Praha/Nučice — Organizátor pražské integrované dopravy, společnost ROPID, oznámil zahrnutí úseku Praha–Řeporyje – Nučice linky S6 pražského Eska do systému PID s účinností od 1. ledna 2011. Dosud byl integrován pouze vnitropražský úsek Praha–Smíchov – Praha–Řeporyje. Tuto změnu představil ROPID již v září 2010. Většina osobních vlaků na trati je vedena právě z Prahy do Nučic, což je nejvytíženější úsek této tratě. Některé spoje jsou – zejména v pracovní dny – vedeny až do Berouna. Na tratích 122 Hostivice – Rudná u Prahy a 173 Praha–Smíchov – Beroun proto byly (nebo budou) ve stanicích Zbuzany, Rudná u Prahy, Nučice a Hostivice–Litovice instalovány označovače jízdenek PID. Jednotlivé i časové jízdenky si cestující v těchto stanicích musí označit před nástupem do vlaku. Tzv. „plná integrace“ umožňuje cestujícím využít téměř celou nabídku jízdenek PID — základní jízdenky za 26 korun, celodenní (24hodinovou), tří a pětidenní jízdenky, jízdenky P+R, stejně jako předplatní kupon PID. I přes název „plná integrace“ však nejsou uznávány zlevněné jednorázové jízdenky za 18 korun a SMS jízdenky DP Praha. Dopravce České dráhy navíc nadále nebude jednorázové a krátkodobé jízdenky objednatele prodávat ve prospěch svého vnitrostátního tarifu.
Zdroj: ROPID
Jo a nevíte někdo podle čeho vznikly ty názvy pásem P,O,B? Jako třeba jestli to má nějakej význam že by se mi to podle toho možná líp pamatovalo, takhle je v tom desnej guláš, proč nemohli normálně logicky použít čísla, případně (pokud by to za každou cenu chtěli odlišit od mimopražských čísel 1,2,3... tak mohli třeba použít pro Prahu A,B,C nebo tak něco?
Zkusil jste si někdy na NÁHODNĚ zvolené zastávce MHD v Praze koupit jízdenku v automatu? Ani na poměrně frekventovaných zastávkách tramvají např. na linkách 1, 20, 26 i v centru města automaty instalovány nejsou, o autobusových zastávkách ani nemluvě. DPP se evidentně spoléhá na SMS jízdenky a občas na trafiky, kde jsou ještě ochotni jízdenky prodávat.
Občas jsem potřeboval cestovat v Brně i z poměrně odlehlých zastávek. Možná jsem měl štěstí, ale vždycky jsem na nich našel automat a funkční...
Použití situace, kterou jste popsal je fakt unfair a není to stav běžných dnů v Brně (stejně jako by nebyl v Praze..)
Psal to tady Vítek Voráček a podivují se i další – jak je možné mít plně integrovanou trať a nemít možnost si sehnat integrované jízdenky. V tomhle ohledu to Jihomoravané mají prostě o dost důsledněji zařízené.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.