..: Nové motorové jednotky pro České dráhy :..

Jednotka Siemens Desiro provozovaná u DBPraha - České dráhy plánují v nejbližší době vypsat tendr na nákup osmi nových motorových jednotek, určených pro vozbu rychlíků na nové trase z Prahy přes Příbram do Českých Budějovic, případně z Prahy přes Kladno do Rakovníka. Informaci přinesl týdeník Železničář a v pondělí ji potvrdil i Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení ČD. Přesný typ a cena nových nízkopodlažních vozidel by měl být znám až na základě výsledku výběrového řízení, ale lze očekávat, že bude šito na míru jednotkám Siemens Desiro. "Pokud to vypíší, tak se určitě rádi zúčastníme. Ale nemohu k tomu říci nic dalšího, dokud to nebude černé na bílém," citovala ČTK Veroniku Němcovou ze společnosti Siemens. Ačkoli týdeník ČD informoval o tendru jako o hotové věci, podle všeho stále ještě vypsán nebyl.

Zavedení rychlíků na trase z Prahy do Českých Budějovic přes Příbram si přeje ministerstvo dopravy jako alternativu k běžnému trasování přes Tábor. Mluvčí ministerstva Karel Hanzelka k tomu dodává: "Chceme, aby železnice byla konkurenceschopná, aby jí lidé dávali přednost, takže musí být také komfortní a rychlá." U nákupu nízkopodlažních jednotek se počítá s financováním z 12 miliard, za které České dráhy odprodají část svého majetku Správě železniční dopravní cesty v rámci definitivního oddělení funkcí dopravce a provozovatele dráhy.

Jedním z důvodů, proč ministerstvo dopravy hodlá zavést rychlíky na této trase, můžou být také současné stavební práce na 4. koridou, jež se často neobejdou bez výluk a zavedení náhradní autobusové dopravy. Ta odrazuje množství potencionálních cestujících, kteří nechtěji na cestě do/z Prahy dvakrát přesedat, a tak volí jiné způsoby dopravy.

zdroj: www.financninoviny.cz


JiříK. | 27.5.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 11      Zpráv na stránku:   
27.05.2008 (16:10)  
U nákupu nízkopodlažních jednotek se počítá s financováním z 12 miliard, za které České dráhy odprodají část svého majetku Správě železniční dopravní cesty

To bude srandy kopec, až Jančura uspěje v Bruselu a ČD budou těch 12 miliard muset vrátit ... No, alespoň bude Jančura mít nová Desira, jinak by ČD mohly do konkurzu...
(pro pochybovače: kdopak má lepší právníky: Jančura, nebo český stát, který své právníky tradičně blbě platí a podle toho to taky vypadá .. viz třeba Diag Human).
registrovaný uživatel happy 
27.05.2008 (16:01)  
A ještě by mě zajímalo,jak to bude s barevným schématem vozidel :)
registrovaný uživatel happy 
27.05.2008 (15:59)  
ad GC: Tak jde,ale nad podvozky bys stejně musel mít vysokou podlahu,takže nízkopodlažní část by byla jakousi vanou (něco jako 954).Ovšem časem to možná vyrobit půjde.Záleží třeba na podstatné miniaturizaci trakčních motorů.Takže místo asynchronů použiji menší synchroní motory s permanentními magnety,které se již třeba začínají využívat u supernízkých tramvají se 100% nízké podlahy
registrovaný uživatel m@rtin 
27.05.2008 (15:55)  
Je zajímavé, že se zde nikdo nezmínil o trati 120. Podle mých informací mělo být nejdříve pronajmuto 8-10 Desir od Veolie, ale po přiklepnutí dotací mají být vlaky nakoupeny nové. V rámci VŘ by měl být i servis v ceně vozidel na několik let. Vzhledem k blízkosti SKV je Desiro více než tutovka. Rozcházejí se pouze informace, kde budou Desira umístěna. Nejvíce se mluví o Rakovníku, ale i o Vršovicích. Každopádně od nového GVD bude zaveden taktový provoz na trati 120: Osobáky pojedou každou hodinu - z Dejvic směr Kladno vždy ve "44" a R se budou prokládat se Sp každou hodinu z Dejvic vždy ve "12". Na všech vlacích R se mají vyskytovat nové motorové jednotky (rozuměj Desiro), na vlacích Sp Regionovy Trio/714+010 a na Os pouze Regionovy. K tomuto účelu dostane Rakovník do nového GVD další Regionovy a proslýchá se, že zaškolení na nějakých nových motorových jednotkách v Rakovníku proběhne kolem listopadu.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
27.05.2008 (15:35)  
DJ Tiesto: Dostat kolo například do 854 je opravdová lahůdka... Už se těším, až budou na jedné nejmenované trati jezdit opět RN :-)
27.05.2008 (15:31)  
ad Iwq:Otázka zda je pořeba nízkopodlažka na R když ani DB ji na R nemají?Nestačila by plošina jako má 843.
registrovaný uživatel lwq  mail  
27.05.2008 (15:25)  
2 Josef Petrák : vyborne receno :-) kloubouk dolu ... ;-)
registrovaný uživatel lwq  mail  
27.05.2008 (15:20)  
2 George_Couser : podle me - csite teoreticky ano - nizkopodlazni cast bude nesena mimo podvozky, tak jako to je u travaji Skoda 14T - otazka, jak moc se zvetsi mezipodvozkova vzdalenost a tim prujedny profil a chod vlaku ...
27.05.2008 (15:19)  
Jestli chcete řešit šotouše, tak asi nejdetailnější popis je na anglické wikipedii http://en.wikipedia.org/wiki/Railfan dokonce se tam zmiňují o nasazení šotoušů v ochraně britské železnice za WWII, co si ten text pamatuju ;) Jednoznačně, úvaha o brejlovci nebo barče, a klasické soupravu, to zavání znovuzaříkáváním Bezdreva, kterému prostě pomalu odzvonilo :P howgh, šotouši.
27.05.2008 (15:18)  
Když jste tady nakousli tu 612 DB - jde vůbec vyrobit nízkopodlažní klopidlo?
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko