Olomouc — Po dvou týdnech od začátku českého železničního jara se závan 21. století na kolejích přesouvá ze severních Čech do Olomouckého kraje, kam RegioJet v pátek ráno dovezl první propagační žluté Desiro Classic, zatímco druhé dorazilo v sobotu, doprovázené posílenou reklamní letkou Českých drah. Cestující na Olomoucku si tak teď mohou až tři týdny užívat úroveň železničních vozidel, jakou dosud nezažili a patrně ještě dlouho let nezažijí. Z pohledu žlutého dopravce je olomoucké hejtmanství další v řadě, které jeho nabídku na provoz osobních vlaků ani neposoudilo a smlouvu na 10-15 let uzavřelo přímo s Českými drahami, ačkoli byla o 40 milionů dražší a úřad v ní vyjednal jedny z nejhorších podmínek v oblasti obnovy vozového parku ze všech krajů ČR. RegioJet teď bude týden jezdit s cestujícími na trati Olomouc - Uničov a poté se přesune na "městskou" trať 275 v úseku Olomouc - Senice na Hané. Na druhé straně obyvatelé Nezamyslic poprvé v životě uvidí na svém nádraží CityElefanty, a to dokonce až do 31. května. Na olomouckých lokálkách zase cestující sveze Regio-Shuttle. Již teď je tedy jasné, že i když obyvatelé Olomouce letos ještě zažijí velkou rekonstrukci hlavního nádraží, největší železniční událostí roku i tak zůstane žluté jaro s modrou ozvěnou.
První žluté Desiro se na olomouckém hlavním nádraží objevilo v pátek ráno v rámci tradiční prezentace pro novináře. Předváděcí jízda do Přerova a zpět ani nemohla být lépe načasována – zástupci médií si totiž krátce předtím mohli vyslechnout vyjádření olomouckého hejtmana Martina Tesaříka k celé kauze dlouhodobé smlouvy pro ČD. Hejtman samotný přitom čelí trestnímu oznámení poté, co v médiích úmyslně uvedl chybné informace o ceně zakázky na provoz regionálních vlaků.
VIDEO: Úvod prezentace Student Agency v Olomouckém kraji
K časování akce přispělo i to, že v době konání tiskové konference ještě do Olomouce nestihla dorazil prezentační flotila ČD, a tak se zde na předpoledním jarním slunci vyhřívaly zejména červenorůžové vozy řad Btx761, Btx763 a jeden pantograf řady 460, který letos zajišťuje většinu osobních vlaků do Nezamyslic přes Prostějov a od Přerova dále na východ. Po stránce vozového parku ale i tak olomoučtí cestující v současné době nejvíce ocení dálkovou dopravu – na místních tratích z těch modernějších vozidel jezdí v podstatě jen Regionovy a motorové vozy řady 843 s odpovídajícími soupravami. Na druhé straně, častým jevem stále zůstávají krokodýli ze začátku 60. let, kulaté vozy Bmx765, a není to tak dávno, co se na trati 290 do Šumperka proháněly ještě poválečné motoráky řady 831.
V následujících třech týdnech však bude mít veřejnost na Hané možnost svézt se hned několika zajímavými exponáty, z nichž dva budou německé motoráky: zatímco žluté Desiro bude týden jezdit z Olomouce do Uničova a dalších 5 dnů z Olomouce do Senice na Hané, České dráhy odvetně nasazují od soboty až do konce měsíce dvě jednotky řady 471 na osobní vlaky Nezamyslice - Přerov - Zábřeh na Moravě - Šumperk a v nezávislé trakci využijí přítomnost zapůjčeného Regioshuttlu německé Erfurter Bahn. Ten, v kombinaci s Regionovami, cestující sveze střídavě na spojích Olomouc - Troubelice, Olomouc - Moravský Beroun a od 17. do 20. května i na lokálce do Drahanovic, kde v uplynulých dvou letech Regionovy nahradily motorové vozy 810 a 850 s téměř historickými soupravami.
Jízdní řády spojů RegioJet
Uničov - Šternberk - Olomouc hl.n. (8. 5. - 16. 5. 2010) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Uničov | 5.52 | 8.57 | 12.02 | 14.10 | 17.23 | 20.20 |
Uničov zastávka | 5.55 | 9.00 | 12.05 | 14.14 | 17.26 | 20.23 |
Újezd u Uničova | 6.02 | 9.04 | 12.12 | 14.22 | 17.33 | 20.26 |
Mladějovice | ----- | 9.08 | 12.17 | 14.26 | ----- | 20.31 |
Babice u Šternberka | ----- | 9.12 | 12.21 | 14.30 | ----- | 20.34 |
Šternberk | 6.12 | 9.16 | 12.33 | 14.35 | 17.43 | 20.39 |
Štarnov | ----- | 9.20 | 12.37 | 14.40 | ----- | 20.43 |
Bohuňovice | 6.22 | 9.23 | 12.48 | 14.48 | 17.53 | 20.50 |
Hlušovice | 6.26 | 9.27 | 12.52 | 14.51 | 17.57 | 20.53 |
Olomouc hl.n. | 6.32 | 9.33 | 12.58 | 14.57 | 18.03 | 20.59 |
Olomouc hl.n. - Šternberk - Uničov (8. 5. - 16. 5. 2010) | ||||||
Olomouc hl.n. | 8.04 | 9.55 | 13.20 | 15.40 | 18.23 | 21.55 |
Hlušovice | 8.10 | 10.01 | 13.26 | 15.46 | ----- | 22.01 |
Bohuňovice | 8.17 | 10.09 | 13.30 | 15.54 | ----- | 22.09 |
Štarnov | 8.20 | 10.13 | 13.33 | ----- | ----- | 22.12 |
Šternberk | 8.25 | 10.20 | 13.38 | 16.01 | 18.36 | 22.17 |
Babice u Šternberka | 8.28 | 10.24 | 13.41 | ----- | ----- | 22.20 |
Mladějovice | 8.32 | 10.28 | 13.45 | ----- | ----- | 22.24 |
Újezd u Uničova | 8.44 | 10.44 | 13.55 | 16.14 | 18.50 | 22.29 |
Uničov zastávka | 8.48 | 10.48 | 13.58 | 16.18 | 18.54 | 22.33 |
Uničov | 8.51 | 10.51 | 14.02 | 16.21 | 18.57 | 22.36 |
Olomouc hl.n. - Olomouc město - Senice na Hané (17. 5. - 21. 5.) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Olomouc hl.n. | 7.06 | 9.40 | 11.54 | 14.53 | 17.53 | 20.53 |
Olomouc-Smetanovy sady | 7.11 | 9.45 | 11.59 | 14.58 | 17.58 | 20.58 |
Olomouc-Nová ulice | 7.14 | 9.47 | 12.01 | 15.00 | 18.00 | 21.00 |
Olomouc město | 7.20 | 9.51 | 12.05 | 15.04 | 18.04 | 21.04 |
Olomouc-Hejčín | 7.22 | 9.52 | 12.06 | 15.05 | 18.05 | 21.05 |
Olomouc-Řepčín | 7.26 | 9.56 | 12.12 | 15.12 | 18.12 | 21.12 |
Horka nad Moravou | 7.30 | 9.59 | 12.15 | 15.15 | 18.15 | 21.15 |
Skrbeň | 7.33 | 10.02 | 12.18 | 15.18 | 18.18 | 21.18 |
Příkazy | 7.37 | 10.06 | 12.22 | 15.22 | 18.22 | 21.22 |
Senice na Hané | 7.43 | 10.12 | 12.28 | 15.28 | 18.28 | 21.28 |
Senice na Hané - Olomouc město - Olomouc hl.n. (17. 5. - 21. 5.) | ||||||
Senice na Hané | 6.13 | 8.13 | 10.28 | 13.28 | 16.28 | 19.28 |
Příkazy | 6.20 | 8.20 | 10.34 | 13.34 | 16.34 | 19.34 |
Skrbeň | 6.24 | 8.24 | 10.37 | 13.37 | 16.37 | 19.37 |
Horka nad Moravou | 6.28 | 8.28 | 10.40 | 13.40 | 16.40 | 19.40 |
Olomouc-Řepčín | 6.33 | 8.33 | 10.47 | 13.47 | 16.47 | 19.47 |
Olomouc-Hejčín | 6.36 | 8.36 | 10.50 | 13.50 | 16.50 | 19.50 |
Olomouc město | 6.42 | 8.42 | 10.53 | 13.53 | 16.53 | 19.53 |
Olomouc-Nová ulice | 6.44 | 8.44 | 10.55 | 13.55 | 16.55 | 19.55 |
Olomouc-Smetanovy sady | 6.46 | 8.46 | 10.57 | 13.57 | 16.57 | 19.57 |
Olomouc hl.n. | 6.51 | 8.51 | 11.02 | 14.02 | 17.02 | 20.02 |
Prodloužená propagační aktivita se nepochybně cení, přestože se nasazení CityElefantů vyhne ranní špičce z Nezamyslic, a naopak zvýšené odpolední frekvenci ze Šumperka, kdy by se jejich kapacita využila nejlépe. I tak ale posun v kvalitě cestování bude pro dojíždějící lidi drastický, byť vydrží pouze do konce května. Největším paradoxem prezentace ČD v Olomouckém kraji tak bude skutečnost, že ani jedno z dvojice představovaných nových vozidel ve skutečnosti v tomto regionu v dohledné době nebude jezdit. Národní dopravce zde naopak plánuje nákup nízkopodlažních dvousystémových jednotek s kapacitou 160-240 cestujících, které se ale na trati Zábřeh - Olomouc - Nezamyslice objeví nejdříve v roce 2014.
Jízdní řád Cityelefantů ČD
Šumperk - Nezamyslice (8. 5. - 31. 5. 2010) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Os 3732 | Os 3736 | Os 3740 | Os 3744 | ||||||||
Šumperk | 5.21 | 7.14 | 10.54 | 12.54 | |||||||
Zábřeh na Moravě | 5.48 | 7.38 | 11.38 | 13.38 | |||||||
Olomouc hl.n. | 6.31 | 8.31 | 12.31 | 14.31 | |||||||
Přerov | 7.00 | 9.00 | 13.00 | 15.00 | |||||||
Nezamyslice | 7.33 | 9.33 | 13.33 | 15.33 |
Nezamyslice - Šumperk (8. 5. - 31. 5. 2010) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Os 3708 | Os 3710 | Os 3712 | Os 3714 | ||||||||
Nezamyslice | 10.22 | 12.22 | 14.22 | 16.22 | |||||||
Přerov | 11.05 | 13.05 | 15.05 | 17.05 | |||||||
Olomouc hl.n. | 11.38 | 13.38 | 15.38 | 17.38 | |||||||
Zábřeh na Moravě | 12.16 | 14.16 | 16.16 | 18.16 | |||||||
Šumperk | 12.33 | 14.33 | 16.33 | 18.33 |
Nasazení Regioshuttlu RS1
8.-16. 5. | střídavě Olomouc hl.n. - Troubelice / Olomouc hl.n. - Moravský Beroun |
17.-20.5. | Olomouc hl.n. - Drahanovice |
Zdroj: ŽelPage, RegioJet, České dráhy
Kdyz to nekdo napadne a plati neco jako pravo (i kdyz...), tak se stavba dalnice neodlozi a doplati na to lide, co tam bydli. Kdyz se to ale zamitne, tak se tim zase kasle na nejaka pravidla.
A je otazkou, jestli za to muzou ti, kteri ta rozhodnuti napadaji.
Tvuj priklad s Jancurou je defacto totez. Prodelaji na tom uplne vsichni a to na zakalde uredniku, kteri ani zadnou odpovednost nemaji. A to budu jakoze jenom doufat, ze ty "chyby" delaji opravdu jenom z jejich nebetycne blbosti
Takovou PR akci by jste dokazal postavit za urciteho predpokladu i Vy.
Prave ze nedokazal a v tom je ten vtip. Kdyby to kazdy dokazal, tak se divim, ze to kazdy nedela...
Naopak se prakticky pri kazde jizde setkavam se situaci, kdy neni dodrzeno razeni a dokonce i v pripade, ze mam mistenku, se pruvodci zdraha napsat mi hlasenku pro reklamaci :-/
A nechápu co je to teď za módu dělat topení tak zkosené, že se na něj nedají za žádnou cenu dát nohy!
Ja jsem totiz bohuzel dosti casto svedkem umyslneho lhani ze strany CD ... prikladem budiz hlaska "Duvodem zpozdeni je opozdeny prijezd na uzemi republiky" u vlaku, ktere podle babitronu prijely na nase uzemi vcas (nebo se zpozdenim zanedbatelnym v radu 5ti minut, prestoze se na to svaluje vina za hodinove zpozdeni).
A dotedka nechapu, jak je mozne, ze SC jakozto komercni projekt ma prednost pred dotovanymi vlaky, prestoze u vsech ostatnich krome CD je tomu naopak... proste vsichni jsme si rovni, jen nekteri jsou rovnejsi :-(
Jeste jedna perlicka ... neni mozne chapat "reklamni" nasazeni RS1 v podani CD na trate, kde jezdit nebude, jako klamavou reklamu? Me osobne to totiz prijde minimalne jako vysmech cestujicim, ve smyslu "jeste ze tu neni konkurence, takze tohle vozidlo tu jezdit nebude"...
Teoreticky podobnym zpusobem by bylo mozne chapat i nasazeni zluteho Desira... ale rozdil tu je: Zluty pan o nasazeni moderniho vlaku narozdil od CD usiloval.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.