..: SŽDC vypsala soutěž na opravu tratí za 36 miliard :..

koleje, foto: PayusČeská republika – Vlastníte stavební firmu pohybující se v oblasti železniční dopravy a máte zájem o 36 miliard? Správa železniční dopravní cesty vypsala VŘ na společnost, která se bude starat o všechny železniční tratě na Českém území po dobu 8,5 roku. Firmy tak čeká největší veřejná zakázka v historii české železnice. Soutěž již SŽDC poslala do databáze veřejných zakázek. Peníze na ní bude vítězná firma postupně dostávat a čerpat ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI).

Až dosud SŽDC vypisovala ve většině jen lokální soutěže, především na jednotlivé tratě. Současné spojení oprav a údržby do jednotné zakázky by mohlo přinést úsporu a dlouhodobou jistotu pro vítěznou společnost. O tento doslova obří kontrakt bude mezi firmami ve stavebním průmyslu pravděpodobně velký zájem. Lze očekávat, že se do VŘ přihlásí nějaká velká evropská firma, případně do sdružení půjdou místní společnosti. Ta vstoupí v platnost v červenci 2009, její konec je plánován na rok 2017 a přichází v době kdy stavební firmy řeší potíže s nedostatečnou kapacitou lidí a strojů. Odvětví dopravních staveb však paradoxně zažívá konjunkturu.

SŽDC se v Česku stará o železniční síť o celkové délce 9 492 kilometrů, z toho je zhruba třetina elektrifikovaná (3037 km). Od počátku roku 2004 do jejího resortu spadají i výstavby nových a modernizace stávajících tratí. Společně s Ředitelstvím silnic a dálnic je v Česku řazena mezi největší investory do dopravní infrastruktury. Ročně do ní investuje zhruba na 30 miliard korun. Na významu nabyla Správa loni v červenci, kdy od ČD převzala starost o koleje a s ní i 10 000 zaměstnanců.

Do železnic půjdou v příštích letech desítky miliard korun také z fondů Evropské unie. Tento kapitál bude určen především na modernizaci a rozvoj koridorových tratí.

Zdroje: iDNES.cz, SŽDC


Adys Poslat mail autorovi | 6.2.2009 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
06.02.2009 (23:03)  
Tak to úplně není, ty velké firmy, které skoupily kdekoho, dokážou postavit všechno až na nějaké speciální monopolní práce např. od AŽD. To, že se spojují, je dáno i tím, aby rozložily aktivitu na delší období a na větší území a měly tak zajištěnu trvalou práci bez větších výkyvů. To zahlazení výkyvů zajišťují právě ty menší subdodavatelské firmy.
06.02.2009 (22:49)  
Stavební firma je snad od toho, aby stavěla nové nebo rekonstruovala / modernizovala původní stavby a ne aby se patlala v drobných věcech. Žádná stavební firma v Česku, i když jde o firmy vlastněné zahraničním kapitálem (a hrajících tzv. první ligu [Strabag, Skanska, OHL ŽS, Hochtief, Metrostav, SSŽ]) , tak stejně žádná z nich nemá na to, aby dokázala postavit stavbu sama a proto se vytvářejí různá koncorcia stavebních firem, kdy jeden z účastníků "ligy" je finálním dodavatelem a další jsou jsou partnery. Na každého "prvoligového" hráče je pak navázána druhá nebp třetí liga, či krajský přebor.
registrovaný uživatel M 
06.02.2009 (22:48)  
Chikatetsujin, Web - je to jako se stavbou dalnic - ty se taky zadavaji v prilis velkych "soustech". Vysledkem je, ze male firmy nemaji sanci
06.02.2009 (22:12)  
Souhlasím jednoznačně s Deadeye. Pokud se nezmění lidi, tak můžete zakázky přidělovat komu chcete a jak chcete. Vždyť někdy ani nejde poznat, jestli ona firma je soukromá nebo státní, když ji vlastní lidé navázaní na vysokou politiku.
Vždyť to jde vidět na správě vlastních majetků lidí v Česku. Hromada neudržovaných pozemků, barabizny v okolí ohrožujícím stavu. Jak někdo může spravovat a nakládat s cizím majetkem, když se neumí postarat o svůj? A ten, kdo se o něho patřičně postarat umí, už je dávno na Bahamách nebo Seychelách.
06.02.2009 (21:55)  
Nesouhlasim s tim, ze statni, ci polostatni firma nemuze byt kontrolovana. Je to o nastaveni systemu. Bohuzel v CR je mentalita a pristup takovy, ze neefektivni jsou jak statni, tak soukrome spolecnosti. Jednoduse proto, protoze u nas temer neexistuje neco jako osobni odpovednost. I v soukromych firmach to funguje tak, ze vedeni je v podstate nepostizitelne, v pripade extra pruseru se vyhodi, ale s padakem (byt ne tak velkym jako u statnich ci polostatnich molochu) a vesele prejde skodit do jine firmy. Fascinuje mne, jak clovek ve vysoke pozici, ktereho jedna soukroma firma vyhodi, ma do dvou mesicu obdobnou pozici v jine soukrome firme. Pro mne by mel stigma neuspechu a mohl by se jit treba past. Bohuzel u nas se uspech, schopnosti a snaha spise zavidi a trestaji, nez odmenuji. Casto se vedeni boji schopnych lidi (asi aby je nenahradili). Neni to tak vzdy, ale je to pomerne casto.
06.02.2009 (21:55)  
junkrs: Jenomže když to necháme SŽDC, tak nepoznáme skutečné náklady, protože neexistuje žádná motivace k jejich snižování. Zatímco když to necháme soukromé firmě, tak ta bude motivována, aby snižovala náklady a tím třeba dosáhla dodatečného zaslouženého zisku...
registrovaný uživatel junkrs 
06.02.2009 (21:35)  
mates111: No a v tom je právě ten kámen úrazu. Takhle se ty peníze zase budou dělit mezi víc společností, každá si pochopitelně bude chtít něco urvat a výsledný efekt bude nižší.
Chikatetsujin: Právě. Firma se z toho vybaví a pak nějaký ten zbytek vynaloží do tratí. Nebylo by tak lepší nechat to již zavedené společnosti a jen přitvrdit v kontrolách?

S tou důležitostí výsledku, ať to dopadne jakkoliv, naprosto souhlasím.
06.02.2009 (21:16)  
Junkrs: Tak předpokládám, že svého rozvoje a technického zázemí investuje one firma většinu prostředů co v kontraktu získá. Ten kontrakt je natolik zajímavý, aby se za to firma patřičně vybavila a měla technickou sílu nějakou údržbu konat.

Důležité je aby byl vidět výsledek. Zajímavé by bylo kdyby bylo definováno, že trať musí být neustále bezpečně provozovatelná v návrhových parametrech (tedy žádné pomalé jízdy kvůli špatnému stavu svršku), hluk nesmí přesháhnou XX dB (tedy odstraňování vlnkovitosti) a jak si to firma zařídí by byla její věc.
06.02.2009 (21:10)  
Huffnaggel: TSS není malá firma, know-how má, techniku taky a když dostane od SŽDC těch několik tisíc zaměstnanců + část zajistí subdodavatelé, tak to v pohodě zvládne. Pokud bude potřebovat finanční zajištění, tak se může spojit s větším partnerem. Teoreticky tuhle zakázku může získat nějaká finančně zajištěná agentura (úplně mimo železniční obor), která si najme subdodavatele. Záleží jaké jsou zadávací podmínky. V tom oznámení nějaké vážné omezení nevidím:
http://www.isvzus.cz/usisvz/usisvz01009Prepare.do?znackaForm=6002669605001
06.02.2009 (21:09)  
junkrs: Jenomže to je o tom, že stát kontroluje státní instituci. A to považuji za dost problematické, protože nikdy k ní nebude natolik přísný jako k soukromé firmě...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko