Praha - České dráhy plánují v nejbližší době vypsat tendr na nákup osmi nových motorových jednotek, určených pro vozbu rychlíků na nové trase z Prahy přes Příbram do Českých Budějovic, případně z Prahy přes Kladno do Rakovníka. Informaci přinesl týdeník Železničář a v pondělí ji potvrdil i Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení ČD. Přesný typ a cena nových nízkopodlažních vozidel by měl být znám až na základě výsledku výběrového řízení, ale lze očekávat, že bude šito na míru jednotkám Siemens Desiro. "Pokud to vypíší, tak se určitě rádi zúčastníme. Ale nemohu k tomu říci nic dalšího, dokud to nebude černé na bílém," citovala ČTK Veroniku Němcovou ze společnosti Siemens. Ačkoli týdeník ČD informoval o tendru jako o hotové věci, podle všeho stále ještě vypsán nebyl.
Zavedení rychlíků na trase z Prahy do Českých Budějovic přes Příbram si přeje ministerstvo dopravy jako alternativu k běžnému trasování přes Tábor. Mluvčí ministerstva Karel Hanzelka k tomu dodává: "Chceme, aby železnice byla konkurenceschopná, aby jí lidé dávali přednost, takže musí být také komfortní a rychlá." U nákupu nízkopodlažních jednotek se počítá s financováním z 12 miliard, za které České dráhy odprodají část svého majetku Správě železniční dopravní cesty v rámci definitivního oddělení funkcí dopravce a provozovatele dráhy.
Jedním z důvodů, proč ministerstvo dopravy hodlá zavést rychlíky na této trase, můžou být také současné stavební práce na 4. koridou, jež se často neobejdou bez výluk a zavedení náhradní autobusové dopravy. Ta odrazuje množství potencionálních cestujících, kteří nechtěji na cestě do/z Prahy dvakrát přesedat, a tak volí jiné způsoby dopravy.
zdroj: www.financninoviny.cz

Kolik si myslíte , že cestuje každý den lidí z Berouna do Příbrami či Písku ? Někdo určitě. Ale určitě se nebude jednat o stovky lidí , které jsou zapotřebí k naplnění systému.
Co se týče těch Desir:
O tom,že je třeba nějak obnovovat vozový park o tom nebudu diskutovat , to je jasná věc.
Ale nevím , proč by někdo měl nakupovat Desira , aby vytvořil "vysoce konkurenční" systém rychlíků na trase Praha-Příbram-ČB. Ten , kdo toto vypustil do světa asi nezná globální dopravní prostředí tohoto kraje. Z Prahy do Příbrami nebude vlak nikdy konkurenceschopný s busem. Podobné to je i s ostatními většími městy na této trase. Tento systém bude obrovsky ztrátový , ale proč by ČD něco takového nevytvořily , když daňový poplatník jakkoliv vysokou ztrátu prostřednictvím ministerstva vesele zaplatí.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











