..: Zloději vytáhli párem koní lokomotivu, rozřezali ji a prodali do sběru :..

Ilustrační obrázekHrušovany u Brna - O tom, co všechno a jak lze také ukrást, svědčí tragikomický případ z podzimu 2007, který se odehrál v Jihomoravském kraji. Zloději tam totiž z areálu tamější firmy ukradli lokomotivu, a ještě k tomu zcela netradičním způsobem. Ke krádeži totiž použili koňský potah, ovšem v tomto případě je pochvala za ekologické smýšlení zřejmě nečeká.

Čtyřiačtyřicetiletý muž se svým o rok mladším společníkem si nyní od policie vyslechli obvinění z trestného činu krádeže. Lokomotivu vlastnil jednačtyřicetiletý fanoušek železnice z Brna, který stroj v havarijním stavu v polovině devadesátých let koupil a svépomocí renovoval. Vzácná polská posunovací lokomotiva Ls 150 z roku 1966 byla již pojízdná, chyběly jí už pouze potřebné doklady. Protože majitel bydlí v Brně, zajížděl do areálu, kde měl parkování lokomotivy domluvené, jen občas.

Osamělá lokomotiva vzbudila pozornost dvou zlodějů. Ti počátkem října 24tunovou lokomotivu s pomocí páru koní vytáhli zpod přístřešku na volnou plochu a najali si firmu, která ji rozřezala na kusy. Ty pak odvezli do brněnské sběrny, kde za ně vyinkasovali 92 tisíce korun. Kusy lokomotivy jsou již pravděpodobně dávno roztavené v pecích.

Majiteli lokomotivy, známému brněnskému sběrateli Jiřímu Kotasovi, tím kromě neuvěřitelného zklamání vznikla škoda za téměř tři sta tisíc korun, zločincům nyní hrozí až tři roky vězení.

Zdroj: Novinky.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 12.5.2008 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
13.05.2008 (7:48)  
Vážení, s tím nikdo nic nenadělá, protože to je v současnosti nezajímavé. Hezky jsme si v 92. roce vybrali tržní hospodaření a každý si může urvat (utrhnout) dle svých možností. Ti co byli vyšoupnuti na okraj společnosti se snaží urvat aspoň trochu železa. Ti opravdoví gauneři kradou v rukavičkách a co si nakradou, pečlivě uzamknou. A ti co jsou někde mezi a obživu si obstarávají jako za socialismu - prací prostě maj smůlu. Svoji práci prodávají za 3x nižší cenu a to jim stát ještě 47% sebere. A z toho si těžko najmou ochranku na zajištění takových cenností, kterým věnovali v nadšení kus života.
Takže návrhy, které zde zaznívají stejně nikdo nikdy nebude řešit, protože úředníci a soudci by s tím měli starosti a co za to? Věznice jsou plné. Sběrači kovů mají takhle na další živobytí a až na toho okradeného chudáka jsou všichni v pohodě.
Naprosto ideální je rušení železničních tratí, kde se dá za cenu šrotu profesionálně snést železniční svršek a někde načerno spálit pražce.
registrovaný uživatel bazala68  mail  
12.05.2008 (23:30)  
Zlodějům bych urazil pazoury a před nástupem vězení soudně přikázal sehnat LS 150 v provozním stavu.Vzhledem k tomu, jaký to byl unikát by jim z toho asi bylo pořádně horko.Pana Kotase je mi líto, protože pro něj je to asi těžko nahraditelná ztráta.O finance tady bohužel jde také, ale historická hodnota se vyčíslit nedá.
registrovaný uživatel Lanhut 
12.05.2008 (22:33)  
Co je na tom divného? I zloděj aut si najme odtahovací službu na odvoz auta a ta není povinna nic zkoumat.
S železným šrotem by se našlo jednoduché řešení: Nevyplácet v hotovosti, zaslat peníze na udanou adresu nebo bezhotovostní převod na účet. Tak to navrhoval primátor města Kladno, ale prý by to bylo omezování podnikání...
Také si myslím že kdyby se chtělo, tak by se na majitele sběren našly nějaké §§ na podílnictví.
registrovaný uživatel Vampir  mail  
12.05.2008 (21:44)  
Ježišmarja to snad ani není možný,ale zvláštní je,že jim ta firma to bez řečí rozřezala.
dopisovatel nebo člen ŽP mouka  mail  
12.05.2008 (19:56)  
Byl jsem přímo u toho, kdy poškozený zjistil, že tam ta lokomotiva není, fakt bych to nikomu nepřál. Celej z toho byl nesvůj, přičemž musel jezdit s 820, kterou mu ten nějaký h***a poblili, aby toho nebylo málo, je mi ho samozřejmě líto.
12.05.2008 (19:23)  
V jm kraji jde asi o místní kolorit. V území přímo na státní hranici u Hrabětic ( okr. ZN ) stálo ještě asi před 2 ! lety docela zachovalé torzo tanku z války, asi díky tomu, že leželo přímo na čáře. Postupně bylo rozřezáno na kousky atd. atd. Detaily, foto na:

www.opevneni.cz

- vyhledávání v DB - jiné zajímavosti TO - Hrabětický tank / ZN
Řezání v počátečním stadiu bylo hlášeno PČR, ta to odložila, s tím, že se neví, komu to patří.
registrovaný uživatel Mařin  mail  
12.05.2008 (19:23)  
Nickon: Omlouvám se, ale informace byla pro určitý užší okruh lidí. Takže pokud to bude sám chtít říct tak to řekne.
registrovaný uživatel Sova 
12.05.2008 (19:03)  
infected.bass
a najali si firmu, která ji rozřezala na kusy

To "přijal" bylo myšleno jako kdo přijal tu nabídku na to rozřezání...Vím,napsal jsem to blbě,ale i tak...
12.05.2008 (18:46)  
Sova ty si chytrej jak rádio. Když ti donesou xy plechů rozřezanejch, neni tvoje povinnost zjišťovat a zkoušet to postavit zpátky, jestli to náhodou neni lokomotiva. Takhle by si mohl skládat puclíky a obvolávat další sběrny jestli nemaj komín a podobně... Je to sice gaunerství, ale takovýhle věci, na kterých mi záleží, by asi měly být lépe zabezpečeny, i když nevim, jak to bylo v tomto případě, nerad bych někomu křivdil, majitele je mi v podstatě líto.
registrovaný uživatel Sova 
12.05.2008 (18:06)  
Já bych jim dal na výběr,buďto tu lokomotivu nahradí stejnou lokomotivou minimálně stejného stavu,anebo budou splácet ročně 300 000Kč aby si uvědomili jakou hodnotu ta lokomotiva měla...
A toho kdo to přijal by stihl stejný trest jako spolupachatele
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko