Česká republika – Vlastníte stavební firmu pohybující se v oblasti železniční dopravy a máte zájem o 36 miliard? Správa železniční dopravní cesty vypsala VŘ na společnost, která se bude starat o všechny železniční tratě na Českém území po dobu 8,5 roku. Firmy tak čeká největší veřejná zakázka v historii české železnice. Soutěž již SŽDC poslala do databáze veřejných zakázek. Peníze na ní bude vítězná firma postupně dostávat a čerpat ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI).
Až dosud SŽDC vypisovala ve většině jen lokální soutěže, především na jednotlivé tratě. Současné spojení oprav a údržby do jednotné zakázky by mohlo přinést úsporu a dlouhodobou jistotu pro vítěznou společnost. O tento doslova obří kontrakt bude mezi firmami ve stavebním průmyslu pravděpodobně velký zájem. Lze očekávat, že se do VŘ přihlásí nějaká velká evropská firma, případně do sdružení půjdou místní společnosti. Ta vstoupí v platnost v červenci 2009, její konec je plánován na rok 2017 a přichází v době kdy stavební firmy řeší potíže s nedostatečnou kapacitou lidí a strojů. Odvětví dopravních staveb však paradoxně zažívá konjunkturu.
SŽDC se v Česku stará o železniční síť o celkové délce 9 492 kilometrů, z toho je zhruba třetina elektrifikovaná (3037 km). Od počátku roku 2004 do jejího resortu spadají i výstavby nových a modernizace stávajících tratí. Společně s Ředitelstvím silnic a dálnic je v Česku řazena mezi největší investory do dopravní infrastruktury. Ročně do ní investuje zhruba na 30 miliard korun. Na významu nabyla Správa loni v červenci, kdy od ČD převzala starost o koleje a s ní i 10 000 zaměstnanců.
Do železnic půjdou v příštích letech desítky miliard korun také z fondů Evropské unie. Tento kapitál bude určen především na modernizaci a rozvoj koridorových tratí.
Vždyť to jde vidět na správě vlastních majetků lidí v Česku. Hromada neudržovaných pozemků, barabizny v okolí ohrožujícím stavu. Jak někdo může spravovat a nakládat s cizím majetkem, když se neumí postarat o svůj? A ten, kdo se o něho patřičně postarat umí, už je dávno na Bahamách nebo Seychelách.
Chikatetsujin: Právě. Firma se z toho vybaví a pak nějaký ten zbytek vynaloží do tratí. Nebylo by tak lepší nechat to již zavedené společnosti a jen přitvrdit v kontrolách?
S tou důležitostí výsledku, ať to dopadne jakkoliv, naprosto souhlasím.
Důležité je aby byl vidět výsledek. Zajímavé by bylo kdyby bylo definováno, že trať musí být neustále bezpečně provozovatelná v návrhových parametrech (tedy žádné pomalé jízdy kvůli špatnému stavu svršku), hluk nesmí přesháhnou XX dB (tedy odstraňování vlnkovitosti) a jak si to firma zařídí by byla její věc.
http://www.isvzus.cz/usisvz/usisvz01009Prepare.do?znackaForm=6002669605001
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.