..: Podzemní stanice Opera bude možná dopravním uzlem Prahy :..

Ilustrační obrázek Praha - Hlavní nádraží v Praze, jehož rekonstrukce skončí v roce 2011, se možná v budoucnu dočká mnohem většího dopravního významu než má nyní. Radnice Prahy 1 chce prosadit do připravovaného územního plánu podnět, aby v hloubce 27 metrů pod hlavním nádražím mohla v budoucnu vzniknout další železniční stanice, která má zatím pracovní název Opera.

Odjížděly by z ní regionální a městské železniční linky, přičemž směrem na Smíchov by trasa vedla nově vybudovanými tunely. Vstup do nádraží by se předpokládal ze směru Negrelliho viadukt a Hrabovka.

„V případě zaústění tratí regionální dopravy pod hlavní nádraží je možné uvažovat o zřízení moderního dopravního terminálu s přímou návazností na metro a v alternativě na tramvajovou dopravu. Návrh vedení trati tunely na Smíchov řeší také problémy náhrady železničního mostu na Výtoni, který je v současné době dožilý,“ píše se v dokumentu, který podrobně popisuje podnět Prahy 1.

Podle reakcí zastupitelů i odborníků se zdá, že tento podnět má šanci se do územního plánu skutečně dostat. Jeho realizaci však může zhatit velká finanční náročnost.

více na: Pražský deník


Adys Poslat mail autorovi | 14.3.2008 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
18.03.2008 (19:16)  
Nejlepší bude když už se bude něco projektovat a stavět, protože teď by mohla neco zatáhnót Európská unia. Když tady budou všichni jenom mlátit hubou tak budeme mět zase jenom ho..o !!!
registrovaný uživatel M 
17.03.2008 (13:10)  
Pochybuju, ze by mu zrovna na Sudopu neco rekli, protoze tam nereknou ani telefon na vratici:)
17.03.2008 (11:38)  
Ziky: Stovky kilometrů jsem myslel možnost přejetí do nesprávného směru, větvení, napojení na jinou síť... špatně jsem se vyjádřil. Čerpal jsem poznatků načerpaných zejména na Shinkansenu a taky KTX, THSRC, TGV... (ty jsou jen vyčtené). Samozřejmě se výhybny zřizují ve významějších městech (místech) kde zastavují "lokální" VR vlaky. Dost často se jedná jen o předjízdnou kolej bez možnosti přejetí do nesprávného směru. Je těžké říci nějaké konkrétní číslo, ale bývá to spíše více než méně.

SŽDC ani AŽD se na to ptát nebudu, protože jejich zkušenosti s VRT jsou nulové, lépe používat znalosti o stávajících systémech. Konkrétní projekty SUDOPu na VRT neznám, tak se k tomu nebudu vyjadřovat, ale je to téma, které mě dost zajímá.
registrovaný uživatel Ziki 
17.03.2008 (7:41)  
Chikatetsujin na VRT je kolejové propojení každých 15 km a vyhybna každých 30 km. Zkus se na to zeptat na SŽDC, SUDOP nebo třeba AŽD. Všude ti řeknou to samé. Nevím kde jsi přišel na ty stovky kilometrů.
registrovaný uživatel M 
17.03.2008 (1:10)  
Railpic - souhlas (hlavne ta pasaz o intervalu "pendolin"), ale chapu, jak to JnR mysli. Bere to tak, ze ta trat se stejne musi opravit (i kdyz nevim, jestli je tak dulezita jako treba ta R35), tak kdyz uz se tam bude neco delat, tak "do zasoby" a z gruntu
17.03.2008 (1:00)  
JnR: Bych si dovolil nesouhlasit - mé zkušenosti s VRT jsou naprosoto opačné, jsou to osvědčené a funkční modely.

VRT se nenapojuje na konveční síť, kromě výjimečných míst. Pokud se tak děje, tak přejíždí VR jednotka na normální síť ne naopak. Na VRT je trochu problém dostat "běžný vlak". Jede o cca 100 km/h pomaleji a je tedy značným problém v propustnosti. Vozidla musí být vybavena ATC/ATO systémem na VRT. Výhybny se zřizují jen zcela vyjímečně, obvykle v řádu stovek kilometrů.

Vzhledem k rychlosti VR jednotek se prostě vždycky vyplatí přestoupit z konvenčního na VR vlak, protože časová úspora je značná. Pokud jsou oby systémy dostatečně přesné, neexistuje lepšího cestování.
17.03.2008 (0:25)  
Základní otázka: opravdu si někdo myslí, že na to město nebo stát bude v dohledné době, řekněme ten rok 2020, mít? Ohromné dotace z EU za pár let vyschnou, stát už kromě ČEZu a letiště prakticky nemá, co by privatizoval, město Praha je slušně zadlužené už teď, a to ještě stále chybí z pohledu státu i města dost důležitějších věcí: např. R35, zbytek D11, asi i D3, pražské silniční okruhy, metro alespoň na Dědinu a trasa D, ostatně i koridory. Nemluvě o tom, že provozovat stávající infrastrukturu skoro bezúdržbově taky nepůjde donekonečna... Za další, podívejte se na Pendolíno. Je snad potřeba, aby jezdilo do Ostravy co 10 minut? A ekonomicky si stojí jak? Jen připomínám, že stát dotuje i obyčejné IC a EC. A že by třeba po D5 u Rozvadova jezdily kolony osobáků? Kamionů mi tam vždycky přišlo mnohem víc. A to je problém, ne chybějící VRT. Pokud se jí náhodou někteří z vás dožijí (mně je 30, takže možná těsně před důchodem v sedmdesátipěti), tak v té době to už asi bude daleko spíš technologie magnetického polštáře než obdoba TGV, a nebo úplně něco jiného.
registrovaný uživatel JnR 
17.03.2008 (0:01)  
Já bych jen doplnil svůj názor: pokud by se chystané VRT vhodně prospojkovaly se stávající sítí, mohlo by se z VRT krom mezinárodní dopravy dostat hodně muziky i pro vnitrostátní dopravu. Spojky na konvenční tratě se stejně musí dělat (pro případ mimořádností). Cca každých 30 km by na VRT měla být výhybna.

Proč toho nevyužít např. pro vlaky Praha - Jihlava - Třebíč / Znojmo, Brno - Kroměříž - Zlín, Brno - Jihlava - JH - ČB, Praha - Beroun - Příbram, Praha - Ústí - Teplice - Most - Chomutov atd.?
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
16.03.2008 (22:08)  
Web: V diskuzi už zjevně došly racionální argumenty. Navíc jsem byl poněkud zatlačen do pozice fanatického obhájce stavění VRT do každé "zadele", kterým rozhodně nejsem. Takže to nechme už být.
16.03.2008 (13:27)  
zirecek: a odkud jsi? jen orientacne..ja 20min pesky/8min beh/ 27 min vlak 20 km plus 10 min tramvaj a pak pesky..mas to horsi..
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko