..: Porucha lokomotivy Taurus na Brněnském expresu :..

1216.237, Ex 572 Punkva, 31.10. 2008, foto: Josef Petrák Tuklaty - Pátek byl pro nasazení lokomotivy taurus řady 1216.2 na Brněnských expresech dnem problémovým. Zatímco lokomotiva 1216.239 ráno odvezla do Brna spoj Ex 573 Punkva a následně se na rychlíku 271 vrátila do domovského depa Wien Süd, nově nastoupivší 1216.237 obratový spoj Ex 572 Punkva do Prahy nedovezla. Kritickým se pro stroj stal úsek Rostoklaty - Tuklaty, kde projížděl tzv. stahovačkou. Stroj se nepodařilo pod dalším napěťovým úsekem Tuklaty – Úvaly oživit. „Vypadl hlavní vypínač,“ uvedl pro iDnes tiskový mluvčí Petr Šťáhlavský. Spoj byl s dvouhodinovým zpožděním odtažen náhradní lokomotivou 163.241 do Holešovic. Porouchaná lokomotiva byla vyřazena z oběhu a odeslána do Vídně na opravu. Rakouské dráhy odešlou výměnou do Prahy nový stroj, který by měl být v pondělí nasazen na avizovaný obrat 573/572/579/578.

Spoj projížděl Český Brod se zpožděním 36 minut, ale o pár kilometrů dál definitivně zastavil. Na traťové koleji uvěznil i rychlík 870 z Brna a osobní vlak 9370. Ten však na rozkaz v Tuklatech obrátil a odvezl cestující do Českého Brodu, kde mohli přestoupit do dalšího spoje do Prahy. V úseku Český Brod – Úvaly pak vystupovali na opačné straně trati. Expres měl v Praze cca. 120 minut zpoždění.

Lokomotivy taurus jsou sice na našich kolejích novinkou, ale po republice jezdí už více jak rok. Od začátku prosince 2007 je mohou denně vídat obyvatelé Břeclavi a Brna na třech párech tzv. „vídeňských rychlíků“. Ještě déle pak zajíždí řady 1116 a později 1216.2 do Českých Budějovic na nočním rychlíku ze Salzburgu a expresu Jóže Plečnik spojujícím Prahu a Ljubljanu. Nasazení lokomotiv taurus na Brněnské expresy je však provázeno mediálním zájmem. Jedná se o zkušební provoz, který je součástí výcviku českých strojvedoucích. Od prosince převezmou tyto lokomotivy vozbu mezinárodních vlaků mezi Rakouskem a Českou republiku.

Zdroj: ŽelPage, iDnes


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 1.11.2008 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
01.11.2008 (21:24)  
sAd) Já sice mám tyhle červené mašiny rád, ale osobně netvrdím, že jsou božské. Kdyby někteří nadšení kritici sledoval občas třeba www.bahnnews-austria.at nebo četli Eisenbahn Journal, taky by zjistili, že občas prostě skape, nebo že není provozně 100% spolehlivá. Ale co se mi osobně nelíbí jsou různé posměvačské hlášky, které nemají své opodstatnění.
registrovaný uživatel sAd 
01.11.2008 (21:20)  
Josef Petrák: Nevím,jestli je vhodné srovnávát stroje staré několik desetiletí se stroji, které jsou mnohem mladší. Každopádně asi někde chyba bude a je to ukázka toho, že ani Taurusy nejsou bezporuchové a božské, jak někdo tvrdí. Upozorňuji, že nejsem fanoušek žádného tábora je mi fuk, co bude na českých kolejích jezdit.
01.11.2008 (21:07)  
Josef Petrák : na 3 kV = mají Taurusy taky něco "málo" odjezděno, takže s trakční proudovou soustavou to zjevně nemá nic společného. Pokud to nebyla závada v SW, pak se patrně jednalo o nějakou závadu v zapínacím obvodu = HV, případně mechanická závada = HV.
Nicméně si kladu otázku, proč R572 nedojel výběhem až do Úval, kde by zastavil u peronu. Zastavit na trati jen kvůli tomu, že nejde nahodit HV je poněkud zvláštní. Tím spíše, když jsou na lokomotivě ve třech.
Ovládání Taurusů samozřejmě neznám, ale nezdá se mi, že při prostém stažení sběrače by se také vypínal automaticky HV.
Tam bylo zřejmě i něco jiného, čeho se třeba dopátrat.
01.11.2008 (20:48)  
Tak já bych na Tauruse vůbec nenadával... to je prostě jasný znamení, když takovejhle stroj klekne v Čechách :-D.

Za vším hledej ČD :-)
01.11.2008 (20:27)  
no hezky to začíná
01.11.2008 (20:22)  
FF) Máš pravdu. Já nechám rejpaly, aby si užili, a v pondělí se podívám do hlášení, kolik českých mašin během pátku kleklo :)
01.11.2008 (20:19)  
Čas od času má neschopnost každý stroj, i ten nejspolehlivěší, ne?
01.11.2008 (20:12)  
Nojo, těch požehnaně stahovaček na štrece nedělá této mašince dobře. Hold v Rakousku je to o něčem jiném...
01.11.2008 (20:12)  
C.M.B. von je vychytaný, ale evidentně ne na stejnosměru... na střídavině má odježděno miliony km. ;)
01.11.2008 (20:10)  
... léty ověřený stroj, na kterém jsou dětské nemoci vychytané.
Slýchával jsem od zastánců lokomotiv TAURUS
Jsem zvědavý jak dále budou žít tito zastánci, když ztratili hlavní argument proti koupi škodovek (neověřených strojů)?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko