..: Grandi Stazioni by chtěla opravit pražské Masarykovo nádraží :..

Praha Masarykovo nádraží Praha — Praha Masarykovo nádraží je možná blíže rekonstrukci. Majitel nemovitosti, České dráhy, má v současné době smlouvu s konsorciem Masaryk Station Development (MSD), která však zřejmě nepovede k dokončení projektu. Sdružení již mělo zahájit opravu výpravní budovy za částku asi 100 mil. korun, dosud však vůbec nezačalo. O toto nádraží se ale začala zajímat česká pobočka italské firmy Grandi Stazioni, která si již od Českých drah vyžádala informace o aktuálním stavu a možnostech případné spolupráce. Nádraží opravu nutně potřebuje — minulý rok byl stav střechy dvorany označen za kritický a musela být nouzově podepřena. Rekonstrukce by mohla podle drah začít na jaře příštího roku.

Tu komplikují smlouvy dohody uzavřené roku 2008 s developerským konsorciem MSD, které však nedávno opustil hlavní investor ING Real Estate. Zbývající dvě firmy, SUDOP a Morávka Centrum, se marně snaží dohodnout s ČD na dalším postupu. Samy nemají dostatek financí na realizaci původních plánů. V návrhu je mimo jiné odprodej pozemku podél ulice Na Florenci těmto investorům; vyinkasované peníze by pak byly drahami zpětně investovány do oprav. MSD však požadovanou cenu 450 mil. korun nechce akceptovat, hlavně kvůli stavební uzávěře a nedořešenému územnímu plánu Prahy. Dráhy se snaží zrušit alespoň smlouvu na opravu výpravní budovy, která zároveň obsahuje povolení rozsáhlé stavební činnosti na okolních pozemcích.

Firma Grandi Stazioni v České republice působí jako investor rekonstrukce budovy pražského hlavního nádraží. Minulý rok dokončila opravu nádražní budovy v Mariánských Lázních s náklady asi 90 mil. korun. Obě nádraží bude po opravě 30 let komerčně využívat. Firma vyhrála také soutěž na opravu nádraží v Karlových Varech; jeho opravu dosud nezahájila s odkazem na velmi dezolátní stav a uvažuje odstoupit od smlouvy.

Zdroj: ČTK/Finanční noviny, ČT24, Aktuálně.cz, E15 [1] [2] [3], Finance.cz


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 29.7.2010 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
29.07.2010 (16:10)  
je fakt, ze masarycka potrebuje opravu jako sul, kez by to s ni dopadlo dobre...
k porovnani s ML a KV....
uz se to tu natuklo, ale lidove receno uprostred prahy lze vyrejzovat pronajmem uplne jinou sumu nez v KV+ML, kde jeste ke vsemu jsou obe nadrazi daleko od centra,
takze nutnost drazsi opravy, nemusi automaticky znamenat mensi lukrativnost pro developera v porovnani s ML....
---
apropo, nevite prosim cim je nadr v KV v tak dezolatnim stavu? dík
registrovaný uživatel Mr. T 
29.07.2010 (15:00)  
No je pravda, že nádraží v Mariánských Lázních nebylo v takovém stavu jako masaryčka. Podle mě snad masaryčka nevypadá tak katastrofálně jako Karlovy Vary a mohla by být zajímavá zejména z podnikatelského hlediska... Pronájmy obchodů apod. Já bych se spíše zamyslel nad možností přemístění pokladen někam do dvorany např. místo Pontu ČD centrum... Masaryčka je má naprosto nevhodně vyřešené. Navíc Vary provděpodobně nejsou ekonomicky výhodné vzhledem k poloze nádraží nad městem.
registrovaný uživatel happy 
29.07.2010 (13:41)  
No nevím, ale já bych společnosti Grandi S. moc nevěřil. Je sice fakt, že něco se povedlo, ale stále tato společnost vyšplouchla ČD s karlovarským nádražím
29.07.2010 (12:57)  
Tak já doufám že o masaryčku nepřijdeme. Ale líbilo by se mi, kdyby to opravili grandi stazioni. Moc se mi líbí jak to udělali na hlaváku a v mariánských lázních
registrovaný uživatel R 646  mail  
29.07.2010 (12:38)  
No už bylo načase ještě chvíli a snad by spadlo
registrovaný uživatel stoupa  mail  
29.07.2010 (12:30)  
Proč ČD investuje do oprav nádraží (tedy budov)...?

1) Minimálně musí, aby to nespadlo
2) Bez ohledu na to co si myslím o podstatě "oddělení" kolejí a vozby je fakt, že smyslem "usnesení ÚV EU" bylo oddělit "to" úplně. Tomu rozumím tak, že nejen koleje, ale i nádražní budovy, výpravčí, dispečeři, signalisté (atd.) by měli patřit Správě cesty a ne ČD. Pak je otázka ReActora zcela na místě.
registrovaný uživatel SYN 
29.07.2010 (12:00)  
ReActor: no ono je to i žalovatelné, nechat spadnout nějakou část budovy na cestující, víme? Ten kdo nemovitost momentálně vlastní má zákonnou povinnost so o to starat (aby to neohrožovalo stavby okolo, lidi na ulici i na nástupišti). Takže tam vůbec nejde o investici (v pravém smyslu slova) ale o příšerně zanedbanou údržbu (pod záminkou že se neví co s tím bude atd.). Jinak doufám že pokud by došlo na převod na SŽDC tak zrovna tato nemovitost by mohla mít cenu výrazně sníženou vzhledem k akutnímu havarijnímu stavu (v extrému třeba až do mínusu??), je to do značné míry otázka toho kdo a jakým způsobem vypracuje odhad...
29.07.2010 (11:44)  
Myrha: ...nebo jako si starosta Prahy 5 sám sobě pošle odvolací dopis. Jó, tady je možné úplně všechno.

K Masaryčce: ať to provede kdokoliv, myslím, že si budova nejstaršího nádraží v Praze opravu zaslouží. Ještě nějakou dobu snad potrvá, než o ni přijdeme úplně.
registrovaný uživatel myrha  mail  
29.07.2010 (11:21)  
Pánové, věc je nad slunce jasnější: Při převodu majetku z ČD na SŽDC očekávám (jako tomu bylo dosud), že ČD dostanou od SŽDC za majetek zaplaceno. Proto se to tak oddaluje, protože předpokládám, že jde o celkem vysokou položku. Stále to sice nechápu, proč se to musí převádět za tržní hodnotu a nepřevádí se to bezúplatně, když vlastník je stále stejný. Má to jen jediný dopad: že ČD dostanou prachy na vylepšení bilance... A pak se divme žalobám za nedovolenou podporu :) Kdyby se to převedlo za symbolickou cenu tak výsledek by byl stejný a nemusely by se na to hledat peníze v rozpočtu, které se tak zbytečně nalejí do černé díry :) Obávám se, že je to tak logické, že na to v parlamentu zatím nikdo nepřišel... Dosavadní systém je stejně nelogický jako kdyby jsem si prodával sám sobě svůj majetek..
registrovaný uživatel thingie  mail  
29.07.2010 (10:51)  
ReActor: Na to už člověk skoro neví co říct, když někomu přijde divné už i to, že ČD investují do oprav a modernizací nádraží :-) Ta nádraží jsou teď jejich, a ČD jako 100% státem vlastněná společnost nemůžou sledovat jako jediný zájem akorát vlastní zisk, takže nezávisle na tom jak se vláda rozhodne majetkové poměry na železnici upravit příště, starat se o současný majetek jak nejlépe to jde je bez nadsázky jejich povinnost…
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko