..: Porucha lokomotivy Taurus na Brněnském expresu :..

1216.237, Ex 572 Punkva, 31.10. 2008, foto: Josef Petrák Tuklaty - Pátek byl pro nasazení lokomotivy taurus řady 1216.2 na Brněnských expresech dnem problémovým. Zatímco lokomotiva 1216.239 ráno odvezla do Brna spoj Ex 573 Punkva a následně se na rychlíku 271 vrátila do domovského depa Wien Süd, nově nastoupivší 1216.237 obratový spoj Ex 572 Punkva do Prahy nedovezla. Kritickým se pro stroj stal úsek Rostoklaty - Tuklaty, kde projížděl tzv. stahovačkou. Stroj se nepodařilo pod dalším napěťovým úsekem Tuklaty – Úvaly oživit. „Vypadl hlavní vypínač,“ uvedl pro iDnes tiskový mluvčí Petr Šťáhlavský. Spoj byl s dvouhodinovým zpožděním odtažen náhradní lokomotivou 163.241 do Holešovic. Porouchaná lokomotiva byla vyřazena z oběhu a odeslána do Vídně na opravu. Rakouské dráhy odešlou výměnou do Prahy nový stroj, který by měl být v pondělí nasazen na avizovaný obrat 573/572/579/578.

Spoj projížděl Český Brod se zpožděním 36 minut, ale o pár kilometrů dál definitivně zastavil. Na traťové koleji uvěznil i rychlík 870 z Brna a osobní vlak 9370. Ten však na rozkaz v Tuklatech obrátil a odvezl cestující do Českého Brodu, kde mohli přestoupit do dalšího spoje do Prahy. V úseku Český Brod – Úvaly pak vystupovali na opačné straně trati. Expres měl v Praze cca. 120 minut zpoždění.

Lokomotivy taurus jsou sice na našich kolejích novinkou, ale po republice jezdí už více jak rok. Od začátku prosince 2007 je mohou denně vídat obyvatelé Břeclavi a Brna na třech párech tzv. „vídeňských rychlíků“. Ještě déle pak zajíždí řady 1116 a později 1216.2 do Českých Budějovic na nočním rychlíku ze Salzburgu a expresu Jóže Plečnik spojujícím Prahu a Ljubljanu. Nasazení lokomotiv taurus na Brněnské expresy je však provázeno mediálním zájmem. Jedná se o zkušební provoz, který je součástí výcviku českých strojvedoucích. Od prosince převezmou tyto lokomotivy vozbu mezinárodních vlaků mezi Rakouskem a Českou republiku.

Zdroj: ŽelPage, iDnes


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 1.11.2008 (20:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registered user M 
03.11.2008 (23:08)  
Roger - mam spatne zpravy... TO auto taky neco stoji:-))
Ale jo mas celkem pravdu - je celkem jedno, jestli je lokomotva cervena nebo zelena, podstatny je, jestli jede...
Registered user Roger 
03.11.2008 (19:10)  
KLF: No jo, je to fakt bida, kdyz lidi spis zajima, jestli vlaky jezdi (vcas), nez jak se na ne krasne diva...
V patek to byla dost bida, uz jsem docela vazne premyslel, ze si poridim auto - cas usetreny nepostavanim na nadrazi a necekanim uprostred poli by mi ten drazsi benzin celkem zaplatil.
Registered user KLF  mail  
03.11.2008 (18:23)  
Tak stane se no,koukám furt zaprdení bolševici tady co v ČR jak se má na trat pustit něco novýho a najdou se chyby už rejpáte:-)))já ho vidím každej den z Prahydo Brna a zpět,jen dopoledne odpolední EX už nestihám a je to kus mašiny,až bude tahat EC to bude krása:-))
03.11.2008 (12:14)  
No,zrovna dobrou vizitku si ten taurus u nás neudělal.
03.11.2008 (11:10)  
Doplnění z přehledu malérů – Taurusek zlobil už před tím. V Kostěnicích stál 9 minut.

Ano – nikdy se to nedělalo. To je to "správné zdůvodnění".

Před lety jsem byl na jednom zvláštním vlaku, který vezla EJ471, jelo se až na nádraží Olomouc Nová Ulice. Z Olomouce hlavního nádraží vlak táhla bardotka. Protože se souprava vracela zpět na hlavní a odpoledne zase byl nájezd pro zákazníky, tak jsme dostali "šílený" nápad, že z Nové Ulice na hlavní pojede vlak s barčou na konci (jako sunutý). Nechtělo se nám totiž objíždět a přenášet spřáhlo. Výpravčí na Nové Ulici na nás koukala zděšeně, že to prý není možné, načež jsme jí oživili znalost předpisu - na čele vlaku je stanoviště strojvedoucího, z něhož je ovládána průběžná brzda. DKV Olomouc nakomandovalo na barču dva strojvedoucí, oba měli vysílačku, takže jeden z nich byl na čele a komunikoval se strojvedoucím na brče.

Takže takto jsme absolvovali obě jízdy, taky v Olomouci hl.n. koukali poněkud vyjeveně, když se jim objevila elektrická jednotka jedoucí z neelektrifikované trati bez traktoru v čele. Někde mám fotku EJ 471 jak jede na ocelový most mezi Novou Ulicí a Smetanovými sady.

Celé je to o tom, mít odvahu dělat věci, které předpis dovoluje.

Já si dovedu představit, že hlavním důvodem "proč to nešlo" byla skutečnost, že oba vlaky mají jinou cílovou stanici, navíc vlak 870 zastavuje ve Vršovicích ... takže raději necháme stát cestující na trati ...
Registered user stoupa  mail  
03.11.2008 (10:57)  
Ad Taurus a stahovacky - esej na dané téma:

Více rizenim osudu nez vlastnim pricinenim uz více petiletek vozím si zadek ve vozech nemecké provenience a Trabant mezi ne nepatri. Zpravidla se vozidla tato na kvalitních vozovkách v zemi puvodu chovají prijemne a mravne, nemaji výpadky a síly i vibrace z jízdy jsou pri dodrzovaní rychlostnich limitu v rovine "vlídné" az "neregistrovatelné". Soucasné vozítko vykazuje i vyssí výkon, dynamiku a nizsí spotrebu, nez "vlajkové" Superby a Octavie z VW AZNP Skoda Ml. Boleslav.

Ale jen do doby, nez se objeví mimo nekterou z kvalitnich dálnic v CR. Na státovkách, okreskách i v obcích vozidlo ono (i jeho jiní predchudci z Rüsselsheimu) úpí, stoná, odskakuje, pláce a naríká, pocitac nestíhá vyhodnocovat nerovnosti, obrácene klopené zatácky a dochází k nadprumernemu opotrebeni vozidla. Jizdni pohodlí je to tam a jedu i pomaleji, nez jsem si ve stejnych mistech troufal s Octafkou.

Pointa:
Je kvalitni auto dle meritek mimo CR rázem nekvalitní, nebo máme proste blbé a neudrzované silnice?
Neboli je Taurus, (Herkules, ICE 1, 2, T atd.) blbý proto, ze nase Dopravní cesta vcetne TV ponekud zaostala?
02.11.2008 (21:00)  
To Sharky 33:tzv.žluté hadice jsou spojky napájecího potrubí,které propojuje hlavní vzduchojemy hnacích vozidel (mimo jiné i s napájením brzdičů). To,že jsou žluté hadice na dveře je dost rozšířený omyl,například uzavřená chemická WC jsou také na stlačený vzduch,ty dveře samozřejmě také,ne však výlučně.. Nevím,jestli předpisově lze vést vlak s hnacím vozidlem,zařazeným jinde než v čele vlaku bez dalších opatření-tedy pokud není ve funkci vícenásobné řízení. Ale sníženou rychlostí by to šlo,byl by to sice klasicky sunutý vlak,ale zřejmě jen do nejbližší stanice.
A ověřit,jak se chovají hnací vozidla na stahovačkách není snad problém,jejich výzbroji je přece jedno,je-li stahovačka skutečná nebo jen simulovaná. Z vlastní zkušenosti vím,že například lok.ř.210 přerušení trolejového napájení stahovačkou snášela bez problémů,ale po projetí izolovaného úseku na návěst ,,,vypněte proud" se dost často odměnila vypnutím HV. A to nebyla žádná super moderna,přesto za několik desetiletí provozu nikdo nevyzkoumal,proč to jednou udělá a jednou ne.
02.11.2008 (20:40)  
AD MZ no asi by to tak bylo řešitelné za podmínky že u prvního vozidla půjde bez problému ovládat brzdič a zda půjde z napájecí potrubý plnit hlavní vzduchojem potažmo brzdové potrubí.Komunikace mezi strojvedoucími lze mimo vysílaček řešit i návěstmi lok. houkačkou(za předpokladu že bude fungovat). Takže zatím víme že by to asi i šlo ale máme hodně ale a pravidlo 1. nikdy se to tak nedělalo.
Registered user M 
02.11.2008 (20:38)  
Hm, na tom neco bude...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2022 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko