Praha - Hlavní nádraží v Praze, jehož rekonstrukce skončí v roce 2011, se možná v budoucnu dočká mnohem většího dopravního významu než má nyní. Radnice Prahy 1 chce prosadit do připravovaného územního plánu podnět, aby v hloubce 27 metrů pod hlavním nádražím mohla v budoucnu vzniknout další železniční stanice, která má zatím pracovní název Opera.
Odjížděly by z ní regionální a městské železniční linky, přičemž směrem na Smíchov by trasa vedla nově vybudovanými tunely. Vstup do nádraží by se předpokládal ze směru Negrelliho viadukt a Hrabovka.
„V případě zaústění tratí regionální dopravy pod hlavní nádraží je možné uvažovat o zřízení moderního dopravního terminálu s přímou návazností na metro a v alternativě na tramvajovou dopravu. Návrh vedení trati tunely na Smíchov řeší také problémy náhrady železničního mostu na Výtoni, který je v současné době dožilý,“ píše se v dokumentu, který podrobně popisuje podnět Prahy 1.
Podle reakcí zastupitelů i odborníků se zdá, že tento podnět má šanci se do územního plánu skutečně dostat. Jeho realizaci však může zhatit velká finanční náročnost.
více na: Pražský deník
SŽDC ani AŽD se na to ptát nebudu, protože jejich zkušenosti s VRT jsou nulové, lépe používat znalosti o stávajících systémech. Konkrétní projekty SUDOPu na VRT neznám, tak se k tomu nebudu vyjadřovat, ale je to téma, které mě dost zajímá.
VRT se nenapojuje na konveční síť, kromě výjimečných míst. Pokud se tak děje, tak přejíždí VR jednotka na normální síť ne naopak. Na VRT je trochu problém dostat "běžný vlak". Jede o cca 100 km/h pomaleji a je tedy značným problém v propustnosti. Vozidla musí být vybavena ATC/ATO systémem na VRT. Výhybny se zřizují jen zcela vyjímečně, obvykle v řádu stovek kilometrů.
Vzhledem k rychlosti VR jednotek se prostě vždycky vyplatí přestoupit z konvenčního na VR vlak, protože časová úspora je značná. Pokud jsou oby systémy dostatečně přesné, neexistuje lepšího cestování.
Proč toho nevyužít např. pro vlaky Praha - Jihlava - Třebíč / Znojmo, Brno - Kroměříž - Zlín, Brno - Jihlava - JH - ČB, Praha - Beroun - Příbram, Praha - Ústí - Teplice - Most - Chomutov atd.?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.