..: První Bohemian Train s prázdnými místy :..

EuroCity Carl Maria von Weber v Pardubicích, foto: Ivo Strnad (Žíža) PrahaPrvní vlak projektu Bohemia Train, určený pouze pro movitou klientelu, vypravený speciálně na koncert Eltona Johna v Berlíně, nebyl tak ziskový, jak ČD předpokládaly. Zatímco dopravce nabídl klientům přibližně 90 míst k sezení, cestující jich obsadili jenom 70. Ne všichni z nich navíc za služby opravdu zaplatili. Ve vlaku totiž cestovali také lidé z vedení drah, zástupci life stylových magazínů a vybraní sponzoři. „Vlak byl z větší části obsazen. Vedle menší části hostů z life stylových médií a sponzorů šlo hlavně o zástupce obchodní sféry z několika soukromých společností, například z oblasti kosmetiky,“ říká mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

Dráhy si ovšem nestěžují. Tržby z prodaných jízdenek činily přibližně 1 milion korun. A kolik vypravení luxusního spoje stálo? „Bylo to vyrovnané,“ připouští Šťáhlavský. Dále tvrdí, že účelem první jízdy českého prožitkového vlaku nebylo vyprodukovat zisk, ale zejména upozornit vybrané klienty na možnost cestování vlakem. „Výtěžek z akce lze sledovat v několika rovinách. Jednak jde o marketingovou akci s cílem přesvědčit tyto skupiny, že železniční doprava může nabídnout nevšední i běžné kvalitní cestování. Jde o oslovení bonitní klientely, která může využívat i další naše produkty a objednávat si podobné vlaky pro své zákazníky či zaměstnance. Tak to také chceme prezentovat v médiích,“ vysvětluje Šťáhlavský a dodává: „Jde o skupinu, která představuje lídry ve společnosti a změna image a postojů k využívání železnice u této skupiny může mít jen pozitivní dopad i na masovou část železniční dopravy, což pozitivně pocítí běžní cestující.

Dráhy svému projektu opravdu věří. Již na jaře totiž chystají vypravení dalšího vlaku stejné kategorie. Zatím ovšem nezveřejnily, kam tato nová výkladní skříň zadlužené statní společnosti pojede. „Chceme realizovat dva až tři podobné vlaky s cílem oslovit střední vyšší a vyšší příjmovou skupinu. Další detaily v době přípravy jednotlivých akcí není možné zveřejnit s ohledem na konkurenci,“ říká mluvčí.

Celý projekt je ale trochu v protikladu s běžným cestováním, jelikož v současné době se drahám nedaří zajistit slibovaný komfort přepravy ani na mezinárodních vlacích EC směřujících na východ. Zvláště pak vlaky EC 142/143 Odra a EC 126/127 Fatra patří mezi největší ostudu drah. Jezdí sestaveny pouze z nevyhovujících vozů řad B, BDs, WRm a A, které nesplňují ani jednu podmínku z mezinárodních kritérií kvality. Také proto protestovali proti vypravení Elton John Train někteří odboráři.

Zdroj: Aktuálně.cz, ŽelPage


Radek Šafránek Poslat mail autorovi | 29.12.2008 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel MS 
01.01.2009 (19:16)  
"zeleznicarska" :D
registrovaný uživatel M 
01.01.2009 (17:24)  
MZ - kdo jede jen do Bratislavy, tak ma moznost jet tim R271. Vagony z 203 ale preprahnout na R271 nejdou, protoze by se v BA muselo preprahovat znova.
Co bych za problem povazoval, kdyby se lidem v 477 jedoucim pouze do BA nereklo, ze si muzou prelezt...

Kdyby se najelo na ten rakousky system, tak se objevi jiny Miroslav Zikmund (nebo to dokonce napise on sam), ze je hrozny, ze lidi z 203 museli v Breclavi zbytecne cekat a pote znovu v Bratislave, ackoliv v Breclavi mohl pockat 477... Aneb, vzdycky nekdo musi cekat...

Varianta poslat samostatne do Kutu je krasne zeleznicarska - proste posleme vlak za hranice a uz to NENI nas problem - my jsme vsechno splnili a mame ciste svedomi. Vlak sice jede pres X statu, ale nejaka domluva neni potreba - proste to neni nas problem... No ale ja jsem ucebnicovej typ, Zikmund je praktik moderni ery a prinasi efektni nastroje a reseni. Jeste ze to neni starej kadrovak, to by bylo mnohem horsi:-))
Treba by mohl navrhnout, ze z Breclavi je to z kopce, takze bysme tam ty vagony proste poslali a at si je eurari chytaji:-)))
registrovaný uživatel M 
01.01.2009 (17:20)  
SYN - ale ja ani nikdo jinej prece netvrdi, ze to urcitejm lidem neplatila firma...
31.12.2008 (20:14)  
Nicméně jedním z vrcholů (ne)kvality služeb poskytovaných cestujícím je čekání vlaku 477 na vlak, resp. vozy od 203 v Břeclavi. Takže cestující, který pojede "jen" do Bratislavy si hezky počká v Břeclavi (dneska to byly cca 3 hodiny) až přijede vlak 203 vezoucí přímé vozy ... minimálně si mohl počkat hodiny dva a pak jet R 271. Na to, aby se cestující jedoucí do Bratislavy a na přípoje odvezli alespoň jedním vozem do Kútú na osobák (ve dnech kdy jede z Lanžhota Os 2005) alespoň do toho Lanžhota, to je nad organizační síly. Po pravdě řečeno, já bych posílal ten vlak 477 dál bez kurzů a ty by si počkaly na další vlak, tak jako čekají v Salzburgu "švýcarské vozy" když dojede R 207 zpožděný na ranní EC 164 a prostě tam cestující dojedou o 6 hodin později. Nebo by se poslali samostatnou jízdou do Kút ať si s nimi ZSSK dělají co uznaji za vhodné.
31.12.2008 (18:04)  
No já nevím, když jsem cestující a vypláznu 20 kolíků za lístek nechci aby moje jméno někde zveřejňovali

Dobře , já to beru. Ale nevím , co si o tom všem mám myslet.
Na jednu stranu z toho dělají pomalu marketingovou akci, kdy se říká , výsledek není nejdůležitější...hlavně když nám pomůže přesvědčit další potenciální cestující , na druhou stranu se z toho dělá nový produkt ČD.

Pokud přijmu myšlenku marketingové akce , pak by měla být zadara , účastníci by měli být pozvaní lidé s vysokým kreditem u společnosti a výsledek této akce by měl být v tom , že za měsíc uvidíme na nádražích i mimo ně plakáty ze těmito známými osobnostmi , které budou vychvalovat ČD .
Pokud přijmu myšlenku nového produktu , poté by měly být jízdenky ve volných předprodejích.
Vše ostatní vrhá podezření na nějakou nekalost.

I kdyby na tuto akci byly jízdenky ve volném předprodeji , stejně by s největší pravděpodobností cestovala stejná skupina , jaká cestovala. Neboť Elton John v Čechách moc netáhne a pokud by tam někdo mermomocí chtěl jet , měl x možností ,jak se tam dostat laciněji.
registrovaný uživatel SYN 
31.12.2008 (17:18)  
Foxx: tedy pokud ty informace neposkytujete hromadně a systematicky jistému severoamerickému státu:-)

OK, pohoda, ať tedy zveřejní info pouze o těch kterým jízdu darovali v rámci PR a o vlastních zaměstnancích které na výlet poslali (samozřejmě že někteří z nich tam byli potřeba, ale jestli všichni?).

M: smysl Vaší argumentace chápu (ačkoliv zdaleka ne vždy souhlasím s jejím stylem) ovšem tak jak to píšete by to bylo v pohodě kdyby ČD byly v soukromých rukou pak by
a) veškeré aktivity byly zajisté pod citelně příásnějším dohledem vlastníka
b) krom toho by nám do toho nic nebylo
Takhle jako firma vlastněná 100% státem je to s dozorem citelně horší, a nám do toho cosi je (i když je otázka jakou cestou).

Tak jako obvykle rozdíl mezi smělým a bláznivým plánem je v tom jestli se podaří nebo ne. Jde tu o míru do které byly prezentované (vcelku chvályhodné) cíle naplněny. Tady se zdá že se nepodařilo splnit ani některé cíle které si daly samy ČD (mj. akce měla být výdělečná a přitáhnout nové zákazníky) ačkoliv samozřejmě exaktně se to hodnotí obtížně.
Osobně tipuju že tak 50% byli platící zákazníci (ovšem těm to všem platily "jejich" firmy, nabízím slušnou sázku pro toho kdo tvrdí (a posléze dokáže) že to někdo platil z vlastní soukromé kapsy), nějakých 25% nejspíš byly osoby které to dostaly v rámci marketingu zadara a zbývajících 25% odhaduju vlastní zaměstnanci kteří tvořili "doprovod". O udávaný efekt šlo bezpochyby až nanejvýš ve druhé řadě. Prostě mezi firmama obvyklá věc, i když s ohledem na státní vlastnictví ČD morálně nejistá.

Kdo skutečně věří že cílem byla maximalizace zisku ČD a.s. tak pro toho bych měl na prodej velice zajímavé pozemky na Měsíci, tutovej kšeft! :-)
registrovaný uživatel MS 
31.12.2008 (16:52)  
2 Foxx: vzdyt ja s tim souhlasim, proc by se meli nekomu zpovidat?
registrovaný uživatel Foxx  mail  
31.12.2008 (16:19)  
MS, naroznej: No já nevím, když jsem cestující a vypláznu 20 kolíků za lístek nechci aby moje jméno někde zveřejňovali. BTW: u aerolinek jdete za poskytnutí informace o cestujících na hodinu.
registrovaný uživatel MS 
31.12.2008 (15:27)  
2 naroznej: o tom tu prave spekulujeme celou dobu, viz. diskuze nize a pekne od zacatku :)
31.12.2008 (15:02)  
Proc nezverejnily seznam ucastniku zajezdu? No, vidis kolik je povyku, kdyz "zverejnily", ze vlak vubec vyel. Kdyby jeste rekly, kdo tam byl, tak to bylo "prejicich" emoci:-((

Jo to beru , ale jaký potom ta akce měla smysl ??
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko