Přibice - Přibičtí radní bojují o zachování železniční lokálky č. 253 Vranovice - Pohořelice. Zrušení vlaků je součástí nového řešení IDS JMK. „Současný návrh o snížení počtu spojů nebo zrušení lokálky, která zde jezdí více než 100 let, je pro Přibice velmi nevýhodný. I s posílením autobusů má klesnout počet spojů ve všední dny do Vranovic a tedy i do Brna ze současných 18 na 14,“ uvádí starosta obce František Stankovič. Členové zastupitelstva poslali radním Jihomoravského kraje dopis, ve kterém žádají o podporu při zachování lokálky, v němž zdůraznůjí například dlouhou tradici železniční dopravy v této obci.
„Kromě jednoho ty spoje nejsou dostatečně využívány. Kraj na tom prodělává. Rozhodnutí o konečné podobě dopravního systému však ještě nepadlo. Jsme na začátku. Až do listopadu budeme do návrhu zapracovávat připomínky,“ říká krajský radní pro dopravu Jaroslav Pospíšil. Přesto společnost Kordis, jež koordinuje regionální dopravu v Jihomoravském kraji, žádost zastupitelů respektuje. „Zpracujeme i variantu s železniční dopravou,“ potvrzuje jednatel společnosti Josef Veselý.
Zdroj: Brněnský deník
Venca Burgán: nejde o to, jestli konkrétní linka produkuje ztrátu, nebo ne - v tomto ohledu je z pohledu objednatelů ztrátové opravdu všechno. Jde o to, že různé způsoby zajištění veřejné dopravy přijdou na různé peníze a nabízí za to různý efekt. Vlak kupříkladu umí nabídnout větší kapacitu, větší pohodlí a nezávislost na ucpaných silnicích, ale taky stojí podstatně víc peněz. Takže pokud stačí kapacita do 50 lidí, jsem někde, kde zácpy nehrozí, a stejně nemám na lepší vozidlo než je 810, opravdu nevidím důvod objednávat drahý vlak.
Mimochodem, proc to neporovnat - je to prece taky ekologicke (dokonce mnohem vic nez ten vlak)...
Mimochodem, proc to neporovnat - je to prece taky ekologicke (dokonce mnohem vic nez ten vlak)...
Jinak bych poprosil o nejake argumenty, proc tam ten vlak nechat - je to prinejmensim stejne neekologicke jako autobus (trat tusim eletrifikovana neni) a je to nekolikanasobne drazsi pro objednatele. Takze prosim o jeden duvod (vlastne druhy, prvni byla ta tradice), proc by to mel jezdit vlak.
Vy si "za posledni penize" koupite na dojizdeni na nakup Lambo a pak zjistite, ze nemate na benzin (a ze to nema moc velkej kufr)? Nebo si koupite nejvhodnejsi kombinaci cena/vykon?
Co na to IDEESÁK?
To asi taky nebudou, ale podstatné je, že autobus je pro kraj 3x levnější, než vlak, takže když už to stejně jezdí prázdné (a není tedy kdo by využil jiné výhody vlaku ...), je lepší zvolit co nejlevnější způsob.
"v němž zdůraznůjí například dlouhou tradici železniční dopravy v této obci."
Hm, před zavedením železnice se tam jistě mnohem déle jezdilo koňskými povozy. Je to snad důvod, aby jim tam kraj zavedl dotovanou dostavníkovou linku?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.