..: Prototyp 380 už čeká v Cerhenicích na testy :..

Ilustrační obrázekVelim - Lokomotiva Škoda 109E, nyní už s označním řady 380 ČD a opatřená logem dopravce, se poprvé projela po Česku. Jeden ze dvou prototypů, 380.002, totiž ve čtvrtek večer vyrazil z Plzně přes Prahu na ŽZO Cerhenice. Tam se v následujících dnech podrobí prvním větším jízdním zkouškám. Přeprava, které se paradoxně zhostil o čtvrt století starší druhý prototyp řady 363, se ale neobešla bez komplikace. Podle informací ŽelPage se jinak bezproblémová cesta zadrhla v Radotíně na jihozápadě Prahy. Ačkoli rozkaz o zavedení vlaku počítal s cestou přes Smíchov, dispečer postavil vlakovou cestu směrem na Most inteligence.

Ilustrační obrázek Když se na omyl přišlo, vlaková cesta byla zrušena a čekalo se na volnou cestu do Smíchova. Souprava ve složení 363 + Ds + 380 + Ds tím nabrala zhruba půlhodinové zpoždění a do Velimi dorazila ve 22:32. Lokomotiva byla vzápětí odvěšena a odtažena na samotný okruh. První noc mimo mateřskou továrnu tak stráví už na okruhu.

Foto: Jaroslav Charvát, spolupráce: zpravodajové ŽP.


Honza Beránek / JTB | 5.9.2008 (15:59)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla Reportáže

Weitere aus ČR Středočeský


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Jugy  mail  
06.09.2008 (8:27)  
to kubrt: To už je zastavěné, stojí tam "kyslíková" Aréna.
Registrierter Benutzer mah 
06.09.2008 (8:13)  
ondrej: to je jasny, kdyz delas ve fabrice, tak musis mit naprosto detailni prehled o tom, jak spatn funguje ekonomika. U nas ve fabrice je jeden jesterkar, a ten je mozna jeste chytrejsi nez ty.
Registrierter Benutzer čunče  mail  
06.09.2008 (5:05)  
Chikatetsujin:

SKV padl proto, protože prosral jednu opravdu velikou zakázku: Patráky pro SBB. Vyhrál ji Stadler.
06.09.2008 (0:19)  
to Chikatetsujin já dělám ve fabrice takže vím jak to chodí a u nás se vvětšina věcí jen smontuje z dovezených věcí a v ČR už není nic vyrobeno aby tam nebyly nějaké zahraniční komponenty to znamená že prumysl je závislý na dovozu.Fabriky se prodaly a předem se vědělo žer pujdou do kytek
06.09.2008 (0:11)  
Railpic: No nebudu ti brát názory, student už mnoho let nejsem, ale mám velmi detailní povědomí o řídících systémech souprav 81-71M a matné povědomí o problémech se 471... Slovo RESET, hovoří za vše...

Jinak bych doporuči neposdsouvat postoje. Já netvrdím, že mám pravdu, já hájím svůj názor. Trochu rozdíl.
06.09.2008 (0:07)  
Ondřej: se nechaly padnout firmy je divný pojem... Už nemáme centrálně řízené hospodářství. Taky se tu vybudovalo obrovské množství firem, asi jste si nevšiml, že České ekonomika je na tom zatím stále výtečně a export přesahuje importy.

Přestě trochu logického uvažování při tom zbožňování okřídleného šípu by neškodilo. Nevím proč trpíte takovým sebemrskačství, že jsou "Čecháčci" v hajzlu a jediná Škodovka tu zachrání průmysl. Je mi docela líto těch ostatních firem, že živí tuhle republiku, ale pro vás neexistují a pláčete po 20 let krachlých značkách, jakkoli byly zažité.

Já nemám důvod nenávidět 380. Chci jen aby byla spolehlivá a za dobrou cenu.
05.09.2008 (23:57)  
Ad Chikatetsujin a jeho "Pokud pravíte, že je to špička v Evropě a možná má i něco navíc, tak by se zakázky musely hrnou z celé Evropy".
Hochu, nevím sice, jestli jsi ještě hodně naivní student, ale o reálném životě toho zjevně moc nevíš. Takže se radši vyptávej a naslouchej a nevydávej svoje prostinké úvahy za objektivní pravdu. A hlášku "akorát skupuje fabriky jak u nás tak po Evropě, když víc by bylo potřeba zamakat na technologii a zejména software" řadím mezi největší perly železničních diskuzí, jen mi nezapadá do teorie o studentovi, vychází mi nakonec něco úplně jiného...
05.09.2008 (23:12)  
to Chikatetsujin ty jsi strašně chtrý.Radši se podívej na republiku dohromady se tady nic nevyrábí ale dováží jsme taková banánová republika.Velká škoda že se nechaly padnout firmy ČKD, LIAZ,TESLA ,VAGONKA STUDÉNKA kdyby se to tady nerozkradlo ale dalo dohromady mohli jsme být i hrdí že něco umíme SAMI vyrobit.380 přeju hodně štastných kilometru a nejlépe 300 vyrobených kusu pro ČD
05.09.2008 (22:38)  
No naše mašiny byli vždy dobre...hlavně krasne...od par až po modernu...sic na krasu to nejezdí to je pravda..
a když se na to podívate kolik tady mašin řad 150/350 co je maj nahradit 380? tak bych řekl že kolem 60kusu by pro čr tak i sk stačilo? Pokud je slovací třeba koupí...
05.09.2008 (22:14)  
Předchůdce a Paninaro: někdy mi připadá, že jste omámeni ještě půvdními budovatelskými řečmi o našem průmyslu. ČKD? Škoda? Zlín Otrokovice? Tyhle všechny stroje byly úžasné pro Sovětský svaz a proto naše fabriky jely a proto taky krachly po revoluci, protože Rusko nic nevezme, neboť má své fabriky a potřebuje práci pro lidi. Česká republika je neuživí. Zrovna ČKD pekelně zakrnělo a bylo s vývojem pěkně pozadu (tramvaje jsou extrémně přesný příklad). Totéž auta, ta však naštěstí Volkswagen vykopnul do 21. století, letadla jsou sice hezká, ale provozně naprosto nezajímavá oproti západním (časté prohlídky, velká spotřeba), mladší modely trpí konstrukčními vadami.

Škodovka se snaží, ale vůbec se mi nelíbí, že si dělá ze státu dojnou krávu a pak akorát skupuje fabriky jak u nás tak po Evropě, když víc by bylo potřeba zamakat na technologii a zejména software. Pokud pravíte, že je to špička v Evropě a možná má i něco navíc, tak by se zakázky musely hrnou z celé Evropy. Pokud tam musí zakázky tlatčit DP Praha a ČD tak spíše než špička lze říci zvládli IGBT a číslicové řízení, ale má to mušky... A jak jsem již psal dříve, nevím jestli ČD jsou zrovna ten co by měl dělat charitu (když mají stále hluboko do kapsy).

A co SKV. Neměl stát třeba podpořit výrobu i tam, aby zůstala technologická strojírenská špička Siemensu i v Praze? Tamějších konstruktérů a odborníků na kde co vám není líto? To jen tak na zamyšlení, že i zahraniční firmy sem vozí kvalitní know how a kde se uplatní řada kvalitních odborníků.

No nic, to jen k tomu průmyslovému sentimentu. Holt to musí být podloženo produkcí, nikoliv jen patriotismem. Teď již jen doufám, že 380 nebude mít nějaké zásadní technologické kiksy a zejména že se jí podaří úspěšně prokousat nástrahami EMC, rušivých proudů, TSI hluk atp...
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko