..: Obyvatelé Přibic chtějí mít vlakové spojení :..

Ilustrační obrázek Přibice - Přibičtí radní bojují o zachování železniční lokálky č. 253 Vranovice - Pohořelice. Zrušení vlaků je součástí nového řešení IDS JMK. „Současný návrh o snížení počtu spojů nebo zrušení lokálky, která zde jezdí více než 100 let, je pro Přibice velmi nevýhodný. I s posílením autobusů má klesnout počet spojů ve všední dny do Vranovic a tedy i do Brna ze současných 18 na 14,“ uvádí starosta obce František Stankovič. Členové zastupitelstva poslali radním Jihomoravského kraje dopis, ve kterém žádají o podporu při zachování lokálky, v němž zdůraznůjí například dlouhou tradici železniční dopravy v této obci.

„Kromě jednoho ty spoje nejsou dostatečně využívány. Kraj na tom prodělává. Rozhodnutí o konečné podobě dopravního systému však ještě nepadlo. Jsme na začátku. Až do listopadu budeme do návrhu zapracovávat připomínky,“ říká krajský radní pro dopravu Jaroslav Pospíšil. Přesto společnost Kordis, jež koordinuje regionální dopravu v Jihomoravském kraji, žádost zastupitelů respektuje. „Zpracujeme i variantu s železniční dopravou,“ potvrzuje jednatel společnosti Josef Veselý.

Zdroj: Brněnský deník


Adys Poslat mail autorovi | 2.5.2008 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
03.05.2008 (22:01)  
pekari, ja cist umim celkem dobre (na trojku:) - porad ale nevim, kde beres tu jistotu, ze cokolv napisu, je adresovano tobe, ackoliv zde pise lidi vic...
03.05.2008 (20:12)  
mouka: A to pojede ten vlak 5 minut tam, 5 minut zpátky a zbývajících 50 minut do hodinového taktu někde prostojí?? To mě nepřijde zrovna ekonomické....
dopisovatel nebo člen ŽP mouka  mail  
03.05.2008 (19:52)  
mates: To je takovej problém ten šukafon otáčet v Přibicích? Nikdo neříká, že musí jezdit až do Pohořelic.
03.05.2008 (19:45)  
Milan: Vyjádřil jste to naprosto přesně.

Co se týká 253, je zajímavé, že nikdo z Pohořelic o záchranu nebojuje. Je to jednoduše proto, že Pohořelice mají s Brnem výborné autobusové spojení a vlak je pro ně zbytečný. Co se týká Přibic, domnívám se, že ty 3 km k hlavní trati lze jednoduše zajistit autobusem.

JInak osobně si myslím, že tratě, na kterých jezdí 810 bez přípojného vozu nemají do budoucna příliš šancí. Autobus je totiž výrazně levnější a vlak konkurovat nemůže. Výjimkou jsou možná tratě, kde je nahrazení autobusem obtížnější, to ale rozhodně není případ této tratě.
dopisovatel nebo člen ŽP mouka  mail  
03.05.2008 (18:42)  
Moc šancí tomu zachování nedávám, je to škoda, že to zruší, jinak v budoucích letech by to měly mít spočítaný aji Hevlínka a Ivančice - Oslavany. :-( Uvažuje se taky o Bohutice - Hrušovany n. J. Myslíte, že si Česko taky projde tím trendem západních zemí, kde začali lokálky třebas po 15 letech obnovovat?
registrovaný uživatel milan 
03.05.2008 (16:46)  
No, než bych se pustil do debaty, trošku bych se porozhlídl po místních podmínkách.
Máme tam 18 spojů (bus+vlak) z toho autobusů je 5. Vlaky i autobusy mají shodnou počáteční i cílovou stanici.
Cílem kraje je provozovat pravidelnou dopravu, čili máme tady teď spoje 740480/23 (odj. Pohořelice 7.22, příj Vranovice 7.38) a Os 14567 (odkj. 7.28, příj. 7.45). Vlak do Brna jede v 7.49 čili nám zbývá "spojů" 17. Hned další příklad 8.40-8.55, 8.58-9.15. Do Brna jede v 9.19 => 16.
Exkluzivní je příklad: Os 14665 (13.58 - 14.15) a 740480/8 (14.00 - 14.25). V kolik myslíte, že jede vlak? Opět v 14.19 čili bus je k ničemu (stále cestuji do Brna). Takže nám všehovšudy zbylo 14 spojů do Brna. (Na poslední autobus vlak nenavazuje).
V návrhu IDS je 13 (+1 večerní, příj. 23.28). Jediné na co bych si tedy dovolil jakožto zastupitel/radní upozornit by bylo: kratší doba vlakem (8 vs. 5 minut), návaznosti na vlak do Brna (které po většinu dne v návrhu chybí, 35 min. čekání není návaznost). Z druhé strany: autobus staví vprostřed vesnice - ne na okraji, je levnější (a navíc obslouží i relaci Vranovice - Hustopeče, nepodstatné pro Přibice).
Myslím si, že nejlepší kompromis by byl autobus jedící ve vhodných časových polohách tak, aby na něj navazoval vlak do Brna, tím by v Přibicích (a i Pohořelicích) měli 14 spojů do Brna.
Navíc přibyde 1 spoj v sobotu a 2 v neděli.

PS: Mým příspěvkem jsem chtěl i trochu naznačit, že úroveň diskuse klesla hluboko pod na pravdě založenou rovinu. Myslím si, že málokdo rozumný bude bezhlavě věřit starostovi, kterému jde vyloženě o jedno. Nejprve si ověřím informace, ne? A Ještě bych podotkl, že osobní spory do věcné diskuse taky nepatří. Jedna věc je uvést ne-ideální argument a druhá věc je shazovat diskutujícího na základě tohoto argumentu. Toš povím: "Je to blbost kvůli tomu a tomu. Já si myslím tohle." A ne: "Je to blbost kvůli tomu a tomu, ty jsi vůl nebudu se s tebou bavit". Na což odpovídající řekne: "Ale vůl jsi ty!". Připadne vám to normální? Jen se zamyslete, nechte své EGO někde v šupleti a přemýšlejte o problému. Papouškovat furt to stejný dokola umí každý blb. Někteří z nás reagují na každý článek úplně stejně, porád, a mnohé to krajně nebaví. Obejví se tady nějaká hezká aktualita, jdu si přečíst, co se píše pod ní a z 50 příspěvků má 5 nějakou věcnou hodnotu... Kdo to má číst?
U už to vidím, jak se valí zprávy: "Tak to nečti, když se ti to nelíbí." Argument jak sviňa...
registrovaný uživatel pekař 
03.05.2008 (13:15)  
M: se nauč číst. Já tu psal, že porovnávat vlak s koněm je blbost, nikde ani zmínka o tom, že je nezbytné zde zachovat železnici.
registrovaný uživatel M 
03.05.2008 (13:11)  
Pokud jde o ty Talenty, tak to je dalsi pekne "blbost"...
Nejaka firma ma vyrobni linku, ktera ma mesicni naklady 1 milion, pritom existuje jina, moderni, ktera by stala 500 tisic. K tomu za mesic sef firmy utrati 100 tisic za prostitutky, chlast a podobna pokuseni a plati to firma.

Kdyz se to provali a budou chtit, aby toho nechal, ze je to moc drahy, tak rekne, ze ne, ze to je "zanedbatelna" polozka, protoze vymenou te vyrobni linky se muzu usetrit 5x tolik. Jaksi mu (a tobe taky) unika ten zasadni princip - tyhle dve veci spolu vubec nesouvisi - ono se to ma totiz tak, ze usetrit se da 600K a je jen hloupost vsech, ze nechteji udelat vse k tomu, aby se tak stalo...

No a jak ten sef, tak ty jste jaksi opomenuli jednu drobnost - porizovaci naklady...
registrovaný uživatel M 
03.05.2008 (13:06)  
Drahy Toniku,
jedine, co jsem tim chtel naznacit bylo to, ze pekar mi muze napsat jedine neco k tematu, zadne jine jeho ekologicko-levicove nazory mne nezajimaji a take nevidim duvod, proc by mne zajimat meli...
Pokud jde o tu systemovost prestupovani, tak si dovoluji poznamenat, ze prestup probva ve stanici Vranovice a ten prestup rozhodne neni hrana-hrana, takze nechapu, v cem spociva ta systemovost prestupu vlak-vlak. Soucasne mi neni jasne, v cem je jistota vlaku, na trati Vranovice-Pohorelice, vyssi nez u autobusu. Na tehle okreskach totiz zacpy moc caste nejsou a technicka zavada se muze stat uplne stejne busu jako vlaku (a pokud se stane zavada na trati, tak ji vlak asi neobjede...).
No a to nejlepsi jsem si nechal na konec (tvuj zacatek) - jak souvisi jizdni odpor se spotrebou paliva? Resp. souvisi to urcite, ale rada 810 ma "daleko nizsi" spotrebu nafty nez autobus? Opravdu? No a ted ta perla - cenovy rozdil je nepatrny, protoze ta trat je kratka. Aha, takze kdyz se rohliky zdrazi z 2 korun na 5, tak je to "nepatrne" zdrazeni, protoze je to jen o tri koruny. Ale pokud se Superb zdrazi z 800.000 na 810.000, tak je to zvyseni extremni, protoze je to o celych deset tisic. Nebo jak si mam vysvetlit tu poznamku, ze "kdyz je to kratka trasa, tak je jedno, kolik to stoji, protoze je to stejne mala castka"? Vysvetli mi to jako blbovi prosim
03.05.2008 (11:41)  
Bože bože.

M: Autobus je mnohonásobně neekologičtější z důvodu daleko větších jízdních odporů, k tomu na takto krátké lokálce ten cenový rozdíl není opravdu tak markantní. Navíc s příhlédnutím k tomu, že je přestup vlak-vlak daleko systémovější a jistější pro dojíždění než bus-vlak mi vyjde, že je lepší vlak.

Kdyby radši namísto těžké elektriké lokomotivy táhnoucí 4 vozy nasadili Talenty, tak se ušetří daleko více než zastavením dvou lokálek.

pekař: Poloha je to nejen zajímavá, ale i příjemná.
S některými lidmi se nemá cenu bavit. Slovním spojením Jestli mi neco chces ... Zbytek mne nezajima dokonce dotyčný sám prokázal, že se jedná se o pověstnou srážku s b....m.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko