..: Desira pro regionální spoje ČD :..

Ilustrační obrázek Praha, Plzeň - České dráhy mají nový způsob získání prostředků od krajů - slibují jim dosud zapovězená desira. Dráhy chtějí nabídnout nové soupravy s tím, že se kraj bude podílet na jejich spolufinancování. Příkladem může být Plzeňský kraj, který od nasazení nízkopodlažních jednotek Siemens Desiro dělí částka 40 milionů korun na regionální spoje mezi Plzní a Domažlicemi. "České dráhy už nám daly vědět, že pokud na to najdeme peníze, zajistily by od příštího roku deset moderních vlaků", uvedl krajský radní pro dopravu Miroslav Jaroš. O nasazení souprav Desiro jednal kraj s drahami už od loňského podzimu.

Jednalo by se o nasazení deseti strojů, které by výrazně zvýšily komfort cestování, jelikož jsou vybaveny klimatizací, moderním interiérem a nízkopodlažním bezbariérovým nástupním prostorem. Proti v současnosti nasazovaným motorovým vozům 810 jsou desira spolehlivější a provozně efektivnější. Díky lepším jízdním vlastnostem by také došlo k mírnému zkrácení jízdních dob.

Kraj tuto investici pečlivě zvažuje, protože se jedná o částku, která by jistě ovlivnila jiné investice do dopravní obslužnosti. Rozhodnutí má padnout do konce prvního čtvrtletí tohoto roku. V případě schválení investice by se nové soupravy objevily v provozu již v příštím roce.

Zdroj: Železničář

Ilustrační foto: Tomáš Kubovec


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 9.4.2008 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pekař 
13.04.2008 (16:04)  
train50, Franta: chlapci, koukám, že jste mě pochopili každý jinak a já nechápu jak:)) Nechtěli byste mi to osvětlit?:)
13.04.2008 (15:52)  
Franta Machalík je můj člověk. Viva ČD
13.04.2008 (14:35)  
M Z: Děkuji za uctu.

JnR: IDS JMK funguje v oblasti, kde mají krajští politici zájem, aby za peníze daňových poplatníků byla odpovídají služba. Je snad problém, aby to tak fungovalo i jinde?
Kdo tuto IDS na železnici jezdí? ČD. Nedovedu si představit jak by tuto IDS zajištoval soukromník. A hlavně čím.

Sankce by pochopitelně byla, ale kdyby nebyla vozidla není doprava a co potom?

train50: Musím Vás upozornit že do železničáře mám skutečně hodně daleko. Do dopravy však dělám a to na poměrně vysoké urovni. V tomto případě už jen čekám kdy vytáhnete s tím že máte státnice z toho a toho a jste jediným fundovaným a zasvědceným v dané oblasti.

Vídenský S-Bahn: Docela jste mi nahrál a troufám si říct že tímto příspěvkem jste srazil sám sebe. Tuto dopravu používám téměř denně, takže...

Kdo tuto S-Bahn jezdí? Všespasitel Viamont? Nebo snad Connex? Nikoliv. Jediným dopravcem jsou OBB, tedy státní dopravce nerozatomizovaný na Cargo, budovy, koleje, pravou kolejnici, levou kolejnici a kde každý pražec nemá svého ředitele. Tohle totiž funguje. Nemusíme živit rozsáhlý vedoucí aparát 20*, ale pouze jednou.

Bylo vypsáno výběrové řízení? Nebylo.

Kdepak vzali OBB na moderní vozidla (tedy Talenty, Taurusy a lasičky)? Ne. Nejedná se o pronájem. Tyto prostředky OBB v bohaté míře poskytuje právě stát a at se vám to líbí nebo ne, právě bez onoho VŘ. V uhradě za vlkm, která v průměru činí 420Kč/vlkm oproti průměrným 59Kč/vlkm v ČR. Nezdá se Vám ten nepoměr? Mě ano. To se nám to potom vozidla pořizují jedna básen.

A ohledně toho zvláštního poděkování pro pekaře. Zřejmě jste nepochopil vy jeho.

A nemyslíte že mluvit se nedá právě s tou 3tí skupinou? Nemyslíte. Ono totiž nikdo nebrání soukromníkům předložit nabídku a přesto se nehrnou. At se vám to líbí nebo ne, jsou kraje kde jsou s Českými drahami spokojeni a kde jsou spokojeni i s jejich případnými službami. Půjčovny kol, společné informační kanceláře (nevšiml jsem si že by někde byla společné Infocentrum města a Viamont centrum), uschovny, přeprava zavazadel apod. A znova opakuji:
Konkurence na železnici zde je už nejméně 70let. Vždy se můžu rozhodnout zda pojedu vlakem, autobusem, letadlem nebo vlastním autem.

Tímto bych rád diskuzi za svoji stranu dokončil. Děkuji za pozornost.
13.04.2008 (14:00)  
S-Bahn u vídně je výborné - pokud myslíte soupravy City shuttle
13.04.2008 (13:09)  
To je těžká diskuze. Ale opakuju znovu: všechno je o penězích, a teď taky o blížících se krajských volbách. Ještě jednou: dopravu na "vaší" trati dotuje kraj. Ten buď nechá na trati ČD, co přidou s tím co mají, tedy s nějakou 30 - 40 let starou hrůzu v elektrice, nebo se hejtmani poperou o ešus, co seberou v Praze (což je málo pravděpodobné). Nebo vypíše výběrové řízení na dopravce s jednoduchým zadáním: co nejlevněji a v co nejvyšší kvalitě pro cestující, blížící se alespoň evropskému standardu. Ani žabotlam, ani klasika s elektrikou v čele evropským standardem není a vy to dobře víte. Třeba se nikdo nepřihlásí a zůstanou tam ČD se svým archaickým parkem. Ale alespoň se zjistí, za kolik to ČD jsou schopny provozovat ...
A propos: před časem jsem se vozil vídeňským s-bahnem. To co tam jezdí by se líbilo většině spolubydlících ve vašem okolí ..
13.04.2008 (11:35)  
train50 - vy mě asi nechápete, příkladu s tratí 331 jsem se chytnul proto, že tato trať vede blízko mého bydliště a také ji používám. Jde o to že by mě zajímalo co na této trati bude jezdit místo 810-tek když "zlé Dráhy" nebudou mít nic jiného než 163+bt nebo žabotlamu případně ešus - což mi příde jako šílenství nasazovat podobné soupravy zde. A pokud vím tak "hodní soukromníci" také nemají odpovídající soupravy - pokud nejste blázen a nenasadil byste sem "výborné, jedinečné a univerzální desiro" Tak co teď? Nemáme vozidla takže podle vás vše vyřeší soukromník, který jenom čeká na to až se trať zelektrífikuje, on nakoupí nová vozilda a bude vše v pořádku? Vy žijete ve světě snílků a bláznů.
13.04.2008 (9:42)  
Jako obvykle se fórum rozdělilo na dva tři tábory: šotouše, zcela zpitomělé pseudoproblémy typu "co bude jezdit 163+bt nebo žabotlam?", zaměstnance ČD s jejich obligátním strachem o režijky, co by u soukromníka nemusely platit a na ty ostatní, co jim je už léta jasné, že světu nevládne železnice a železničáři, ale docela obyčejné peníze.
Obávám se, že vysvětlovat cokoli prvním dvěma skupinám je zcela zbytečné a prakticky se rovná onomu pověstnémi sviním perel házení. Naštěstí je tady hodně početná skupina normláně uvažujících přispěvatelů
Zvláštní poděkování pro pekaře: jojo, žádná sjednocená Evropa. Pěkně Brejlovci a koženky, na hranicích hezky hodinku postát a výpravčího do každé domácnosti:) - ale pozor: někteří místní, díky zvláštní zahleděnosti do modré barvy obvykle nepochopí pointu jakéhokolií vtipu či ironie...
13.04.2008 (0:59)  
Franta Machalík, Miroslav Zikmund Vaše názory jsou podobné jako moje! Jediný který dle mě je mimo a zblázněný do soukromníků je train50. Nechápu to. A navíc u nás ve Zlíně byhc teď přeméšlel nad jinéma problémama - až bude trať v eletrice tak co tam bude jezdit? - 163+bt nebo žabotlam?
12.04.2008 (23:52)  
Franta Machalík: tak jsem sedl a zapátral, a pomocí Ctrl+C a Ctrl+V přenesl do téhle diskuze: České dráhy nabídly cenu 80,40Kč, Viamont 64,60Kč a Railtrans 84,20Kč. A ještě něco k tomu: Společnost Viamont kromě nižší ceny nabídla modernější vlaky - Regiosprintery, které si pronajímá na trať Kraslice - Sokolov (některé spoje zajíždějí až do Karlových Varů) od společnosti Vogtlandbahn. České dráhy plánovaly, že na trať nasadí rekonstruovanou řadu 814-914.. Ještě vám to nestačí?

Nová vozidla ... vraťte se zpátky do školy a podívejte se na uplatnění odpisů a leasingu do nákladů - není to totéž, zvláště při hloupém tuzemském zvyku uzavírat smlouvy tak na pět let. Leasing je zcela běžná záležitost a nevím o tom že by nějaký leasingovka nabízela ojetiny (okolní svět si pojem "second hand" vykládá úplně jinak než vy, takže se se zbytkem světa prostě nedomluvíte - ale to je váš problém). A propos: leasing ojetin by se na některých regionálkách docela hodil ....

U dotované dopravy vzájemné uznávání jizdenek určuje ten, kdo to platí - a dopravci se rádi přizpůsobí. Jednotný tarif je pitomost, to by potom za jedny peníze jezdilo na stejné trase Pendolíno a béčkové koženky ... a vyšlo by to na stejně. Tedy až na pořizovací cenu toho Pendolína.

... soukromníci.. A v nákladní dopravě mají přitom kolikrát výhodnější pozici a nejdou do toho. A já se ptám pročpak asi? Na to přišel NKÚ už před pěti lety: z dotované osobní dopravy se skrze klíčování výkonů v depech přelévaly peníze do nákladní a tehdy ČD s.o. si mohly dovolit dumping, o kterém se nikomu nesnilo. Do toho rozumný podnikatel neleze. Naštěstí už máme Cargo. Bohužel přelévání peněz zatím funguje v osobce - z čeho asi tak ČD dotují rychlíky Plzeň - Most, když vyhrály výběrové řízení s 17,- Kč na kilometr, na jiných tratích přitom od krajů dostávají v průměru asi 50,- kč a od ministerstva na rychlíky 140,- ? Že by ztrátu mosteckých rychlíků platili zaměstnanci ze svého?
12.04.2008 (14:26)  
Franta Machalík : pozoruhodné, vaše názory se až nápadně shodují s mými.

Jinak Vogtlandbahn jezdí v Bavorsku z Hofu do Regensburgu "osobní vlaky", DB pak RegionalExpress.
  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko