..: SA: Jen dobrá výběrová řízení zkvalitní železniční dopravu :..

Ilustrační obrázekBrno - Žluté vlaky, které by dle prezentovaného záměru měly do tří let začít konkurovat spojům Českých drah, dostávají podle slov ředitele společnosti Student Agency Radima Jančury reálnější podobu. Jedna z nejúspěšnějších firem v oblasti dopravy v ČR prezentovala 28. února během Dne dopravy nejen návrh designu exteriéru a interiéru plánovaných vlakových souprav, ale také celkovou zprávu poukazující na problémy železniční dopravy v Česku. Student Agency tvrdí, že k výraznějšímu zkvalitnění a zlevnění vlakových spojů můžou přispět jedině kvalitní výběrová řízení a férový přístup ministerstva dopravy.

Žluté vlaky se blíže představují

Nejnovější vizualizace plánovaných žlutých vlaků. Takto má vypadat druhá třída.Jančura hodlá za bezmála dvě miliardy korun koupit šest souprav, jež budou zajišťovat vlakové spoje pod obchodní značkou HighJet. Společnost se přitom již dříve vychvalovala, že vlak svým komfortem předčí eltiní spoje jiných evropských dopravců - ovšem s tím rozdílem, že jízdné bude za „lidové ceny“. „Žluté vlaky budou mnohem komfortnější, než naše autobusy, a neporovnatelně lepší než pendolino... a hlavně levnější. Bude to nejluxusnější vlak, co jezdí v Evropě, jízdné bude za české ceny,“ otevřeně vyhlašuje Jančura a dodává: „Naše druhá třída bude to, co u spojů InterCity první,". V rámci nadstandardní výbavy by jeho HighJet měl disponovat kinosálem či konferenčními místnostmi. České dráhy však tomtu tvrzení již delší dobu kontrují konstatováním, že Jančura s jejich stávajícím produktem srovnává zatím neexistující vozidlo, u nějž navíc zatím ani nebylo definitivně rozhodnuto o výrobci nebo jeho celkové koncepci.

Třináct problémů české železnice

Student Agency má v plánu koupit šest soupravNež ale bude ukončeno výběrové řízení na výrobce žlutých vlaků, prezentovala Student Agency svou studii aktuální situace na české železnici. Zdůrazňuje v ní třináct základních problémů, které trápí toto odvětví dopravního trhu v ČR. Vstup soukromého subjektu na české koleje není jednoduchý: podle slov Radima Jančury se ministerstvo dopravy snaží o udržení monopolu Českých drah. „Mezi nejbolestivější místa tuzemské železnice patří například výběr dopravce bez výběrového řízení, nádraží, řízení provozu a konstrukce grafikonu vlakové dopravy v rukou ČD, či přístup ministerstva k financování vozidel ze státního rozpočtu,“ vypočetl Jančura. Soukromí dopravci přitom v roce 2006 přepravili pouhé dvě procenta z celkového počtu cestujících na železnici v ČR, a to zejména na tratích, které České dráhy z ekonomických důvodů opustily. V rámci celého dopravního trhu pak vlaky mají pouze 3,7% podíl na přepravě osob. Zpráva zde kritizuje značnou neefektivitu státního dopravce vzhledem k finančním nákladům na provoz železniční dopravy.

Jak dále uvedl ve čtvrtek ředitel Student Agency, jeho plánem není jen do tří let vstoupit na linku mezi Prahou a Ostravou bez nároku na státní subvence, ale do budoucna také na regionální tratě. Věří, že dokáže nabídnout výrazně vyšší kvalitu za nižší cenu pro objednavatele veřejné dopravy. V této souvislosti vyzval ministra dopravy Aleše Řebíčka, aby nebránil vypisování výběrových řízení a dal tak "život českým železnicím."

Takto by měl vypadat konferenční sál ve vlaku Student AgencyMateriál Student Agency se poměrně kriticky staví i k dalším aspektům reality na železničním trhu: navrhuje např. liberalizaci evropské organizace Eurofima, poskytující úvěry na nákup a modernizace kolejových vozidel, aby se stala univerzálním finančním ústavem pro všechny evropské železniční společnosti, a nejen pro státní dopravce. Jeden z bodů se týká i hojně medializované problematiky bezplatné přepravy poslanců a senátorů Parlamentu ČR. „ČD často argumentují, že nejsou veřejnoprávní, nýbrž soukromý subjekt, podnikající s cílem generovat zisk. Pak i ony by měly říci stop bezplatnému cestování pro poslance a senátory. O tuto částku nižší dotace pak mohou požadovat od krajů i státu," uvádí se v tiskovém materiálu SA.

Jednou z nejčastějších otázek v souvislosti se vstupem soukromých dopravců na české koleje je kompatibilita moderních vozidel. Právě potíže s rušením zabezpečovacích zařízení byly jedním z důvodů neúspěchu projektu RT Express společnosti RailTrans. Student Agency vyzývá ministerstvo dopravy k zintenzivnění snahy o zavádění evropských norem v oblasti interoperability železničních vozidel. Problematický je i nákup elektrické energie od ČD a nemožnost využívat rekuperativní brždění, jež by přineslo nemalé finanční úspory i ekologický efekt.

SA: Ochrana ČD coby zaměstnavatele není nutná

Posledním bodem argumentace aspirujícího dálkového dopravce v ČR je konstatování, že České dráhy ochranu státu získávají rovněž díky své pozici největšího zaměstnavatele v zemi. Strach z jiných dopravců podle Jančury v tomto směru ale není na místě: Student Agency bude muset rovnéž zaměstnávat strojvedoucí a vlakový personál. Recepčních a stevardek v žlutých vlacích má být dokonce třikrát více, než průvodčích a vlakvedoucích v soupravách ČD. Společnost bude navíc zaměstnávat i vlastní personál palubní restaurace.

HighJet je na cestě - více informací na podzim

Kromě zmíněných snah o prosazení lepší liberalizace českého trhu s osobní železniční dopravou a plnění evropských priorit v oblasti rozvoje železnic se chce nyní Student Agency zaměřit na důkladný výběr výrobce souprav pro své žluté vlaky. Výsledek výbeřového řízení by měl být znám v druhé polovině letošního roku, kdy společnost uspořádá i rozsáhlou tiskovou konferenci, věnovanou novinkám a prezentaci konečné podoby dnešních příslibů.

Ilustrační foto: Student agency

Zdroj: Novinky.cz, prezentační materiál Student Agency ke Dni dopravy 2008


Javy Poslat mail autorovi | 3.3.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 20 21 22 23 24      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
03.03.2008 (11:34)  
to kubicek+M
panove pojem blb (ani jinak sklonovany) jsem nikde nepouzil, zatím co jsem napsal, si plne stojim,

modre bryle nejsou muj problem, jsem naopak spise kritikem CD

kdyby jste meli alespon zakladni prehled o autobusove doprave, tak by jste si mohli vsimnout, ze i jini poskytuji servis, nejen SA,

ale presto Vam dekuji, svymi prispevky jste vlastne potvrdily, ze pan Jancura je drahej... kdyz mluvite o priplaceni za servis....

uspech SA tkvi v reklame a bombastickych prohlasenich, ne v cene nebo kvalite.
napriklad na lince Eurolines Praha-Brno nikdy nejela KAROSA (max. nekdy vyjimecne pri mimoradnostech) a presto porad nekdo vykrikuje o starych busech

ale ja bych si za servisni prestavku v bitesi rozhodne nepriplatil
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
03.03.2008 (11:28)  
A tady se už dostáváme k brandingu (budování a posilování značky). To, co už teď SA cíleně dělá, je typický branding. A v momentě, kdy vyjede, tak se s ním bude většina chtít svézt, protože se na to bude několik let těšit!

Že jiní dopravci jezdili mezi Prahou a Plzní levněji a přesto poloprázdní? Co oni udělali pro podporu své značky? Asiana se nakonec stáhla z linky Praha - Brno, kde nabízela i levnější ceny než SA, přesto jezdila se srovnatelně kvalitními busy poloprázdná, a SA ve stejném čase vypravovaly i 2 posilové busy.

ČD bude hodně dlouho trvat, než změní u lidí negativní postoj ke své značce - nepořádek na nádražích, nepříliš pohodlné a ne vždy uklizené vlaky, jízda na čas... Pár reklam na Pendolíno nebo na rychlíky Brno - Praha (které teď končí v Pardubicích!) to nevytrhne. Je - nebo spíše musí být - za tím kus práce všech na železnici - a ne jen tiskového oddělení.
03.03.2008 (11:21)  
KK: Třeba jsou ti blbí neuvědomělí zákazníci ochotni zaplatit o pár Kč víc, pokud dostanou odpovídající servis. Zkuste se zamyslet nad výrazy "cena" a "cena/výkon". Jinak díky za veselé poledne:-D.
registrovaný uživatel M 
03.03.2008 (11:19)  
Asi nema v umyslu delat harantum skolni autobus, ne? Krome toho, tech 20 byla mistenka nebo neco ne? Deti maji na mistenku v pendolinu slevu?
Kazdopadne se mi libi, jak podle tebe jsou vsichni, co jezdi za to brutalni jizdne uplne blbi. Drahe jizdne, hrozne sluzby, cim to asi bude, ze ty jeho busy jsou vyhledavane a jen tak na blind se tam clovek nemusi dostat? Jestli by sis nejaky bryle (do modra) nemel sundat spis ty...
registrovaný uživatel Kakov 
03.03.2008 (10:59)  
pardon chybicka se vloudila, predrazeni je o 6 Kc ne 60 Kc chyba "tisku"
registrovaný uživatel Kakov 
03.03.2008 (10:58)  
nema cenu debatovat s lidmi, kteri se divaji na dopravu pres zlutoruzove bryle....

ale alespon jeden maly pokus (nebo spis ukazka).....

v dobe kdy vstoupil na linku Plzen-Praha byla cena jizdenky jinych dopravcu 80 Kc, Jancura nasadil stejnou cenu, jenze pak prisel výpocet zakovskeho jizdneho, na ktere ma byt dle vestniku MFCR sleva 32,5% takze:

mistni dopravce- 80-32,5*0,8 = 54 Kc

Jancura- 80-20 = 60-32,5*0,6+20 = 60,50 Kc

tj. predrazeni o 60 Kc u zaku mladsich 15 let bylo predrazeni jeste markantnejsi,

presto s nim lide jezdily a byly cely nadrzeny, aby mohli sednout do zluteho busu, kazdej si poslechl, jak Jancura chce byt nejlevenjsi a nejlepsi, ale nikdo se uz nepodival do ceniku jizdneho jestli jancura opravdu je nejlevnejsi... tak to chodi i dnes na ostatnich linkach, pokud zrovna nejezdi za podnakladovou cenu, aby snadno a rychle znicil konkurenci, tak je ve vnitrostatni doprave vetsinou drazsi nez konkurence nebo jezdi za stejnou cenu...
v CR chybi ke skutečnenmu efektu konkurence jedna dulezita vec, uvedomelost zakazniku, aby si zjistili jake jsou skutecne podminky....
03.03.2008 (10:37)  
nepřinese nám nic jiného než zdražování a to umí ČD taky, pan Jančura už svou pravou tvář ukázal při podnikání v gumokolu, jeho cíl: maximální cena+žádná úcta k zákazníkovi

Pokud bude Jančura jezdit skutečně dráž, tak s ním přece nebude nikdo jezdit, neb ČD nabídnou lepší poměr cena/služby, ne? Nebo že by to tak nebylo?:) Konkurence ještě nikde nikdy ceny nezvedla, naopak. Právě Jančurův vliv na nízké ceny autobusových jízdenek je zcela zřejmý.
03.03.2008 (10:34)  
Ad Karel Kovařík: Pro tento úžasný výpočet vzal jenom počty cestujících, NE přepravní výkony v osobokilometrech. A navíc započítal MHD. Takže podíly na trhu dle pana Jančury: IAD 43,4%, MHD 45,0%, železnice 3,7%, autobusy 7,8% a letadla 0,1%. A můžeme vzít úplně jiné hledisko, a budeme mít zase úplně jiná čísla.
03.03.2008 (10:25)  
Karel Kovářík: Pokud máte jiná čísla, sem s nimi. Prosil bych, abyste nám neříkal, co máme dělat. Mluvte raději pouze za sebe.

Nepřinese nic jiného, než zdražování? To myslíte, že pokud bude cena 2× vyšší, než u konkurence, bude i konkurence zdražovat? V čem vás bude SA omezovat? Vůbec v ničem. Nemusíte jejich služeb využívat, ze státního se platit nebude nic, riziko ponese pouze pan Jančura (a ten to má jistě dobře spočítané).

Ta poslední věta si komentář nezaslouží.
registrovaný uživatel Kakov 
03.03.2008 (10:23)  
Vazeni sundejte si zlutoruzove bryle a poznejte holou skutečnost ze SA ma i sve stine stranky
  1 ... 20 21 22 23 24      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko