Velim - Lokomotiva Škoda 109E, nyní už s označním řady 380 ČD a opatřená logem dopravce, se poprvé projela po Česku. Jeden ze dvou prototypů, 380.002, totiž ve čtvrtek večer vyrazil z Plzně přes Prahu na ŽZO Cerhenice. Tam se v následujících dnech podrobí prvním větším jízdním zkouškám. Přeprava, které se paradoxně zhostil o čtvrt století starší druhý prototyp řady 363, se ale neobešla bez komplikace. Podle informací ŽelPage se jinak bezproblémová cesta zadrhla v Radotíně na jihozápadě Prahy. Ačkoli rozkaz o zavedení vlaku počítal s cestou přes Smíchov, dispečer postavil vlakovou cestu směrem na Most inteligence.
Když se na omyl přišlo, vlaková cesta byla zrušena a čekalo se na volnou cestu do Smíchova. Souprava ve složení 363 + Ds + 380 + Ds tím nabrala zhruba půlhodinové zpoždění a do Velimi dorazila ve 22:32. Lokomotiva byla vzápětí odvěšena a odtažena na samotný okruh. První noc mimo mateřskou továrnu tak stráví už na okruhu.
Foto: Jaroslav Charvát, spolupráce: zpravodajové ŽP.
SKV padl proto, protože prosral jednu opravdu velikou zakázku: Patráky pro SBB. Vyhrál ji Stadler.
Jinak bych doporuči neposdsouvat postoje. Já netvrdím, že mám pravdu, já hájím svůj názor. Trochu rozdíl.
Přestě trochu logického uvažování při tom zbožňování okřídleného šípu by neškodilo. Nevím proč trpíte takovým sebemrskačství, že jsou "Čecháčci" v hajzlu a jediná Škodovka tu zachrání průmysl. Je mi docela líto těch ostatních firem, že živí tuhle republiku, ale pro vás neexistují a pláčete po 20 let krachlých značkách, jakkoli byly zažité.
Já nemám důvod nenávidět 380. Chci jen aby byla spolehlivá a za dobrou cenu.
Hochu, nevím sice, jestli jsi ještě hodně naivní student, ale o reálném životě toho zjevně moc nevíš. Takže se radši vyptávej a naslouchej a nevydávej svoje prostinké úvahy za objektivní pravdu. A hlášku "akorát skupuje fabriky jak u nás tak po Evropě, když víc by bylo potřeba zamakat na technologii a zejména software" řadím mezi největší perly železničních diskuzí, jen mi nezapadá do teorie o studentovi, vychází mi nakonec něco úplně jiného...
a když se na to podívate kolik tady mašin řad 150/350 co je maj nahradit 380? tak bych řekl že kolem 60kusu by pro čr tak i sk stačilo? Pokud je slovací třeba koupí...
Škodovka se snaží, ale vůbec se mi nelíbí, že si dělá ze státu dojnou krávu a pak akorát skupuje fabriky jak u nás tak po Evropě, když víc by bylo potřeba zamakat na technologii a zejména software. Pokud pravíte, že je to špička v Evropě a možná má i něco navíc, tak by se zakázky musely hrnou z celé Evropy. Pokud tam musí zakázky tlatčit DP Praha a ČD tak spíše než špička lze říci zvládli IGBT a číslicové řízení, ale má to mušky... A jak jsem již psal dříve, nevím jestli ČD jsou zrovna ten co by měl dělat charitu (když mají stále hluboko do kapsy).
A co SKV. Neměl stát třeba podpořit výrobu i tam, aby zůstala technologická strojírenská špička Siemensu i v Praze? Tamějších konstruktérů a odborníků na kde co vám není líto? To jen tak na zamyšlení, že i zahraniční firmy sem vozí kvalitní know how a kde se uplatní řada kvalitních odborníků.
No nic, to jen k tomu průmyslovému sentimentu. Holt to musí být podloženo produkcí, nikoliv jen patriotismem. Teď již jen doufám, že 380 nebude mít nějaké zásadní technologické kiksy a zejména že se jí podaří úspěšně prokousat nástrahami EMC, rušivých proudů, TSI hluk atp...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.