Praha – První vlak projektu Bohemia Train, určený pouze pro movitou klientelu, vypravený speciálně na koncert Eltona Johna v Berlíně, nebyl tak ziskový, jak ČD předpokládaly. Zatímco dopravce nabídl klientům přibližně 90 míst k sezení, cestující jich obsadili jenom 70. Ne všichni z nich navíc za služby opravdu zaplatili. Ve vlaku totiž cestovali také lidé z vedení drah, zástupci life stylových magazínů a vybraní sponzoři. „Vlak byl z větší části obsazen. Vedle menší části hostů z life stylových médií a sponzorů šlo hlavně o zástupce obchodní sféry z několika soukromých společností, například z oblasti kosmetiky,“ říká mluvčí drah Petr Šťáhlavský.
Dráhy si ovšem nestěžují. Tržby z prodaných jízdenek činily přibližně 1 milion korun. A kolik vypravení luxusního spoje stálo? „Bylo to vyrovnané,“ připouští Šťáhlavský. Dále tvrdí, že účelem první jízdy českého prožitkového vlaku nebylo vyprodukovat zisk, ale zejména upozornit vybrané klienty na možnost cestování vlakem. „Výtěžek z akce lze sledovat v několika rovinách. Jednak jde o marketingovou akci s cílem přesvědčit tyto skupiny, že železniční doprava může nabídnout nevšední i běžné kvalitní cestování. Jde o oslovení bonitní klientely, která může využívat i další naše produkty a objednávat si podobné vlaky pro své zákazníky či zaměstnance. Tak to také chceme prezentovat v médiích,“ vysvětluje Šťáhlavský a dodává: „Jde o skupinu, která představuje lídry ve společnosti a změna image a postojů k využívání železnice u této skupiny může mít jen pozitivní dopad i na masovou část železniční dopravy, což pozitivně pocítí běžní cestující.“
Dráhy svému projektu opravdu věří. Již na jaře totiž chystají vypravení dalšího vlaku stejné kategorie. Zatím ovšem nezveřejnily, kam tato nová výkladní skříň zadlužené statní společnosti pojede. „Chceme realizovat dva až tři podobné vlaky s cílem oslovit střední vyšší a vyšší příjmovou skupinu. Další detaily v době přípravy jednotlivých akcí není možné zveřejnit s ohledem na konkurenci,“ říká mluvčí.
Celý projekt je ale trochu v protikladu s běžným cestováním, jelikož v současné době se drahám nedaří zajistit slibovaný komfort přepravy ani na mezinárodních vlacích EC směřujících na východ. Zvláště pak vlaky EC 142/143 Odra a EC 126/127 Fatra patří mezi největší ostudu drah. Jezdí sestaveny pouze z nevyhovujících vozů řad B, BDs, WRm a A, které nesplňují ani jednu podmínku z mezinárodních kritérií kvality. Také proto protestovali proti vypravení Elton John Train někteří odboráři.
Zdroj: Aktuálně.cz, ŽelPage
| 29.12.2008 (16:00)
Myslím že potenciál v tomto segmentu ČD mají, spousta lidí jezdí autem cesty, kde vlak má co nabídnout. (Sám vidím kolem sebe, že jen menšina lidí jezdí Praha-Brno/Bratislava/Vídeň vlakem, neboť vlézt do vlaku je ani nenapadne.)
Ve Vámi zmiňovaném příkladě je rozhodnutí pro auto samozřejmě jasné, a ani v nejmenším nenavrhuju zavést železniční povinnost pro služební cesty:-)
Dle mého názoru byla tato akce zbabraná. Je zcela běžné , že v obchodní sféře různé firmy pořádají nejrůznější akce pro své klienty , jednak jako poděkování za zakázky a spolupráci a jednak jako impulz k dalším zakázkám a další spolupráci. To , že tyto akce stojí velké peníze , to je bez diskusí.
To , že pokud jako podnikatel budu vidět , že někdo má nějaké problémy , které by mu moje firma mohla vyřešit a získat tak solidní zakázky , tak nevidím problém v tom, snažit se s kompetentními lidmi navázat vztah , investovat do tohoto vztahu desetitisíce. Proč ne , když mi potenciální zisk z těchto akcí vynese miliony. Tato akce byla ale jiného rázu.
1) Účastníci si jízdenky údajně platili. To mě přijde podobné , jako kdybychom na podnikový předvánoční večírek, který pořádám pro naše zákazníky a který se nákladově pohybuje někde kolem 500 Kč/osobu začali vybírat vstupné ve stejné výši. Pravděpodobně by na tento večírek nikdo nepřišel.
2) Proč je seznam účastníků akce anonymní ? Vždyť přece pro prapagaci by bylo velmi důležité sdělit národu , že člověk , který je třeba čtyřikrát v týdnu na tv obrazovce a je tudíž ve společnosti znám , se této akce zúčastnil.
Pochopil bych , kdyby ČD oslovily známé osobnosti z byznysu i společenského života , tuto akci jim darovaly jako dárek s tím , že pořídí z této akce obrazovou dokumentaci , kterou využijí pro pozdější reklamní kampaň.
Nevím , koho přesvědčí k cestě vlakem ta skutečnost , že nějaký bezejmenný manažer z kosmetické firmy se zúčastnil akce "Elton John".
Zrovna ta druhá skupina je ten potenciál, o který se ČD tím Bohemian Train nejspíš snaží - přesvědčit ředitele, že zaměstnanci mají jezdit na služebky vlakem místo autem
Víte pane kolego , ne každá služební cesta začíná 500 m od hlavního nádraží v Praze a končí 500 m od hlavního nádraží v Ostravě. Myslím , kdo takto cestuje se již o výhodách železnice přesvědčil a využívá je.
Ale existují i jiné služební cesty. Když prodejce slitin, sídlící v Příbrami má jednoho zákazníka v Praze, druhého v Plzni a třetího třeba ve Frýdku-Místku. Zkuste jej nějak přesvědčit , aby využíval železnici. Cesta železnicí do Prahy katastrofa , do Plzně ještě větší a při cestě do Frýdku-Místku se musí nějak dostat do Prahy a poté zase z Ostravy.
Dnes navíc i díky krizi se ve většině firem začíná obracet každá koruna. I v naší firmě jsem dříve mohl cestovat, jak jsem uznal za vhodné a nyní již mám pokyn předkládat kalkulace všech služebních cest. A uznejte sám , když mě bude stát z Mladé Boleslavi do Frýdku Místku cesta autem cca 1200 Kč + 12 hodin času a cesta vlakem I. třídou tak , že pojedu autem do Prahy ,zde přestoupím na vlak , pojedu do Ostravy vlakem a odsud taxikem do FM - tak mě to bude stát cca 2000 Kč + 16 hodin času. Jaká varianta vyhraje ?
- zahraniční cestující
- služební cesty (na delší cesty lze obvykle zaměstnavatele přesvědčit, hlavně díky zásuvkám 230V)
- In-Gold, tj. ti hodně jezdící (pro ně je ta 1. třída takový dárek od ČD)
Zrovna ta druhá skupina je ten potenciál, o který se ČD tím Bohemian Train nejspíš snaží - přesvědčit ředitele, že zaměstnanci mají jezdit na služebky vlakem místo autem. Pro tyto cestující jsou ale ty zásuvky velice důležité - je to pro ně možnost pracovat (málokterý notebook vydrží Praha - Bratislava/Vídeň jen na baterku) a jsou velmi citliví na dodržení této služby.
A SONE: no jo, je to pravda, to jsou vlastně ty bláznivé ceny. Teď to ještě takhle lidem podat - marketing je mocný a je potřeba.
To bych povazoval za rovnostarske. Akorat mam pocit, ze by mi hodne lidi "vysvetlilo" ze to tecuje blbost v nekonecnu a ze rovnostarstvi spociva v tom, ze kazdej clovek ma podil (bez ohledu na to, ze jeden plati zabavu druhyho...)
Jak to v praxi funguje vidime sami. Slicne devy na prepazkach, vzdy ochotne poradit a vyjit vstric.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










