..: Desira pro regionální spoje ČD :..

Ilustrační obrázek Praha, Plzeň - České dráhy mají nový způsob získání prostředků od krajů - slibují jim dosud zapovězená desira. Dráhy chtějí nabídnout nové soupravy s tím, že se kraj bude podílet na jejich spolufinancování. Příkladem může být Plzeňský kraj, který od nasazení nízkopodlažních jednotek Siemens Desiro dělí částka 40 milionů korun na regionální spoje mezi Plzní a Domažlicemi. "České dráhy už nám daly vědět, že pokud na to najdeme peníze, zajistily by od příštího roku deset moderních vlaků", uvedl krajský radní pro dopravu Miroslav Jaroš. O nasazení souprav Desiro jednal kraj s drahami už od loňského podzimu.

Jednalo by se o nasazení deseti strojů, které by výrazně zvýšily komfort cestování, jelikož jsou vybaveny klimatizací, moderním interiérem a nízkopodlažním bezbariérovým nástupním prostorem. Proti v současnosti nasazovaným motorovým vozům 810 jsou desira spolehlivější a provozně efektivnější. Díky lepším jízdním vlastnostem by také došlo k mírnému zkrácení jízdních dob.

Kraj tuto investici pečlivě zvažuje, protože se jedná o částku, která by jistě ovlivnila jiné investice do dopravní obslužnosti. Rozhodnutí má padnout do konce prvního čtvrtletí tohoto roku. V případě schválení investice by se nové soupravy objevily v provozu již v příštím roce.

Zdroj: Železničář

Ilustrační foto: Tomáš Kubovec


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 9.4.2008 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 14      Zpráv na stránku:   
11.04.2008 (10:51)  
Desiro zvenku je hezké, vypadá to hodně honosně. Herkules pravda tak úplně nádherný taky není. Taurus je super. Nicméně s pohledu cestujícího Desiro na lokálce, kde teď jezdí 810 super, na trati o délce 100 km docela horor. Příjemné pro cestujícího jsou klasické dvojlavice alá Bdt, Bt ale samozřejmně s kulturním potahem. Ty tvarované tvrdé sedačky ala Borcad, to je opravdu hrůza. Rozhodně nejsem příznivcem na všechny tratě nacpat Desira, ale jsou tratě, kde to prostě jinak nepůjde.
11.04.2008 (10:35)  
Proč by tedy tuto část ceny nemohli platit kraje i Českým drahám?
A proč ne Viamontu nebo Connexu?
registrovaný uživatel waszyn 
11.04.2008 (9:38)  
SzKT:
dávám bod za dobrý názor.
Brelojvci, laminátky, většina motorových vozů, B, 451, 460 a v podstatě 90% vozového parku ČD, to je všechno moc hezké, romantické a dobře se to fotí, ale tato vozidla by měla být po 1-2 ks v Chomutově nebo Lužné. Ekologický či ekonomický přínos osobního vlaku zastavujícího co 2 km v řazení brejlovec+3-4 Bt (např.OV-VM) mi zůstává utajen. Regionova je tragický omyl, ale asi pořád lepší, než to co jede nalevo od tohoto textu-8xšukafon ve Zlíně.. Kde by se proboha to desiro uživilo když né tady...
registrovaný uživatel SzKT  mail  
11.04.2008 (8:36)  
savik: Nic proti modernizaci dálkové dopravy, ba právě naopak- slovenská cesta laciných modernizací ve velkém stylu by byla pro ČR moc dobrá. Ale dá se to řešit i jinak: pokud v těch "nových" vozech Bimz a Bomz ČD změní uspořádání sedadel (což je jeden z důvodů, proč to DB necelých 15 let po modernizaci vyřazují), a pokud se budou i nadále objednávat vozy řady Bmz (a odvozené) od Siemense, tak jsem rámcově spokojený.
Naprosto zásadní problém je v regionální dopravě: ČD totiž (s výjimkou pár motoráků řad 842, 843 a 854, které to nevytrhnou) nemají pro tento segment dopravy naprosto nic konkurenceschopného. A neznám nic tragičtějšího v Evropě, než je řada 810 a její odvozeniny. Nejenže dvounápravový pojezd způsobuje neklidný chod (dáno koncepcí vozidla z 20. let), ale cestovní komfort spíš připomíná transport do Osvětimi než regionální dopravu 21. století. Pro klasické soupravy sice máme vozy, ale zato nemáme lokomotivy, neb brejlovci a zamračené patří svým věkem spíš do muzea a jejich tachnický stav vzbuzuje ze všeho nejvíc soucit. Je zcela vyloučené s něčím takovým jezdit do civilizované Evropy (vozový park ČD představuje v EU naprostý anachronismus a i takové dráhy jako START, CFR a BDŽ se snaží s obdobným vozovým parkem urychleně něco dělat) a pořizovat Herkulesy a jim podobné stroje se mi zdá neekonomickým. Takže pro záchranu regionální dopravy na druhořadých hlavních tratích a páteřních lokálkách, stejně jako v mezinárodní sobní dopravě (kterou potřebujeme jako prase drbání- je načase s tou drážní železnou oponou konečně něco dělat!!!) je Desiro a podobné jednotky jediné možné řešení. U Desira je navíc výhoda, že se dají pořídit elektrické i dieslové jednotky různé délky, které jsou vysoce unifikované, takže tu je šance odeslat do věčných lovišť nejen šukafony a motorové lokomitivy řad 749, 750-754 apod., ale i nahnilé laminátky a obstarožní bobiny na elektrizovaných tratích.
Kromě toho současný trend regionální dopravy je intenzivnější spojení s menší kapacitou, neb na dlouhý vlak s lenivým brejlovcem se dnes každý vy... a raději pojede autem. A tento trend ničím jiným než jednotkami á la Desiro prostě podchytit nejde, ať se to komu líbí nebo ne.
Jen na okraj ovšem dodám, že se mi Desiro i esteticky velmi líbí, stejně jako Taurus, Herkules, ICE apod. a jsem bytostně přesvědčen, že železnice 21. století musí při nákupu vozidel jít tímto směrem, má-li přežít.
registrovaný uživatel savik  mail  
11.04.2008 (6:38)  
pekař: tak právě koženku jsem ve svém příspěvku zmínil jako věc, kterou je třeba měnit na prvním místě, ještě před motorákama. Protože rychlíky a osobáky v klasice jsou přece všude, nejen se 754/0/749 ...242,163 atd.

Franta Machalík: No jenže Slováci mají už tak cirka 200 reko vozů, podstatnou část klimatizovanou a to my, pokud vím, máme oproti nim prd. Ale netvrdím, že bysme museli modernizovat za každou cenu, můžem klidně začít nkupovat nový klasiky i pro osobáky, tedy nejen bmz,wrmz,amz. Ale musí se začít!
Říká se vtípek. Ale tak dobře, ať jezdí skopčák do Plzně - půl na půl - my pro změnu 2 páry do Schwandorfu či kýho výra. Ale stejně se bude zastavovat v Domažlicích a Furthu, a výměna lokomotivy je i s laxním přístupem hotova za 10 minut, žádná hodina. A podobně vhodné stanice lze uvést i jinde... Děčín, Cheb, Břeclav, Gmünd. Kde není vhodné město u hranice, tam jezdit dál.
Jinak desiro je hnusná krabice, avšak v podstatě z těch západních krabic ještě jednooký král. Já však mám nechuť k tendencím posledních let: VŠECHNO A VŠUDE NAHRADÍME DESIREM... Co to jako je?? Vlak je vlak, vlak je klasika, a pak jsou lokálky, kde jezdí motoráky. Ale proč zajišťovat hlavní tratě motorákama? To už vopravdu můžeme jezdit autobusem! Ať se dezira nakoupí na lokálky místo Regionoh, kteréžto považuji za opravdu vážný krok stranou, neboť rekonstruovat koncepčně špatné vozidlo typu 810 je zhůvěřilost.
11.04.2008 (0:49)  
savik: A pročpak ZSSK s rekonstruovanými B pokryjí téměř veškerou vozbu rychlíků? Protože těch rychlíků tam jezdí pětina než u nás. A to do toho nezapočítávám EC, IC, Ex a osobáky. S tím vším u nás jezdí tak 20* více vlaků než na Slovensku.

Od čeho se budují koridorový perony? Aby byli ve stejné výšce jako podlaha nízkopodlažního vozidla? Tedy 550mm nad TK?

A s tím obhajováním přepřahů na hranicích to myslíte jako ftípek že?

V jediném s Vámi souhlasím. Desiro je hnusná krabice, ale to je tak všechno. Má vysoký měrný výkon a interiér působí pro české cestující jako z jiného světa. A jak by dopadlo na přejezdu? Nejsem si jist zda by nedopadlo lépe než například rzí se rozpadající lokomotiva řady 750. Jednotka má navíc takovou účinnost brzdného systému že je schopna při rychločinném brzdění z rychlosti 120km/h zabrzdit na vzdálenost 400metrů.

Desiro jede do stoupání 30promile rychlostí 56km/h, zatímco jednotka 814 rychlostí 32km/h. Spotřeba činí přibližně 0,75l/km a údržba? Proběh mezi prohlídkami činí 10000km, denní proběh potom až 800km, což je dvojnásobek než uváděl happy.


Twix: Vláda přispívá na nákup vozidel 70% jejich ceny s požadavkem aby s nimi byla zajišťována doprava v regionu Vogtland, nikoliv v Čechách.

Příspěvek do diskuze: Svobodný stát Bavorsko dotuje nákup vozidel Desiro společnosti Vogtlandbahn ze 70%. Proč by tedy tuto část ceny nemohli platit kraje i Českým drahám? Proč by kraj musel vozidla zakoupit a pronajímat?
registrovaný uživatel pekař 
10.04.2008 (23:13)  
savik: jojo, žádná sjednocená Evropa. Pěkně Brejlovci a koženky, na hranicích hezky hodinku postát a výpravčího do každé domácnosti:)
registrovaný uživatel savik  mail  
10.04.2008 (22:25)  
Teda, pánové, to je řečí!

Za prvý je neuvěřitelný, že se na fotografickým serveru okamžitě lobbuje na moderní hnusnou krabici typu desira.
Za druhý to nemá bejt jen desiro - od novýho GVD téměř sichr budou Mnichováky v režii toho čevenýho humusu... herkulesů!!!!
Za třetí se tahle bejkárna chystá i na 183ce - po 2 hodinách Plattling - Klatovy, ale tam to budou, odhaduji, stále RS1.

Takže si k prvnímu prosinci asi půjdu koupit kýbl a hadr za příčinou očekávaných nevolností.

Nechápu, proč musí za každou cenu jezdit skopčák až do Plzně, co je na tom tak lukrativního? Vždycky se přirozeně přepřahalo na hranicích, myslím, že to je normální postup, který by měl být zachován. Osobáky už vůbec nemusí jezdit skrz, nedá se předpokládat, že stovky Čechů denně budou nadšeně jezdit tam a zpátky, o Němcích vůbec nepochybuju.

Samozřejmě tyhle koncepce/teze ČD jsou naprosto zcestný. Nejdřív přeci zvyšuju komfort expresů a pak se koukám teprve na osobáky, nemyslíte? V tomto směru nechápu, proč ČD nejedou po vzoru ZSSK - takový moře pěkně předělanejch béček!
Drátovat domažlickou trať je nesmysl - náklad vodsud už vykvartýrovali, takže proč. A už vidim, jak se sem vrací! Spotřeba: Desiro samozřejmě žere hodně, když chcete akceleraci, musíte krmit. No a náhrada sedmivozový klasiky motorákama je kravina!!! To znamená samozřejmě spojit 3 desira, což je ale stále méně - to bude spotřebička a udržbička!
Stačí si přeci též nechat udělat vozy pro osobáky, tedy reko Bt, Bdt, Bp apod. Proč se tohle nedělá???

Jestli někdo bude argumentovat nízkopodlažností, tak to je taky pěkná blbost! Uznávám to v MHD, i když se podívejte, jak kvůli nízký podlaze ty tramvaje a trolej/busy vypadaj'! To je samá krabička tuhle, kontejner támhle, kabely tady... zlatý T3! Ale na dráze je to hotový nesmysl - od čeho se budují korytorový peróny? A nechci vidět, jak dopadne desiro při tvrdým střetu.

A ještě jednou k designu: ty slavný variabilní koncepce mají na vzhled katastrofální dopad - viz Štádler (třeba 425 a 840 ZSSK), Siemens - Herkules, Vossloh - celá produkce, ČKD/ŽOS Třebová/Zvolen - reko 714, 736, 724, 744, 773... KRABICE!
Vždyť je to hrůza!!! Kam se poděl smysl pro detail?
10.04.2008 (21:50)  
Jo tak, P. kraj podepsal memorandum. Tam se toho dá napsat ... jenomže memorandum je pouhé prohlášení, nikoli smlouva. Takže to ČD ještě zdaleka nemají jisté, neboť teď do toho bude mluvit rada kraje, zastupitelstvo a krajská politika, opozice/koalice, co je jen horší odrůdou té celostátní...
10.04.2008 (20:22)  
Franta Machalík: Ano, místo Vogtlandbahn (dnes člen skupiny Arriva) jsem omylem napsal Viamont, omlouvám se. Nevím co má s tratí hluboko v Bavorsku co do činění saská vláda (nějaká podpora dopravce?), ale to že neochota ČD byla velká je pravda - projekt zmizel tak rychle jako se objevil a nikoho z ČD to evidentně nemrzí.

S těmi Desiry na IC vlacích bych to moc nezdůrazňoval, musíte vzít v úvahu "standard" rumunských železnic. Kromě toho u nás se snad s Desiry pro vlaky vyšší kvality nepočítá, a koneckonců i ve vyspělém "západoevropském" Slovinsku můžete jet téměř 3 hodiny na IC vlaku (přípoj na Plečnika do Koperu) krátkým (dvouvozovým, versus běžnější třívozová) Desirem.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko