..: RegioJet přijel do Olomouce, pojízdná prezentace ČD následuje :..

Desiro Classic dopravce RegioJet, Olomouc hl.n., foto: Juraj KováčOlomouc — Po dvou týdnech od začátku českého železničního jara se závan 21. století na kolejích přesouvá ze severních Čech do Olomouckého kraje, kam RegioJet v pátek ráno dovezl první propagační žluté Desiro Classic, zatímco druhé dorazilo v sobotu, doprovázené posílenou reklamní letkou Českých drah. Cestující na Olomoucku si tak teď mohou až tři týdny užívat úroveň železničních vozidel, jakou dosud nezažili a patrně ještě dlouho let nezažijí. Z pohledu žlutého dopravce je olomoucké hejtmanství další v řadě, které jeho nabídku na provoz osobních vlaků ani neposoudilo a smlouvu na 10-15 let uzavřelo přímo s Českými drahami, ačkoli byla o 40 milionů dražší a úřad v ní vyjednal jedny z nejhorších podmínek v oblasti obnovy vozového parku ze všech krajů ČR. RegioJet teď bude týden jezdit s cestujícími na trati Olomouc - Uničov a poté se přesune na "městskou" trať 275 v úseku Olomouc - Senice na Hané. Na druhé straně obyvatelé Nezamyslic poprvé v životě uvidí na svém nádraží CityElefanty, a to dokonce až do 31. května. Na olomouckých lokálkách zase cestující sveze Regio-Shuttle. Již teď je tedy jasné, že i když obyvatelé Olomouce letos ještě zažijí velkou rekonstrukci hlavního nádraží, největší železniční událostí roku i tak zůstane žluté jaro s modrou ozvěnou.

První žluté Desiro se na olomouckém hlavním nádraží objevilo v pátek ráno v rámci tradiční prezentace pro novináře. Předváděcí jízda do Přerova a zpět ani nemohla být lépe načasována – zástupci médií si totiž krátce předtím mohli vyslechnout vyjádření olomouckého hejtmana Martina Tesaříka k celé kauze dlouhodobé smlouvy pro ČD. Hejtman samotný přitom čelí trestnímu oznámení poté, co v médiích úmyslně uvedl chybné informace o ceně zakázky na provoz regionálních vlaků.


VIDEO: Úvod prezentace Student Agency v Olomouckém kraji

Desiro Classic dopravce RegioJet, Olomouc hl.n., foto: Juraj KováčK časování akce přispělo i to, že v době konání tiskové konference ještě do Olomouce nestihla dorazil prezentační flotila ČD, a tak se zde na předpoledním jarním slunci vyhřívaly zejména červenorůžové vozy řad Btx761, Btx763 a jeden pantograf řady 460, který letos zajišťuje většinu osobních vlaků do Nezamyslic přes Prostějov a od Přerova dále na východ. Po stránce vozového parku ale i tak olomoučtí cestující v současné době nejvíce ocení dálkovou dopravu – na místních tratích z těch modernějších vozidel jezdí v podstatě jen Regionovy a motorové vozy řady 843 s odpovídajícími soupravami. Na druhé straně, častým jevem stále zůstávají krokodýli ze začátku 60. let, kulaté vozy Bmx765, a není to tak dávno, co se na trati 290 do Šumperka proháněly ještě poválečné motoráky řady 831.

Desiro Classic - interiér, RegioJet, foto: Juraj Kováč Desiro Classic - interiér, RegioJet, foto: Juraj Kováč Stanoviště strojvedoucího - Desiro Classic, foto: Juraj Kováč

Šumperk, motorový vůz řady 831, foto: Ic 540V následujících třech týdnech však bude mít veřejnost na Hané možnost svézt se hned několika zajímavými exponáty, z nichž dva budou německé motoráky: zatímco žluté Desiro bude týden jezdit z Olomouce do Uničova a dalších 5 dnů z Olomouce do Senice na Hané, České dráhy odvetně nasazují od soboty až do konce měsíce dvě jednotky řady 471 na osobní vlaky Nezamyslice - Přerov - Zábřeh na Moravě - Šumperk a v nezávislé trakci využijí přítomnost zapůjčeného Regioshuttlu německé Erfurter Bahn. Ten, v kombinaci s Regionovami, cestující sveze střídavě na spojích Olomouc - Troubelice, Olomouc - Moravský Beroun a od 17. do 20. května i na lokálce do Drahanovic, kde v uplynulých dvou letech Regionovy nahradily motorové vozy 810 a 850 s téměř historickými soupravami.

Jízdní řády spojů RegioJet

Uničov - Šternberk - Olomouc hl.n. (8. 5. - 16. 5. 2010)
Uničov 5.52 8.57 12.02 14.10 17.23 20.20
Uničov zastávka 5.55 9.00 12.0514.14 17.26 20.23
Újezd u Uničova 6.02 9.04 12.1214.22 17.33 20.26
Mladějovice ----- 9.08 12.17 14.26 ----- 20.31
Babice u Šternberka ----- 9.12 12.21 14.30 ----- 20.34
Šternberk 6.12 9.16 12.33 14.35 17.43 20.39
Štarnov ----- 9.20 12.37 14.40 ----- 20.43
Bohuňovice 6.22 9.23 12.48 14.48 17.53 20.50
Hlušovice 6.26 9.27 12.52 14.51 17.57 20.53
Olomouc hl.n. 6.32 9.33 12.58 14.57 18.03 20.59
Olomouc hl.n. - Šternberk - Uničov (8. 5. - 16. 5. 2010)
Olomouc hl.n. 8.04 9.55 13.20 15.40 18.23 21.55
Hlušovice 8.10 10.01 13.26 15.46 ----- 22.01
Bohuňovice 8.17 10.09 13.30 15.54 ----- 22.09
Štarnov 8.20 10.13 13.33 ----- ----- 22.12
Šternberk 8.25 10.20 13.38 16.01 18.36 22.17
Babice u Šternberka 8.28 10.24 13.41 ----- ----- 22.20
Mladějovice 8.32 10.28 13.45 ----- ----- 22.24
Újezd u Uničova 8.44 10.44 13.55 16.14 18.50 22.29
Uničov zastávka 8.48 10.48 13.58 16.18 18.54 22.33
Uničov 8.51 10.51 14.02 16.21 18.57 22.36
Olomouc hl.n. - Olomouc město - Senice na Hané (17. 5. - 21. 5.)
Olomouc hl.n. 7.06 9.40 11.54 14.53 17.53 20.53
Olomouc-Smetanovy sady 7.11 9.45 11.59 14.58 17.58 20.58
Olomouc-Nová ulice 7.14 9.47 12.01 15.00 18.00 21.00
Olomouc město 7.20 9.51 12.05 15.04 18.04 21.04
Olomouc-Hejčín 7.22 9.52 12.0615.05 18.05 21.05
Olomouc-Řepčín 7.26 9.56 12.1215.12 18.12 21.12
Horka nad Moravou 7.30 9.59 12.1515.15 18.15 21.15
Skrbeň 7.33 10.02 12.18 15.18 18.18 21.18
Příkazy 7.37 10.06 12.22 15.22 18.22 21.22
Senice na Hané 7.43 10.12 12.2815.28 18.28 21.28
Senice na Hané - Olomouc město - Olomouc hl.n. (17. 5. - 21. 5.)
Senice na Hané 6.13 8.13 10.2813.28 16.28 19.28
Příkazy 6.20 8.20 10.34 13.34 16.34 19.34
Skrbeň 6.24 8.24 10.37 13.37 16.37 19.37
Horka nad Moravou 6.28 8.28 10.4013.40 16.40 19.40
Olomouc-Řepčín 6.33 8.33 10.4713.47 16.47 19.47
Olomouc-Hejčín 6.36 8.36 10.5013.50 16.50 19.50
Olomouc město 6.42 8.42 10.53 13.53 16.53 19.53
Olomouc-Nová ulice 6.44 8.44 10.55 13.55 16.55 19.55
Olomouc-Smetanovy sady 6.46 8.46 10.57 13.57 16.57 19.57
Olomouc hl.n. 6.51 8.51 11.0214.02 17.02 20.02

regio_shuttle, foto: Tomáš PoslušnýProdloužená propagační aktivita se nepochybně cení, přestože se nasazení CityElefantů vyhne ranní špičce z Nezamyslic, a naopak zvýšené odpolední frekvenci ze Šumperka, kdy by se jejich kapacita využila nejlépe. I tak ale posun v kvalitě cestování bude pro dojíždějící lidi drastický, byť vydrží pouze do konce května. Největším paradoxem prezentace ČD v Olomouckém kraji tak bude skutečnost, že ani jedno z dvojice představovaných nových vozidel ve skutečnosti v tomto regionu v dohledné době nebude jezdit. Národní dopravce zde naopak plánuje nákup nízkopodlažních dvousystémových jednotek s kapacitou 160-240 cestujících, které se ale na trati Zábřeh - Olomouc - Nezamyslice objeví nejdříve v roce 2014.

Jízdní řád Cityelefantů ČD

Šumperk - Nezamyslice (8. 5. - 31. 5. 2010)
  Os 3732 Os 3736 Os 3740 Os 3744
Šumperk 5.21 7.14 10.54 12.54
Zábřeh na Moravě 5.48 7.38 11.38 13.38
Olomouc hl.n. 6.31 8.31 12.31 14.31
Přerov 7.00 9.00 13.00 15.00
Nezamyslice 7.33 9.33 13.33 15.33
Nezamyslice - Šumperk (8. 5. - 31. 5. 2010)
  Os 3708 Os 3710 Os 3712 Os 3714
Nezamyslice 10.22 12.22 14.22 16.22
Přerov 11.05 13.05 15.05 17.05
Olomouc hl.n. 11.38 13.38 15.38 17.38
Zábřeh na Moravě 12.16 14.16 16.16 18.16
Šumperk 12.33 14.33 16.33 18.33

Nasazení Regioshuttlu RS1

8.-16. 5.střídavě Olomouc hl.n. - Troubelice / Olomouc hl.n. - Moravský Beroun
17.-20.5.Olomouc hl.n. - Drahanovice

Zdroj: ŽelPage, RegioJet, České dráhy


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 9.5.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
11.05.2010 (20:13)  
M > jsem docela zvedavej, jak to dopadne. Zatim se priklanim na stranu firmy - pokud nekdo neni spokojenej, nic mu dneska nebrani si sbalit fidlatka a zkusit to jinde. A pokud tam nekdo zustava proto, ze se mu to sice nelibi, ale porad je to lepsi nez jinde (mysleno tam, kde by sam nasel uplatneni), nechapu, na co si stezuje.
registrovaný uživatel M 
11.05.2010 (17:09)  
registrovaný uživatel pacey  mail  
11.05.2010 (16:42)  
Chtěl bych se zeptat. Mohou na trati mezi Blanskem a Brnem jezdit CityElefanty? Jsem zvědav, jestli ČD něco proti Jančurovi nasadí i zde.
11.05.2010 (14:38)  
Laborec425: Na tvůj skromný názor není nikdo zvědavý, protože na video se může každý podívat a udělat si o něm úsudek sám.
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
11.05.2010 (14:30)  
Jsem se konečně podíval na to video. Prosím, přijměte můj skromný názor. Připadá mi to jako americká komedie na TV Nova :)).
11.05.2010 (13:01)  
Sim: V reálném provozu bývám ale poměrně často svědkem toho, že "rychlejší" vlak se tlačí za každou cenu před "pomalejší", i když to nemá žádný smysl. Příkladem budiž třeba předjetí rychlíku v Chocni ostravským nebo valašským vlakem EC/IC, když oba mají stejnou rychlost 140 km/h a ani jeden po cestě do Pardubic nezastavuje. Předjíždění ve druhém směru taky nemá velký smysl, protože z Chocně do Ústí jede všechno úplně stejně... Tam by ale mohl nastat problém s potřebou předjetí v Ústí, kdyby "rychlejší" vlak jel moc těsně po rychlíku, to uznávám. Úplná tragédie jsou nákladní vlaky, u nich je taky značný problém v tom, že je vozí staré a málo výkonné lokomotivy, které nedokáží jet patřičně rychle a moc dlouho se s těžkými vlaky rozjíždí. Ale i přesto jsou mnohdy zdržovány zbytečně. Uvedu ještě příklad z tohoto pátku. Jel jsem z Ústí nad Orlicí do Jablonného nad Orlicí vlakem 20045. Vyjeli jsme z Ústí, v Lanšperku jsme křižovali s protijedoucím vlakem, přijeli jsme do Letohradu, kde má tento vlak asi půlhodinový pobyt. Chvíli po nás přijel z Ústí nákladní vlak a ten místo toho, aby nerušeně pokračoval dál v cestě do Lichkova, v Letohradě zastavil a čekal, až pojedeme my. Přitom do odjezdu našeho vlaku zbývalo ještě asi čtvrt hodiny a pochybuji, že by osobák ten náklad cestou do Lichkova dojel. V opačném směru zrovna nic nejelo.

Tak zrovna před 854 by přednost mít měl. 854 má sice max. rychlost 120 km/h, ale dynamika jízdy třeba s dvěma přípojnými vozy je tragická.
registrovaný uživatel Sim 
11.05.2010 (11:35)  
babilon / Miroslav Zikmund > pokud tu prednost maji vlaky ZDO jen pri sestavovani jizdniho neradu a realny provoz se pak ridi pravidlem "rychlejsi jede, pokud muze", konecne mi do sebe kolecka zapadaji a ma to svoji logiku. Takze obema diky za vysvetleni.

Je mi jasne, ze pro predjeti musi byt vhodne podminky a vzpomel jsem si i na situaci, kdy potemkina nechali jet za osobakem, protoze mel poruchu neceho (ted si nevybavim co to bylo, tusim ze opakovac navesti), co jeho rychlost omezilo na 100km/h. Zminovany osobak si to upaloval svych 120, takze zas tak vyrazne potemkina neomezoval a predjeti probehlo az na Svinove, i kdyz teoreticky mohlo byt uz o par zastavek driv.

Do toho vseho mi zapada i snaha CD nastavit na Ostravu takove razeni, aby zadna souprava nemela maximalku jako Pendolino a tim padem byl duvod potemkina poustet dopredu i za cenu zpomaleni ostatnich. Svoji logiku to ma a dokud objednavatel vlaku na Ostravu nebude tvrde vyzadovat jizdni dobu na 160 a jeste tvrdeji vymahat postihy za nedodrzeni jizdniho neradu, nema se co divit, ze CD predvadi na severni vetvi privilegovanost komercniho vlaku.

I kdyz ted me napada ... v tehle souvislosti by vlastne mel mit zluty pan prednost pred vsim motorovym, krome 854 a pujceneho RS1 :-)))
11.05.2010 (10:47)  
Sim : a kde se to předjetí mezistátního ECčka Potěmkinem uskutečnilo ? Nemělo to mezistátní ECčko náhodu jen 140, například kvůli neplánované řadě HV ? Z logiky věci se předjetí uskuteční, když jeden vlak "dojíždí" druhý a musel by se za ním "plácat" na výstrahu ...
Pokud mají oba vlaky 160, tak řekněmě, že mezi Chocní a Pardubicemi mají stejnou jízdní dobu, tam dost dobře jeden vlak ten druhý nedojede. Jenže když odjede ECčko se 140 z ČT (nebo projede) na blok před Potěmkinem, jedoucím v ČT po 14. koleji, tak ho díky naklápění začne Potěmkin za chvilku dojíždět a pak by pomalejší vlak zpožďoval vlak rychlejší. Tak se prostě nechá pomalejší vlak předjet rychlejším ...
Připusťme, že na Potěmkinu přestane fungovat "kompenzace", pokud se nemýlým, tam má v tom případě omezenou rychlost na 40 km/h. Ale je to vlak IC, tak ho necháme jet 40 a rychlejší vlaky Os, R, Sp se za ním budou plazit a nabírat zpoždění ??? Podobně v případě ECčka, jehož HV bude mít poruchu "VZ", druhý pracovník nebude, takže se pojede rychlostí 30 až do místa, kde lze drhého pracovníka dosadit ... Takže ostatní vlaky (nižší kategorie) pojedou ve sledu za takovým vlakem ...

Já jsem taky zažil (ne)jedno takové předjetí mezistátního ECčka Potěmkinem na stanici, i když oba vlaky měly 160.
Pro objektivitu nutno uvést, že ECčko jelo (třebas) zpožděné, stavělo v Kolíně a v Pardubicích stál na 4. koleji pravidelný rychlík do Prahy, v protisměru se po 1. koleji jezdilo, takže v Pardubicích se to předjetí udělat nedalo a přece jen Potěmkin má oproti 151 s deseti vozy rychlejší rozjezd ...
Ono je takové rozhodnutí o předjetí nutno posuzovat ve všech souvislostech, které ve vlaku, jímž jedete nemáte a pouze v omezené míře si je, znáte-li alespoň drobet poměry, dokážete domyslet.
Pohled cestujícího, často naštvaného, je subjektivní - zejména, když to "nesmyslné" zastavení na předjetí má za následek ujetí přípoje. To je pochopitelně chyba systému - když se takové rozhodnutí udělá, mělo by se nařídit, že návazné vlaky budou čekat i přes obecně stanovený limit ... Já jako dispečer bych takový příkaz vydal ...

Bohužel (z mého pohledu), já nejsem tím, kdo by něco podobného mohl ovlivnit.

Jinak "žlutý vlak 31127" se stal 10.5. mezi Újezdem u Uničova a Uničkovem předmětem "teroristického útoku" položenými kameny na kolejích ..."
11.05.2010 (10:14)  
No hlavne každá dotovaná doprava má automaticky prednosť pred všetkým ostatným
To má, ale týká se to tvorby GVD, nikoliv provozu. Tam jsou si (teoreticky) všichni rovni.
registrovaný uživatel Sim 
11.05.2010 (8:30)  
Juraj Kováč / Miroslav Zikmund > jenze to je prave to. SC je projekt komercni (i kdyz je jasne, ze modri by ho radi meli jeste dotovany) a jako takovy - prestoze je to interne kategorie IC - by mel davat prednost vsem vlakum dotovanym v ramci ZDO. Ze tomu tak neni je jedna vec - a prave zde se stretavaji "rovni a rovnejsi", protoze oba sice plati pridelenou dopravni cestu (modri i zluti), ale jedni maji majacky a druzi ne.

Druha vec je - pokud pomineme komercnost projektu - ze IC ma prednost pred EC. Mozna se pletu, ale mam zafixovano, ze mezinarodni vlaky maji mit prednost vyssi nez vnitrostatni a to zde zjevne neni. Nekolikrat jsem byl svedkem situace, kdy (protoze nebyla volna kolej pro letme predjeti) si EC udelal zastavku navic jen proto, aby kolem mohl prosvistet potemkin. A tady je to pro zmenu o tech "rovnejsich a jeste vice rovnejsich" - ovsem prodela na tom opet jen a pouze cestujici. Chces dojet vcas? Vysol stovku nebo dve navic a budes mit prednost. Budes ji mit i pred temi, co oficialne prednost maji.

A toci me to o to vic, ze se jedna o vysmech vsem - cestujicim, objednavatelum dopravy i danovym poplatnikum. Protoze Praha - Ostrava jde v case Pendolina vyjezdit i klasickou soupravou, takze je to zase jen a pouze o nezajmu objednavatele dopravy, ze takove casy nevyzaduje a misto toho dela mrtvyho brouka. A sype dotace za neco, co stejne neni dodrzovano - viz razeni. Takze v podstate do kanalu.

V tehle souvislosti me napada jina vec... bude si Cecensky Dostavnik narokovat "prokazatelnou ztratu" za divadylko s elefantama kvuli zlutemu panovi? Nedivil bych se tomu :-( A bohuzel bych se nedivil ani tomu, kdyby mu to nekdo zaplatil z dani. :-(((
  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko