Praha - Od úterý 17.6. zastavují ve stanici Praha hlavní nádraží vlaky u dvou nově zrekonstruovaných nástupišť. Současně byl také právě na zrekonstruovaných nástupištích zprovozněn nový informační systém o odjezdech a příjezdech vlaků. Elektronické panely zobrazují kromě odjezdů a příjezdů vlaků také řazení dálkových vlaků. Další prvky informačního systému se na nádraží objeví v následujících fázích přestavby nádraží
„Na konci letošního roku budou cestujícím v této nejfrekventovanější železniční stanici u nás sloužit širší a tím i bezpečnější a komfortnější perony a také 3 moderní podchody,“ sděluje mluvčí SŽDC Anna Kodysová. Náklady celé stavby dosáhnou 1,6 miliardy korun, část chce SŽDC získat z fondů Evropské unie. Obě etapy zahrnují rekonstrukci kolejí, výhybek, trolejového vedení a zabezpečovacího zařízení, moderní nástupiště a podchody. Nástupní hrany budou ve výšce 0,55 metru, což umožní pohodlnější výměnu cestujících.
„Součástí modernizace hlavního nádraží je i nový informační systém včetně kvalitního rozhlasového ozvučení, samozřejmostí jsou bezbariérové přístupy na všechna nástupiště,“ dodává Kodysová. Kromě schodišť povedou z nových podchodů také eskalátory a výtahy. Až do konce roku zůstane v provozu pouze jediný ze tří podchodů, a to nejnovější severní. Další procházejí rekonstrukcí, včetně rozšíření úzkých částí přiléhajících k historické budově nádraží. Její rekonstrukce bude pokračovat i v příštích letech.
fotografie: Metrostav a.s. (www.hlavninadrazi.eu)
zdroj: České dráhy a Deník


Proč v roce 2012 ? Přečti si návrh nového jízdního řádu a uvidíš.
Jinak nevite, proc zustaly mezi 3. a 4. nastupistem jen tri koleje namisto puvodnich ctyr?
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
