..: Dopravci žalují stát za podporu Českých drah :..

peníze, foto: www.nasepenize.cz Česko – Sdružení železničních společností (SŽS), zastupující externí dopravce, připravilo žalobu na český stát. Ta bude v nejbližších dnech odeslána k Evropskému soudnímu dvoru do Bruselu. Za žalobou stojí Radim Jančura ze společnosti Student Agency, který jí dokončil. Stát se podle SŽS dopustil nedovolené podpory, kdy drahám vyplatil 12 miliard za majetek převedený SŽDC. Podle železničních dopravců, které SŽS zastupuje, právě stát jakožto vlastník ČD zaplatil prakticky sám sobě za vlastní majetek. Za vyčleněný majetek měl však zaplatit pouze náklady, které se pohybují v řádu stovek milionů.

Ve finále se však jedná o částku blížící se zmiňované hodnotě 12 miliard. Z toho obnosu dráhy chtějí financovat například nákup nových souprav, či jinak investovat do majetku podniku. Díky tomu tak mají před konkurenčními společnostmi značnou výhodu. Za podanou žalobou nestojí jen na železničních serverech přetřásaná a diskutovaná Student Agency. Sdružení železničních společností zastupuje dalších 18 dopravců neméně zvučných jmen, jako Viamont, Veolia Transport, RailTransport či JHMD, nicméně Student Agency měla na vytvoření a samotné přípravě významnou roli. Poněkud nedotaženě se však jeví fakt, že Jančura jen chce, aby si stát vzal své peníze od ČD zpět.

Resort dopravy, kterému nyní šéfuje Petr Bendl (ODS), si za svým verdiktem o platbách pro dráhy vždy pevně stál. Dle ministerských pracovníků však údajně nešlo majetek z drah přímo vyvést i přes to, že jeho majoritním vlastníkem byl stát a s možným oddělením se počítalo již v dobách, kdy vláda majetek převedla z původní státní organizace. Dle Mužíka tak právě stát zvýhodil dopravce, který má na železniční sféře monopol.

Zdroje: SŽS, Hospodářské noviny


Vítek_V | 4.2.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
05.02.2009 (17:48)  
proč se asi tahají nákladní vlaky vedeny např.ODOS,Viamont atd.směr na jih složitě přes Slovensko a Maďarsko?Když by to mohlo jet krásně na rovno a rychle přes Rakousko?Protože rakouská strana by si tam takhle nikoho jezdit nenechala...takže tam panuje buď ten náklad dáš nám OBB,nebo si to odvez přes jinej stát...a tak tyto náklady najíždějí zbytečně stovky kilometrů okolo Rakouska...hlavně,že to vezou dvě staré 740tky a fíra,kterej je rád,že jede.. .

Vážený pane. Není pravdou, že přes Rakousko je to levnější než přes Slovensko. Je nižší cena dopravní cesty, je to kilometricky kratší, je tam ale překážkou Vídeň, která na rozdíl od Bratislavy není tak dobře průjezdná.

A hlavně: kolik je v majetku českých dopravců lokomotiv, které mohou do Rakouska dále než do pohraniční přechodové? Žádná, že? Zkusil jste někdy poptat ÖBB, ať vám dá nabídku za přepravu vlaku z Břeclavi gr. do Hegyeshalom gr.? Já ano. Cena byla násobná. A není problém získat přístup k síti v Rakousku. I naše pidifirma má přístup vlastní v ČR, SR a Německu, na Rakousko a Maďarsko se chystá. A pár vlaků jsme v Rakousku odvezli, i našimi náležitostmi.
Petr Šimral, RTT
PS: Cílem nákladní dopravy je tvorba zisku všech zúčastněných, nikoliv tvorba vlaků pro jízdu po rovině. A že je úsek DNV - Lamač - hlst. - BNM extra horská dráha :-)
05.02.2009 (17:41)  
750... Jaké ČD v Rakousku? Nerozumím otázce, já o Rakousku nic nepsal.

Je až s podivem, že když je Jančura ten "mizernej parchant" vybíjející konkurenci na trase do Brna a jezdící ze neúměrné ceny, že lidé od něj neutekli do dotovaného, levnějšího a útulného vlaku, kterých stát objednal dostatek. Jestli ono to není naopak, že cena u SA je velice úměrná hodnotě služby, zatímco u ČD to tak cestující necítí.

Nevím jak vnímáš pendolíno, a ceny za ostatní destinace ČD kde není nějaká relační sleva, když vám 120 za bus Praha - Brno přijde přemrštěná cena. SA prostě s cenou pohybuje tak, aby vždy byla dostatečně zajímavá a SA měla plné autobusy. To je věc kterou ČD neumí, ty si to pořád počítají podle km a ne podle atraktivnosti a rychlosti spojů a tras.
05.02.2009 (17:24)  
Web:Ale uvědomte si,že ČNE,Housa Car,Tourbus,Bors Břeclav...přestaly jezdit na lince Praha-Brno...a další společnsti má s touto linkou razantní problémy...a to jsme odbočily....spíše bych se zamyslel nad mojim článkem v 15:27...
registrovaný uživatel Web 
05.02.2009 (17:08)  
Jinak s Tourbusem nemám velké zkušenosti, ale ČNE - to byl výsměch autobusové dopravě. No, nicméně to sme trochu odbočili :-)
registrovaný uživatel Web 
05.02.2009 (16:52)  
75x: Tak co tam dop***le dělá ten Tourbus, Krodobus, ČD, ... když je podle vás dávno SA vyhnali?!
registrovaný uživatel junkrs 
05.02.2009 (16:20)  
To Chikatetsujin: ...Argumenty, že tam stát musí nalít peníze neberu,...
Argumenty o "nalití "peněz jsou pochopitelně poněkud zcestné. Peníze se musí kontrolovaně investovat a ne aby se hrála "malá domů" alá Viamont a spoustu dalších a dalších firem přiživujících se na dotacích pro železnici stylem "já na bráchu, brácha na mě". To by se tam mohlo sypat pořád, ale efekt = nula. Takže třeba i nalít, ale kontrolovaně a příslušní lidé musejí mít zodpovědnost za to, co jak a kde bude využito a ne jako dosud, "já nic neviděl, já za nic nemůžu..".
05.02.2009 (16:17)  
Web...není to převlečenej Jančura...chtěl jsem tí říct a ukázat,že SA napřed přijde s 50Kč a pak chce 120Kč...do té doby než ukončí činnost konkurence tak jezdí za 50Kč,a až zkončí jezdit konkurence tak to zvednou např.na 120Kč,přestože že před tím to stálos nějakým ČSAD 8OKč....Toť vše....
05.02.2009 (16:13)  
Chikatetsujin:Tourbus měl výhradně linku Praha-Brno....tu už neprovozuje...Asiana ta na téhle lince taky nemá moc uspěchu,tak dokonce žalovala SA,protože době jejich odjezdů SA dávala nižší ceny,ale jen když jela zrovna Asiana,to je ale podle hospodářské soutěže trestné...na lince Praha-Brno přestal jezdit díky SA minulý rok jeden z NEJ dopravců Housa Car...a další plánují odchod z této linky..A smím se zeptat jaké máte namysli vlaky ČD a.s. které zajíždějí do Rakouska?
registrovaný uživatel Web 
05.02.2009 (16:04)  
75x: Nebudu to pitvat hlouběji, neb ty příspěvky jsou...no comment. Ale jenom tak z legrace sem si dal tu uváděnou Kroměříž-Brno a jezdí tam Tourbus (70 Kč) a ČD (80 Kč). To je taky převlečenej Jančura?
05.02.2009 (15:59)  
750...: Hmm ano, bohužel tam mohou i ČD s parkem, který pamatuje soudruha Husáka u vesla a dokonce i okamžiky z dějepisu jako rok 1968.

Můžeš mi nějak detailně vysvětlit jak si tedy představuješ záchranu železnice v ČR? Argumenty, že tam stát musí nalít peníze neberu, protože na to prostě nemá. Nevím jaké platíš daně, ale já rozhodně víc platit nechci až už vůbec ne kvůli ČD. Máš nějaký recept jak zreformovat ČD aby se nerozpadly za jízdy a přilákaly po revoluci postupně ztracené zákazníky?

Na trase do Brna snad Toubus jezdí nadále a navíc k tomu Asiana, ne? A pak ještě kopec autobusových dopravů, kteří pokračují někam dál za Brno.

Pokud vím, tak 1 Kč byla POUZE Z! Liberce a to jako odškodné+přílákávadlo (a taky tvrdá msta) za to, že autobusy nebyly (v rozporu se zákonem) vpouštěny na autobusák a musely odbavovat kdesi u chodníku.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko