Praha, Plzeň - České dráhy mají nový způsob získání prostředků od krajů - slibují jim dosud zapovězená desira. Dráhy chtějí nabídnout nové soupravy s tím, že se kraj bude podílet na jejich spolufinancování. Příkladem může být Plzeňský kraj, který od nasazení nízkopodlažních jednotek Siemens Desiro dělí částka 40 milionů korun na regionální spoje mezi Plzní a Domažlicemi. "České dráhy už nám daly vědět, že pokud na to najdeme peníze, zajistily by od příštího roku deset moderních vlaků", uvedl krajský radní pro dopravu Miroslav Jaroš. O nasazení souprav Desiro jednal kraj s drahami už od loňského podzimu.
Jednalo by se o nasazení deseti strojů, které by výrazně zvýšily komfort cestování, jelikož jsou vybaveny klimatizací, moderním interiérem a nízkopodlažním bezbariérovým nástupním prostorem. Proti v současnosti nasazovaným motorovým vozům 810 jsou desira spolehlivější a provozně efektivnější. Díky lepším jízdním vlastnostem by také došlo k mírnému zkrácení jízdních dob.
Kraj tuto investici pečlivě zvažuje, protože se jedná o částku, která by jistě ovlivnila jiné investice do dopravní obslužnosti. Rozhodnutí má padnout do konce prvního čtvrtletí tohoto roku. V případě schválení investice by se nové soupravy objevily v provozu již v příštím roce.
Zdroj: Železničář
Ilustrační foto: Tomáš Kubovec
IDS JMK funguje v oblasti, kde mají krajští politici zájem, aby za peníze daňových poplatníků byla odpovídají služba. Je snad problém, aby to tak fungovalo i jinde?
A co když jim je nikdo nepronajme?
Ve smlouvě by snad byla sankce za nedodržení smluvených podmínek. Nic složitého.
michawel: A směl bych vědět kde ony 3 desira namísto 1 ropovodu vezmeme? Nevšiml jsem si že by například v Rakousku jezdili soupravy složené z x Desir. Soupravy která by byly složeny více jak 2 jednotek, jsou vedeny klasickou soupravou a to jak na hl. tratích tak na lokálkách.
train50: Chtělo by to sednout k internetu a zapátrat kolik požadovali za obslužnost ČD a kolik Viamont. Navíc krajští uředníci nemají moc velkou rozlišovací schopnost, nebot Viamont do VŘ nabízel RS2 a jezdí s RS1 patřící ke všemu nikoliv Viamontu ale Arrivě, ve stejném principu jako Desira VGB na vlacích ČD na Chebsku (v tomto případě dokonce nedošlo k navýšení ceny za vlkm oproti původním soupravám), takže v konečném součtu Viamont za vlkm požaduje o mnoho více než ČD. Jiným dopravcům se na Desira totiž platí a to řádově víe než ČD.
Aha, takže soukromníci do VŘ šli s novými vozidly, která neměli a až po podepsání smlouvy si je měli pronajmout (čemuž i samému o sobě neříkám nové vozidlo, ale second hand)? A co když jim je nikdo nepronajme? Myslíte že by kraj šel do takové loterie?
A mezi námi. Mě absolutně nevadí dotovat svými daněmi České Dráhy. Co mi ale ze svých daní vadí dotovat je například ČEZ, který ačkoliv má několikamiliardové zisky neustále zdražuje a přitom se stává čím dál třím větším monopolem. U ČD totiž narozdíl např. od ČEZu konkurence existuje. Vždy se můžu rozhodnout jestli pojedu vlakem, autobusem nebo vlastním autem.
Tarify jsou věc každého dopravce, jízdenky se normálně uznávají (jistě i vy máte ve sbírce lepenkovou jízdenku Kamenice n.L.- Praha hl.n.).
Jízdenky se uznávají na základě dvoustraných dohod, nikoliv nařízením vlády. Je vidět že naopak zase vy nevíte jak to funguje např. ve Švýcarsku. Jeden jediný globální tarif, platící na vše a je na dopravci jakou cenu nabídne do VŘ, když má jezdit s daným tarifem.
Michal Bláha: Děkuji. Je to jak píšete. Soukromníkům předložit nabídku skutečně nikdo nebrání. Nevím proč si každý myslí, že až se ČD rozatomizují a rozdělí na SZDC (což si asi z přítomných zatím nikdo nevšiml že nějaký ten rok už funguje) pohrnou se na koleje soukromníci. Oni se totiž nehrnou. A v nákladní dopravě mají přitom kolikrát výhodnější pozici a nejdou do toho. A já se ptám pročpak asi?
JnR: Ano všímáte si? Píšete IDS JMK. A ten funguje v celé ČR? Asi ne že?
Takže proč by se tyto finance nemohli platit ČD, když se můžou platit dopravcům jiným? Kraje mají smlouvy s CD a ne s Connexem.
A proč by se ty finance měly platit ČD? A je správné, že kraje mají smlouvu s ČD? Vyhrály ČD výběrové řízení, nebo mají ty smlouvy jen ze zvyku / z lenosti vypisovat VŘ?
Jak jste přišel na to že ČD disponují Desiry Veolie?
A co se týká soukromých dopravců: Bránil a brání jim někdo předložit krajům podobný návrh? Podmínky sice nemají rovné (ČD jaksi disponují desiry Veolie, zatímco SD by si je musely nechat vyrobit a následně leasnout), ale jistě kalkulaci předložit mohou společně s podmínkami, na jak dlouho by musela být uzavřena smlouva, aby byla cena reálná.
Skutečné příspěvky na pořízení vozidel (tedy ne na navýšení úhrady za objednané služby, ale investiční prostředky určené na podporu obnovy vozového) nás v následujícíh letech čekají v rámci ROP, ale například NUTS II Jihozápad příslušné výzvy dosud nevypsal.
Tarify jsou věc každého dopravce, jízdenky se normálně uznávají (jistě i vy máte ve sbírce lepenkovou jízdenku Kamenice n.L.- Praha hl.n.).
ČD není třebna zakopávat, ale urychleně rozpustit. Naštěstí k tomu dojde brzy - od 1.6. mrtvá dopravní cesta, energetika pod SŽDC a vládní úkol je osobní doprava do samostatné a.s. A bude pokoj - jinak hrozí, že milé ČD pohltí ne část, ale rovnou celý státní rozpočet . Nebo si snad myslíte, že "nové" vedení ČD bude méně nenasystné, než to předcházející?
A jel jste někdy v tom slovenském přeplněném "reko" voze při letní třicítce při věčně nefungující klimatizaci? Zřejmě ne. 100* lepší naše béčka.
Nechápu proč by jízda RS1 do Klatov nemohla být v podobném modelu jaký funguje na Chebsku ve spolupráci VGB a ČD. Český strojvedoucí, český vlakvedoucí, německá jednotka. Vyrovnávka finančně. ČD by na ten vlak tak jako tak museli něco nasadit a to něco udržovat.
Bohužel, ačkoliv mne osobně to tíží u srdce, musím uznat že doba klasických 10ti vozových souprav v čele s řadou T478.3 je již nenávratně pryč. Doba si žádá své. Krátké soupravy a často. Jsou pravda výkony na které se tyto nehodí, ale na lokálky je to to pravé.
waszyn: Spočítejte mi prosím kolik Desir by bylo potřeba namísto soupravy 8*810. Na tento výkon považuji narozdíl od vás nejekonomičtější právě klasickou soupravu, klidně i s dízlem v čele.
Ale na druhou stranu bych si dovolil oponovat i p. SzKT. Přímá klasika Praha-Zelezná Ruda v sezoně 4 denně by nebyla zase až tak od věci. Bohužel je škoda že ČD nezavedou něco podobné jako OBB, tedy známé Erlebniszugy. Vozidla na to máme a výletní lokality také.
train50: Já to uvedl jako příklad. Každý by zde ČD zahrabal nejraději 10km pod zem a všude soukromníka, nejlépe na každou trat jiného s jiným tarifem vzájemně se neuznávajícím, jako v absolutně nesystematické autobusové dopravě. Takže proč by se tyto finance nemohli platit ČD, když se můžou platit dopravcům jiným? Kraje mají smlouvy s CD a ne s Connexem.
2)Klasiky v regionální dopravě jsou dnes trochu přežitkem. Uznávám, že na šocení je brejlovec + 3*Bdt hezčí než Desiro, nebo Regioshuttle, ale co se týče pohodlí, rychlosti i ceny, tak jasně vede to Desiro. Klasiky mají své uplatnění v příměstské a meziregionální dopravě po koridorech, ne natrati 180.
3)Slováci, kteří zrušili polovinu spojů mi nepřijdou jako vhodný příklad pro následování
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.