..: Dopravci žalují stát za podporu Českých drah :..

peníze, foto: www.nasepenize.cz Česko – Sdružení železničních společností (SŽS), zastupující externí dopravce, připravilo žalobu na český stát. Ta bude v nejbližších dnech odeslána k Evropskému soudnímu dvoru do Bruselu. Za žalobou stojí Radim Jančura ze společnosti Student Agency, který jí dokončil. Stát se podle SŽS dopustil nedovolené podpory, kdy drahám vyplatil 12 miliard za majetek převedený SŽDC. Podle železničních dopravců, které SŽS zastupuje, právě stát jakožto vlastník ČD zaplatil prakticky sám sobě za vlastní majetek. Za vyčleněný majetek měl však zaplatit pouze náklady, které se pohybují v řádu stovek milionů.

Ve finále se však jedná o částku blížící se zmiňované hodnotě 12 miliard. Z toho obnosu dráhy chtějí financovat například nákup nových souprav, či jinak investovat do majetku podniku. Díky tomu tak mají před konkurenčními společnostmi značnou výhodu. Za podanou žalobou nestojí jen na železničních serverech přetřásaná a diskutovaná Student Agency. Sdružení železničních společností zastupuje dalších 18 dopravců neméně zvučných jmen, jako Viamont, Veolia Transport, RailTransport či JHMD, nicméně Student Agency měla na vytvoření a samotné přípravě významnou roli. Poněkud nedotaženě se však jeví fakt, že Jančura jen chce, aby si stát vzal své peníze od ČD zpět.

Resort dopravy, kterému nyní šéfuje Petr Bendl (ODS), si za svým verdiktem o platbách pro dráhy vždy pevně stál. Dle ministerských pracovníků však údajně nešlo majetek z drah přímo vyvést i přes to, že jeho majoritním vlastníkem byl stát a s možným oddělením se počítalo již v dobách, kdy vláda majetek převedla z původní státní organizace. Dle Mužíka tak právě stát zvýhodil dopravce, který má na železniční sféře monopol.

Zdroje: SŽS, Hospodářské noviny


Vítek_V | 4.2.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
05.02.2009 (22:15)  
Karle Kovariku, chapu, ze jsi vesela kopa a chces nas pobavit, ale brzdi nebo puknu...
Takze kdyz Jancura vytrubuje, ze je nejlevnejsi (a neni to pravda), tak je to neucta k zakaznikovi? Muzes mi jmenovat jednu firmu na svete, ktera si do reklamniho sloganu da "nejsem nejlevnejsi, nejsme nejrychlejsi, nejsme nej...". Je to proste reklama. Jestli si nekdo nedokaze zjistit cenu jineho spoje a zaplati nejdrazsi jizdne, tak to neni neucta nebo snad podvod k zakaznikovi, to je blbost zakaznika. Kdyby tyhle informace byly nejak slozite dostupne, tak snad...
Druhou moznosti je, ze lidem proste nevadi platit tuhle cenu... No a ted jsem se zeptal znamyho, proc do Prahy jezdi se SA a ne jinou autobusovou spolecnosti (na vlak se ho uz ani neptam). Odpoved je velmi lakonicka "ZADNE PREKVAPENI"... Pro nechapave - on si klidne i priplati, ale vi presne, co dostane (stejnej princip jako koupit si jidlo v Mekacu). Ja v sobotu jedu do Prahy vlakem (asi protoze jsem blbej:-) - a vim cim pojedu? Ani omylem... Mozna to budou Bmz, mozna Bee, mozna Bmee a mozna B...

Pokud jde o zmeny cen stylem 80-50-120, tak tohle srovnani je naramne prehledne, ale ma jeden maly hacek - jaksi nepocita s vyvojem v case a je stejne dementni, jako tvrzeni, ze Albert je drazsi nez byla Jednota. Ano, samozrejme, ze Albert je drazsi, ale kdyz pomineme podstatne odlisnou nabidku (rohlik, chleba a kdyz se zadarilo tak i loupak a dalamanek nahradilo 65 druhu peciva), tak zasadni vec je ta, ze srovnavame dnesni Albert nikoliv s dnesni Jednotou, ale s Jednotou pred 25 lety... Podobne nema smysl ani to srovnani autobusu. Smysl ma pouze srovnani cen dvou stejnych (nebo jinych, ale se stejnou sluzbou) vyrobku ve stejnem case...
registrovaný uživatel M 
05.02.2009 (21:52)  
V lete jsem par dnu ocumoval vlaky mezi Salzburgem a Klagenfurtem. Nakladni tam jezdily co chvili, logo OeBB mela ale kazda druha lokomotiva. Takze tvrzeni, ze si tam Rakusaci nikoho nepusti je LEZ
registrovaný uživatel SzKT  mail  
05.02.2009 (20:38)  
Mates111: Já měl vždycky dojem, že o úspěšnosti SA a ostatních dopravců (zejména ČD) se může třeba v Brně přesvědčit každý rozumný člověk s očima, v neděli to tam vypadá tak, že každou půlhodinu jedou plně obsazené 2-4 autobusy SA a opodál projíždějí poloprázdné ošuntělé "expresy"... On samozřejmě Jančura není bez chyby a pohled do zákulisí asi příliš vábný nebude, ale nesmírně oceňuju jednu věc: naučil lidi, že se můžou ve veřejné dopravě cítit jako zákazníci, nikoliv jako otravný substrát (jakési nadávající uhlí), jak jsme svědky u drah. Nejlevnější není, což mu nikdo nemůže zazlívat (každý podnikatel se snaží dosahnout zisku a proč by nezdražoval, když má autobusy vyprodané i několik dní dopředu), ale podstatné je, že v rámci konkurenčního boje naučil ostatní autobusové dopravce, že o klienta je třeba bojovat a hýčkat si ho, takže úroveň dálkové autobusové dopravy jako celku je dnes o řád vyšší, než třeba v roce 2004. Tím více ovšem vynikne tragická ignorance ČD, takže chápu, že řadě železničním fanatikům s nacionálně socialistickými sklony může z toho zjištění stoupat tlak a výsledek je pak v diskuzích o SA vidět. Asi nemá cenu se tím vzrušovat.
registrovaný uživatel Kakov 
05.02.2009 (20:31)  
Web...není to převlečenej Jančura...chtěl jsem tí říct a ukázat,že SA napřed přijde s 50Kč a pak chce 120Kč...do té doby než ukončí činnost konkurence tak jezdí za 50Kč,a až zkončí jezdit konkurence tak to zvednou např.na 120Kč,přestože že před tím to stálos nějakým ČSAD 8OKč....Toť vše....


presne tak to je dalsi duvod proc Jancuru radeji ne, tohle je totiz presne jeho cil a strategie, kdo jste si to jeste neuvedomil Vase chyba uz to nekolikrat svym chovanim dokazal,
registrovaný uživatel Kakov 
05.02.2009 (20:25)  
cela vec kolem cen a SA ma jeden hacek, ano dopravce si muze dat ceny jake chce (alespon ten soukromi), ale jelikoz jancura vsude vytrubuje "chceme byt nejlevnejsi a...." tak skutecnost, ze je nejdrazsi (a nejen na lince do zlina) pusobi prinejmensim jako neucta k zakaznikovi, ne-li rovnou podvod.

a cca.60% lidi, se kterymi jsem mluvil proc jezdi se zlutoshitem mi reklo prave: "jsou nejlevnejsi"

PS: oznaceni zlutoshit pouzivam prave proto, ze podnikani pana Jancury je plne podobnych poklesku viz vyse, vznik tohoto oznaceni bylo inspirovano prezdivkou supershit
05.02.2009 (19:05)  
750... no nevím jestli jen dáváte témata k diskuzi nebo si za těmi názory opravdu stojíte. Domnívám se, že každá firma si může nasadit takové ceny jaké chce. Důležité je, jestli svou službu za tu cenu prodají. Pokud např. SA je na lince Brno-UH(Kroměříž) dražší, neznamená to, že je i méně atraktivní pro cestujícího. Vzhledem k tomu, že kvalita služeb je u SA daleko vyšší než u ostatních dopravců, mohou si dovolit i vyšší ceny. Rozhodně na tom nevidím nic špatného. Navíc snahou SA je maximální obsazenost v celé trase a ne jen v některých úsecích.

Pokud bych stejně přísný byl i u ČD, tak mají pravděpodobně monopol na mnohem více linkách než jakýkoliv jiný dopravce...
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
05.02.2009 (18:31)  
Ideesak: a koho bude Jančura zaměstnávat, jestliže ČD sebere výkony? Mám dojem, že to budou titíž lidé. Možná zaniknou některá místa pro nadbytečnost, ale většina lidí se o práci nemusí bát.
To nemusi, sam pan Jancura deklaruje, ze bude zamestnavat spise vice lidi nez CD.
Nicmene asi levnejsi nez CD nebude. Ale on to dokonce verejne prohlasuje, ze zajisti lepsi kvalitu, ale za vice penez a doufa (blahove), ze se kraje umoudri, a zaplati mu to :D

Z toho mj. plyne, ze CD delaji soukromnikum medvedi sluzbu, kdyz se rvou s kraji o prachy...
05.02.2009 (18:08)  
750...: Ano o tom vím a proč to tak je? Protože spoje jsou dotované a dopravce by tak teoreticky mohl jezdit i zadarmo, což rozhodně není smylslem železniční dopravy. Dopravce má získat příjem od cestujících a stát mu může pomoci vytvořit dostatečný zisk a nikoliv naopak.

Na oněch relačníh slevách byl právě ten problém, že šlo značnou výjimku z naprosoto neohebného systému - jenom jako prostředek boje s SA či jiným dopravcem. Kdyby ČD chtěly změnit celý model jízdého, jistě by to na MD dokázaly prosadit.
05.02.2009 (17:58)  
Junkrs: Hezké že zmiňujete Viamont, ale pochybuji, že tato firma kdy trumfne ČD ve své provázanosti s MD a nasávání státních peněz a zakázek (např. zadávání veřejné služby dálková doprava).

Naopak je třeba se držet směrnic EU a dorovnávat jen PROKAZATELNOU ztrátu vyhodnocovanou vždy pro konkrétní linky (tratě). ČD tvrdí, že na novou techniku to nestačí a jezdí se šrotem. Myslím, že alespoň na pravidelné důkladné mytí, údržbu laku a úklid by to stačit mělo, ale ani to se neděje.
05.02.2009 (17:49)  
Chikatetsujin :ČD a.s. jednají i podle atraktivity....a co relační sleva Praha-Brno a Praha-Chomutov???To,že MF je ČD a.s. zakáže za to už dráhy nemůžou...Protože ČD a.s. schaluje a řídí cenník MF pokud to nevíte!takže za to dráhy nemůžou...Na trase Praha-Brno nemá SA přemrštěné ceny,ale jsou stejné jako když jezdil Tourbus!A já už jsem uváděl kde má SA např.přemrštěné ceny tak znovu:Brno-Zlín,Brno-Uherské Hradiště,Brno-Kroměříž...
  1 2 3 4 5 6 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko