Praha, Plzeň - České dráhy mají nový způsob získání prostředků od krajů - slibují jim dosud zapovězená desira. Dráhy chtějí nabídnout nové soupravy s tím, že se kraj bude podílet na jejich spolufinancování. Příkladem může být Plzeňský kraj, který od nasazení nízkopodlažních jednotek Siemens Desiro dělí částka 40 milionů korun na regionální spoje mezi Plzní a Domažlicemi. "České dráhy už nám daly vědět, že pokud na to najdeme peníze, zajistily by od příštího roku deset moderních vlaků", uvedl krajský radní pro dopravu Miroslav Jaroš. O nasazení souprav Desiro jednal kraj s drahami už od loňského podzimu.
Jednalo by se o nasazení deseti strojů, které by výrazně zvýšily komfort cestování, jelikož jsou vybaveny klimatizací, moderním interiérem a nízkopodlažním bezbariérovým nástupním prostorem. Proti v současnosti nasazovaným motorovým vozům 810 jsou desira spolehlivější a provozně efektivnější. Díky lepším jízdním vlastnostem by také došlo k mírnému zkrácení jízdních dob.
Kraj tuto investici pečlivě zvažuje, protože se jedná o částku, která by jistě ovlivnila jiné investice do dopravní obslužnosti. Rozhodnutí má padnout do konce prvního čtvrtletí tohoto roku. V případě schválení investice by se nové soupravy objevily v provozu již v příštím roce.
Zdroj: Železničář
Ilustrační foto: Tomáš Kubovec
Machalík: Viamont možná převádí, ale proč by to nedělal - je to plně soukromý podnik a rozhoduje o tom vlastník. Pokud převáděly ČD z nákladní do osobní tak to taky nemuselo nikomu vadit - kromě státu jako vlastníka, protože klesala hodnota budoucího Carga (podinvestovaný vozidlový park).
Jistě, že by SD zvládl vyjezdit celý region, ty české jsou hodně malé, ostatně taková Arriva v Anglii, to jsou obrovské výkony, myslíte, že by to nezvládla u nás? Teď ne, protože podmínky pro podnikání jsou tady hodně nejisté, vynutitelnost práva jakbysmet.
Vy máte pocit že Arriva nebo Connex v Německu mají něco společnéshio s DB?
Proč jste tak přesvědčený, že všechno musí jezdit jen "národní" dopravce? I v tom Německu, kde výběrová řízení běhají, to jednou vyhraje Arriva, jednou DB Regio. Vtip je v tom, že DB Regio nemůže jen stále natahovat ruku po penězích ... to vědí všechny spolkové vlády.
Rakousko je kapitola sama pro sebe, když to daňoví poplatníci snesou, tak se cpou peníze do dráhy - ne že by se tam cpát neměly, ale mělo by se vědět kolik je potřeba, monopol chce vždycky víc, než kolik to v reálu stojí ... problém je i u nich v tom, že železničářů = voličů je moc a žádná vláda nechce reformy v obavě ze ztráty voličské přízně - a raději zaplatí národnímu dopravci co dopravce chce, aby měla pokoj - ostatně neplatí to ze svého, zatáhnou to daňoví poplatníci. Jinak se tomu říká politika.
Otázka pro vás: co brání výběrovým řízením u nás?
A co ten Eurotel - nazapoměl jste?
Nezdá se vám, že bavit se jen o penězích, žít jen pro peníze a vše na ně přepočítávat je naprosto špatný životní směr?
Život není jen o penězích, bohužel se mamonem řídí naše prohnilá raně-kapitalistická společnost.
To já odmítám.
P.S.: Jinak se můžu smíchy potrhat nad touhle debatou :o)
Případně myslíte že by nějaký SD zvládl vyjezdit železniční dopravu v rámci IDS JMK? Já se domnívám že ne.
Podívejte se ale na ty OBB z jiné stránky. Proč myslíte že na rakouské vlaky češi slintají? Rakouská spolková republika se zaměřila na jedinou věc a to je rozvoj železniční dopravy, kdy pořizuje nová vozidla a zatraktivnuje tak cestování vlakem hned. Namísto aby vypisovala zdlouhavá VŘ.
Ona si totiž rakouská vláda narozdíl od té naší "šoto" veřejnosti uvědomuje, že skutečným konkurentem není pro železnici další železniční dopravce, ale individuální silniční doprava. A tímto krokem se snaží dostat lidi z aut do vlaků a daří se jí to více než dobře.
Znovu opakuji že konkurence na kolejích je de již nejméně 70let.
V Německu je sice na první pohled mnoho soukromých dopravců, ale v podstatě se jedná pouze o toho jediného a jeho dceřinné firmy. Navíc v tomto státě byl jiný historický vývoj a majetek jednotlivých společností a soukromých drah se neznárodnoval. Kromě historického vývoje zde však figuruje i další né nevýznamný aspekt, jímže je pokrytí célého uzemí SRN jednotlivými IDS.
Ani vy jste neodpověděl na otázku, kdo byl nejlevnější v tendru KV-ML :-))
A jednu kontrolní na závěr: kolik by podle vás stála minuta skrze mobil, přežil-li by monopol Eurotel/Telefonica?
Prostě mě nepřesvědčíte - každý monopol je špatný, bez ohledu na to, je-li to monopol železniční, silniční, poštovní či elektrárenský.
ČD v nějaké posttransformační podobě přežijí, ale o to víc budou potřebovat konkurenci na kolejích, přímo jako to "prase drbání" (=téměř doslovná citace jednoho vysoce postaveného činovníka ČD, co na rozdíl od jiných vysoce pstavených čonovníků věděl, ve kterém šupleti má kalkulačku).
Je až s podivem jak právě ta 3tí strana dokáže až s uměním manipulovat s odpovědmi a na odpovědi na které má odpovědět neodpovídá. Zato odpovídá na něco na co nebyla vůbec tázána. A stále si vede svou, viz. nějaká ta vaše narážka ohledně modré gumy. Znám mnoho železničářů, kteří práci dělají proto že je baví. Bohužel u režijního jízdného se jedná pouze o závist 3tí strany o nic jiného. A nejvíce vyřvávají většinou ti, kteří ji někdy měli, ale z určitého důvodu o ni přišli. Ale budte klidní. Až se české dráhy rozatomizují ŽP nebudou.
Nikdy jsem nebyl proti výběrovým řízením a převedení provozu na SZDC. Jen se domnívám, že na to nejsou nastaveny podmínky a z toho důvodu dávám za příklad zahraničí. Ale prosím přečtěte si můj příspěvek ještě jednou a pozorně. Třeba si vezměte i brýle, pokud je třeba.
A hlavně bych prosil konečně zodpovědět moje otázky.
Pendožabák: myslím, že i 4020 OBB, která jezdí po Vídni by byla na našich tratích přínosem.
Škoda že Machalík končí, bavil jsem se skvěle, tak dokonole českodrážní gumu hned tak nepotkáš. Příznačné je, že zmizel přesně v okamžiku, kdy se ukázalo, že ČD na trati KV-ML nebyli nejlevnější, prostě se projevilo ČD vidění světa, s tím se ovšem nedá nic dělat. Nejsou-li ČD nejlepší, raději poděkuje za pozornost.
Pendožabák: nikoli, měl jsem na mysli elekrtického Talenta
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.