Praha — Praha Masarykovo nádraží je možná blíže rekonstrukci. Majitel nemovitosti, České dráhy, má v současné době smlouvu s konsorciem Masaryk Station Development (MSD), která však zřejmě nepovede k dokončení projektu. Sdružení již mělo zahájit opravu výpravní budovy za částku asi 100 mil. korun, dosud však vůbec nezačalo. O toto nádraží se ale začala zajímat česká pobočka italské firmy Grandi Stazioni, která si již od Českých drah vyžádala informace o aktuálním stavu a možnostech případné spolupráce. Nádraží opravu nutně potřebuje — minulý rok byl stav střechy dvorany označen za kritický a musela být nouzově podepřena. Rekonstrukce by mohla podle drah začít na jaře příštího roku.
Tu komplikují smlouvy dohody uzavřené roku 2008 s developerským konsorciem MSD, které však nedávno opustil hlavní investor ING Real Estate. Zbývající dvě firmy, SUDOP a Morávka Centrum, se marně snaží dohodnout s ČD na dalším postupu. Samy nemají dostatek financí na realizaci původních plánů. V návrhu je mimo jiné odprodej pozemku podél ulice Na Florenci těmto investorům; vyinkasované peníze by pak byly drahami zpětně investovány do oprav. MSD však požadovanou cenu 450 mil. korun nechce akceptovat, hlavně kvůli stavební uzávěře a nedořešenému územnímu plánu Prahy. Dráhy se snaží zrušit alespoň smlouvu na opravu výpravní budovy, která zároveň obsahuje povolení rozsáhlé stavební činnosti na okolních pozemcích.
Firma Grandi Stazioni v České republice působí jako investor rekonstrukce budovy pražského hlavního nádraží. Minulý rok dokončila opravu nádražní budovy v Mariánských Lázních s náklady asi 90 mil. korun. Obě nádraží bude po opravě 30 let komerčně využívat. Firma vyhrála také soutěž na opravu nádraží v Karlových Varech; jeho opravu dosud nezahájila s odkazem na velmi dezolátní stav a uvažuje odstoupit od smlouvy.
Zdroj: ČTK/Finanční noviny, ČT24, Aktuálně.cz, E15 [1] [2] [3], Finance.cz
k porovnani s ML a KV....
uz se to tu natuklo, ale lidove receno uprostred prahy lze vyrejzovat pronajmem uplne jinou sumu nez v KV+ML, kde jeste ke vsemu jsou obe nadrazi daleko od centra,
takze nutnost drazsi opravy, nemusi automaticky znamenat mensi lukrativnost pro developera v porovnani s ML....
---
apropo, nevite prosim cim je nadr v KV v tak dezolatnim stavu? dík
1) Minimálně musí, aby to nespadlo
2) Bez ohledu na to co si myslím o podstatě "oddělení" kolejí a vozby je fakt, že smyslem "usnesení ÚV EU" bylo oddělit "to" úplně. Tomu rozumím tak, že nejen koleje, ale i nádražní budovy, výpravčí, dispečeři, signalisté (atd.) by měli patřit Správě cesty a ne ČD. Pak je otázka ReActora zcela na místě.
K Masaryčce: ať to provede kdokoliv, myslím, že si budova nejstaršího nádraží v Praze opravu zaslouží. Ještě nějakou dobu snad potrvá, než o ni přijdeme úplně.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.