vícesystémových lokomotiv.

Předpokládaná hodnota zakázky by měla dosáhnout výše 15 milionů € (téměř 430 milionů Kč). Zakázka má být realizována v době od 31.3. 2010 do 31.3. 2015. Klíčovým omezením pro účast v tomto výběrovém řízení budou zřejmě podmínky technické způsobilosti. Dle zadání výběrového řízení jsou jako informace nezbytné pro posouzení splnění požadavků technické způsobilosti považovány: "Doklady o schválení provozování pranajímaných lokomotiv na železničních tratích v ČR a SRN, ev. čestné prohlášení, pokud doklady v době nabídky nejsou k dispozici, seznam významných pronájmů lokomotiv za poslední 3 roky".

Výběrová řízení nekončí vždy úspěchem

Kdy můžeme očekávat výsledky? Otevírání obálek proběhne přesně za měsíc a půl - ve čtvrtek, 26.3. 2009. Připomeňme si však, že zdaleka ne každé výběrové řízení může dospět až do fáze realizace. Například výběrové řízení Českých drah na dodávku řídících vozů řady 961 skončilo bez vítěze, protože ani jeden z účastníků tendru nedokázal splnit stanovené podmínky. Rovněž i v případě slovenských sousedů se výběrová řízení zdaleka ne vždy setkávají s úspěchem.

Některá výběrová řízení se potýkají též s odklady v zadání. Kupříkladu nákup 100 ojetých vozů ze SRN a pronájem 8 nízkopodlažních motorových jednotek České dráhy (navzdory lhůtě do konce ledna) dodnes stále nevyhlásily.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 11.2.2009 (18:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci Legislativa

More from Německo Rakousko Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registered user bugear 
15.02.2009 (11:52)  
@doomlukas: Minimálně v DE, AT by měly mít třídu 2 na výjimku podobně jako u nás.
13.02.2009 (16:56)  
To mají taurusy takové problémy s přechodností všude, nebo zas jen my máme tak blbou infrastrukturu?
Registered user Raquac 
13.02.2009 (9:09)  
Hawkey: Sikme tyce se u aktualnich SIEMENS podvozku lokomotiv pro Evropu vyskytuji akorat u dieselovych sestikolaku pro Litvu - Taurus ma pouzity Z-mechanismus a DB rada 189 ma otocny cep.
Correspondent or Member of ŽelPage Hawkey  mail  
12.02.2009 (23:09)  
Teď mě napadla ještě jedna možnost, Siemens s oblibou používá k přenosu tažných sil z podvozku na skříň vozdilda oj, možné že odsud může vznikat ten problém ..
Registered user G-man 
12.02.2009 (20:47)  
Upřesnění pro Natixe (a ostatní, samozřejmě):
řada 1116 ÖBB je na úseku Horní Dvořiště st. hr. - České Budějovice stále ve zkušebním provozu (momentálně do 30.6.2009), může jet maximální rychlostí 100 km/h, jezdí podle hranatých rychlostníků, ale ne horních a rekuperuje.

Jinak co se týká tohoto článku, tak si myslím, že půjde o stroje ES64F4, které budou nejspíš brzy schváleny pro celou síť (ovšem s omezením na vypsané tratě jako to má ES64U4).
Registered user Raquac 
12.02.2009 (20:37)  
Rekl bych, ze tech 12,9 m u Taura je vzdalenost otocnych cepu, nikoliv pevny rozvor. Pevny rozvor jsou ty 3 m. Krome toho, tyhle geometricke rozmery za vyssi pricne ucinky na trat samy o sobe nemohou - delsi rozvor (v urcitych mezich) spis pomuze. Pricina je jinde, i kdyz vysledek je ten, ktery jste popsal.
12.02.2009 (18:41)  
AD Raquac Děkuji za opravu ještě jednou jsem sosal v různých zdrojích a našel opravdu x6x má rozvor podvozku 3,2(oproti 3,0) čili dokonce více ale pevný rozvor je jen 8,3m ,ale u 1216 je to 12,9m. Přechodnost ř 1216 OBB je traťová třída C2(výjimka pro úsek P. Vrš. - ONJ) ale příčné účinky na trať skupina 3 (stejně jako např. ř 181,2,3 770/1 a pod.)
Registered user Raquac 
12.02.2009 (14:46)  
Jiri Prusa: "Problém je právě rozvor podvozku 3 m a celkový rozvor 12,9m. Délka přes nárazníky je 19,58m." Proc by to mel byt problem? Lokomotivy CD rad X63, X62 maji rozvor podvozku 3,2 m a celkovy rozvor 11,5 m, takze velmi podobne hodnoty.
Registered user Natix  mail  
12.02.2009 (14:11)  
Jiří Průša:
Díky ta info. A v Německu, Rakousku atd. jim tenhle příliš velký rozvor nevadí?
12.02.2009 (8:57)  
Když se v zahraničí uzavíraly zakázky na dodávku a údržbu po dobu 20 let, tak ta údržba znamenala zdvojnásobení hodnoty zakázky.
Při lokomotivním poolu navíc majitel vozidel často zaručuje náhrady lokomotivy při její údržbě. Takže efekt je, že místo třeba 7 lokomotiv potřebujeme jen šest.
No a odpisy a údržba 7 lokomotiv na 5 let to máme 7 (lokomotiv) * 100 (mil Kč/lok) * 2 (i s údržbou) * 5 (let) / 20 (let životnost) = 350 mil. Kč, takže 430 mil. není na drážní poměry o moc více :-D. Když vezmeme v úvahu pekelně skákající kurz koruny, tak před 4 měsíci to bylo 15 (mil. EUR)* 22 (Kč/EUR) = 330 mil. Kč.
Pronájem znamená rovněž lepší Cash flow než koupě. Ale na druhou stranu co je jednou koupené, může jezdit 50 let... A za 15 mil. EUR by se nechaly koupit takové tři Taurusy i s údržbou na 5 let...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko