..: ROPID integruje mimopražskou část linky S6 do Nučic :..

ČD 810.288, Rudná u Prahy – Nučice, 28. 3. 2007, foto: Vítek Voráček Praha/Nučice — Organizátor pražské integrované dopravy, společnost ROPID, oznámil zahrnutí úseku Praha–Řeporyje – Nučice linky S6 pražského Eska do systému PID s účinností od 1. ledna 2011. Dosud byl integrován pouze vnitropražský úsek Praha–Smíchov – Praha–Řeporyje. Tuto změnu představil ROPID již v září 2010. Většina osobních vlaků na trati je vedena právě z Prahy do Nučic, což je nejvytíženější úsek této tratě. Některé spoje jsou – zejména v pracovní dny – vedeny až do Berouna. Na tratích 122 Hostivice – Rudná u Prahy a 173 Praha–Smíchov – Beroun proto byly (nebo budou) ve stanicích Zbuzany, Rudná u Prahy, Nučice a Hostivice–Litovice instalovány označovače jízdenek PID. Jednotlivé i časové jízdenky si cestující v těchto stanicích musí označit před nástupem do vlaku. Tzv. „plná integrace“ umožňuje cestujícím využít téměř celou nabídku jízdenek PID — základní jízdenky za 26 korun, celodenní (24hodinovou), tří a pětidenní jízdenky, jízdenky P+R, stejně jako předplatní kupon PID. I přes název „plná integrace“ však nejsou uznávány zlevněné jednorázové jízdenky za 18 korun a SMS jízdenky DP Praha. Dopravce České dráhy navíc nadále nebude jednorázové a krátkodobé jízdenky objednatele prodávat ve prospěch svého vnitrostátního tarifu.

Zdroj: ROPID


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 27.12.2010 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
29.12.2010 (12:27)  
brqo: Máte pravdu, u lanovky asi budou. Tam by mne to ale nenapadlo hledat, když chci jet tramvají.
Pokud mě paměť neklame ... nabízejí i ostatní jízdenky
Nabízely. Již několik let (od zdražení 2008?) se vícepásmové jízdenky prodávají jen v automatech.
registrovaný uživatel brqo 
29.12.2010 (10:20)  
babilon: Není na Újezdě náhodou automat zrovna u lanovky?:-) Opravdu je poněkud tristní, že trafiky jsou v Pze, co se nabízené škály jízdenek dosti omezené (a vzhledem k nulové marži se není zas tak čemu divit). Nicméně zásobit se dá i jinde. Pokud mě paměť neklame, tak informační střediska i předprodejní místa nabízejí i ostatní jízdenky mimo těch základních. Inf. středisek je pár, ale předprodeje jsou poměrně dobře dostupné.
registrovaný uživatel SYN 
29.12.2010 (1:22)  
TTtrain: Tak jako myslím že naše různice tuším započala něčím jako "Jako co bysme se tak asi u IDSJMK (nebo možná v Brně, nevím jistě) měli přiučit, tam je to ještě horší (než u nás v Praze/PIDu)". No tak se snažím dobrat k tomu v čem je to horší, a jestli by se aspoň něco nedalo použít. Byly tu zmíněné některé dosti těžko oddiskutovatelné výhody IDSJMK (například prodej IDS dokladů i u ČD, podstatně vyšší frekvence výskytu prodejních automatů, univerzální jízdenka - aspoň tyto by jistě byly přínosem) a od Vás jsem neslyšel z nevýhod nic jiného než "automat u nádraží nefungoval, v trafice měli jen jeden druh lístků a pokladní u ČD neznala detaily platnosti vstupenky na veletrh". Chápu že jste z toho nebyl nadšený, ale abychom se vyrovnali Praze tak by evidentně stačilo odstranit automaty před nádražím úplně (nebyly by nikdy rozbité) a přestat prodávat vstupenky na nádraží. Ono totiž kdo nic nedělá, nic nezkazí že?
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
28.12.2010 (23:44)  
For SYN: poslední koment k problému :-) Zastávám názor, že pokud něco prodávám, měl bych o tom něco vědět. Jako zákazníkovi je mi srdečně jedno, jak a kdy se dohodne jedna firma s druhou. Já dokonce pochopím i tu babiznu, která se snaží mi vecpat tu nejdražší možnou jízdenku na socku, i toho revizora, který jde "na jisto". Ale zároveň se mi prosím nedivte, že si na takové chování udělám svůj názor, prostě mi to vadí. Pokud je s tím někdo spokojen a snaží se to omluvit, beru na vědomí, ale nechápu.
28.12.2010 (22:04)  
S jízdenkami PID je to fakt děs. Jízdenky na více pásem jsou jen v automatech. Automaty jsou tak řídce, že člověk musí nosit dostatečnou zásobu jízdenek a hlídat si, aby mu nedošly. Když budu chtít jet např. z Újezda (myslím zastávku pod lanovkou, nikoliv Újezd nad Lesy) ven z Prahy, tak jsem bez šance - nejbližší automat je nejspíš až na Národní. A když toho během týdne jedu víc, tak si ještě musím hlídat, abych měl dostatek mincí, abych si ty jízdenky měl za co koupit. (Mimochodem, podobné stesky jsem psal před 5 lety. Od té doby žádná změna.)
Fakt si tady ještě někdo myslí, že se nemáme co učit od Brna, kde je automat prakticky na každé zastávce a kdejaká trafika prodává i vícepásmové jízdenky? A to třeba pomíjím takovou příjemnost jako je univerzální jízdenka.
28.12.2010 (21:41)  
Ono je to i kvůli sedmisegmentovým displejům
Taky kvůli označovačům. Ty neumějí B a tisknou 8. (Nebo aspoň dřív tiskly, možná, že nějaká nová verze umí i B.)
28.12.2010 (17:01)  
Historie vzniku pásem PID:
1996 - Na území Prahy bylo pásmo P, dojezdové pásmo 0, vnější pásma byla očíslována od čísla 1
2005 - Praha požadovala zdražení, pásmo P začalo být počítáno jako dvojpásmo
2008 - Praha požaduje jiný nárůst ceny za jízdenku než Středočeský kraj, došlo k zavedení příhraničního pásma B
viz. http://cs.wikipedia.org/wiki/Pra%C5%BEsk%C3%A1_integrovan%C3%A1_doprava#Tarif_PID

Také doporučuji přečíst si diskusi z roku 2005, kde je podobná kritika PIDu, např. že jizdenky vam na nadrazi neprodaji. A to bylo psáno před 5ti lety.
viz. http://www.zelpage.cz/zpravy/2000?id=2000
28.12.2010 (16:42)  
K tomu označování pásem.
Ono je to i kvůli sedmisegmentovým displejům ve starších busech ty moc písmen zobrazit neumějí.
registrovaný uživatel SYN 
28.12.2010 (13:32)  
TTtrain: No jo tak to rozumím, takže místo spokojenosti s tím že se vstupenka dá (na rozdíl od Prahy) koupit už na nádraží tak je to zase špatně, protože o ní nemají detailní informace... tak si holt představte jako by se prodávala až na veletrhu no.
Neříkám že by pokladní nemohla vědět něco víc o tom co prodává, ale takovýchto nárazových akcí je asi docela dost a těžko se to stíhá sledovat, kór když je to jeden rok tak a druhý zase jinak... holt se BVV domluvil jeden rok s DPMB a pak už ne... se stane, normální tržní prostředí. Jinak úplně nejlepší by bylo kdyby to jasně a přehledně napsali na jízdenku, nebylo to tam náhodou??

Ty písmenka už teda nějak chápu, ale věčná škoda že se jim povedl takovej kopanec, když už tak měli vsunout B mezi P a 0 (nulu)...
Ale teda jestli je P jako Praha tak teda moc daleko nesahá, koukal jsem že už Smíchov je okraj :)
28.12.2010 (11:32)  
SYN: O není 0. Jinak P ... Praha, 0 ... nula (tzv. dojezdové pásmo, nulté), 1, 2, atd. Mezi 0 a 1 bylo posléze doplněno B ... border (hraniční pásmo).
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko