Přibice - Přibičtí radní bojují o zachování železniční lokálky č. 253 Vranovice - Pohořelice. Zrušení vlaků je součástí nového řešení IDS JMK. „Současný návrh o snížení počtu spojů nebo zrušení lokálky, která zde jezdí více než 100 let, je pro Přibice velmi nevýhodný. I s posílením autobusů má klesnout počet spojů ve všední dny do Vranovic a tedy i do Brna ze současných 18 na 14,“ uvádí starosta obce František Stankovič. Členové zastupitelstva poslali radním Jihomoravského kraje dopis, ve kterém žádají o podporu při zachování lokálky, v němž zdůraznůjí například dlouhou tradici železniční dopravy v této obci.
„Kromě jednoho ty spoje nejsou dostatečně využívány. Kraj na tom prodělává. Rozhodnutí o konečné podobě dopravního systému však ještě nepadlo. Jsme na začátku. Až do listopadu budeme do návrhu zapracovávat připomínky,“ říká krajský radní pro dopravu Jaroslav Pospíšil. Přesto společnost Kordis, jež koordinuje regionální dopravu v Jihomoravském kraji, žádost zastupitelů respektuje. „Zpracujeme i variantu s železniční dopravou,“ potvrzuje jednatel společnosti Josef Veselý.
Zdroj: Brněnský deník
tak když se tak dívám, tak většina busů jede jen v úseku Brno-Hustopeče. A do Hodonína nejede snad ani jediný a i s přestupem nemůže bus konkurovat vlaku. Proto si myslím, že vlak do Hustopečí rozhodně význam má....
to je naprosto jednoduché. Zatímco u spojení Pohořelice-Brno bude u IDS preferován autobus z důvodu dalšího pokračování na Znojmo, u Hustopečí je to naprosto obráceně. Zde může být bez problémů preferován z důvodu výhodnosti vlak. Ano autobus může jet také po dálnici, ale stejně by musel v Hustopečích končit, protože nemá příliš kam pokračovat. Jediná obec, která na systému prodělá jsou právě ty Přibice, ale to by nemusel být takový problém, kdyby jezdil např. bus Pohořelice-Vranovice v půlhodinovém taktu, což by vyšlo levněji, než dnes vlak v hodinovém...
Autobus jede do Brna zhruba 25-30 minut. VLak jede (s navazujicim prestupem).... 54 (slovy padesatctyri) minut! Vlak je tedy drazsi (pro cestujiciho i pro objednatele) a ma 2x delsi jizdni dobu. V tomhle spociva ta systemovost? Tak v tom pripade chci zit nesystemove...
Proc nejezdi primy vlak Pohorelice-Hustopece? Pravdepodobne proto, ze na stejne trati jezdi vlaky Brno-Breclav a ty motoraky by tam byli jaksi navic. Ano, slo by to poresit tam, ze osobaky z Brna by koncily ve Vranovicich bez vyjimky a dal by byl prestup notny prestup (oboji by tam jezdit nemohlo z duvodu male frekvence).
Motorak jezdi na naftu, vlaky Brno-Vranovice-(Breclav) na elektriku. Kam se podel duraz na ekologii (motoraky pod draty)?
Plus jaksi pomijim fakt, ze Pohorelice-Hustopece jezdi asi malo lidi, zatimco Brno-Kdekoliv jezdi lidi vice a primy vlak Pohorelice-Hustopece by byl odnikud nikam, zatimco vlak Brno-Breclav spojuje dve vyznamna centra. Kdyby se zavedl primy spoj Pohorelice-Breclav, tak by bud jel v useku Vranovice-Sakvice uplne zbytecne (pokud by dubloval osobaky Brno-Breclav) a to by teprve byla "ekonomika provozu" nebo pokud by ty osobaky z Brna koncily ve Vranovicich, tak by se na ceste do Breclavi muselo 2x prestupovat, do Velkych Pavlovic dokonce 3x (Vranovice, Sakvice, Zajeci) - opet super vec, jak si ziskat lidi...
milan: podle mne je záměrem kraje jednou udělat JŘ a pak ho co nejméně měnit, přitom integrace Znojemska už se taky připravuje, takže bych se tomu úplně nedivil ... ale uvidíme.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.