..: Obyvatelé Přibic chtějí mít vlakové spojení :..

Ilustrační obrázek Přibice - Přibičtí radní bojují o zachování železniční lokálky č. 253 Vranovice - Pohořelice. Zrušení vlaků je součástí nového řešení IDS JMK. „Současný návrh o snížení počtu spojů nebo zrušení lokálky, která zde jezdí více než 100 let, je pro Přibice velmi nevýhodný. I s posílením autobusů má klesnout počet spojů ve všední dny do Vranovic a tedy i do Brna ze současných 18 na 14,“ uvádí starosta obce František Stankovič. Členové zastupitelstva poslali radním Jihomoravského kraje dopis, ve kterém žádají o podporu při zachování lokálky, v němž zdůraznůjí například dlouhou tradici železniční dopravy v této obci.

„Kromě jednoho ty spoje nejsou dostatečně využívány. Kraj na tom prodělává. Rozhodnutí o konečné podobě dopravního systému však ještě nepadlo. Jsme na začátku. Až do listopadu budeme do návrhu zapracovávat připomínky,“ říká krajský radní pro dopravu Jaroslav Pospíšil. Přesto společnost Kordis, jež koordinuje regionální dopravu v Jihomoravském kraji, žádost zastupitelů respektuje. „Zpracujeme i variantu s železniční dopravou,“ potvrzuje jednatel společnosti Josef Veselý.

Zdroj: Brněnský deník


Adys Poslat mail autorovi | 2.5.2008 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
05.05.2008 (20:55)  
mouka:
tak když se tak dívám, tak většina busů jede jen v úseku Brno-Hustopeče. A do Hodonína nejede snad ani jediný a i s přestupem nemůže bus konkurovat vlaku. Proto si myslím, že vlak do Hustopečí rozhodně význam má....
dopisovatel nebo člen ŽP mouka  mail  
05.05.2008 (20:14)  
mates: V současnosti jezdí busy Brno - Hustopeče - Hodonín, nevím teda, jestli po dálnici.
05.05.2008 (19:08)  
mouka:
to je naprosto jednoduché. Zatímco u spojení Pohořelice-Brno bude u IDS preferován autobus z důvodu dalšího pokračování na Znojmo, u Hustopečí je to naprosto obráceně. Zde může být bez problémů preferován z důvodu výhodnosti vlak. Ano autobus může jet také po dálnici, ale stejně by musel v Hustopečích končit, protože nemá příliš kam pokračovat. Jediná obec, která na systému prodělá jsou právě ty Přibice, ale to by nemusel být takový problém, kdyby jezdil např. bus Pohořelice-Vranovice v půlhodinovém taktu, což by vyšlo levněji, než dnes vlak v hodinovém...
dopisovatel nebo člen ŽP mouka  mail  
05.05.2008 (17:45)  
Lokálka do Hustopečí je furt tak vychvalovaná, ale Hustopeče taky leží na dálnici, čím to?
registrovaný uživatel M 
05.05.2008 (16:03)  
Myslim, ze sysel to rozhodl za vsechny, protoze k tomu ma nejlepsi predpokaldy:)
registrovaný uživatel sysel 
05.05.2008 (15:49)  
Bydlím ve Vranovicích,tak o tom trochu vím.Osobně myslím,že v tomhle případě je bus lepší řešení.Pouze bych se přimlouval za větší hustotu spojů Přibice-Vranovice + návaznost jak do Brna,tak Břeclavi.Poměr cestujících z Přibic (a ty tu jde především) Brno/Břeclav zhruba 2/1.Do Brna Os z Vranovic 30 min.,Břeclav 40 - nemyslím,že je to moc.Do Pohořelic už moc lidí nejezdí a z Poho. do Brna jednoznačně autobusem.Navíc autobus v Přibicích může mít i víc zastávek na rozdíl od vlaku,který staví na kraji obce nahoře.Tolik z pohledu cestujícího a zaměstnance ČD. Ps. nákladní doprava zůstane,v Poho.se loží několik vozů denně.
registrovaný uživatel M 
05.05.2008 (15:21)  
V cem je nesystemovy bus Pohorelice-Brno? Neni to nahodou u "dalnice"? Neni to nahodou na ceste od Znojma?
Autobus jede do Brna zhruba 25-30 minut. VLak jede (s navazujicim prestupem).... 54 (slovy padesatctyri) minut! Vlak je tedy drazsi (pro cestujiciho i pro objednatele) a ma 2x delsi jizdni dobu. V tomhle spociva ta systemovost? Tak v tom pripade chci zit nesystemove...

Proc nejezdi primy vlak Pohorelice-Hustopece? Pravdepodobne proto, ze na stejne trati jezdi vlaky Brno-Breclav a ty motoraky by tam byli jaksi navic. Ano, slo by to poresit tam, ze osobaky z Brna by koncily ve Vranovicich bez vyjimky a dal by byl prestup notny prestup (oboji by tam jezdit nemohlo z duvodu male frekvence).
Motorak jezdi na naftu, vlaky Brno-Vranovice-(Breclav) na elektriku. Kam se podel duraz na ekologii (motoraky pod draty)?
Plus jaksi pomijim fakt, ze Pohorelice-Hustopece jezdi asi malo lidi, zatimco Brno-Kdekoliv jezdi lidi vice a primy vlak Pohorelice-Hustopece by byl odnikud nikam, zatimco vlak Brno-Breclav spojuje dve vyznamna centra. Kdyby se zavedl primy spoj Pohorelice-Breclav, tak by bud jel v useku Vranovice-Sakvice uplne zbytecne (pokud by dubloval osobaky Brno-Breclav) a to by teprve byla "ekonomika provozu" nebo pokud by ty osobaky z Brna koncily ve Vranovicich, tak by se na ceste do Breclavi muselo 2x prestupovat, do Velkych Pavlovic dokonce 3x (Vranovice, Sakvice, Zajeci) - opet super vec, jak si ziskat lidi...
05.05.2008 (14:54)  
Ona už ta přímá autobusová linka spojující Pohořelice a Brno je nesystémová - zvlášť když jinde takové zrušili. Stejně nesystémové jsou autobusy kopírující i v časových polohách vlak. A co s tím udělá kraj? Zachová nesystémové autobusy a zruší vlaky. Proč? A pokud už je tu zmínka o relaci Pohořelice - Hustopeče, proč nejezdí přímý vlak Pohořelice - Vranovice - Šakvice - Hustopeče? Motorák by byl využitější, možná by se snížila potřeba vozů. Jenže proč to dělat, když autobusákům dáme více výkonů a je to? Ona jedna věc je cena pro kraj, druhá údržba a zpoplatnění dopravních cest a třetí zamrzlý trh s drážními vozidly, což je způsobeno dlouholetou preferencí silnic. A jistě je zde řada dalších skrytých nerovnoměrností. Principielně ani není možné, aby kolejová doprava byla 3x dražší. Nemyslím cenu deformovaného trhu, ale celkovou cenu.
registrovaný uživatel M 
05.05.2008 (13:20)  
Racek - no ale na takove kratke lokalce je ten rozdil zanedbatelny:-)))
registrovaný uživatel Racek 
05.05.2008 (11:03)  
M@ra .. Náklady na bus n. 810 jsou dost podobné, až na to, že vlak platí za dopravní cestu: Za bus si dopravce účtuje kraji 30 - 40 kč/km s tím, že tržby jdou kraji. Za 810 si ČD "účtují" dvoj až trojnásobek, a tržby si nechávají. Z toho ten strašlivý poplatek za DC činí asi 7,40 Kč/km. Uvozovky jsou tam proto, že ČD nejsou ani schopny náklady na vlak pořádně spočítat ...

milan: podle mne je záměrem kraje jednou udělat JŘ a pak ho co nejméně měnit, přitom integrace Znojemska už se taky připravuje, takže bych se tomu úplně nedivil ... ale uvidíme.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko