Praha - Železniční trať z pražského Hlavního nádraží do Hostivaře se bude modernizovat. Úpravou souběžného kolejiště z Vršovic do Malešic tak vznikne čtyřkolejná trať, díky které se zvýší dopravní propustnost a bude tak možné oddělit příměstskou a dálkovou železniční dopravu. Rekonstrukce se netýkají jen tratě, ale i některých nádraží a zastávek. Například současná zastávka Praha-Strašnice bude zrušena. Namísto ní vyrostou dvě nové: stanice Zahradní Město a zastávka Eden. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) celkové náklady projektu odhaduje na devět miliard korun. Počátek stavby je plánován na rok 2012. Při dostatečném a včasném množství prostředků by to mohlo být již v roce 2010. Nyní se zpracovávají podklady pro územní řízení a Správa usiluje o získání prvního územního rozhodnutí ještě v letošním roce.
Hlavní trať 221, vedoucí z Benešova bude tak z většiny rekonstruována. S modernizací je počítáno od Hostivaře k vršovickému portálu vinohradských tunelů, vedoucí na Hlavní nádraží. Koleje, které vedou souběžně od Malešic budou taktéž rekonstruovány; a to v úseku Hlavní nádraží až Zahradní Město. Vzniklá čtyřkolejka bude sloužit vlakům IV. koridoru a umožní oddělit vedení příměstské a dálkové dopravy.
Rekonstrukce se bude týkat prakticky všeho, co je se železnicí spojeno; modernizováno bude kolejiště, tunely, propustky, zabezpečovací zařízení, trakční vedení, silnoproudá zařízení, vystavěny budou nové technologické budovy a čekárny pro cestující. Celý projekt si vyžádá mnohé dopravní omezení. Vlaky od Benešova budou pravděpodobně vedeny přes Malešice a Libeň. Lze tudíž předpokládat, že trasovány budou již přes Nové spojení do centra města nebo úvratí přes Malešice do Vršovic.
Další etapa modernizace IV. koridoru: úsek Strančice - Senohraby
SŽDC již dnes zahájilo další etapu výstavby IV. národního železničního koridoru v úseku Strančice - Senohraby. Součástí modernizace bude i oprava kolejiště ve stanici Senohraby. Díky této stavbě nastanou však jistá omezení v pravidelné osobní dopravě. Od 29. 8. do 24. 11. 2008 začne platit výlukový jízdní řád a spoje z Prahy hlavního nádraží do Benešova s odjezdy v 05:45, 06:45, 12:45, 13:45, 14:45, 15:45, 16:45 a 17:45 pojedou pouze do Strančic; cestující mohou dále pokračovat rychlíky, ve kterých bude uznán jízdní doklad PID. Lidé, směřující do stanic mezi Strančicemi a Benešovem budou moci využít vlaky, které nejsou výlukou ovlivněny a jedou v "mezitaktu" každou hodinu x:15 z Prahy hl.n. a to až do Benešova.
V opačném směru budou některé vlaky začínat ve Strančicích, nikoliv v Benešově jak je tomu nyní. Týká se to spojů, které odjíždějí z Benešova v 06:07, 07:07, 14:07, 16:07, 17:07 a 18:07. K těmto vlakům však již nebudou návazné rychlíky z Benešova jak je tomu v opačném směru. Cestující ze stanic mezi Benešovem a Strančicemi tak budou muset použít spoje v "mezitaktu" v x:37 z Benešova a ve x:14 ze Strančic.
- Podrobné informace ve výlukovém jízdním řádu.
Ilustrační foto © Josef Petrák
Zdroj: ČTK/České Noviny
1 2 | Zpráv na stránku: |
Nová trať z Benešova bude vyústěna v prostoru stanice Zahradní Město (portál tunelu bude u Třešňovky) a bude v té nové čtyřkolejce tvořit prostřední dvě koleje, které ale zatím nebudou položeny. Čili v ranžíru to bude vypadat tak, že budou dvě koleje od Malešic, pak 1.kolej do Hostivaře, poté rezerva pro dvě koleje od Benešova a nakonec 2.kolej od Hostivaře. Ve výsledku tam tedy bude šest kolejí, které se pod Železným mostem spojí do čtyř a tak vstoupí do Vršovic os.n.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.