Přibice - Přibičtí radní bojují o zachování železniční lokálky č. 253 Vranovice - Pohořelice. Zrušení vlaků je součástí nového řešení IDS JMK. „Současný návrh o snížení počtu spojů nebo zrušení lokálky, která zde jezdí více než 100 let, je pro Přibice velmi nevýhodný. I s posílením autobusů má klesnout počet spojů ve všední dny do Vranovic a tedy i do Brna ze současných 18 na 14,“ uvádí starosta obce František Stankovič. Členové zastupitelstva poslali radním Jihomoravského kraje dopis, ve kterém žádají o podporu při zachování lokálky, v němž zdůraznůjí například dlouhou tradici železniční dopravy v této obci.
„Kromě jednoho ty spoje nejsou dostatečně využívány. Kraj na tom prodělává. Rozhodnutí o konečné podobě dopravního systému však ještě nepadlo. Jsme na začátku. Až do listopadu budeme do návrhu zapracovávat připomínky,“ říká krajský radní pro dopravu Jaroslav Pospíšil. Přesto společnost Kordis, jež koordinuje regionální dopravu v Jihomoravském kraji, žádost zastupitelů respektuje. „Zpracujeme i variantu s železniční dopravou,“ potvrzuje jednatel společnosti Josef Veselý.
Zdroj: Brněnský deník
Jestli ta, dle meho soudu naprosto pochopitelna, formulace ale nekomu problem dela, tak to muze zamenit za "kraj za to utraci zbytecne hodne penez". Lepsi?
milan: těch nenávazností jsem si taky všiml, ale předpokládám, že je to záměr, aby spoje ve Vranovicích navazovaly na Břeclav. Do Brna totiž není rychlé spojení z Vranovic (ani nebude - R5 tam nezastaví), ale z Pohořelic (rychlíkové busy ze Znojma sice zatím nejsou v integraci, ale existují a do budoucna se s nimi počítá). Pohořelice totiž tento směr zajímá právě jenom jako spojení na Břeclav, na Brno nikoho nenapadne cestovat přes Vranovice, když se dá jet přímo. Další výhoda busu je, že v Pohořelicích nekončí na okraji, ale na náměstí s návazností na další linky.
Obsahově kouzelná věta … pokud budou vlaku "dostatečně využívány" (tím se rozumí co ...) pak na tom bude kraj vydělávat ????
Jelikož předmětem činnosti kraje není podnikání (= činnost prováděná vlatním jménem na vlastní odpovědnost za účelem dosažení zisku), není patrné, na čem vlastně kraj prodělává.
Však já jsem se ve svém příspěvku snažil naznačit, že návaznosti jsou ten problém na který se má ukázat a ne dopravní prostředek. Patřím k těm, kteří jsou zastánci vlaků zuby nehty, ale tady teda ne. A zrovna JMK je, myslím, příklad kraje, kde se o záchranu železnice relativně snaží. Ano, sem tam se něco ruší, ale kde se neruší, tam se dost přidává.
A (adresováno především moukovi), neznám poměry tratě Lysé nad Labem - ... ale je tu někdo, kdo si myslí, že je ekonomicky výhodné, aby souprava 10 minut byla v provozu a 50 stála? To, že to tak někde funguje, neznamená, že to tak má být.
Každé zrušení nějaké trati je problém pro lidi, ale před něčím takovým se musí zvážit tř hlediska: ekonomické, dopravní a turistické - V tomto případě ekonomické hledisko je jasné, dopravně je trať lechce nahraditelná autobusem a turistické? To turistické uvádím kvůli dalšímu příkladu. Je to trať 312 z Bruntálu do Morávky. Pět vlaků denně a to jen od května do října a v sobotu a neděli. Jezdí tam zásadně 809 a trať přece zůstává zachována, ikdyž je zcela nerentabilní. Proč? Je to krásná podhorská trať, turisté jsou snad jediným důvodem, proč se ještě nezrušila.
Tato trať podle mě nemá takový význam, aby se na ní muselo prodělávat. Samozřejmě názory se různí, já to beru. Předkládejme argumenty a dojděme k společnému (zní to až komunisticky, ale to jsem opravdu nechtěl).
Pokud jsi necim miril na mne (jakoze asi jo:), tak ja se ty "protiargumenty" nabidnout snazim - na tehle trati v mych ocich nema vlak jedinou vyhodu a duvody jsem uvedl. Nejzasadnejsi je ten, ze je drazsi, zbytek je v nejlepsim pripade "remiza"
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.