..: Modernizace úseku tratě 221 Praha hl.n. - Praha-Hostivař :..

Ilustrační obrázekPraha - Železniční trať z pražského Hlavního nádraží do Hostivaře se bude modernizovat. Úpravou souběžného kolejiště z Vršovic do Malešic tak vznikne čtyřkolejná trať, díky které se zvýší dopravní propustnost a bude tak možné oddělit příměstskou a dálkovou železniční dopravu. Rekonstrukce se netýkají jen tratě, ale i některých nádraží a zastávek. Například současná zastávka Praha-Strašnice bude zrušena. Namísto ní vyrostou dvě nové: stanice Zahradní Město a zastávka Eden. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) celkové náklady projektu odhaduje na devět miliard korun. Počátek stavby je plánován na rok 2012. Při dostatečném a včasném množství prostředků by to mohlo být již v roce 2010. Nyní se zpracovávají podklady pro územní řízení a Správa usiluje o získání prvního územního rozhodnutí ještě v letošním roce.

Hlavní trať 221, vedoucí z Benešova bude tak z většiny rekonstruována. S modernizací je počítáno od Hostivaře k vršovickému portálu vinohradských tunelů, vedoucí na Hlavní nádraží. Koleje, které vedou souběžně od Malešic budou taktéž rekonstruovány; a to v úseku Hlavní nádraží až Zahradní Město. Vzniklá čtyřkolejka bude sloužit vlakům IV. koridoru a umožní oddělit vedení příměstské a dálkové dopravy.

Mapa rekonstrukce a modernizace trati 221 Rekonstrukce se bude týkat prakticky všeho, co je se železnicí spojeno; modernizováno bude kolejiště, tunely, propustky, zabezpečovací zařízení, trakční vedení, silnoproudá zařízení, vystavěny budou nové technologické budovy a čekárny pro cestující. Celý projekt si vyžádá mnohé dopravní omezení. Vlaky od Benešova budou pravděpodobně vedeny přes Malešice a Libeň. Lze tudíž předpokládat, že trasovány budou již přes Nové spojení do centra města nebo úvratí přes Malešice do Vršovic.


Další etapa modernizace IV. koridoru: úsek Strančice - Senohraby

SŽDC již dnes zahájilo další etapu výstavby IV. národního železničního koridoru v úseku Strančice - Senohraby. Součástí modernizace bude i oprava kolejiště ve stanici Senohraby. Díky této stavbě nastanou však jistá omezení v pravidelné osobní dopravě. Od 29. 8. do 24. 11. 2008 začne platit výlukový jízdní řád a spoje z Prahy hlavního nádraží do Benešova s odjezdy v 05:45, 06:45, 12:45, 13:45, 14:45, 15:45, 16:45 a 17:45 pojedou pouze do Strančic; cestující mohou dále pokračovat rychlíky, ve kterých bude uznán jízdní doklad PID. Lidé, směřující do stanic mezi Strančicemi a Benešovem budou moci využít vlaky, které nejsou výlukou ovlivněny a jedou v "mezitaktu" každou hodinu x:15 z Prahy hl.n. a to až do Benešova.

V opačném směru budou některé vlaky začínat ve Strančicích, nikoliv v Benešově jak je tomu nyní. Týká se to spojů, které odjíždějí z Benešova v 06:07, 07:07, 14:07, 16:07, 17:07 a 18:07. K těmto vlakům však již nebudou návazné rychlíky z Benešova jak je tomu v opačném směru. Cestující ze stanic mezi Benešovem a Strančicemi tak budou muset použít spoje v "mezitaktu" v x:37 z Benešova a ve x:14 ze Strančic.

Ilustrační foto © Josef Petrák

Zdroj: ČTK/České Noviny


xfilipís | 29.8.2008 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
31.08.2008 (14:15)  
jsem optimista a stale verim, ze 231 projde optimalizaci a ztrojkolejnenim...to by bylo treba nejen v useku vysocany lysa, ale i lysa velky osek, kde projizdeji desitky dulezitych nakladu denne...snad nedavno zde na ZP byl i clanek o modernizaci 231..Proc by ale modernizace 221 v useku hostik vrsovice melo znamenat takovy nabourani provozu? co je mi znamo, tak vetsina planovane trati povede mimo soucasnou stopu 221, takze mezitim, co se bude stavet, vlaky jeste budou jezdit v klidu pres strasnice:)
31.08.2008 (0:38)  
Problém je v tom, že o tom co se bude modernizovat a co ne nerozhoduje to co je škoda, co je chyba a co by si modernizaci zasloužilo (velký procento tratí SŽDC), ale peníze :-/
30.08.2008 (22:33)  
doomlukas: Dneska sem na tý 231 byl a musim říct že by to koritorizaci možná i zasloužilo, protože zejména nákladní provoz je zde opravdu velmi hustý, minimálně každých čtvrt hodiny nějaký PNko nebo NEx.
30.08.2008 (13:00)  
Poborskiii - Jo tak 350 km/h by už šlo, ale kdy se takových tratí dočkáme? Za 20, 30 nebo 40 let. Když vezmu v úvahu jak dlouho se provadí rekonstrukce koridorů a dohromady se jedná defakto pouze o výměnu kolejí a na 100 km o jednu přeložku, tak už budu (24) asi v důchodu. Navíc si nemyslím, že by se více přeložek, výraznější zrychlovaní stávajících tratí nevyplatilo. Jistě, že by to bylo nákladnější, ale VTR jistě nemůže převzít provoz ze stávajících tratí. Všechny osobní vlaky, většina rychlíků a všechny náklady budou stejně jezdit, tam kde jezdí a i současné tratě by si zasloužily mnohem vyšší rychlosti, ale zároveň při zachování trati, kde to bude možně, na současném temeni. Jinými slovy i současné tratě by měly mít dostačné parametry pro rychlou a pohodlnou přepravu a mohly bez větších problémů konkurovat budované dálniční soustavě :-)
30.08.2008 (12:51)  
doomlukas - Ano koridorizace 231čky a 020tky by byla velmi dobré řešení jak ulehčít trati 011 a části 010. Mnohé rychlíky, EC a IC by mohla na první koridor vjíždět až v Kolíně nebo v Pardubicích. Zaroveň by vzniklo rychle spojení Praha - Hradec Králové.
30.08.2008 (10:43)  
Jestli se nebude dělat "koridorizace" 231, tak to je velká škoda a chyba... (Nejen) Hradec Králové by taky potřeboval rychlé spojení s Prahou. Předpokládám, že třetí kolej třeba po Lysou nad Labem se asi taky neplánuje...
registrovaný uživatel Mikasi 
30.08.2008 (9:39)  
Poborskiii: nebyl by někde plánek té nové hostivařské stanice? Vzhledem k tomu, že z ní jezdím prakticky denně, tak by mne zajímalo, jak tam pak bude vypadat přestup na MHD.
30.08.2008 (1:29)  
Paninaro: vyšší rychlost bude řešit nová trať Praha-Benešov-Bystřice s max. až 350 km/h, tahle rychlost ti stačí? ;-) V úseku Strančice-Benešov není na přeložky místo a i finančně by se to nevyplatilo.
Nová trať z Benešova bude vyústěna v prostoru stanice Zahradní Město (portál tunelu bude u Třešňovky) a bude v té nové čtyřkolejce tvořit prostřední dvě koleje, které ale zatím nebudou položeny. Čili v ranžíru to bude vypadat tak, že budou dvě koleje od Malešic, pak 1.kolej do Hostivaře, poté rezerva pro dvě koleje od Benešova a nakonec 2.kolej od Hostivaře. Ve výsledku tam tedy bude šest kolejí, které se pod Železným mostem spojí do čtyř a tak vstoupí do Vršovic os.n.
30.08.2008 (0:46)  
Paninaro: umíte číst? Pokud ano, tak si račte ještě jednou přečíst můj příspěvek z 19:27 ;-)
30.08.2008 (0:29)  
HEŘMAN - A do jaké hloubky ty rekonstrukce 231čky půjdou?:-)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko