..: GVD 08/09: Pendolinem i z Bohumína, Praha-Ostrava pod 3 hodiny :..

Ilustrační obrázekOstrava - Definitivní oddělení rolí dopravce a správce drážní infrastruktury letos přineslo i jeden podstatný efekt: v roce 2008 poprvé nový grafikon připravuje Správa železniční dopravní cesty, díky čemuž se v předstihu můžeme dozvědět několik zajímavých informací i k provozu vlajkové lodi Českých drah - jednotek Pendolino. Podstatných změn je hned několik: spoje SuperCity budou nově vyjíždět z pražského hlavního nádraží, některé spoje se podívají až do Bohumína, zlepší se spojení s Vídní, jízdní doba mezi hlavním městem a Ostravou poprvé klesne pod tři hodiny a možná mimořádná opatření nepotěší držitele In-karet.

Zásadních novinek v provozu pendolin bude hned několik, především na "severní větvi", spojující Prahu s Ostravou. Dodejme je, že se zatím nejedná o oficiální informace Českých drah, jež kompletní výčet změn v novém jízdním řádu představí až na tiskové konferenci 24. listopadu. Jak ale přípravy zavedení nového GVD vrcholí, objevují se některé informace, které souhlasí s dřívějšími vyjádřeními ČD.

Pendolina mění základnu

680 ČD, Praha hl.n., foto: Filip KočíZásadní novinkou pro cestující vlaků SuperCity je změna jejich výchozí a cílové stanice v metropoli - po třech letech opustí v prosinci pendolina Holešovice a začnou zajíždět na postupně rekonstruované pražské hlavní nádraží To by mělo usnadnit přestup na navazující vlakové spoje i přístup do centra města. Informace k rychlé autobusové lince AirportExpress na ruzyňské letiště zatím nejsou k dispozici. Jako vedlejší efekt by tato změna mohla přinést vyšší kapacitu odbavení cestujících, jež je na holešovickém nádraží mnohdy zoufalá; ovšem až po dokončení rozsáhlé přestavby největšího pražského železničního přístavu.

Na skok pendolinem do Rakouska

Pendolino 680 ČD, Wien Praterkai, foto: PayusNa "jižní větvi" bude nově možné absolvovat šestihodinovou návštěvu Vídně výhradně za použití pendolina, a to díky změně časových poloh spojů vedených jednotkami řady 680. Umožní to dvojice vlaků SC 15 Smetana s odjezdem z Prahy v 5:57 a SC 16 Antonín Dvořák s odjezdem z Wien Südbf. v 15:58; zbylé dva spoje vyjíždí ze svých cílových stanic hodinu před polednem. Cestovní doba jen mírně překračuje čtyři hodiny. V současnosti odjíždí první pendolino z Prahy až v 8:23. Vlajková loď ČD by se tak mohla stát ještě atraktivnějším prostředkem pro cesty mezi metropolemi, navíc s kvalitním večerním spojením vlakem EC 70 Gustav Mahler v 18:58.

U Slovenské Strely nedochází k žádnému významnému časovému posunu - jen bude přečíslována na SC 18/19. Oproti severní větvi zatím počítá návrh pro směr na Brno s mírným prodloužením jízdní doby, kdy jednotky řady 680 urazí cestu z Prahy do moravské metropole za 2 hodiny 28 minut a v opačném směru pojedou ještě o minutu déle. Průměrná cestovní rychlost na 257 kilometrech trasy bude mírně překračovat 103 km/h.

Po třech letech se dočkají i Bohumíňané

PendolinoJiž od počátku provozu spojů SuperCity v prosinci 2005 volali cestující po tom, aby bylo možno do pendolin nastoupit či vystoupit i v Bohumíně. Právě z tohoto nevelkého města jednotky 680 každé ráno odjíždějí do Ostravy, odkud pokračují jako spoje SC Pendolino do Prahy. Večer se zase vracejí zpět do Bohumína, kde během svého nocování dostávají potřebnou péči a údržbu.

Od nového GVD by právě v Bohumíně měl být umožněn nástup do spoje SC 500 s odjezdem v 5:17 a SC 502 v 7:17. Večer bude možné naopak pendolinem dojet až do Bohumína, a to spoji SC 507 (18:42) a SC 509 (20:42); resp. SC 511 (23:42) ve dnech, kdy je vypravován posilový pár spojů. Obratové doby ve stanici Ostrava hlavní nádraží mají být koncipovány celkem velkoryse, což v minulých měsících vedlo k spekulacím o celodenním zajíždění. V takovém případě by ale byla na místě otázka, zda-li je Bohumín schopný generovat adekvátní množství cestujících, aby se extra zajížďka vyplatila.

Z Prahy do Ostravy pod tři hodiny

680 ČD, Hoštejn, foto: Szymon CzarkowskiDíky novým stavbám, dokončeným v průběhu aktuálního GVD, dojde také k dalšímu zrychlení spojů mezi Prahou a Ostravou: od prosince se tak budou moci cestující poprvé v historii dostat vlakem ze svinovského nádraží do hlavního města za čas kratší než 3 hodiny. Cestovní doba bude, snad s důrazem na psychologický efekt, nastavena na 2 hodiny a 59 minut, přičemž pendolina budou 351 km této trasy překonávat průměrnou rychlostí přesahující 117 km/h. Na ostravské hlavní nádraží potrvá jízda 3 hodiny a 8 minut; do Bohumína pak ještě o deset minut déle.

In-karta v pátek nepomůže

Poslední zajímavou novinkou, která ovšem mnohé zákazníky nepotěší, je možnost, že na nejvytíženější páteční spoje SuperCity z Prahy nebude možné zakoupit místenku se slevou RailPlus za 100 Kč. Všichni cestující si tak budou muset pořídit rezervační doklad za plnou cenu. Na dotaz redakce České dráhy tuto informaci nechtěly nijak komentovat s odkazem na plánovanou tiskovou konferenci, nicméně v případě jejího potvrzení zcela určitě nenadchne nejednoho držitele zákaznické In-karty.

Dalším změnám v novém grafikonu se budeme věnovat průběžně v rámci tradičního kola příprav, včetně aktualizace databáze řazení vlaků a traťových jízdních řádů.

zdroj: České dráhy, Správa železniční dopravní cesty, Krajský úřad Moravskoslezského kraje, zpravodajové ŽelPage


JiříK. | 6.11.2008 (14:06)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Frava  mail  
07.11.2008 (11:25)  
http://77.75.72.12/010120/GVD-KJR-2009.pdf
V přehledu vlaků je u vybraných SC vlaků poznámka k povinné rezervaci.
registrovaný uživatel pekař 
07.11.2008 (11:11)  
Vít Špinka: on jezdí plný nejen ranní pondělní, krom neděle jezdí plné snad všechny. A zpátky to často bývá taky masakr.
07.11.2008 (10:59)  
K té jižní větvi - přijde mi to z hlediska ČD moudrý tah. Ranní (pondělní) Dvořák jezdí plný, což z něj dělá dobrého kandidáta na Reservierungspflicht - cestující nemusí dlouho hledat místo k sezení, nestojí se na chodbičkách. A ještě ČD vydělají na SC-místenkách. Oproti tomu v SC J.G.Mengel je ze 2/3 prázdno, až je člověku těch peněz za povinnou místenku líto.

(Abych se přiznal, tak tato změna pomůže i mně osobně - na Dvořáka vstávám jen s obtížemi (a pak se to dva dny snažím dospat), většinou jezdím až tím SC na 12:38 do Vídně.)
07.11.2008 (10:59)  
stoupa) To já zas ne, inkartu mám, a nejvíc jezdím v pátky SC 507 a 509. Není to tragédie, ale 86 je v pohodě, 100 skousnu, a 200 mě už vytáčí jako nehoráznost. Uvidíme, jestli to ČD potvrdí.
07.11.2008 (10:54)  
Taky jsem zvědav, jak bude pendolino stíhat Praha hl.n.- Ostrava Svinov pod 3 hodiny, speciálně když je trasované přes Prahu Malešice (aspoď dle návrhu).
registrovaný uživatel chio 
07.11.2008 (10:50)  
Stoupa: máš In-Kartu? Jestli jo, souhlasíš s tím, že si ji koupíš a do konce platnosti přijdeš o polovinu slev?
registrovaný uživatel M 
07.11.2008 (10:49)  
tenzor - a MZ napsal jakej argument? Ze se do pendolina nevejde krabice od bananu? Proc nevyjedes i na nej? Napsal, ze misto EC pojede SC, coz je o tridu horsi vlak a zadne argumenty nepouzil!
Napsal pouze, ze lidi, co rano jeli do Brna, budou muset povinne jet pendolinem, zatimco do ted mohli jet EC. Na to jsem reagoval uplne stejne - lidi, co do ted do Brna museli jet na 11, tak museli jet SC a ted pojede EC (nebo proste nekdy jedno SC ubude).
Takze bud tak hodnej a hod se do klidu
07.11.2008 (10:47)  
Titulek zprávy je sice hezkej, ale jsem zvědavej, jestli to opravdu pod avizovaný tři hodiny bude jezdit. Je tam totiž jen minutová rezerva a jsem si téměř jistej, že to pod tři hodiny stíhat nebude.....
registrovaný uživatel stoupa  mail  
07.11.2008 (10:37)  
S vyloucením exponovanych spoju vyssi kvality ze slevoveho rezimu souhlasim.
registrovaný uživatel tenzor 
07.11.2008 (9:15)  
M napsal: MZ - tak chapu, ze pendolina nemate rad, ale to je taknak vas problem, ne?

Na argumenty se nemá odpovídat invektivami, ale argumenty. Pokud žádné nemáte tak by bylo lepší nic nepsat...
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko