..: Strojvedoucí vjel drezínou do otevřených závor :..

Ilustrační obrázekProboštov, Praha - Strojvedoucímu, který 27. března vjel drezínou do otevřených závor, hrozí postih a obvinění z obecného ohrožení. Právě v severočeském Proboštově na železniční trati 130 došlo k mimořádné situaci, kdy dle dostupných informací strojvedoucí nerespektoval návěst stůj a vjel s drezínou do otevřeného přejezdu. Drážní vozidlo se pak následně srazilo s projíždějícím nákladním automobilem. Dle dosavadního šetření Drážní Inspekce je vina na straně strojvedoucího. Tomu teď hrozí výpověď z práce. Nezávisle na tom vyšetřovatelé zkoumají, zda se nejednalo o trestný čin obecného ohrožení. Kdyby se tak rozhodlo, mohl by být odsouzen až na osm let odnětí svobody.

"K nehodě došlo asi v osm hodin ráno, od 9:10 vlaky jezdí po jedné koleji. Ke zpoždění vlaků dochází i teď, nejsou už ale velká," sdělil Radek Joklík z ČD. Mluvčí drážní inspekce Zdeněk Neusar uvedl, že řidič nákladního automobilu za nehodu a srážku podle všeho zřejmě nemůže. "S největší pravděpodobností vinu nesou České dráhy. Drezína měla před přejezdem zastavit," uvedl Neusar. Řidič pekárenské Avie vjel na přejezd ve chvíli, kdy byly závory zvednuté.

V současné době, kdy se množí případy nerespektování a nedbalostí ze strany řidičů je tato mimořádnost spíše ojedinělým případem. O faktu, kdy řidiči osobních automobilů hazardují se svým, ale i životy dalších lidí, svědčí nedávná událost z Prahy, kterou popsal redaktor Želpage Vítek Voráček:

Paha-Radotín - Přímo ve stanici se nachází přejezd křížíci hlavní silnici, který je zabezpečen závorami. To však nebránilo tomu, aby řidič osobního automobilu Audi s německou státní poznavací značkou nerespektoval světelnou i zvukovou signalizaci, před samotným uzavřením přejezdu.

Ilustrační obrázekVýpravčí postavil vlakovou cestu pro rychlík do Plzně. Osobní automobil, který se k přejezdu blížil ve vysoké rychlosti nedbal výstražné i akustické signalizace a do zavírajících se závor vjel. Vzdálenější břevno se však sklopilo dříve, než řidič předpokládal, a než stačil zareagovat, zavřela se za ním i druhá část přejezdu. To už byl ale na dohled vlak, který zde běžně jezdí až stokilometrovou rychlostí. Jen duchapřítomnost jednoho z přihlížejích, který nadzvedl břevno závory, aby mohl řidič s autem vyjet, zabránila nehodě.

Zdroj: iDNES.cz

Ilustrační foto © Petr Lux

Doplnil: Vítek_V


Pavel Martoch Poslat mail autorovi | 15.4.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha ČR Ústecký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Lukess  mail  
15.04.2008 (15:00)  
A já si myslel že čidla pro uzavírání závor jsou na kolejích a ono to někdo dálkově řídí?
registrovaný uživatel miker  mail  
15.04.2008 (14:56)  
Tak to už je trošku moc...
registrovaný uživatel JK ml. 
15.04.2008 (14:52)  
Tátovi se kdysi na rychlíku Praha - ústí-chomutov(snad ještě před korytorizací) stala MU na přejezdu u zastávky v Lovosicích - "na tý hlavní trati" .Jel do ústí, proti Vindobona a závory se za ní se zvedly v okamžiku kdy jeho lokomotiva byla tak 10m před přejezdem.... Údajně tam byla nějaká kolize ve vyklízecích a předzváněcích úsecích či kýho šlaka .....Nic se nikomu naštěstí nestalo, ale rozhodně to nebylo nic příjemného....
15.04.2008 (14:23)  
Jednou se mi na přejezdu pro pěší se závorami v jednom nejmenovaném městě na jedné nejmenované trati taky stalo, že do přejezdu vjela MUVka naprosto bez houkání, přejezd ani neblikal, natož aby závory byly dole. Jediny štěstí, že v ten moment nikdo nepřecházel.
registrovaný uživatel SC Pendolino  mail  
15.04.2008 (13:32)  
Jednou jsme šli v žel. st. VČELNÁ (trať 196) okolo přejezdu. Také jeden řidič nereagoval na "blikající a cinkající" přejezd a v asi 150 km/h vjel na přejezd, od kterého byl projíždějící nákladní vlak (jel od Č.B.) už asi pouze 5 metrů! Řidič se o kousek vyhnul velkému neštěstí...
registrovaný uživatel Honza  mail  
15.04.2008 (13:21)  
Kdy se to stalo v tom proboštově?? Tam je nový PZZ a po staru bylo vjezdové návěstidlo až za přejezdem, dnes (už asi 1,5 roku před)
15.04.2008 (12:39)  
Jen nepůjde o dresinu ale o speciální hnací vozidlo a nepůjde o strojvedoucího ale o řidiče speciálního hnacího vozidla, to jen tak na okraj abychom se vyjádřili správně dle odborné terminologie. Tímto autorovi nic nevyčítám jen zpřesnuji, každý jsme nějak začínal a nikdo neví a nezná vše.
registrovaný uživatel ludek71  mail  
15.04.2008 (12:00)  
Ilustrační foto pěkný.Plavy mám rád.
15.04.2008 (11:47)  
Hmmm, titulek jak z bulvárního denníku. :(((( Takhle to vypadá, jako by se to stalo dnes.. :/
15.04.2008 (9:59)  
Já bych to Glagole trochu posunul - problém u nich není ve škudlení protože jde sice o postpuberťáky nebo ještě spíš o zastydlé puberťáky rozhazující penízky papínka ve načančaným sporťáku, které půl hodiny předem ohlašuje sílící dunění reprosoustav, pak se přeřítí a kdo má štěstí, tak může za volantem zahlídnout vytřeštěnej obličej s kšiltovkou dozadu.
Cyklisté a pěší mají výhodu - mají možnost díky blížíčímu se dunění včas prchnout daleko ze silnice, ostatní mají občas smůlu.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko