Častolovice - České dráhy řeší vážné porušení předpisů u dvou zaměstnanců, kteří pravděpodobně zatajili, že jejich vlak přejel muže. V pátek 2.5. kontaktovala ČD policie s tím, že u trati mezi Častolovicemi a Kostelcem nad Orlicí nalezli policisté mrtvého muže. Vyšetřovatelé přišli s podezřením, že ho mohl srazit vlak. Následným vyšetřováním se zjistilo, že muže ve čtvrtek 1.5. krátce po 5 hodině ráno skutečně srazil první ranní vlak, který jel z Doudleb do Týniště nad Orlicí.
Strojvedoucí vlaku a vlakvedoucí se při výslechu přiznali, že na místě střetu nehodu nenahlásili, sraženému neposkytli pomoc a s vlakem jeli dál. Tím, že událost nenahlásili a nepočkali na místě na příjezd vyšetřovatelů a záchranářů, hrubě porušili interní předpisy společnosti a jsou podezření ze spáchaní trestného činu neposkytnutí pomoci. České dráhy okamžitě ukončily s těmito lidmi pracovní poměr. Za čin hrozí vlakvedoucímu rok a strojvedoucímu až tři roky vězení. Celou událost dále vyšetřuje Policie ČR.
To je obecne svata pravda, ale tady to nebude treba. Soudu snad postaci, pokud posudek vyvrati jistotu okamzite smrti po stretu. Pak uz nejspis pripadne procesni nedostatky nepomuzou.
A k te dalsi uvaze: bud starost o zakaznika nebo poskytovani pomoci "povalecum" na trati. Takto to preci nelze stavet!! Pece o vazeneho zakaznika byt musi, ale nelze prejizdet lidi porusujici zakon o drahach.
Pokud by odmitli vypovidat, tak je to jejich pravo. Ale i bez vypovedi je soud muze odsoudit. Zde bude adekvatni trest zakaz cinnosti na urcitou dobu a podminene odsouzeni k trestu odneti svobody.
Pokud to dostane lepší advokát, tak je z toho vyseká, protože v případě pochybností platí zásada "ve prospěch obžalovaného".
Dále půjde o to, jakým způsobem byli vyslýcháni, zda se jednalo pouze o podání vysvětlení nebo jim bylo sděleno obvinění. Zda u toho výslechu byl obhájce, zda byli řádně poučeni o právu odepřít výpověď (platí i pro podání vysvětlení, včetně přítomnosti obhájce) apod.
Ono se to dá zbourat na prvotních procesních úkonech, které někdy policie pěkně zmastí a soud musí tyto procesní úkony prohlásit za neplatné, takže když při ústním jednání odmítnou vypovídat, soud "nemůže číst" výpovědi uskutečněné v přípravném řízení.
Hloupost obou zaměstnanců spočívá v tom, že nenahlásili v nejbližší stanici "ležící" osobu u trati, s tím, aby se tam vydal lékař (zprostředkování poskytnutí první pomoci).
Zastavení na trati = záznam na proužku se dá kdokoli zdůvodnit třebas ležícími kameny na trati nebo přímo najetím do hromady kamení na trati apod. Opak nikdo nedokáže.
Jestliže ČD ve "spravedlivém rozhořčení" daly oběma zaměstnacům výpověď, tak si zadělaly na pěkný problém, protože oba zaměstnanci s největší pravděpodobností podají žalobu o neplatnost výpovědi s tím, že jejich jednání sice porušilo předpisy (neohlášení mimořádné události), ale nejednalo se o ohrožení bezpečnosti drážní dopravy (přímé ani nepřímé) ... na rozdíl od případu, kdy zaměstnanec vykonává službu pod vlivem alkoholu nebo jiné návykové látky.
Zejména, když se neprokáže, že "neposkytnutí první pomoci" má příčinnou souvislost se smrtí, přesněji řečeno, že se jednalo o zranění neslučitelná se životem.
Naopak, pokud vezli někoho na přípoje do Týniště, tak jednali v zájmu vážených zákazníků Českých drah = tedy v zájmu zaměstnavatele (přepravit zákazníky včas k jejich spokojenosti), kteří by byli vážně poškozeni jakousi nezodpovědnou osobou porušující zákon 266/1994 Sb. neoprávněným pobytem na dráze celostátní, resp. pohybující se v průjezdném průřezu ...
A vida, zlý zaměstnavatel, který tak deklaruje zájem o vážené zákazníky je za to trestá výpovědí ...
Takže by bylo na místě, aby zaměstnavatel = ČD a.s. dal veřejnosti jasně najevo, co je mu přednější, zda spokojený zákazník nebo obskakování mrtvoly na trati - z toho vzniklé zpoždění a nespokojený zákazník nemající nárok na žádné odškodnění.
Ad mrtvola - jen lekar muze konstatovat smrt, pak se se vydava umrtni list. V tomto pripade (jako i v rade dalsich) je ze zakona povinna soudni pitva.
Tr. zakon mluvi o neposkytnuti pomoci v § 207 a § 208. Ten druhy se aplikuje na ridice dopravniho prostredku.
Pravdepodobne se z toho stane pokus tr.cinu neposkytnuti pomoci - vedel, ze pomoc poskytnou ma, ale neudelal. Pomoc by ale stejne byla zbytecna, protoze poskozeny byl jiz mrtvy. Tudiz nejde o dokonany tr. cin. Ale rikam jen na zaklade infci z medii, spis (nastesti) u sebe nemam :)
PS: i pokud bude mrtvola bez hlavy, bude se cekat na lekare, aby to potvrdil. To je beze sporu. Prohlasit kohokoliv za mrtveho muze jen lekar a ten taky napise umrtni list.
To celkem automaticky předpokládat můžeme, osoba v kolejišti nemá co dělat a s vlakem se nedá ani uhnout ani zabrzdit na pár metrech...
blbost, kvalifikaciu na vyhlasenie osoby za mrtvu ma len lekar
Takže když bude mrtvola bez hlavy, musí se čekat na lékaře, aby potvrdil, že nežije?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.