Praha - V průběhu týdne začaly České dráhy prostřednictvím e-mailů a specializovaných webových stránek informovat držitele In-karet, vyrobených v rámci první produkční série, o možných problémech při pokusu o aktivaci služby Elektronická peněženka. Karty vydané před listopadem 2006 (sériové číslo přibližně do 1 486 000) totiž nejsou pro tuto aplikaci připraveny, čímž svým držitelům znemožňují "železniční kredit" využívat. Má-li zákazník s jednou z těchto karet zájem o využívání elektronické peněženky, může svou In-kartu reklamovat ve všech prodejních místech se systémem UNIPOK. V takovém případě bude do 21 dní bezplatně vydán duplikát karty. Do té doby mohou klienti i nadále využívat svou původní kartu. Při žádosti o výměnu je ovšem dobré pamatovat, že nově vydávané karty už nenesou logo programu SphereCard, a nelze je tedy využít pro získání výhod u smluvních partnerů.
Zdroj: České dráhy

Inak som tiež držiteľom karty z prvej série, takže sa teraz musím rozhodnúť medzi EPIK a Sphere :) Ale po pravde, kým nepôjde dobíjať kredit z eShopu alebo kreditkou v UNIPAJ, tak mi to až tak chýbať nebude.
Nicmene obecne to funguje (melo by) jako ve filmu milionova bankovka - kdyz nemas zpatky, tak mi to dej zadarmo
Cestujici - nojono:-(( Ale nastvany nejsem - ac jezdim jen prilezitostne, tak se mi ta investice myslim vratila. Nicmene obecne mas pravdu
Pikehead - hudysport diky, ale napred "musim" vyresit tu svou starou in-kartu - jestli plati. Pac kdyz budu met 2 sphere karty, tak asi dvojnasobnou slevu nedostanu:-)))
Přiměřenou částku na placení by jsi měl mít,snad max. desetinásobek,tzn ne že ti je povinen průvodčí za jízdenku za bůra povinen vracet na 5000 bankovku!
V Itálii jsem jel a průvodčí neměla zpátky na 5 EUR,oběhal nás 3 lidi.my zrovna taky neměli,pak se s cestující hádala a pak jí vykopla na nějaký zastávce,že má mít drobný a basta....Takže pak nenadávejte na ČD,tady by si to nikdo nedovolil.
Naštěstí ta elektronická peněženka nemá moc využití. :)
Akceptaci EP ve vlaku (zejmena lokalky) nestoji ani za to komentovat, mam success rate 50% a to uz to umim sam a pruvodciho navedu.
Je taky hodne vtipne, ze kartou se da zaplatit pri nastupu v neobsazene stanici (via POP), ale u obsazenych stanic bez ctecky musite mit stejne hotovost = zasadni dira v logice uzivani.
Na vyhody toho, proc susim prachy na elektronicky penezence se me ptal jeden chytrejsi pruvodci. Ja dostal rok inkarty zadarmo za dobiti tisicovky, ale motivace k dalsimu dobijeni (a uspore nakladu pro CD) prakticky neexistuje. Cekal bych slevy srovnatelne s blokovymi jizdenkami, ale kdo by u CD hledal nejakou logiku, ze... :(((
Samotna karta (sphere) stoji celkem dost a je i celkem dost vyhodna. V pripade, ze byla vydana spolecne s In-kartou, tak tech 600 byla docela dobra investice.
Vojtech Hruby - ze nemas drobne neni problem tvuj, ale problem pruvodciho, kterej musi vratit (jestli nema presne, tak vic). Nicmene uznavam, ze tohle je pouze teorie:-(
BTW - dobrou vec jsem zazil v Portugalsku - borec platil listek az ve vlaku, hotove, necim vetsim. Pruvodcim nemel zpatky (ALE) a sel rozmenit. Jenze to bylo celkem kuriozni - vzal si od borca 100€ nebo co to bylo a vratil se dobre za pul hodky. No ale ti Jizani si na nakou tu desetiminutovku nepotrpi, takze korenovi to ani neprislo divny zjevne:-))
Klady:
- Nákup jízdenky v matu zvládám rychleji než u pokladny bez fronty. A (zdaleka nejen) v pátek odpoledne v Praze to je výhoda k nezaplacení. Dobíjím po větších částkách, takže na jedno dobití připadá cca 15 nákupů v matu, což je pro mě ok.
- Nákup u průvodčího jsem zkusil dvakrát - zcela bez problémů. Naopak s hotovostí jsem už mockrát narazil, protože leckdy nemám moc drobné. Spolehnout se na to nedá, stejně jako se (bohužel) nedá spolehnout třeba na výběr kartou z bankomatu v zahraničí (naštěstí mám dvě různé).
- Mat mi nabídne implicitně jízdné podle aplikace na kartě. Je to maličkost, ale mám o starost míň.
Zápory:
- Nelze kartu dobít v e-shopu a platit v matu kreditkou.
- V matu lze koupit poměrně omezené druhy jízdenek. Přinejmenším chybí první třída a jednodenní síťovky, případně vnitro místenky.
Takže použitelné to je, ale mohlo by to být o dost lepší.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











