..: Přípravy na stavbu vysokorychlostní tratě v Polsku pokračují :..

Ilustrační obrázekWarszawa - Polská vláda chce vybudovat vysokorychlostní trať z Varšavy přes Lódž a Kalisz do Poznaně a Vratislavi. „Stavbě nových tratí tohoto typu věnuje vláda velkou pozornost“, potvrdil Cezary Grabarczyk, ministr infrastruktury. Myšlenka stavby vysokorychlostních tratí podle vzoru francouzského TGV s rychlostmi okolo 300 km/h vznikla za vlády premiéra Belky. Spojení ve tvaru ypsilon (odtud také pracovní název projektu) spojí Varšavu se západem země. V úseku Varšava – Kalisz má být trať společná pro obě větve, nedaleko Kalisze se trať rozdělí na dvě větve: První povede do Poznaně a pokračovat má na Berlín, druhá na Vratislav a Drážďany.

Minulá vláda premiéra Jaroslawa Kaczynského určila na počáteční projektové práce sumu 80 milionů eur. Společnost PKP Polske Linie Kolejowe nyní připravuje dokumentaci potřebnou k vyhlášení soutěže na vypracování studie proveditelnosti. Na jejích závěrech pak bude záviset termín zahájení stavebních prací, kterým by podle úředníků ministerstva infrastruktury mohl být rok 2014.

Náklady na stavbu tratě z Varšavy do Poznaně (centrum velkopolského regionu) a Vratislavi (dolní Slezsko) jsou odhadované na 22 miliard zlotých. K tomu je nutné připočíst náklady na pořízení moderního vozového parku, které budou činit nejméně 3 miliardy zlotých. Podle předběžných předpokladů bude doba jízdy z Varšavy do Lodže trvat 45 minut, z Varšavy do Vratislavi hodinu a 40 minut, z Varšavy do Poznaně pak ještě o pět minut méně.

Dalšími přípravami se bude zabývat nově vzniklá meziresortní komise povolaná ministerstvem infrastruktury. Jak oznámil Tomasz Stube z velkopolského vojvodství, projekt programu stavby vysokorychlostních tratí má být zveřejněn do konce května. Svůj zájem účastnit se budování polské vysokorychlostní tratě oznámila ústy svého velvyslance také Francie, která je připravena podílet se na expertízách a poskytnout své specialisty. Polsko-francouzskou spoluprací se bude zabývat odborníci na setkání v Paříži, které se uskuteční za měsíc. V červnu tohoto roku se pak bude konat další setkání tentokrát ve Varšavě, kterého se zúčastní zástupci francouzských firem a polského ministerstva infrastruktury.

Zdroj: Deník Glos Wielkopolski ze dne 19.3.2008


pejsek | 29.3.2008 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Polsko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
29.03.2008 (22:59)  
happy - no psal jsi neco o dvou vlacich denne a to bylo to, na co jsem reagoval - ze 2 vlaky denne by tam jezdit nemusely, protoze mezi velkyma mestama maji dobrej takt. Nic vic.
Jinak jaky mam nazor obecne na VRT asi vis, ne?

BTW - mozna se Polaci inspirovali tady u jednoho prispivatele (uz nevim kdo:), ktery rozmyslel nad tim, co udelat s trati 300 - jestli rekonstruuvat nebo postavit VRT. Tak Polaci voli variantu B:-) Az to ten dotycny zjisti, tak je muze zazalovat kvuli ukradnemu napadu:-)
registrovaný uživatel Best  mail  
29.03.2008 (22:46)  
Spoje v nevhodných polohách a třeba 2-3 páry za den, přípoje nečekají,NAD je taky horor.Na tomhle jsou ČD a SŽDC mnohem lépe.
registrovaný uživatel Best  mail  
29.03.2008 (22:45)  
Podívejte se na trať Kudowa-Klodzko, rychlíky B+A+B, osobáky 3xB,traťová rychlost 20,vyjímečně 30 a takto by šlo pokračovat dále, nejdříve opravit to, kde aspoň někdo jede. Wroclav-Warzsawa, pomalá přibližně každých 5km, rychlík veze šestikolo ET22,protože prý nemají dostatek čtyřkol. Mám na bilety turystyčné projeto mnoho a kam se kouknu tak je nějaká pomalá jízda a nebo rovnou celá trať.
registrovaný uživatel happy 
29.03.2008 (22:23)  
V čem spočívá dutost PKP??? To má být vtip na co se ptáš???
registrovaný uživatel M 
29.03.2008 (22:16)  
Varsava-Krakov jezdi cely den po jedne hodine, Varsava-Lodz ma celkem "zvlastni" takt, ale vlaku jezdi taky hodne. Nebo v cem spociva dutost PKP?
29.03.2008 (21:50)  
happy: presne to jsem se chystal napsat.

Priority v podani PKP LK jsou: do 10 let AGV (snad) a do 20 let zvyseni tratove rychlosti z Mezimesti do Mieroszowa z 20 km/h na uroven roku 1945 (teda hodne, hodne mozna).
registrovaný uživatel happy 
29.03.2008 (21:26)  
Kdyby raději dali do kupy to,na co nebylo léta hrábnuto.A nedovedu si představit,jak to dopadne vzhledem k totální dutosti PKP.Aby nakonec na nové VRT nejezdily 2 vlaky deně,jak je tomu dnes na mnoha tratích.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko