..: Obyvatelé Přibic chtějí mít vlakové spojení :..

Ilustrační obrázek Přibice - Přibičtí radní bojují o zachování železniční lokálky č. 253 Vranovice - Pohořelice. Zrušení vlaků je součástí nového řešení IDS JMK. „Současný návrh o snížení počtu spojů nebo zrušení lokálky, která zde jezdí více než 100 let, je pro Přibice velmi nevýhodný. I s posílením autobusů má klesnout počet spojů ve všední dny do Vranovic a tedy i do Brna ze současných 18 na 14,“ uvádí starosta obce František Stankovič. Členové zastupitelstva poslali radním Jihomoravského kraje dopis, ve kterém žádají o podporu při zachování lokálky, v němž zdůraznůjí například dlouhou tradici železniční dopravy v této obci.

„Kromě jednoho ty spoje nejsou dostatečně využívány. Kraj na tom prodělává. Rozhodnutí o konečné podobě dopravního systému však ještě nepadlo. Jsme na začátku. Až do listopadu budeme do návrhu zapracovávat připomínky,“ říká krajský radní pro dopravu Jaroslav Pospíšil. Přesto společnost Kordis, jež koordinuje regionální dopravu v Jihomoravském kraji, žádost zastupitelů respektuje. „Zpracujeme i variantu s železniční dopravou,“ potvrzuje jednatel společnosti Josef Veselý.

Zdroj: Brněnský deník


Adys Poslat mail autorovi | 2.5.2008 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
03.05.2008 (0:06)  
pekari a co ty odstavce, nebudou neco jako preruseni myslenky? Ale je to fuk. Jestli mi neco chces, tak mi napis, proc by tuhle staci mel jezdit vlak a ne bus. Zbytek mne nezajima
registrovaný uživatel pekař 
02.05.2008 (23:07)  
Racek: určitě ne, ale to nic nemění na oné železniční historii.
registrovaný uživatel Racek 
02.05.2008 (23:00)  
pekař: o nic hloupější, než argumentovat při řešení dopravní obslužnosti historickou tradicí. Před stoletím tam nejspíš jezdily tak tři vlaky denně, k téhle tradici by se kraj měl taky vrátit?

Venca Burgán: nejde o to, jestli konkrétní linka produkuje ztrátu, nebo ne - v tomto ohledu je z pohledu objednatelů ztrátové opravdu všechno. Jde o to, že různé způsoby zajištění veřejné dopravy přijdou na různé peníze a nabízí za to různý efekt. Vlak kupříkladu umí nabídnout větší kapacitu, větší pohodlí a nezávislost na ucpaných silnicích, ale taky stojí podstatně víc peněz. Takže pokud stačí kapacita do 50 lidí, jsem někde, kde zácpy nehrozí, a stejně nemám na lepší vozidlo než je 810, opravdu nevidím důvod objednávat drahý vlak.
registrovaný uživatel pekař 
02.05.2008 (22:35)  
M: Chtel jsem napsat, ze argumentovat "tradici" je pekna blbost, ale jesteze jsem to nenapsal. Takze to pekar "vysvetlil" Rackovi.
Mimochodem, proc to neporovnat - je to prece taky ekologicke (dokonce mnohem vic nez ten vlak)...
registrovaný uživatel M 
02.05.2008 (22:18)  
Dobry a proc si myslis, ze to bylo adresovano tobe?
registrovaný uživatel pekař 
02.05.2008 (22:03)  
M: zatímco železnice je moderním způsobem přepravy, kůň je spíš zajímavá sexuální poloha. Já nikde netvrdil, že je nezbytné, aby zde jezdily vlaky, jen jsem namítl, že srovnání vlak-kůň je pitomost.
registrovaný uživatel M 
02.05.2008 (21:54)  
Chtel jsem napsat, ze argumentovat "tradici" je pekna blbost, ale jesteze jsem to nenapsal. Takze to pekar "vysvetlil" Rackovi.
Mimochodem, proc to neporovnat - je to prece taky ekologicke (dokonce mnohem vic nez ten vlak)...

Jinak bych poprosil o nejake argumenty, proc tam ten vlak nechat - je to prinejmensim stejne neekologicke jako autobus (trat tusim eletrifikovana neni) a je to nekolikanasobne drazsi pro objednatele. Takze prosim o jeden duvod (vlastne druhy, prvni byla ta tradice), proc by to mel jezdit vlak.
Vy si "za posledni penize" koupite na dojizdeni na nakup Lambo a pak zjistite, ze nemate na benzin (a ze to nema moc velkej kufr)? Nebo si koupite nejvhodnejsi kombinaci cena/vykon?
02.05.2008 (18:48)  
ja jsem z toho rozpačitej páč kromě asi 10 tratí a spojema vo špičku je u nás je ztrátový všechno, takže tím bych to nevokecával.Jde o to kolik tam jezdí lidí? 500,1000 za den?jinak zrušit tyhle krátký camcourky není tak bolestný a ja bych řek že jsou první na ráně tratě tady těch typů na druhou stranu zase na tak krátký vzdálenosti toho tolik neušetřej!chybí tady to hlavní a to kolik tím jezdí lidí ja bych řek že dost jinak by řekli průměr 10 lidí ve vlaku a šmitec.Můj názor nerušit a s busama doplnovat!
Co na to IDEESÁK?
registrovaný uživatel pekař 
02.05.2008 (17:42)  
Racek: porovnávat koně s železniční dopravou je trochu hloupé.
registrovaný uživatel Racek 
02.05.2008 (17:37)  
"..a autobusy budou využívány plně?"
To asi taky nebudou, ale podstatné je, že autobus je pro kraj 3x levnější, než vlak, takže když už to stejně jezdí prázdné (a není tedy kdo by využil jiné výhody vlaku ...), je lepší zvolit co nejlevnější způsob.
"v němž zdůraznůjí například dlouhou tradici železniční dopravy v této obci."
Hm, před zavedením železnice se tam jistě mnohem déle jezdilo koňskými povozy. Je to snad důvod, aby jim tam kraj zavedl dotovanou dostavníkovou linku?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko