..: Porucha lokomotivy Taurus na Brněnském expresu :..

1216.237, Ex 572 Punkva, 31.10. 2008, foto: Josef Petrák Tuklaty - Pátek byl pro nasazení lokomotivy taurus řady 1216.2 na Brněnských expresech dnem problémovým. Zatímco lokomotiva 1216.239 ráno odvezla do Brna spoj Ex 573 Punkva a následně se na rychlíku 271 vrátila do domovského depa Wien Süd, nově nastoupivší 1216.237 obratový spoj Ex 572 Punkva do Prahy nedovezla. Kritickým se pro stroj stal úsek Rostoklaty - Tuklaty, kde projížděl tzv. stahovačkou. Stroj se nepodařilo pod dalším napěťovým úsekem Tuklaty – Úvaly oživit. „Vypadl hlavní vypínač,“ uvedl pro iDnes tiskový mluvčí Petr Šťáhlavský. Spoj byl s dvouhodinovým zpožděním odtažen náhradní lokomotivou 163.241 do Holešovic. Porouchaná lokomotiva byla vyřazena z oběhu a odeslána do Vídně na opravu. Rakouské dráhy odešlou výměnou do Prahy nový stroj, který by měl být v pondělí nasazen na avizovaný obrat 573/572/579/578.

Spoj projížděl Český Brod se zpožděním 36 minut, ale o pár kilometrů dál definitivně zastavil. Na traťové koleji uvěznil i rychlík 870 z Brna a osobní vlak 9370. Ten však na rozkaz v Tuklatech obrátil a odvezl cestující do Českého Brodu, kde mohli přestoupit do dalšího spoje do Prahy. V úseku Český Brod – Úvaly pak vystupovali na opačné straně trati. Expres měl v Praze cca. 120 minut zpoždění.

Lokomotivy taurus jsou sice na našich kolejích novinkou, ale po republice jezdí už více jak rok. Od začátku prosince 2007 je mohou denně vídat obyvatelé Břeclavi a Brna na třech párech tzv. „vídeňských rychlíků“. Ještě déle pak zajíždí řady 1116 a později 1216.2 do Českých Budějovic na nočním rychlíku ze Salzburgu a expresu Jóže Plečnik spojujícím Prahu a Ljubljanu. Nasazení lokomotiv taurus na Brněnské expresy je však provázeno mediálním zájmem. Jedná se o zkušební provoz, který je součástí výcviku českých strojvedoucích. Od prosince převezmou tyto lokomotivy vozbu mezinárodních vlaků mezi Rakouskem a Českou republiku.

Zdroj: ŽelPage, iDnes


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 1.11.2008 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pekař 
02.11.2008 (14:54)  
Já si myslím, že to bylo pokažený.
02.11.2008 (13:52)  
vojtik) Taurus se deaktivovaný chová jako klasický vagon, takže pokud by to dispečeři skousli, mohl ten peršan odsunout takto uvažovanou sendvičovou soupravu až do Úval... Jen by se odnavigovali vysílačkama.
registrovaný uživatel vojtik 
02.11.2008 (13:38)  
tak při propojení souprav žlutým potrubím mohl takto vlak (z činným hnacím vozidlem uprostřed vlaku) pokračovat až do Prahy.

Já snad špatně čtu. To doufám nemyslíte vážně?
02.11.2008 (12:38)  
RC_czech : z kontextu plyne, že se přestup cestujících neuskutečnil, že 572 zůstal stát na trati a za ním dostal "dardu" 870 a Os 9370 se vrátil z trati do Brodu.
K řešení : R 870 stojící na trati najede na konec vlaku 572, oba vlaky se spojí a takto spojené vlaky dojedou minimálně do Úval, se nikdo neodhodlal. Já bych tento problém jako příslušný dispečer tímto způsobem řešil. Za předpokladu, že neschopný Taurus měl v činnosti brzdič průběžné brzdy (nepředpokládám, že funkčnost elektrického brzdiče průběžné brzdy by byla na Taurusech závislá na zapnutí HV), tak při propojení souprav žlutým potrubím mohl takto vlak (z činným hnacím vozidlem uprostřed vlaku) pokračovat až do Prahy.
Žluté potrubí propojuje hlavní vzduchojemy hnacích vozidel, takže z lokomotivy 870 by se doplňoval vzduch v hlavním vzduchojemu Taurusu a přes jeho brzdič by bylo doplňováno vzduchové potrubí průběžné brzdy, resp. ovládána průběžná brzda. Rychlost jízdy by byla dána dosaženými brzdícími procenty. Tohle je tak na 20 minut od okamžiku, kdy se ohlási dispečerovi 572 jako "neschopná" a žádá pomocnou lok, resp. když dám pokyn strojvedoucímu vlaku 870 stojícímu "na blok" za 572, aby pokračoval v jízdě na konec vlaku 572.
Takovéto řešení odpovídá článku 29 předpisu D2.
Pokud by Taurus nemohl ovládat průběžnou brzdu, nouzově by se dojelo do Úval (na kolej číslo 4), tam by cestujíci z 572 přestoupili do soupravy R870. R870 by se pak přestavil cestou posunu (vysunutí do trati) na kolej číslo 2 a pokračoval do Prahy.
Po dopravní stránce by tam byl nejvýše postavným dopravním zaměstnancem strojvedoucí instruktor (kontrolor vozby) DKV Praha, který je funkčně nadřízeným strojvedoucích obou hnacích vozidel.
registrovaný uživatel JardaK 
02.11.2008 (12:34)  
Hm, pěkná reportáž, fotil jsem ho cca 40km předtím, než "kleknul" u Tuklat:
http://trainweb.cz/foto/lokomotiva-1216-237-8-stary-kolin-kolin-dilny-14117
02.11.2008 (12:24)  
já teda nevím, tak holt kleknul Taurus. když tahá a jezdí miliony km s kdovíjak dlouhými soupravami a do těch výšek v Alpách...
02.11.2008 (11:15)  
M, když jede taurus, nejede pendolino. Takže asi až opět od 12.11. ;) Aktuálně by to mělo být zobrazeno tady http://www.cd.cz/index.php?action=section&id=55031 a jak se dívám, komfort dne je "bléčko".
registrovaný uživatel M 
02.11.2008 (10:58)  
Zkusim to jeste zde - jak je to s nasazenim pendolin na expresech? Uz se od toho upustilo (tj. nejaka jednotka nekde stji)? Dekuji:-)
registrovaný uživatel sAd 
02.11.2008 (10:25)  
M 01.11.2008 (22:43): Viz odpověď JP u vašeho příspěvku.
02.11.2008 (10:09)  
JB, upravil jsem příslušně text, dík.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko