Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.
Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.
Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.
Fotografie záchranných prací v místě nehody
Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong
Doplněno o informace Drážní inspekce ČR

Ono zab. zar. nejvyssi kategorie je delano aby hlidalo lidi a ne aby lidi hlidali zab. zar. Nejak nemohu pochopit proc neni na jop blokova podminka na st. koleje, kdyz to jde udelat softwarem.
Souhlas + omluva za špatné vyjádření
Ve 4,48 bylo do plného denního světla ještě daleko a vzhledem k dešti a kvalitě stěračů taky můžete vidět jenom pěknou patlaninu. A při jízdě na návěst dovolující na koridorové trati za snížené viditelnosti vám nezbývá nic jiného,než se na opakovač prostě spolehnout,takže váš názor o porušení předpisu strojvedoucím Lv je naprosto scestný.
Jak je možné,že dva výpravčí si nevšimli,že jim vlak zmizel,když jim stál pod okny ?
A ještě by mě zajímala jedna věc-došlo by k této nehodě,když by se citlivost KO neupravovala na nejnižší možné hodnoty,aby se tu mohla prohánět rušivá pendolína ?
http://www.fscr.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=66&Itemid=1
PS: Je uz znamy zaznam z rychlomeru ?
PS2: Podotazka : Preco OS nedali do boku na 3. kolaj, a masinu nenechali prejst po 1.? Myslim, ze tou jazdou do boku by Os moc na meskani nenabral, a takisto by ho ani ta masina pred nim velmi nebrzidla, maximalne tak do dalsej stanice. Tak ci tak, i bez toho tie vlaky meskaju aj-jaj-jaj. Ved keby som aj ja videl na vchode VOLNO, tak to osolim .. a taham (80 km/h) - Dufajuc, ze ten Os je na 3. kolaji.
Ako lajk sa pytam : Bolo by od veci zriadit predpis zamedzujuci takemu niecomu? Vsetci dobre vieme, aka je jazda NEx, alebo Lv za Os.
PS3: K bodu 2. : Viem, ze teraz je uz jednoduche polemizovat, strojveducemu to zivot nevrati :-(
OndrejD : Uprimnu sustrast.
Učinil jsem teď takový pokus: zaslal jsem Drážní inspekci coby prostý občan mail s dotazem. O (ne)výsledku budu zde informovat.
Děkuji Ondřej Demel (syn zesnulého strojvedoucího z 163.004)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
