Tuklaty - Pátek byl pro nasazení lokomotivy taurus řady 1216.2 na Brněnských expresech dnem problémovým. Zatímco lokomotiva 1216.239 ráno odvezla do Brna spoj Ex 573 Punkva a následně se na rychlíku 271 vrátila do domovského depa Wien Süd, nově nastoupivší 1216.237 obratový spoj Ex 572 Punkva do Prahy nedovezla. Kritickým se pro stroj stal úsek Rostoklaty - Tuklaty, kde projížděl tzv. stahovačkou. Stroj se nepodařilo pod dalším napěťovým úsekem Tuklaty – Úvaly oživit. „Vypadl hlavní vypínač,“ uvedl pro iDnes tiskový mluvčí Petr Šťáhlavský. Spoj byl s dvouhodinovým zpožděním odtažen náhradní lokomotivou 163.241 do Holešovic. Porouchaná lokomotiva byla vyřazena z oběhu a odeslána do Vídně na opravu. Rakouské dráhy odešlou výměnou do Prahy nový stroj, který by měl být v pondělí nasazen na avizovaný obrat 573/572/579/578.
Spoj projížděl Český Brod se zpožděním 36 minut, ale o pár kilometrů dál definitivně zastavil. Na traťové koleji uvěznil i rychlík 870 z Brna a osobní vlak 9370. Ten však na rozkaz v Tuklatech obrátil a odvezl cestující do Českého Brodu, kde mohli přestoupit do dalšího spoje do Prahy. V úseku Český Brod – Úvaly pak vystupovali na opačné straně trati. Expres měl v Praze cca. 120 minut zpoždění.
Lokomotivy taurus jsou sice na našich kolejích novinkou, ale po republice jezdí už více jak rok. Od začátku prosince 2007 je mohou denně vídat obyvatelé Břeclavi a Brna na třech párech tzv. „vídeňských rychlíků“. Ještě déle pak zajíždí řady 1116 a později 1216.2 do Českých Budějovic na nočním rychlíku ze Salzburgu a expresu Jóže Plečnik spojujícím Prahu a Ljubljanu. Nasazení lokomotiv taurus na Brněnské expresy je však provázeno mediálním zájmem. Jedná se o zkušební provoz, který je součástí výcviku českých strojvedoucích. Od prosince převezmou tyto lokomotivy vozbu mezinárodních vlaků mezi Rakouskem a Českou republiku.
Zdroj: ŽelPage, iDnes
Overit v praxi, jak se Taury chovaji pri velmi castych stahovackach na stejnosmeru je teoreticky mozne od doby povoleni Taura na SS, tj. asi 2 mesice. Teto moznosti pokud vim nevyuzily CD, OeBB, ani Siemens a ve Velimi caste stahovani sberace asi taky nikdo nezkousel.
Takze se jedna o testovaci provoz na lidech s riziky s nim spojenymi a odpovednost za to plne nesou CD. Nevim z jakych duvodu testuji CD primo v ostrem provozu: mohly odjet s kazdou pujcenou loko aspon par prazdnych obratu, pripadne to nasadit na nocni postovni expresy, nebo to vyzkouset na nakladech.
To by trvalo pořádně dlouho.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.