..: Nová zastávka v Głuchołazích možná nebude :..

Ilustrační obrázekGłuchołazy - To, že jsou v Polsku na železnici možné věci, nad kterými zůstává rozum stát, ví už snad každý. Ale vždy se znovu podivíme, s čím novým ještě PKP dokáže přijít. Někdy člověka napadá, že v centrále PKP snad mají speciální odbor, který se zabývá vymýšlením absurdit. O jednu takovou absurditu se právě dnes postarala společnost PKP PLK s.a. (dceřiná společnost PKP, která je obdobou naší SŽDC), když náhle odněkud z propadliště dějin vytáhla dekret polského komunistického prezidenta Boleslava Bieruta z roku 1948.

Zastávka měla být v provozu do prázdnin

V článku z 15.1.2008 Želpage informovala, že do prázdnin by mohla být uvedena do provozu nová zastávka v Głuchołazech na ul. Powstańców Śląskych, tedy v místech, kde byla zastávka až do roku 1945 a dodnes po ní zbyl kousek perónu. Dnes se ukazuje, že možná půjde o další vítězství "betonu" z PKP nad možností rozvoje přeshraniční dopravy. V současné době musí turista, který chce vyrazit z Głuchołaz do Čech nebo naopak, jít cca 15 - 20 minut až na periférii, kde leží místní nádraží. Přitom naše peážní vlaky projíždějí přímo centrem Głuchołaz. Proto se představitelé města Głuchołazy 9. ledna dohodli s představiteli PLK, že na své náklady obnoví zastávku v centru a PLK poté hned vydá souhlas k uvedení do provozu. Jak se ukazuje, byl to asi jen krásný sen.

Nová zastávka měla přitáhnout na železnici pasažéry a Głuchołazům hosty. Nicméně jak potvrzuje místostarosta Głuchołaz Roman Sambor, který se právě vrátil z rozhovorů na ředitelství PLK, Bierutův dekret byl vytažen z hlubokého zapomění a jak se ukazuje, nyní s ním PLK straší představitele města. Ti chtěli uzavřít dohodu s PLK, aby mohli začít projektové a stavební práce. Bohužel podle tohoto dekretu údajně nelze otvírat takovéto zastávky a proto nelze být nyní v této otázce velkými optimisty.

Oficiální dopis ohledně zastávky má představitelům města dorazit ještě tento týden. Co v něm však bude, to nikdo neví. Ale pokud se obavy ukážou jako reálné, tak se s největší pravděpodobností nikomu nebude chtít podstupovat zdlouhavé martyrium ke zprovoznění malé zastávky.

Ilustrační foto: Casey_R, Zdroj: Radio Opole


Casey_R | 26.2.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Polsko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
26.02.2008 (8:58)  
Nějak mi chybí ta nejpodstatnější informace - co vlastně ten Bierutův dekret zakazuje?
26.02.2008 (9:02)  


To bohužel ve zprávě není. A jak už jsem napsal níže, neví to zatím ani představitelé města. Proto to dost smrdí účelovým máváním nějakým anachronickým dekretem jen proto, aby náhodou nedošlo ke zvýšení provozu a PKP muselo něco zprovoznit. Vždyť jak jen dlouho trvalo než bylo dosaženo toho, že je možné v Głuchołazech vystupovat.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
26.02.2008 (8:36)  
Ja nic nesrozumitelneho v tomto clanku neshledavam. Dokonce ani postoj PKP. U nas totiz plati: dekret prezidenta = zakon. Takze pokud ten polsky dekret plati* musi ho tamni zakonodarny sbor nejdriv zrusit.

* Coz ale - pravda - moc smysl nedava, jiste uz nektere zastavky za tech 60 let otevrely...
26.02.2008 (8:58)  


Jistě, dekret - rovná se zákon a PKP v tom tentokrát nejsou až tak z vlastní viny. Druhá věc je, že si na to vzpoměli najednou až teď a ne už tehdy při té informativní schůzce 9. ledna. Takže se mi to jeví následovně. Buď o něm nevěděli a pak jsou v tom opravdu nevinně a nebo ho teď najednou účelově vytáhli. Takže základní otázka je, proč se objevil najednou právě teď.
26.02.2008 (8:31)  
V čem je jako problém ??? Dost nesrozumitelný článek...0*
26.02.2008 (8:50)  


Jde o to, že jak již je v Polsku zvykem, místní samospráva se s PKP na něčem dohodne a když se pak má přejít od slov k činům, najednou se na straně PKP objeví tisíc důvodů proč to nejde. V tomto případě najednou vytáhli něco, co je v době Schengenu totální anachronismus. Proto se taky vedení PKP přezdívá beton, protože je zabetonované na svých pozicích a jediná odpověď od nich je "nejde to" a vždy si najde nějaký důvod. Důvod často tak absurdní, jako například tento. Druhá věc je, že zatím nikdo (s vyjímkou PKP) neví přesně co v tom dekretu vlastně je. To by se radní Głuchołaz měli dozvědět právě z toho oficiálního dopisu, který by měli dostat ještě tento týden. Jakmile se dovím další informace, tak se o ně podělím.

P. S.: Skoušet nějakou logiku na PKP nemá absolutně smysl, protože PKP jedná zcela nelogicky.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko