..: Přípravy na stavbu vysokorychlostní tratě v Polsku pokračují :..

Ilustrační obrázekWarszawa - Polská vláda chce vybudovat vysokorychlostní trať z Varšavy přes Lódž a Kalisz do Poznaně a Vratislavi. „Stavbě nových tratí tohoto typu věnuje vláda velkou pozornost“, potvrdil Cezary Grabarczyk, ministr infrastruktury. Myšlenka stavby vysokorychlostních tratí podle vzoru francouzského TGV s rychlostmi okolo 300 km/h vznikla za vlády premiéra Belky. Spojení ve tvaru ypsilon (odtud také pracovní název projektu) spojí Varšavu se západem země. V úseku Varšava – Kalisz má být trať společná pro obě větve, nedaleko Kalisze se trať rozdělí na dvě větve: První povede do Poznaně a pokračovat má na Berlín, druhá na Vratislav a Drážďany.

Minulá vláda premiéra Jaroslawa Kaczynského určila na počáteční projektové práce sumu 80 milionů eur. Společnost PKP Polske Linie Kolejowe nyní připravuje dokumentaci potřebnou k vyhlášení soutěže na vypracování studie proveditelnosti. Na jejích závěrech pak bude záviset termín zahájení stavebních prací, kterým by podle úředníků ministerstva infrastruktury mohl být rok 2014.

Náklady na stavbu tratě z Varšavy do Poznaně (centrum velkopolského regionu) a Vratislavi (dolní Slezsko) jsou odhadované na 22 miliard zlotých. K tomu je nutné připočíst náklady na pořízení moderního vozového parku, které budou činit nejméně 3 miliardy zlotých. Podle předběžných předpokladů bude doba jízdy z Varšavy do Lodže trvat 45 minut, z Varšavy do Vratislavi hodinu a 40 minut, z Varšavy do Poznaně pak ještě o pět minut méně.

Dalšími přípravami se bude zabývat nově vzniklá meziresortní komise povolaná ministerstvem infrastruktury. Jak oznámil Tomasz Stube z velkopolského vojvodství, projekt programu stavby vysokorychlostních tratí má být zveřejněn do konce května. Svůj zájem účastnit se budování polské vysokorychlostní tratě oznámila ústy svého velvyslance také Francie, která je připravena podílet se na expertízách a poskytnout své specialisty. Polsko-francouzskou spoluprací se bude zabývat odborníci na setkání v Paříži, které se uskuteční za měsíc. V červnu tohoto roku se pak bude konat další setkání tentokrát ve Varšavě, kterého se zúčastní zástupci francouzských firem a polského ministerstva infrastruktury.

Zdroj: Deník Glos Wielkopolski ze dne 19.3.2008


pejsek | 29.3.2008 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Polsko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel IC540  mail  
04.04.2008 (19:02)  
MYSLENKE VRT V POLSKU PREJME ALE SOUHLASIM Z happy 29.3(21.26) JIZDA SVINOV-KRAKOW JE SROVNATELNA Z F.MISTEK C.TESIN TREBA DAT DO KUPY...VLASTNE SKORO VSECHNO.
registrovaný uživatel sames1 
04.04.2008 (18:11)  
Vy to porad jeste resite :D No vidim ze jsme tu nahodil taky tema. Od vysokorychlostni zeleznice k velikosti parku v Parizi :D Myj umysl ale vedl jinam. Krom toho jsme podotkl ze je pro dopravce dulezita ne kapacita spojenych mist ale kulminace lidi a jejich kapitalove ohodnoceni. Narodil jsem se v Opave a ta patri do integrovaneho sistemu Ostavy...A v Havirove jsme zil celych 20 let a rikat mi nekdo Ostaravak ???? Mno nevim :) Pobavilo me to. Nyni ziji v Severozapadnim Londyne. Zlom 3-4 zony a je to stejny pripad jako Ostravska az na to ze je mene urbanizovano. Tez diky panelakum. Jak je to s polskymi mesty opravdu nevim dal jsem jen to co jde jendoduse najit ... bohuzel nejde najit kolik lidi tuto trasu vyuziva a by vyuzivalo tz. kolik by jich prestoupilo na vlak z aut,busu a letadel(porad to beru jako regionalni napojeni na nemecko).Ale v UK treba napriklad nemaji VRT mezi Liverpoolem, Londynem a Manchasterem. Zato maji 8miproude dalnice ;( a ucpane tady pred Londynem porad...
registrovaný uživatel waszyn 
04.04.2008 (9:34)  
Brat Karvinou jako cast Ostravy je asi tak stejna blbost jako brat Pardubice jako cast Hradce Kralove (je to asi tak stejne daleko a stejne malo lidi z pardubic dela v tom hradci), nebo Decin cast UnL.
registrovaný uživatel M 
03.04.2008 (19:04)  
To jo, ale to je dane tim, ze to prirostlo k sobe:-) A proto to na mne pusobi jako takova giganticka vesnice (u nas bych to prirovnal asi k Zlin-Otrokovice, ale o neco bliz k sobe:-))
V Parizi jsem nebyl, takze ty "prodlevy" nechci hodnotit, ale podle mapy to vypada, ze tam ty "parky" maji proste vetsi:) (na druhou stranu, hustota lidi tam muze byt stejna jako v "Greater London"). Ale jinak jo, pocet lidi v aglomeraci je takovy "urednicky" cislo.
registrovaný uživatel tenzor 
03.04.2008 (15:01)  
M: to nerozporuju, narazel jsem jenom na vetu, ze kazdy normalni clovek bere Pariz jako mesto s 10ti miliony, protoze podle stejne logiky by bral kazdy normalni clovek Karvinou jako cast Ostravy, ctvrtmilionovy Sosniowec jako cast Katowic apod. Bohuzel pojem aglomerace casto nezavisi na skutecnem dopravnim spadu ale na fantazii uredniku :) Jinak pokud jde o Londyn, jel jsem od centra az do vcelku hodne (asi 15 km) vzdalene ctvrti a prestoze se raz domu nekolikrat zmenil, porad slo o neprerusovanou zastavbu (pokud nepocitam parky ale ty tam byly planovite a ne ze tam nikdo nic zrovna nepostavil :) ), mam pocit ze u Parize to bude trochu jine.
registrovaný uživatel M 
03.04.2008 (12:29)  
Nj, ale v tom pripade ma Londyn taky malo obyvatel, protoze vsechno, co je 2 zastavky metrem od Piccadilly je uz nejaka vesnice pripojena k Londynu:-)
Ale je tocelkem jedno - ta pointa mela byt takova, ze v Paris area je 10 mega lidi, kteri tim vlakem muzou jezdit a nepocitaji se jen ti, co bydli v dochazkove vzdalenosti od nadrazi...
registrovaný uživatel tenzor 
03.04.2008 (11:57)  
MildaIV: Pariz ma skutecne jen neco pres 2 miliony, na tech 10ti milionech se podili mnoho mest, nektera s vice nez 100 000 obyvateli. Samozrejme je muzete chapat jako Pariz a obdobne i dalsi aglomerace, ale pokud muzu radit, tak nerikejte obyvatelum Kladna, ze jsou vlastne Prazaci, obyvatelum Karvine, ze jsou casti Ostravy a brnakum ze Ostrava je daleko vetsi mesto, pokud nechcete dostat pres hubu :)
registrovaný uživatel sames1 
02.04.2008 (18:29)  
No verim ze s vlacky si asi hodne z nich hralo. Ale ted jezdi v BMW 7. Tihle lide sedi v pohodlnem kanclu a jedna s ejim o uplatky a co jak nejvic si nahrabat. Nebududou investovat do deckych snu neci investice. Neverim ze v Polske vlade by nekdo chtel stavet neco co by zrujnovalo uz tak dost zkrachovale drahy. Myslim si ze vse nastini studie prepravy kterou si jiste nechaji udelat. Protoze bez te nema smysl vubec o necem uvazovat. Kdyz se stavi(rekonstruje) zeleznicni koridor je snaha ho maximalne vyuzit. Osobni rychlikova i zastavkova doprava do toho akladni doprava. Aby se vratila jeho vystavba treba snizenim osobni dopravy ktera zvysuje nebezpecnost na silnici anebo snizenim kamionove dopravy apd. Ale VRT je poze pro rychly presun osob velkych aglomeraci. A krom toho je drazzi jeji vystavba. takze kamiony zustavaji osobni auta se jemne redukuji a autobusy jsou jene ochuzene o zakazniky. Dopravce si hned uvedomi zda je to prodelecne nebo neco na tom schrabne. Dokonce tyto trate jsou opllocene tudis nemusi byt rizeny strojvedoucim ale centralne a to tez ne 200 clenou obsluhou ale 3 lidna na jedne smene (pocitam jen obsluhu pro VRT) pouziva se zabezpecovaci sistem vne vlaku.Stanice nepotrebuji tak velkou obsluhu vecina veci se da resit pres INternet a automaty. Na udrzbe a kontrole se nesmi setrit ale jedeno uzlove depo staci. Nakonec muze byt stejny usek trati levnejsi pro dopravce na naklady nez pri smisenem provozu na koridoru s 40 dalsimi zastavkami a stanicemi. Nicmene to uz musi zhodnotit panove co budou podepisovat smlouvy.
registrovaný uživatel M 
02.04.2008 (3:16)  
No maji a nemaji radi... Kdyz budes investovat, tak pochybuju, ze se budes rozhodovat podle toho, co mas rad:-) To se da aplikovat tak mozna u sazeni za dvacku kvuli lepsimu fandeni:-))
registrovaný uživatel sames1 
01.04.2008 (23:19)  
No jo ale to musi zhodnotit predevsim ekonomove v Polsku a ne my. Ja pouze pridal nejak data. Vono kdyz chces prirovnavat auto. Tak si koupim raci drazzsi nove se zarukou a max.airbagy s velkou deformacni zonou a nejlepe elektro nebo hybrit nez se strchat ojetou felinou na nebezpecne silnici!! ;) Pri budovani eurotunelu pod Lamanchem se spojovaly dve prumyslove krajiny a dve 10milionova mesta rychlodrahou ale presto zkrachoval. Myslim si ze my pouze mame radi zeleznici a nejak s eo ni zajimame ale ti panove co vydelavaji a investuji do ni jsou prave ti co ji nemaji radi jao my. A dalsi otazka je samozdrejme proc ji stavet ne jenom aby si nekdo dokazal sve budovatelske pociny ale proto aby se z nebezpecnych dalnic pretahli zakazdnici na bezpecny a k tomu i rychlejsi dopravni prostredek! Chtel bych jenom dodat ze by jim potom mohly CD pronajimat Pendolina. U nas jejich max nevyuzijeme a stroje do 160 mame davno. Usetrenych mar minutek v obloucich neni strata. Berteto s rezervou je 1.Aprila ;) Nez ale politicke pozadi by bylo lepsi kdyby se do toho projektu pustily soukromnici ti chteji vydelat a budou bojovat o kazdeo zakazdnika. Krom toho jsme zapomel podotknout ze je to napojeni na sit VRT a rychlostnich korydoru kde se muzou prohanet klidne z Warsawy do Parize nebo Londyna a Madridu.... Pry ma byt sit protazena i do Widne a potazmo do Bratislavy. Tady se nejedna o Spojeni 4 polskych mestecek ale o napojeni nekolika Polskych regionu na vysokorychlostni sistem zapadni zeleznice.... Mozna to rozhejbe i pohlavary u nas :)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko