..: Z Terstu do Lovosic zahájena kombinovaná přeprava :..

Ilustrační obrázekLovosice - Mezi Terstem a Lovosicemi začal jezdit první vlak kombinované přepravy, který prozatím vozí kontejnery z italského přístavu. Informoval o tom jednatel společnosti Bohemiakombi Vladimír Fišer. Zájem o kontinentální přepravy především cisternových kontejnerů mezi Itálií a Českou republikou již projevili silniční dopravci a speditéři. "Zpočátku se bude jednat o jeden pravidelný odjezd vlaku týdně v každém směru, frekvence vlaků se ale bude v závislosti na míře zájmu zákazníků postupně zvyšovat," uvedl Fišer.

Zavedením relace Lovosice - Terst stoupl význam nově vybudovaného a stále rozšiřovaného terminálu kombinované dopravy ČD-DUSS v Lovosicích. Terminál zahájil provoz v červnu 2006, počínaje 1. březnem 2007 jej provozuje dceřiná společnost Českých drah ČD-DUSS, Terminál, a.s., v níž má minoritní podíl německá společnost Deutsche Umschlaggesellschaft Schiene-Straße (DUSS).

Lovosice se tak postupně stávají strategicky důležitým uzlem na evropské síti vlaků kombinované dopravy. Počet zemí, se kterými mají Lovosice spojení vlaky kombinované dopravy, se zvýšil z osmi na devět a napojených terminálů je nyní 37.

Pravidelné vlaky kombinované dopravy organizované společností Bohemiakombi již jezdí do Duisburgu v Porúří, Hamburku, Amsterodamu a také do belgických přístavů Antverpy a Zeebrugge. Dopravu využívají převážně společnosti z Německa, Belgie a Nizozemska. Vlaky společnost objednává u ČD Cargo a riziko dostatečné obsazenosti souprav nese sama.

Vlaky přepravující návěsy nahrazují onehdy hojně využívané vlaky RoLa, kterými se až do roku 2004 přepravovaly na vlacích z Lovosic do Drážďan kamiónové soupravy včetně řidičů v lehátkových vozech. Takové přepravy však byly prodělečné a musely být dotovány státními správami.

zdroj: ČTK


NIcKON Poslat mail autorovi | 6.8.2008 (2:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá) Itálie


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
06.08.2008 (13:25)  
waszyn: Úplně stejným, hrubě zjednodušujícím a účelovým způsobem argumentuje i lobby silničních dopravců, zejména cena pečiva je účinný a srozumitelný strašák na masy. Takže podle vás je v pořádku, že uměle nízkým mýtným všichni dotujeme opravy kamióny zničených silnic a tím potažmo zisky silničních dopravců ze svých daní? A že je želenice dražší, se není co divit, když platí daleko více za použití dopravní cesty. Čili jsme se dostali k důkazu kruhem, že?
registrovaný uživatel lwq  mail  
06.08.2008 (13:18)  
2 waszyn : jiste na tom neco je, ale pokud je mozne naklad poslat zelenici, tak to tak poslat, ale napred musi byt konkurence schopne ceny + dodaci lhuty - to jeste soucasny problem zeleznicni dopravy ...

ad. kamiony - kdyz bude zel. a kamionova doprava srovnatelna, zakonem bych presne vyjmenoval, kdy muzou kamoiny vyjet, jinak by byla jizda zakazana s obrovskymi pokutami a take by bylo na zvazeni moznost ta, ze kamiony by meli zakazany vjezd na silnice tretich trid a do meste obecne + mozne vyjimky ... proste se temi ... zatocit ...
06.08.2008 (13:13)  
Měl bych dotázek pro některého ze znalců. Měl se stavět terminál v Břeclavi, viz.příspěvek č.1 (ÚPA) a má se, pokud vím stavět logistické centrum v Brně. Nevíte o tom někdo něco?
Mato: Zastaví na 4.peroně a balíky můžou házet dolů, ne? :-))
registrovaný uživatel waszyn 
06.08.2008 (13:11)  
tady nikdo nerika, ze nekdo zkrachuje, ale v ramci EU je obtizne penalizovat pouze tranzitujici kamiony. Bud vsechny nebo nikoho. Doprava ma takovou zvlastni vlastnost, ze ma na ceny uplne vseho jeste mnohem vetsi vliv nez cena ropy. Takze kdyz 10x zdrazime mytne, tak nam zacnou pribyvat geometrickou radou mrtvi na silnicich III.tridy, ve mestech, ve vesnicich, exhalace, ale co hlavne, budeme mit chleba za 100 a jogurt za 25. Rozhodne se doprava nijak masove nepresune na koleje.
Z jineho soudku, jsme prazska firma, delali jsme novou RWY na letisti v Kosicich. Bylo potreba tam dopravit vetsi mnozstvi tezkych betonovych kanalizacnich dilcu, cca na 12 kamionu. Jako clovek, ktery vi o existenci zeleznice, jsem si tedy rekl, ze krome silnicnich dopravcu zkusim poptat i CD. Nabidky od silnicnich dopravcu prichazely temer zahy, odpoved z nabrezi prisla za 3 dny, krome cca 2.5x ceny, byla skvostna dodaci doba 5 dni, a to pouze z nadrazi na nadrazi. Holt je to daleko co.. Takze samozrejme vyjelo 12 kamionu, priroda dostala zabrat a nekdo na nabrezi splnil ukol..
Dal, na nakupnim oddeleni si dopravci podavaji dvere, kolik si myslite, ze prichazi katalogu, prospektu apod.od carga? Spravne 0. Logisticti pracovnici nemaji naprosto poneti o cenach, sluzbach a terminech. Z billboardu s vagonama a novym logem Carga se to opravdu nedozvi...
A mohl bych pokracovat..
Kdyz to neumi Cargo tak to aspon nebranme delat jinym firmam a udelejme uz neco s tema kolejovyma obvodama:)
registrovaný uživatel lwq  mail  
06.08.2008 (12:21)  
sem to myslel kapku jinak, ale taky dobre :-) ...

noo ... jde mi to, aby kamiony jezdili jen a pouze tam kam zeleznice nemuze a ne vsude kam se jen trochu vyplati ... napriklad je dost zajimave kolik je kolem prahy stavi logistickych center, ale kolik jich ma vlecku ? osobne vim o dvou ...
06.08.2008 (11:54)  
Jistěže nikdo nechce, aby vlašák do bufetu na náměstí přivezl nákladní vlak, stejně jako jiné zboží vezl kamion. Od počátku se zde ale táhnou zásadní otázky, jako je např. dvojnásobně vyšší zdanění u železnic a pod. Pak je možno mluvit o rovných podmínkách. A nátlakové skupiny jako Česmad & company ? Pokud budou mít za sebou zkorumpované, neschopně blábolající politiky, tak mají mechehe. Jiným podnikatelským subjektům byly vstupy zdraženy mnohokrát více, než dopravcům pohonné hmoty a musí se s tím vyrovnat. pokud ne, tak bohužel skrachují. Anebo se dopravci s tím vyrovnají na účet nás všech ? Autorovi příspěvku, podnikajícímu v elektro, zdražili některé kabely o více než 100% a musí se s tím vyrovnat, olej pro domácnosti se z okolo 20 K vyšplhal ke 40 K / l atd. A nikdo zatím neřve, že zkrachuje.
registrovaný uživatel Mato 
06.08.2008 (11:29)  
NIcON: ale to je nemožné, protože ne všude vedou koleje. Dokonce ani tam kde koleje vedou, tak nelze využít vlakové dopravy. Aý bude možné navážet zboží do Tesca v Brně na Dornychu (u nádraží) vlakem, pak můžeme hovořit o nějakém narovnání podmínek. Kamionová doprava má svá specifika a vlaková taky.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
06.08.2008 (10:46)  
waszyn: Ta myšlenka má racionální základ, ale je dotažená ad absurdum. Pro začátek by úplně stačilo narovnat podmínky pro železniční a silniční dopravce. A úplně v první řadě najít účinný nástroj proti lobbování Česmadu. Nebo budeme zanedlouho dotovat ze státní kasy silničním dopravcům drahou naftu.
registrovaný uživatel waszyn 
06.08.2008 (10:31)  
lwq: to je presne to nesmyslne dogma militantnich priznivcu zeleznice. Penalizaci kamionove dopravy nedojde k markatnimu presunu na zeleznici, nybrz k markantnimu zdrazeni dopravy, coz velice krute pociti cela ekonomika..
06.08.2008 (9:56)  
lwq: 100x? proč ne rovnou 100000x...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko