..: Liberalizace trhu v Rakousku přinese ÖBB konkurenci :..

Stadler pro WESTbahn, foto: Stadler Rail + WESTbahn Vídeň – Rakouské státní dráhy (ÖBB) jsou v současné době hlavním železničním dopravcem v Rakousku. To se však má do několika let změnit. Díky nové legislativě, která od roku 2010 bude liberalizovat drážní dopravu, vznikne tomuto majoritnímu dopravci konkurence, a to přímo na nejvytíženější trati, tzv. "Westbahn" spojující Vídeň a Salcburk. Novým konkurentem se má stát WESTbahn GmbH, dceřinná společnost nově vzniklého RAIL Holding AG, za kterým stojí bývalý šéf ÖBB Personenverkehr Stephan Wehinger a Hans Peter Haselsteiner, šéf koncernu Strabag SE. Za zmínku stojí také předseda dozorčí rady, kterým se stal Benedikt Weibel, bývalý dlouholetý generální ředitel SBB.

Boj o Westbahn započne dle předpokladů v jízdním řádu 2011/2012. Státní dopravce bude nabízet flotilu vlaků se soupravami Railjet, z nichž prvních 11 má být úváděno do provozu v průběhu jízdního řádu 2008/2009, a spojovat Mnichov, Vídeň a Budapešť. Nasazení jednotek RJ do provozu je také motivací pro zvýšení traťové rychlosti na 230 km/h. Konkurenční WESTbahn GmbH se chce zaměřit na frekvenčně velmi vytíženou trasu Vídeň - Salcburk a v hodinovém intervalu zde provozovat spoje vedené novými jednotkami. Ty by pořídil u firmy Stadler Rail Group formou leasingu. Má jít o sedm osmivozových patrových jednotek konstrukčně odvozených od připravovaných vlaků pro systém S-Bahn v Curychu.

Součástí kontraktu je i komplexní údržba. Délka celé soupravy bude cca. 200 m, vozidla vyvinou maximální rychlost 200 km/h a budou schopna provozu s napájením 15 kV 16,7 Hz (Německo, Rakousko) a 25 kV 50 Hz (Maďarsko, ČR, Slovensko). To má v budoucnu umožnit rozšíření provozu do Bratislavy. Kapacita jednotky bude 600 míst výhradně ve standardu obvyklém v Rakousku pro první třídu; každý z vozů bude mít svého průvodce zajišťujícího prodej jízdenek, jídel a nápojů. Cena jízdenek prodávaných pouze ve vlaku má být na úrovni jízdného 2. třídy ÖBB. Zajímavé je, že se podle aktuálních informací bude uznávat slevová karta "ÖBB VORTEILScard", dále mají být zavedeny 25% slevy v méně atraktivních časech. Rentabilita je podle zástupců firmy zaručena od průměrné obsazenosti 200 cestujících na vlak.

Zdroj: WESTbahn, Railjet, námět: Raquac


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 11.12.2008 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Rakousko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
11.12.2008 (16:04)  
M: ne, adekvatni komentar je - za pulroku, za rok tu bude clanek "WESTbahn GmbH ukoncuje svuj projekt".
registrovaný uživatel M 
11.12.2008 (15:53)  
Jenze lidi nejezdi vlakem ani Praha-Brno a to ze stejneho duvodu. Takze o vozovem parku to nebude. Je to o tom, ze lid ma zafixovane, ze kdo jede autem (klidne favo) je slechta, kdo jede vlakem je socka (a kdo jede jednickou je snob)...
registrovaný uživatel waszyn 
11.12.2008 (15:48)  
M: Ono je to tezke, kdyz temer vse krome pendolina, novejsich exemplaru 471 a par zahranicnich EC vypada skutecne jako pro socky:-/
registrovaný uživatel M 
11.12.2008 (15:42)  
Protoze nazor vlak je jen pro socky muze mit jenom hlupak
registrovaný uživatel junkrs 
11.12.2008 (15:21)  
Mě by osobně ve spojení s Rakouskými a i dalšímy západními železnicemi spíše zajímala obsaditelnost jejich vlaků. Když porovnáme cenu jejich jízdného s cenami benzínu či nafty (také jejich), tak si pořád můžeme říkat, že u nás jezdíme vlaky za opravdu lidové ceny. Sice ta kvalita služeb bude asi jinde, ale přeci jen....
registrovaný uživatel M 
11.12.2008 (15:11)  
Adekvatni komentare by mely byt:
-Soukromy dopravce bude statnim draham odcerpavat dotace na provoz vlaku, resp. dotaci na dorovnani jizdneho bude potreba vice
-Je to sproste vyzobovani rozinek. Proc GmbH nejezdi na regionalni trati v Burgenlandu a cpe se jenom na hlavni trat
-Ze to bude jenom prvni trida a jenom za cenu druhe tridy? Z ceho to budou financovat? To urcite budou bude prani cernych penez a zneuzivani dotaci

Ocekavane komentare
-Juu, ti Rakusaci se budou mit a my nemame nic

Osobne si pockam, tri roky nejsou tak moc, a uvidim:-) Kazdopadne Wien-Linz by to byl co 20-30 minut, to vlak "vyssi kvality"
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko