..: První Bohemian Train s prázdnými místy :..

EuroCity Carl Maria von Weber v Pardubicích, foto: Ivo Strnad (Žíža) PrahaPrvní vlak projektu Bohemia Train, určený pouze pro movitou klientelu, vypravený speciálně na koncert Eltona Johna v Berlíně, nebyl tak ziskový, jak ČD předpokládaly. Zatímco dopravce nabídl klientům přibližně 90 míst k sezení, cestující jich obsadili jenom 70. Ne všichni z nich navíc za služby opravdu zaplatili. Ve vlaku totiž cestovali také lidé z vedení drah, zástupci life stylových magazínů a vybraní sponzoři. „Vlak byl z větší části obsazen. Vedle menší části hostů z life stylových médií a sponzorů šlo hlavně o zástupce obchodní sféry z několika soukromých společností, například z oblasti kosmetiky,“ říká mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

Dráhy si ovšem nestěžují. Tržby z prodaných jízdenek činily přibližně 1 milion korun. A kolik vypravení luxusního spoje stálo? „Bylo to vyrovnané,“ připouští Šťáhlavský. Dále tvrdí, že účelem první jízdy českého prožitkového vlaku nebylo vyprodukovat zisk, ale zejména upozornit vybrané klienty na možnost cestování vlakem. „Výtěžek z akce lze sledovat v několika rovinách. Jednak jde o marketingovou akci s cílem přesvědčit tyto skupiny, že železniční doprava může nabídnout nevšední i běžné kvalitní cestování. Jde o oslovení bonitní klientely, která může využívat i další naše produkty a objednávat si podobné vlaky pro své zákazníky či zaměstnance. Tak to také chceme prezentovat v médiích,“ vysvětluje Šťáhlavský a dodává: „Jde o skupinu, která představuje lídry ve společnosti a změna image a postojů k využívání železnice u této skupiny může mít jen pozitivní dopad i na masovou část železniční dopravy, což pozitivně pocítí běžní cestující.

Dráhy svému projektu opravdu věří. Již na jaře totiž chystají vypravení dalšího vlaku stejné kategorie. Zatím ovšem nezveřejnily, kam tato nová výkladní skříň zadlužené statní společnosti pojede. „Chceme realizovat dva až tři podobné vlaky s cílem oslovit střední vyšší a vyšší příjmovou skupinu. Další detaily v době přípravy jednotlivých akcí není možné zveřejnit s ohledem na konkurenci,“ říká mluvčí.

Celý projekt je ale trochu v protikladu s běžným cestováním, jelikož v současné době se drahám nedaří zajistit slibovaný komfort přepravy ani na mezinárodních vlacích EC směřujících na východ. Zvláště pak vlaky EC 142/143 Odra a EC 126/127 Fatra patří mezi největší ostudu drah. Jezdí sestaveny pouze z nevyhovujících vozů řad B, BDs, WRm a A, které nesplňují ani jednu podmínku z mezinárodních kritérií kvality. Také proto protestovali proti vypravení Elton John Train někteří odboráři.

Zdroj: Aktuálně.cz, ŽelPage


Radek Šafránek Poslat mail autorovi | 29.12.2008 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
31.12.2008 (1:58)  
Skolne na VS - chces mi tvrdit, ze ten, kdo je proti skolnemu je v prvni rade pravice, zatimco levice hlasite vola "chceme skolne"?
A jen tak mezi nama - ja ti do ust nic nevlozil. Nikde nepisu, ze jde o tvuj nazor. Takze s vkladani nevyrceneho do ust zacni u sebe...

Dalsi tvoje veta je skvela - jakozto ROVNOSTAR priznavas bohatym lidem podil na danich. Cili, ja dam na kopicku 5 penez, ty dva penize a pak si kopicku rozdelime?:-)) Pripadne ne, rozdelovat ji nebudeme (to by nebylo slusne) - koupime za tech 7 penez vec, kterou chces ty, pricemz ji samozrejme mohu pouzivat i ja - jenze ja o ni nemam zadny zajem a to je ten problem...
No a to je stejne s tema vlakama - ty "pro vsechny" nakoupis osobaky. Jenomze ti bohati osobaky nechcou, ti jsou ochotni prispet na osobaky, ale chcou mit i ty luxusni...

Pokud jde o tu dokonalou stupiditu, tak opravdu si to myslis? Proc myslis, ze bohati zpravidla nevoli strany, ktere vybrane dane davaji chudym (resp. nepracujicim)? Myslis, ze v Monte Carlu ma "bydliste" tolik lidi kvuli teplymu mori?
Ze lidi ze zaplacenych dani neco chcou mit a ne jenom pocit, ze jinej se ma dobre je zrejmy... Tezko v panelaku presvedcis nekoho, kdo bydli v prizemi, ze za rekonstrukci vytahu ma zaplatit stejny dil, jako ten ze sedmyho patra...

Blaznive ceny o vikendu? To uz se zavedlo - jmenuje se to SONE...
registrovaný uživatel MS 
31.12.2008 (1:55)  
2 Pikehead: Mno, takze jsem mel pravdu s tim absolutnim podilem a kvuli sve lenosti jsem tam napsal vetsinovy, ale na veci to nemeni nic.

To je prave ten zasadni rozdil v pohledu. Pro Vas a spoustu lidi zde je spolecnost vlastnena statem nejaky solidarni podnik, ktery se ma starat o blaho vsech. Ted se pravdepodobne dotknu citliveho mista, ale viz. CEZ, jeho jedinym poslanim neni starat se, aby obyvatele CR meli levny proud, ale generovat zisk, ktery se dale rozdeli mezi akcionare, coz je stat, coz jsme my. To same Ceske Drahy, Ceska Posta a tak dale. Jsou to spolecnosti jako kazde jine. Akorat ze problem je v tom, ze kdyz kvuli spatnemu hospodareni, rozhodovani, ... a (a to mozna hlavne) necinnemu prihlizeni akcionaru (statu) ma firma spatne sluzby a produkty, je normalni, ze jeji misto zastoupi jina spolecnost (at uz je to s.r.o, a.s. pripadne jine formy) s lepsimi sluzbami. U ceske posty se to dari uspesne firmam jako DHL, TNT, PPL (i kdyz ta tolik ne, co se tyce beznych psani) a dalsim, u energetiky je to treba E.ON, PRE a podobne. Klidne to muzete byt i vy, nic Vam preci nebrani zalozit si spolecnost a kupovat na svetoven trhu energii a dale ji prodavat, pokud mate pocit, ze to udelate lepe. To same prece plati s osobni dalkovou dopravou, pokud Vam pripada, ze se to da zvladnout lepe a levneji, mate volne ruce. Nez neco odpovite, reknu to za Vas.

Tady je kamen urazu v nasem state - nechci sklouznout k tolik oblibenemu sebemrskacstvi typu "kocourkov, bananova republika, nojo cesi a dalsi", verim ze i jinde, pouze uvadim, ze je tomu tak zde. Stat (respektive ti, co o tom rozhoduji) by mel nastavit co nejlepe a nejferoveji volnotrzni podminky tak, aby tento princip mohl fungovat. A ne, jak vidime, u trhu s osobni dalkovou dopravou zbabele vsemoznymi omezenimi, dotacemi a obstrukcemi blokovat vstup dalsiho, soukromeho, dopravce na tento trh.

Kdyz to shrnu, jsou zde problemy dva a to.

1) Nemoznost (kdyz to vememe kolem a kolem :) ) vstupu jineho, soukromeho, lepsiho, efektivnejsiho a hospodarnejsiho dopravce na trh.

2) Nemoznost zasahovat do cenove, marketingove, personalni a jine politiky spolecnosti Ceske Drahy a.s. jejiz jsme vlastne vsichni akcionari ... vlastne moment, vzdyt my tu moznost mame, jakou? Pres nase volene zastupce.. Ze jsem naivni? Tak jak jinak byste to chteli delat? Jednou rocne svolat 10 000 000 lidi na VVH (Velmi Valnou Hromadu) a tam rozhodnout co dal? Nebo jake mate reseni?

Mozna se to muze zdat jako off-topic, ale myslim, ze spor

Ceske Drahy = podnik, ktery se ma starat o to, at cestujem levne a v pohodli

X

Ceske Drahy a.s. = akciova spolecnost, generujici zisk vsemi moznymi zpusoby, ktere vyuzivaji soukrome spolecnosti

je jadro mnohych sporu zde.
registrovaný uživatel Ferro 
31.12.2008 (1:43)  
M: máš poněkud leninské způsoby argumentace: vsuneš mi do úst něco, co jsem neřekl a pak mě za ten neexistující výrok zkritizuješ (viz třeba školné na VS). Možná máš pocit, jakej si machr, ale nejsi...
Jinak nechápu argumentaci, že bohatý lidi mají za svý peníze (daně) taky na něco nárok. Já jim ho snad beru? Ne, naopak, já rovnostář jim ho přiznávám! Stejné jako sobě-přístup k veřejné dopravě. Jen si nemyslím, že ten nárok spočívá v luxusních soupravách provozovaných státním dopravcem. (V hypotetickém ideálním státě by tohle bylo doménou soukromého sektoru).
Jinak tvůj výrok 'Jako vazne nechapu, proc by bohati meli platit dane a nakonec z nich nic nemit - obavam se, ze by se na to hodne rychle vysrali, protoze jenom blbec plati za neco, co uziva jen ten druhy...' se v daném kontextu asymptoticky přibližuje dokonalé stupiditě.
Kde podle mě ČD nejvíce tratí? U střední třídy. A tak by se měla zaměřit na ní. Ptáš se jak bych dělal marketing já? Velmi prostě: snažil bych se prezentovat ČD jako přátelskou společnost. Zavedl bych občasné akce 'víkendy (anebo jen soboty) bláznivých cen' anebo 'jeďte vlakem na výlet' (mimo dopravně exponované období), kdy by vlaky jezdily za sníženou taxu a pokud možno to nejlepší, co dráhy mají ve snaze nalákat na koleje ty, kteří jinak volí gumokolo (člověk by nevěřil, jak dokáží děti zblbnout rodiče. Jeden výlet a hned máš pár nových zákazníků). Pokud jde o esko, jsem první, kdo vidí jeho nedostatky. Namísto alternativy pro (řekněme) 600tis pražanů je alternativou pro 100tis. Ale z těch 100tis o tom stejně 80tis neví, takže prostor tu rozhodně je. A přitom stačí tak málo. Hodně by pomohlo, kdyby jízdní řády vlaků vysely na odpovídajících zastávkách tram či bus a člověk si je mohl přečíst i uvnitř daných dopravních prostředků...
A nezapomněl bych ani na pány opinion makery a připravil jim pěknou akci. Jak? Připojil bych k existujícímu EC jeden vagón 'jen pro zvané' a tam je hostil co hrdlo ráčí klidně zadarmo, ale v rámci existujícího, reálného produktu!
registrovaný uživatel M 
31.12.2008 (1:43)  
No ale tahle hogo fogo akce vicemene nic nestala - to je to "kouzlo"... Jinak, kdo je vlastnik se zjisti na justice.cz a to je povinnost (ucel) akciovky je zase v obchodnim zakoniku. MS ma pravdu v tom, ze Cesky drahy ridi nejaka skupina lidi a tu tam dosadil akcionar. Pokud se to akcionari nelibi a chce mit z CD spolecnost, ktera se bude zabyvat uspokojovanim potreb chudiny, tak je potreba dosadit tam nekoho z Cloveka v tisni nebo tak neco...

Pokud jde o tu jasne definovanou normu, tak ano, to by bylo fajn. Nuz, opet je potreba poprosit sveho poslance. V pondeli jsou prej v kancelarich pro sve volice:-)
31.12.2008 (1:12)  
MS: A zeme je placka, ze? Co kdybyste se racil podivat na www.justice.cz, behem dvou minut byste zjistil, kdoze to je jedinym akcionarem teto firmy.

Jinak pokud neco vlastni stat (nota bene stoprocentne), tak je smysl existence spolecnosti obvykle jinde nez v generovani zisku. Navic si CD jako kazda firma bez vlastnika vede dost mizerne (kvalita sluzeb i hospodarske vysledky).

Tato diskuse se snazi upozornit na to, ze namisto hogo fogo akci by byko vhodne se systematicky zamerit na veci s vetsim a dlouhodobejsim realnym dopadem...
31.12.2008 (1:02)  
Ja bych problem videl v tom, ze MD plati CD dotace bez definovani jakehokoliv standardu kvality. Pokud by bylo jasne stanoveno, ze na EC musi jezdit Xmz a jejich nezarazeni je sankcionovano, CD by si podobne huraakce dovolit nemohly, leda by si vuz nejde pujcily.

Vsechno ostatni je mi v zasade jedno, i kdyz jako clovek marketingem se zabyvajici nevidim v tomto zpusobu propagace zadne positivum plynouci ze segmentu bohatych lidi (co pro ne CD vlastne ma?), ani ze segmentu normalnich cestujicich (Bohemian Train, hm, a co?).

A nejlepsi marketing stejne delaji pro CD dobre fungujici integrovane dopravni systemy - IDS JMK a Iredo...
registrovaný uživatel MS 
31.12.2008 (0:55)  
Ja bych se na to podival zase z jineho pohledu, ac vim, ze timto nazorem spoustu z vas nase*u.

Bylo by dobre si jednou pro vzdy ujasnit nasledujici vec, ktera je podle meho pricinnou vetsiny neshod mezi mistnimi skupinami lidi.

CESKE DRAHY NEJSOU SPOLECNOST VLASTNENA STATEM

avsak, nybrz, alebrz, ...

CESKE DRAHY JSOU AKCIOVA SPOLECNOST, V NIZ MAJI MAJORITNI* (VETSINOVY) PODIL STAT

*nebo absolutni? ted nevim, kazdopadne to nehraje roli


Muze se to zdat jako totez, v nekterych pripadech to muze byt totez, ale TOTEZ TO NENI. Akciova spolecnost totiz ma valnou hromadu, ktera se sestava z akcionaru a ktera jmenuje statutarni organ - predstavenstvo (parta manageru). Ti ridi tuto spolecnost dokud nekdo z nich neodstoupi nebo valna hromada (akcionari) neodhlasuji, ze ma nektery z nich odejit. Akciova spolecnost, a to pozor, ma jako prvorady cil generovat zisk. O tom, jak ho generuje rozhoduje prave tato parta manageru. A jestli to udela tak, ze z poloviny svych vlaku stahne nejluxusnejsi vozy, a bude tim tak riskovat odliv zakazniku, pripadne poruseni smluv s kraji a dalsimi subjekty, a nasledne je nasklada do jednoho luxusniho prodelecneho vlaku, ktery jim ne hned, ne za tyden, ale treba za rok prinese 20ti nasobny zisk, potom je to rozhodnuti spravne.
registrovaný uživatel M 
31.12.2008 (0:09)  
Cestujici - no to "neni az tak podstatne" je podle mne podstatne velice. Proste ti, co jeli v tomhle vlakem nebyli temi, kdo ma zacit jezdit vlakem. Temi jsou lide jini a ti, co v tom vlaku byli, maji "pouze" za ukol ty ostatni presvedcit. Ze to umi, je na snade. Ty si to nemyslis, OK...

MS - samozrejme, ze i ja jsem trotl - jsem preci jen clovek. Nejsem ani kralik, ani jelen... Cili to, co mi v mediich naserviruji, s tim musim pracovat. A pokud mi budou tvrdit, ze vlaky jsou super, tak tomu uverim. Kdo tvrdi, ze na nej reklama vubec nepusobi, tak si lze do kapsy (jestli v tom delas, tak asi vis dobre, jak to je:-)
Co se tyce toho Ceskyho snu, tak muj nazor je takovej, ze kdyby nekdo chtel natocit Cesky sen 2, tak to bude mit "uspech" zase...
S tim, co pise tenzor by se souhlasit dalo, pokud by mel pravdu... Psal jsem, ze tahle kampan zjevne nebude cilena na trate, kde jezdi 810 apod. Jako jestli nekdo tvrdi, ze zeleznice v Nemecku a Rakousku je super a u nas stoji za hovno, tak je tady urcitej problem - u nas totiz jezdi vlaky, ktere jedou trasu Nemecko-Cesko-Rakousko. A je to dost ujety tvrdit, ze jeden a ten samej vlak je dobrej v Rakousku, ale v Breclavi je z nej uz netopici zmetek...
Prelozeno pro nechapave - kampan neni zacilena na trat Ostromer-Chlumec nad Cidlinou, neni zacilena ani na EC Fatra a dalsi pseudoEC. Je zacilena na trate a produkty, ktere jsou plne srovnatelne s tim, co jezdi v tom skvelem zapadnim svete...
Ze maji ostatni smulu? Jo, kdyz Lufthansa koupi novy airbusy na transkontinentalni lety, tak to na spojeni Hamburgu a Mnichova asi davat nebudou... Proste tohle ma byt kampan na stredni a vyssi tridy a na to, aby jezdili v urcitejch vlacich. Pokud ma byt kampan, aby lopaty jezdily radou 810, tak tam pomuze, kdyz se CD zavazou, ze za lopaty zaplati poplatek u doktora...

A hlavne, jak tady i v minule diskusi tenzor vykrikuje, ze je to levota a spinavost, ze si normalni clovek nemohl koupit listek. Jako ja uz fakt nevim... Kdyz budu chtit prodat tisic tun uhli, tak asi na veceri nebudu zvat babu, co topi uhli, ale spis nejakyho ocelare nebo co ja vim, kdo to uhli ode mne muze koupit. Babka to asi nebude. Fakt mi neni jasny, co je na tom k nepochopeni... Proc ta firma XZ poslala sampus mne a ne nekomu jinymu? No protoze ten nekdo jinej te firme nezajisti takovy prijmy. Jako v IT to funguje asi jinak. Tam zakazky dostavaji jenom ti nejlepsi z nejlepsich...

Ferro - no a jak si myslis, ze veci funguji (jestli nefunguji tak, jak pisu ja)? Mas pocit, ze Kerndlova je naprosto vyjimecna zpevacka? Kdokoliv, kdo ve Superstar nespadl do Hvezdne pechoty umi zpivat lip. Jenze do TV zvou Kendlovou. Cim to asi bude, he?
A ty mas predstavu, kde CD nejvic utika zisk? Sver se nam...

Zaplati-nezaplati-kapicka v mori? Tak potom ale nema cenu delat nic, vytrhat koleje a konec. Je to akce, ktera skrze urcite kanaly (zjevne nejake casopisy a Chvilka pro tebe nebo Katka to asi nebudou) ma oslovit urcite lidi. Jestli vymyslis nejakou lepsi akci (a bacha - vicemene s nulovymi naklady - jako nakoupit 1000 Bmz je super, ale chybi ti nekolik desitek miliard:-(, tak opet - sver se nam...
Ten lepsi klient k luxusu typu AB neprijde, protoze do takovyho vlaku proste vubec nesedne (na Vindobone - treba - jezdi vagony AB casto? Nemyslim si...). Takze opet - pokud bude kampan na transatlanticky lety, tak opravdu nehrozi, ze se nekdo bude mackat v konfiguraci 2+2. Protoze 2+2 do Ameriky proste nelita (nebo lita, ale uz to zase neni pro stredni tridu:-)))

Pokud jde o tu solidaritu, tak kdo myslis, ze ty dane plati??? Myslis, ze to jsou ti, kteri jezdi tema 810 k tete a beckama na ucnak nebo to jsou ti, kteri jezdi ve svych drazsich autech po dalnicich, pripadne v tech Bmz? Vono jako solidarita je super, ale to, jak to pojimas ty je neco na zpusob toho - vy, co chcete jezdit peknyma vlakama a platite velky dane, tak nicim jezdit nebudete, vase penize se pouzijou na nakup vlaku pro ty, kteri dane neplati. Jako vazne nechapu, proc by bohati meli platit dane a nakonec z nich nic nemit - obavam se, ze by se na to hodne rychle vysrali, protoze jenom blbec plati za neco, co uziva jen ten druhy... Takze asi tak (kdo zabrousil na tohle tema byl jako prvni Ferro, to jen pro ujisteni:-)
Co se tyce tech luxusnich vlaku, tak ty probihaji BEZ dotaci. Tenhle vlak si na sebe proste vydelal sam. Na rozdil od vlaku pro lopaty, ktere se musi dotovat z dani (a nezamestnanej nebo clovek, jehoz dan je plne vykryta slevou na dani, se na vyberu tech dani asi moc podilet nebude). Jestli chces nejak "poskodit" bohate na ukor chudych, tak zaved treba skolne na VS. Jenze tady paradoxne budes kricet ne, tohle by bylo nesolidarni. Jenze podivej se, kdo se na vysokych skolach zpravidla vzdelava. Pomer deti z bohatych rodin na VS neni stejny jako pomer bohatych lidi obecne. A presto se tahle sranda pro bohaty plati z dani a presto jsou chudi prvni, kteri by kriceli, ze by skolne nebylo fer. Je to takovy paradox:-))
Pozn.: Netvrdim, ze zachranuji statni rozpocet mou dani z prijmu. Ale nemuzu za to, ze nekdo vymyslel, ze letos je sleva na dani 25 litru (takze letos moc neprispeje nikdo pod tricet hrubyho nebo osvc s prijmem pod 60 a s pausalem...). Bohuzel jsou tu jeste dane neprime:-(

Co se tyce eSka, tak to alternativou bohuzel moc neni. Podivej se na mapu, podivej se na polohu trati a zastavek a zjistis, ze moc vyhodny polohy to zrovna nejsou. Holt, vlak do mest nepatri a z tohoto stredovekeho nazoru "tezime" dodnes:-((

Ales Franc - hele a kdo myslis, ze by s tema skutecne pozvanejma lidma v tom vlaku mel kecat? Barmani z JLV? Jako ja vim, ze je to blby, ale nekdo z CD tam fakt byl potreba. Kdyz udelas party pro sousedy, tak je taky vhodny zaskocit...
Co se stazeni vozu tyce, tak na jedne strane kricite, ze tenhle vlak je luxus pro vyvolene a tisice jinych trpi v zabotlamech a 810 a na strane druhe vam vadi i to, ze par lidi nemohlo jet ve svem oblibenem Ampz. Hele, nechci byt zlej - ale jednickou v EC normalni lidi nejezdi...

Standart IC/EC. Mno, nemecky ICE jsou v podstate neco na urovni IC/EC - nebo ne? Mno, v jednicke ICE je televize, v jednicce normalniho EC televize neni. Cili, normy se plnit nedari ani v Nemecku (pravda, maji to o levl vejs:-))
30.12.2008 (21:31)  
MZ, díky. A volně-li navážu, s úrovní EC to začalo být v průběhu 90.let trochu labilní celoevropsky, a proto při zavádění vlaků EN bylo cílem na tyto kvality dbát o to více... Což opět asi trumfli 100% České dráhy řazením EN Galelio Galilei v minulém grafikonu, kde kmenová souprava neměla ŽÁDNÝ lůžkový vůz a 3/5 soupravy byly koženky, resp. bez klimatizace. Toť teorie a realita o kvalitě vlaků.
30.12.2008 (21:26)  
Josef Petrák : pan Zikmund se hlásí, musel si sestavit z různých zbytků nový počítač.
Máte pravdu, jakási instituce nebo komise nad tím má bdít, jenže ta pravidla EC se sestavovala někdy před rokem 1990, během roku 1990 se tehdejší vedení ČSD - hodně se v om angažovali tehdejší Ř 011 ing. Jan Zenkl a ing. Jaroslav Kocourek, aby se i na československé koleje dostal EC. Prvním byl Antonín Dvořák a to 2.6.1991. Kvůli rychlosti přes "vysočinu" už tehdy jezdil "na výjimku", podobně na tom byla EC jezdící přes Semmering.
Takže "pravidla" pro EC existují, v devadesátých letech se na to hodně dbalo, jenže dneska je v Evropě těch EC výrazně více než v jejich začátcích. Takže se nad tím moc bdít nedá, členové toho "orgánu" jsou zaměstnanci nějaké železniční společnosti, která je potřebuje pro své potřeby a ne aby se courali po Evropě a kontrolovali, co kde jezdí.
Členové takové instituce taky nejsou "šotouši", kteří by takové jezdění brali jako zábavu a ještě mezi sebou soutěžili, kdo toho víc za stejné časové období zkontroluje a projede.
ÖBB si udělaly svoje "vnitrostátní" ÖBB EC... Ono nakonec i v tom Švýcarsku se na EC dávají posilové vozy z rodiny "Schlieren", které by tam taky být neměly, pokud jede nějaké EC z Rakouska s nějakými 15 - 20 minutami zpoždění, tak se ze Sargansu nebo i Buchsu SG vypravuje Ersatzzug normální elektrickou jednotkou 540/550/560 eventuálně 450.
Jinak máte pravdu, nad ČD by dávno zlomili hůl.
ÖBB tuším po dva roky zavedly na EC vlaky příplatek, ten se ale stejně neplatil v úseku Innsbruck - Bregenz a pak ještě v nějakých vyjmenovaných spojích nebo úsecích, protože tam nic jiného než EC nejezdilo, pak se ten příplatek stáhl na první třídu a nakonec se stejně zrušil.
  1 2 3 4 5 6 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2026 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko