Praha - V průběhu týdne začaly České dráhy prostřednictvím e-mailů a specializovaných webových stránek informovat držitele In-karet, vyrobených v rámci první produkční série, o možných problémech při pokusu o aktivaci služby Elektronická peněženka. Karty vydané před listopadem 2006 (sériové číslo přibližně do 1 486 000) totiž nejsou pro tuto aplikaci připraveny, čímž svým držitelům znemožňují "železniční kredit" využívat. Má-li zákazník s jednou z těchto karet zájem o využívání elektronické peněženky, může svou In-kartu reklamovat ve všech prodejních místech se systémem UNIPOK. V takovém případě bude do 21 dní bezplatně vydán duplikát karty. Do té doby mohou klienti i nadále využívat svou původní kartu. Při žádosti o výměnu je ovšem dobré pamatovat, že nově vydávané karty už nenesou logo programu SphereCard, a nelze je tedy využít pro získání výhod u smluvních partnerů.
Zdroj: České dráhy

Daná pasáž lze vyložit tímto způsobem: Zákazník v případě nepřipravenosti daného obnosu způsobí zdržení v dopravě, které může vést k postihu ve formě finančního a/nebo vyločením z přepravy. Tímto je ošetřen případný postih ze strany příslušných orgánů za nepřijetí daného obnosu.
Z toho mi vyplývá, že řidiž má právo cestujícího s velkou částkou nevzít, protože to způsobí zpoždění. Takže jsem měl celou dobu pravdu a napadal jste mě zcela zbytečně.
Myslim, ze podobne by uvazoval i pripadny soud, resp.v prvnim pripade by se to k nemu nedostalo, ale v druhem ano.
V pripade, ze nema na zpet je to apriori problem dopravce, nikoliv cestujiciho.
Pokud se nachazim v horni dolni, kde proste nejsem schopen velky obnos rozmenit a dalsi spoj jede az za nekolik hodin a nejaky takovy customer friendly ridic ci pruvodci mne chce vyhodit z busu/vlaku bych si rozhodne nevahal nechat od dotycne osoby, po selhani veskerych pokusu o smir typu rozmeneni a zaplaceni behem/v cili cesty, vystavit potvrzeni o tom, ze nemel na zpet a odmita mne prijimout k preprave, vyuzit taxik a nasledne vymahat po dopravci. V pripade odmitnuti vystaveni tohoto potvrzeni vyckat na prijezd prislusneho organu:)
povinen přispět k urychlenému prodeji jízdenky nástupem do vozidla předními dveřmi a přípravou
vhodných platidel. Co tím je myšleno je vcelku jasné a už několikrát jsem viděl, jak cestující s tisícovkou nakonec nejel. Posouzení, zdali se jedná o porušení zákona nechám na právnících.
Pak z toho ještě nakonec vyplynulo, že by na vrácení měl, akorát by mi to musel dát převážně v mincích a pak by mu už nezbylo skoro nic na vrácení dalším cestujícím.
Jednalo se o místní ČSAD, které předtím přežívalo jen díky nejnižsím cenám.
S ČD se mi povedlo jednou platit ve vlaku dvoutisícovou bankovkou, průvodčí sice lamentovala a obracela oči v sloup, ale za pár minut doběhla s penězi nazpět, nejspíš si to taky rozmněnila u cestujících.
Plně souhlasím s M, že pokud dopravce nemá nazpět, pak je to jeho problém, zákony mluví jasně, ale mám pocit v praxi by mě s těmi ČSAD trotly, kde nedají řidiči ani 500 na vrácení, nečekala jízda zdarma, spíš bych zůstal na nádraží a pak bych si mohl stěžovat na KORDISu...
Ještě by mě zajímalo, pokud má DP města Brna v přepravním řádu, že jízdenky u řidiče se vydávají jen, když má cestující přesně odpočítané jízdné, porušují zákon, nebo je na to nějaká vyjímka?
Pruvodci VI, kde chci vystupovat. Dam mu nejaky ten peniz teda, pokud nestihne rozmenit, tak pred stanici, kterou on ZNA, ve ktere chci vystoupit cvakon nakluse zpatky bud s rozmenenyma penezma nebo s tim mym puvodnim penizem a ja jel zadarmo.
Pokud mezitim prijde revizor, tak vysvetleni mam ja a ma ho i pruvodci (pravda, nema ho kadr, kterej pred sebou ma jenom milion radu, vyhlasek, poucek a narizeni) a zadnej z nich nema problem. Pokud ale prijde dement, kterej chce volat policajty na chudaka, kterej trci ve zpozdenym vlaku, tak maji problem vsichni. Na to, abych tohle zjistil, nepotrebuji narizeni zadne; staci mi pouzit zbytky mozku, co mi jeste neodumrely...
Pokud pred stanici, kterou jsem nahlasil, jeste pruvodci neprichazi, tak je to poradnej magor (k tomu potencionalni zlodej) - na to nevim, co na to rict. Opet na to, podle meho soudu, staci popremyslet. Muzete na to vymyslet nejake nove narizeni, ktere pak budete na skoleni pruvodcim prednaset. Ze kdyz nekdo vystupuje ve stanici A a pruvodci ma tomu nekomu vratit penize, tak se musi vratit, nez vlak dojede do A...
Rozumnej pruvodci si v duchu rekne, co to ten dedula blaboli, to je snad jasny. Pruvodci, kterej zije podle predpisu, si to zapise a vecer se to bude ucit...
Průvodčí potřebuje ten předpis proto, aby mu nemohlo být vytýkáno porušení pracovní kázně a nehrozila možnost výpovědi, když si kverulanti jako vy budou stěžovat na jednání průvodčího, přesněji řečeno, aby zaměstnavatel musel u soudu prokázat, že zaměstnanec, jemuž byla dána výpověď, porušil pracovní kázeň.
Jak byste takový případ řešil sám ? Průvodčímu jste dal za vystavenou jízdenku tícku, on šel pro drobné a vy máte potřebujete vystupovat v místě, kde není otevřená pokladna, v níž by si mohl rozměnit a průvodčí stále nikde ...
Těším se na prakticky realizovatelný návrh.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











