..: České dráhy budou informovat o výlukách e-mailem :..

Ilustrační obrázekOlomouc - Pravidelní cestující se od 29. května snáze dozvědí o dopravních omezeních na železničních tratích, které využívají. Umožní to společný informační projekt Českých drah a Správy železniční dopravní cesty, jenž byl dnes oficiálně představen na olomouckém hlavním nádraží. Cílem dlouhodobé kampaně je nabídnout veřejnosti i médiím jednotný a přehledný systém informování o výlukách a mimořádnostech, které nepříjemně ovlivňují cestování. Celou aktivitu zastřešuje nový vizuální styl, který by měl na důležité informace na první pohled upozornit. Kromě oranžovo-bilých informačních panelů ve stanicích mohou být cestující od dnešního dne pravidelně informováni i e-mailem.

Mravenec vám poradí

Ilustrační obrázekTvůrci informační kampaně se rozhodli kromě výrazné barevné kombinace představit i maskota, který bude veřejnost, obdobně jako u Ředitelství silnic a dálnic, upozorňovat na výluky a informovat o stavebních pracích. Novým symbolem koridorů a rekonstrukcí se tak stává mravenec. Ten má podle SŽDC vystihnout charakter probíhajících rozsáhlých projektů při modernizacích koridorů a rekonstrukcích nádraží. „Bude radit cestujícím, jakou nejlepší trasu použít, informovat je o výlukách a omezeních i o náhradní autobusové dopravě a také varovat na červenobílých stavebních páskách před vstupem do míst, kde se intenzivně staví,“ říká Zbyněk Honys, ředitel Odboru komunikace ČD. S informačními panely se od dnešního dne mohou cestující setkat na nádražích v Praze, Olomouci, Plzni, Kolíně a Českých Budějovících, tedy v uzlech, v nichž se naplno projevuje výluková činnost. „Systém se letos postupně rozšíří do 357 stanic v celé České republice,“ dodává Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele ČD pro provoz. Na všech informačních materiálech bude viditelně uvedeno číslo informační linky pro zákazníky, stejně jako adresa webového přehledu výluk.

ČD slibují podrobnější a konkrétnější informace

Ilustrační obrázekSekce webových stránek ČD věnovaná výlukám bude od dnešního dne poskytovat víc praktických informací: především přehled vlaků, kterých se dané omezení dotkne, s rychlým přístupem k detailům o jízdě konkrétního vlaku. Přehledy by nově měly obsahovat přesnější popis příčiny výluky a informace o náhradní autobusové dopravě. Právě ta způsobuje cestujícím nejvíc komplikací, za což se dráhy v minulosti stávaly terčem kritiky pro nedostečné informování. Řešením by měla být podle Aleše Ondrůje z tiskového oddělení ČD právě lepší informovanost veřejnosti. K tomu poslouží kampaň, která cestujícím vysvětlí, že výluky jsou nutné pro zkvalitnění vlakové dopravy. Pro lepší orientaci v systému tratí a nalezení výhodnějšího spojení má posloužit nové grafické zpracování mapy výlukové činnosti.

Novou funkcí je automatické zasílání informací o výlukách e-mailem. Jednoduše si o něj může požádat každý na webu ČD a vybrat si tratě, o kterých jej následně bude systém informovat. Přehled výluk na další den zájemcům přijde do schránky vždy kolem čtrnácté hodiny; týdenní přehledy pak budou zasílány v pátek po poledni. Zpráva bude, podobně jako přehled na webových stránkách, obsahovat údaje o délce omezení, zasažených spojích, příčinách a případné náhradní dopravě. Rozšířená verze tohoto systému je určena novinářům, které takto mohou ČD informovat o nejdůležitějších mimořádnostech v dopravě v předstihu.

Zrychlujeme dopravu na železnici - daní za to jsou výluky

Ilustrační obrázekOd všech představených novinek si ČD i SŽDC slibují lepší informovanost o změnách, které se na české železnici ději, a omezeních, jež si tyto projekty vyžadují. To by mohlo přispět k zlepšení poměrně špatné pověsti drah, pokud jde o zpoždění a komplikace v dopravě. Dráhy v tomto směru jako příklad uvádějí nedávnou elektrifikaci tratě z Ostravy do Opavy, kde podle Ondrůje po počátečních pochybnostech veřejnost přijala několikaměsíční výluku s náhradní autobusovou dopravou s pochopením. Ještě v průběhu letošního roku bude dokončeno několik významných projektů, včetně segmentu 3. koridoru Olomouc - Zábřeh a pražského Nového spojení, čímž se odstraní hned několik úzkých míst na hlavních tazích. Už nyní ale SŽDC plánuje další stavby, které přinesou nová omezení v dalších úsecích. Tempo stavebních prací by nemělo polevit ani v následujících letech - jen letos stát investuje do obnovy a modernizace železniční stíě 27 miliard korun a tato částka se s pomocí operačního programu Doprava v budoucnu ještě zvýší. „Stavební práce na železničních tratích s sebou vždy přinášejí určitá omezení a někdy mohou i komplikovat cestování. Ale po jejich dokončení se cestující a dopravci dočkají rychlé, bezpečné a spolehlivé železnice v evropských parametrech,“ uvádí Jan Komárek, generální ředitel SŽDC.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

zdroj: ŽelPage


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 29.5.2008 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel MirekM  mail  
03.06.2008 (20:38)  
Roman Menc: Děkujeme za informace přímo od zdroje. A ještě k tomu e-mailu: Nemělo by jít odeslat e-mail v textovém a současně HTML formátu? Nebo mají některá zařízení problém i s tím?
registrovaný uživatel Roman Menc  mail  
03.06.2008 (11:49)  
Jinak není třeba najímat další pracovní sílu na zapracovávání výluk do IDOSU. DB výluk je postavená tak, že dáva online 24/7 transparetní XML výstup do jakekoliv externí aplikace. Včetně Vaší Želpage, která tuto DB využívá:)
registrovaný uživatel Roman Menc  mail  
03.06.2008 (11:12)  
Dobrý den, jako spoluautor informačního systému výluk, bych rád podal vysvětlení k některým otázkám a připomínkám na tento systém.

1) Informační direkt mail je bez grafického designu tak trochu cíleně. Důvod je celkem prozaický - na světě existuje desítky emailových klientů, kdy každý z nich má rozdílné chování/interpretaci obsahu, zejména „RTF a HTML formátu“. Aby byla v tomto případě zaručena 100 procentní kompatabilita, zvolili jsme cestu textového emailu, tedy „plain text mod“. Takto mohou výluky číst i majitelé mobilních telefonů a PDA.

2)Členění e-mailu po dnech je momentálně asi nejsrozumitelnější členění pro člověka neznalého dráhy. Ano, druhotným nechtěným efektem toho je problém duplicitních výluk, kapacita linky/velikost emailu. Pro vás, jako lidi drah znalé je to možná méně zajímavé, to souhlasím. To byl také jeden z důvodů, proč jsem serveru Želpage udělil výjimku a dovolil čerpat data přímo ze zdroje, dále členit ve vašem formátu. Podmínkou bylo zachování věcné správnosti, tedy že nikdo nebude zasahovat do vlastních dat!

3)Ano, zaznamenali jsme problémy s přetížením serveru. Pracujeme usilovně na tom, aby se tak do budoucna nestávalo, během dneška a zítřka by mělo dojít k dalším optimalizacím a úpravám. Chtěl bych některé z Vás touto cestou požádat, abyste nedělali „útoky“ na tuto stránku s cílem čerpat všechna data z DB pro další využití. Stěžujete tím přístup normálním uživatelům a museli bychom Vám zakázat přístup na náš server.

4)Co se týká IDOSU, bohužel máte pravdu. Tento produkt nepatří ČD, a.s. a pokud bychom chtěli do něj zapracovat jakoukoliv úpravu, museli bychom platit nemalé částky, za jeho úpravu, které teď nemáme. Vstoupili jsme v jednání s Ministerstvem Dopravy, které by tento projekt rádo podpořilo, nechalo zapracovat změny. Nechci teď předjímat, ale snad je to na dobré cestě


V případě, že máte jakékoliv připomínky, nápady, budu za ně rád. Kontakt na mě je menc@cd.cz, tel: +420972232303.
registrovaný uživatel MirekM  mail  
31.05.2008 (17:23)  
babilon, James-ZL: My tři máme zřejmě stejnou představu. Teď ještě aby ji někdo povolaný zachytil…

JnR: Sotva se to rozjelo, zatím to nemá grafiku, vypisuje to po dnech a neslučuje, a ty už to chceš komplikovat! Nemůžeš mít všechno hned.
31.05.2008 (10:24)  
Jaký by byl problém přidat v IDOSu k vyhledanému spojení poznámku "výluka", kde po odkliknutí se zobrazí okno, ve kterém by bylo uvedeno: úsek konaní výluky a předpokládané zpoždění za výlukou, ...

Tato forma výborně funguje na Rakouském fahrplanu. Zkuste si vyhledat spojení např. z Innsbrucku do Zürichu. Na Švýcarském území je až do 7.6. výluka. U každého spojení, které je vedeno přes úsek s výlukou mají poznámku "BAUARBEITEN". Když na ni kliknete, zjistíte vše potřebné.
30.05.2008 (23:49)  
MZ: Mnou navrhovaný a již zde popsaný postup znamená projít databázi výluk a k dotčeným vlakům doplnit textovou poznámku. To se udělá s daty na straně ČDT, Chaps nemusí dělat vůbec nic. Pokud je problém to dohodnout s ČDT, tak se na to může najmout jiná firma, třeba já. :-)))

Mimochodem, kdyby se ten jediný zaměstnanec spravující železniční IDOS dostal koncem listopadu do delší pracovní neschopnosti, pak v IDOSu nebude nový grafikon, protože to nikdo jiný udělat neumí?
registrovaný uživatel JnR 
30.05.2008 (23:47)  
Krom výluk pro jednotlivé tratě a celé kraje by bylo ještě dobré mít výluky pro jednotlivá vozební ramena vlaků. Např. když pojedu rychlíkem z Jihlavy do Českých Budějovic, tak mne nezajímají výluky na 225 v úseku Jihlava - HB, ani výluky na 220 mezi Veselím a Benešovem.
30.05.2008 (21:39)  
Jenže kdo zaměstná toho pracovníka, protože v případě GŘ ČD se stane dalším pracovníkem GŘ = podle většiny diskutujících na ŽelPage zbytečným flákačem, který by se měl propustit. Telematika to neudělá, protože jí to žádný zisk nepřinese.
Pak je tu tu taky CHAPS, který by musel mít zájem nějak upravit program, aby ten skript jednoduše akceptoval ... A zase kdo tu úpravu zaplatí. Přitom by ten vyhledávač potřeboval řadu jiných úprav, aby vyhledávač nenabízel nesmysly nebo nenajde existující spojení a na "reklamaci" dostane uživatel odpověď, že si má nastavit jinak vyhledávací parametry ..., leč CHAPS nemá zájem ...

A co by jako ten skript měl obsahovat ?
30.05.2008 (19:37)  
MZ: Mravenec bude stát letos 12 mil. Kč, takže i kdyby se musel zaměstnat člověk, který jednou týdně spustí jeden skript a pošle výsledná data do Chapsu, tak ve srovnání se zbytkem jsou náklady malé a efekt poměrně velký.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko