..: Porucha lokomotivy Taurus na Brněnském expresu :..

1216.237, Ex 572 Punkva, 31.10. 2008, foto: Josef Petrák Tuklaty - Pátek byl pro nasazení lokomotivy taurus řady 1216.2 na Brněnských expresech dnem problémovým. Zatímco lokomotiva 1216.239 ráno odvezla do Brna spoj Ex 573 Punkva a následně se na rychlíku 271 vrátila do domovského depa Wien Süd, nově nastoupivší 1216.237 obratový spoj Ex 572 Punkva do Prahy nedovezla. Kritickým se pro stroj stal úsek Rostoklaty - Tuklaty, kde projížděl tzv. stahovačkou. Stroj se nepodařilo pod dalším napěťovým úsekem Tuklaty – Úvaly oživit. „Vypadl hlavní vypínač,“ uvedl pro iDnes tiskový mluvčí Petr Šťáhlavský. Spoj byl s dvouhodinovým zpožděním odtažen náhradní lokomotivou 163.241 do Holešovic. Porouchaná lokomotiva byla vyřazena z oběhu a odeslána do Vídně na opravu. Rakouské dráhy odešlou výměnou do Prahy nový stroj, který by měl být v pondělí nasazen na avizovaný obrat 573/572/579/578.

Spoj projížděl Český Brod se zpožděním 36 minut, ale o pár kilometrů dál definitivně zastavil. Na traťové koleji uvěznil i rychlík 870 z Brna a osobní vlak 9370. Ten však na rozkaz v Tuklatech obrátil a odvezl cestující do Českého Brodu, kde mohli přestoupit do dalšího spoje do Prahy. V úseku Český Brod – Úvaly pak vystupovali na opačné straně trati. Expres měl v Praze cca. 120 minut zpoždění.

Lokomotivy taurus jsou sice na našich kolejích novinkou, ale po republice jezdí už více jak rok. Od začátku prosince 2007 je mohou denně vídat obyvatelé Břeclavi a Brna na třech párech tzv. „vídeňských rychlíků“. Ještě déle pak zajíždí řady 1116 a později 1216.2 do Českých Budějovic na nočním rychlíku ze Salzburgu a expresu Jóže Plečnik spojujícím Prahu a Ljubljanu. Nasazení lokomotiv taurus na Brněnské expresy je však provázeno mediálním zájmem. Jedná se o zkušební provoz, který je součástí výcviku českých strojvedoucích. Od prosince převezmou tyto lokomotivy vozbu mezinárodních vlaků mezi Rakouskem a Českou republiku.

Zdroj: ŽelPage, iDnes


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 1.11.2008 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
02.11.2008 (20:38)  
Jak často se 1216 öbb obhevovaly u nás na 3kV ss? Kde všude se tyto stroje na 3kV testovaly? Tyto výborné stroje ...
02.11.2008 (20:36)  
Mne se nejak zda, ze stahovacky jsou ceskym (a asi i slovenskym :) ) specifikem, na nez zapadni hardware nemusi byt zcela prizpusoben a otestovan.

Overit v praxi, jak se Taury chovaji pri velmi castych stahovackach na stejnosmeru je teoreticky mozne od doby povoleni Taura na SS, tj. asi 2 mesice. Teto moznosti pokud vim nevyuzily CD, OeBB, ani Siemens a ve Velimi caste stahovani sberace asi taky nikdo nezkousel.

Takze se jedna o testovaci provoz na lidech s riziky s nim spojenymi a odpovednost za to plne nesou CD. Nevim z jakych duvodu testuji CD primo v ostrem provozu: mohly odjet s kazdou pujcenou loko aspon par prazdnych obratu, pripadne to nasadit na nocni postovni expresy, nebo to vyzkouset na nakladech.
02.11.2008 (20:11)  
Ježiš, tak se podělal Taurus, no. Božínku. jako by to nebyl vobyčejnej stroj...
registrovaný uživatel pekař 
02.11.2008 (20:00)  
M: v jakém vtipu?
02.11.2008 (19:18)  
Miroslav Zikmund - myslím .že jsi popletl barvy ,žluté hadice jsou na dveře.
registrovaný uživatel M 
02.11.2008 (19:10)  
pekar - mam pocite, ze v tom vtipu je "rozbity":-))
registrovaný uživatel saperpoker  mail  
02.11.2008 (18:13)  
To se stává i u našich lokomotiv
registrovaný uživatel vojtik 
02.11.2008 (16:55)  
Odsunout do Úval, já reagoval na to, že bylo navrženo až do Prahy......

To by trvalo pořádně dlouho.
registrovaný uživatel mosquitoe  mail  
02.11.2008 (15:49)  
MZ: zajimavy napad, dokonce, pokud by fungoval kabel dalkoveho rizeni, tak by mohli ridit persana z nepojizdneho tauruse, ne? Nebo tam je nejaka bota, o niz nevim?
registrovaný uživatel vlacek 
02.11.2008 (15:49)  
Ono se to s činným hnacím vozidlem uprostřed vlaku běžně praktikuje zejména v nákl. dopravě u vlečkových vlaků. Předpis však na toto pamatuje, takže bylo možno pokračovat teoreticky kamkoli. Ostatně řídící vozy jsou analogicky obdobou. HV taky na konci. Ostatně tohle praktikovali v SRNě již před první válkou. Dokonce i v parní trakci. Je vidět, že když má někdo zájem aby to jezdilo, narazí na birokraty, kterým jde jen o to, aby se zdůvodnili, že bez nich by to nejelo. LachTTan
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko