Lovosice - Mezi Terstem a Lovosicemi začal jezdit první vlak kombinované přepravy, který prozatím vozí kontejnery z italského přístavu. Informoval o tom jednatel společnosti Bohemiakombi Vladimír Fišer. Zájem o kontinentální přepravy především cisternových kontejnerů mezi Itálií a Českou republikou již projevili silniční dopravci a speditéři. "Zpočátku se bude jednat o jeden pravidelný odjezd vlaku týdně v každém směru, frekvence vlaků se ale bude v závislosti na míře zájmu zákazníků postupně zvyšovat," uvedl Fišer.
Zavedením relace Lovosice - Terst stoupl význam nově vybudovaného a stále rozšiřovaného terminálu kombinované dopravy ČD-DUSS v Lovosicích. Terminál zahájil provoz v červnu 2006, počínaje 1. březnem 2007 jej provozuje dceřiná společnost Českých drah ČD-DUSS, Terminál, a.s., v níž má minoritní podíl německá společnost Deutsche Umschlaggesellschaft Schiene-Straße (DUSS).
Lovosice se tak postupně stávají strategicky důležitým uzlem na evropské síti vlaků kombinované dopravy. Počet zemí, se kterými mají Lovosice spojení vlaky kombinované dopravy, se zvýšil z osmi na devět a napojených terminálů je nyní 37.
Pravidelné vlaky kombinované dopravy organizované společností Bohemiakombi již jezdí do Duisburgu v Porúří, Hamburku, Amsterodamu a také do belgických přístavů Antverpy a Zeebrugge. Dopravu využívají převážně společnosti z Německa, Belgie a Nizozemska. Vlaky společnost objednává u ČD Cargo a riziko dostatečné obsazenosti souprav nese sama.
Vlaky přepravující návěsy nahrazují onehdy hojně využívané vlaky RoLa, kterými se až do roku 2004 přepravovaly na vlacích z Lovosic do Drážďan kamiónové soupravy včetně řidičů v lehátkových vozech. Takové přepravy však byly prodělečné a musely být dotovány státními správami.
zdroj: ČTK
ad. kamiony - kdyz bude zel. a kamionova doprava srovnatelna, zakonem bych presne vyjmenoval, kdy muzou kamoiny vyjet, jinak by byla jizda zakazana s obrovskymi pokutami a take by bylo na zvazeni moznost ta, ze kamiony by meli zakazany vjezd na silnice tretich trid a do meste obecne + mozne vyjimky ... proste se temi ... zatocit ...
Mato: Zastaví na 4.peroně a balíky můžou házet dolů, ne? :-))
Z jineho soudku, jsme prazska firma, delali jsme novou RWY na letisti v Kosicich. Bylo potreba tam dopravit vetsi mnozstvi tezkych betonovych kanalizacnich dilcu, cca na 12 kamionu. Jako clovek, ktery vi o existenci zeleznice, jsem si tedy rekl, ze krome silnicnich dopravcu zkusim poptat i CD. Nabidky od silnicnich dopravcu prichazely temer zahy, odpoved z nabrezi prisla za 3 dny, krome cca 2.5x ceny, byla skvostna dodaci doba 5 dni, a to pouze z nadrazi na nadrazi. Holt je to daleko co.. Takze samozrejme vyjelo 12 kamionu, priroda dostala zabrat a nekdo na nabrezi splnil ukol..
Dal, na nakupnim oddeleni si dopravci podavaji dvere, kolik si myslite, ze prichazi katalogu, prospektu apod.od carga? Spravne 0. Logisticti pracovnici nemaji naprosto poneti o cenach, sluzbach a terminech. Z billboardu s vagonama a novym logem Carga se to opravdu nedozvi...
A mohl bych pokracovat..
Kdyz to neumi Cargo tak to aspon nebranme delat jinym firmam a udelejme uz neco s tema kolejovyma obvodama:)
noo ... jde mi to, aby kamiony jezdili jen a pouze tam kam zeleznice nemuze a ne vsude kam se jen trochu vyplati ... napriklad je dost zajimave kolik je kolem prahy stavi logistickych center, ale kolik jich ma vlecku ? osobne vim o dvou ...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.