..: HighJet - Vlaky Student Agency mají své jméno :..

Ilustrační obrázek Brno - Společnost Student Agency si definitivně zvolila obchodní značku pro své vlaky. První spoje pojmenované HighJet by se na českých kolejích měly objevit přibližně za 3 roky. "V současné době je hodně těžké najít nějaký dobrý název, který má ještě volnou doménu. A tohle zní dobře,” uvedl pro týdeník Profit majitel agentury Radim Jančura. Dodal, že za doménu HighJet.com zaplatil původnímu majiteli tři tisíce eur. Jako další důvod pro nový název uvedl, že navíc počítá s tím, že za deset let budou jeho vlaky jezdit i na mezinárodních linkách, kde by jméno Student Agency neznělo dostatečně atraktivně.

Jančura už byl v podstatě rozhodnutý, že soupravy v hodnotě kolem dvou miliard korun koupí od švýcarského Stadleru. Podle neověřených informací ale konkurenční Siemens na poslední chvíli předložil výhodnou nabídku na vlaky Velaro, takže definitivně rozhodnuto ještě není. Podle Jančury má jít o nejluxusnější vozy, jaké v Evropě budou jezdit. Navíc nebudou "zbytečně" konstruovány na tak vysoké rychlosti jako české Pendolino, takže mají být i mnohem levnější (tento komentář ovšem odporuje domněnce, že by mělo jít o velara, konstruovaná pro rychlost 330 km/h - pozn. red.).

Právě kvůli rozšíření podnikání o nákladnou železniční dopravu hodlá Jančura změnit dosavadní obchodní strategii, kdy je dosahováno pouze nepatrného zisku. Například za loňský rok bude mít SA zisk cca 15 až 20 milionů korun při třímiliardovém obratu. "Pokud máme jít do vlaků, tak potřebujeme vydělávat více peněz. S tím také trochu souvisí letošní zdražování," uvedl pro Profit Jančura. Zároveň oznámil ukončení expanze na autobusových linkách, kde nová linka do Českých Budějovic bude poslední linka mezi Prahou a krajskými městy. Na neurčito také odložil start sítě čtyřhvězdičkových hotelů, kde první pražský hotel měl být otevřen již letos.

Zdroj: www.profit.cz


JiříK. | 25.2.2008 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 17      Zpráv na stránku:   
28.02.2008 (12:55)  
"Nevim no, asi jsem z nake jine planety... Asi az pojedu priste do mesta (tj. Lisen-Centrum), tak to vezmu pres Slatinu, protoze tech 10 minut navic vlastne nic neznamena..."

A tohle je právě ta tvoje demagogie. Tady šlo přeci o to, že rychlost není jediným kritériem pro výběr dopravního prostředku a je na každém, jakou mu přikládá váhu, a nedá se použít přímá úměra čas--peníze, jak jsi psal.

Příměr s MHD je mimo, protože si nevybíráš jiný způsob přepravy, cestuješ každý den a ve tvém přikladu nejde o navýšení o nějakých 15 %, ale na dobrý dvojnásobek (!).

Výstavba koridorů a metro?
To nemůžeš redukovat jen na rychlost (i když zkrácení jízdní doby je zde větší než 15 %), mezi benefity patří i komfort přepravy, frekvence, přepravní kapacita, hlučnost, bezpečnost, ekologičnost, spolehlivost...
28.02.2008 (10:50)  
Mustafa: Vypadá to jako něco na způsob FLIRTu od Stadleru.
registrovaný uživatel M 
28.02.2008 (10:14)  
Jako jo, i kdyby to na veky mela zustat jenom "fotka", tak se mi ten vlak celkem libi. Akorat nevim, proc je tam napsany Student Agency, kdyz to ma byt ten HighJet nebo co:)
28.02.2008 (9:33)  
Co to je za vlak?
28.02.2008 (9:07)  
Koukám, že ani na idnesu nevědí, jak se jmenuje majitel SA. :-(
registrovaný uživatel M 
27.02.2008 (23:46)  
takže stát má vypisovat regulérné výběrová řízení(i na nedotované spoje)

Muzes to nejak vysvetlit? Jako ze vitez od statu ziska pravo jezdit? Fiha, dost drsnej navrh, ne?
registrovaný uživatel M 
27.02.2008 (23:44)  
Qaws - nevim no. Kdyz bych jezdil Plzen-Praha, tak bych to asi delal tak, ze nalezu do "prostredku", sednu (pracuju, ctu si, divam se z okna) a az to dojede tak vstanu. Achtel bych, aby to dojelo co nejdriv. Je mi jedno, kolik mam mista na nohy (ve smyslu, ze mi nebude vadit, ze v buse je ho o 3 cm min, protoze za tu hodinu stejne nestihnu vystridat vic jak dve polohy:)

Nevim no, asi jsem z nake jine planety... Asi az pojedu priste do mesta (tj. Lisen-Centrum), tak to vezmu pres Slatinu, protoze tech 10 minut navic vlastne nic neznamena:-)
Akorat mi fakt neni jasne, proc chcete stavet koridory a taky proc je tolik navrhu v komentarich kolem toho metra. Jestli je jedno, jak dlouho ta cesta trva (a pomineme problem s narusovanim taktu jak ho naznacil Web), tak ty "rychlodraha" nema zadny smysl, protoze na co vlak bez zastavek a rychlejsi, kdyz naka ta minutka navic nikoho nezabije a aspon si precte o kapitolu vic:-))
registrovaný uživatel hanaak 
27.02.2008 (22:37)  
sice budu trochu mimo mísu, ale
jízdní řád je záležitost státních a krajských orgánů a ty mají logicky vytvořit na základě poptávky jízdní řády. pak mají vypsat výběrové řízení na dopravce. tvorba jízdních řádů dopravci je něco příšerného. díky neustálým změnám jízdních řádů v dálkové autobusové dopravě, neexistenci jakýchkoliv intervalů jsem musel dát VHD sbohem a začít používat IAD. co se týče dálkové autobusové dopravy, tak tam mají na hlavě máslo všichni. nejen SA.

takže stát má vypisovat regulérné výběrová řízení(i na nedotované spoje). argument o podstřelování cen čd by nefungoval, protože pokud by to tak bylo po celé čr, tak by se dráhy brzo položily.
registrovaný uživatel Qaws 
27.02.2008 (21:54)  
M: mám-li to brát takhle, tak raději o 13 min více stráveného času v Béčku, než v buse (proti SA nic nemám, naopak jsem s nima z cesty do Berlína a zpět spokojen (ikdyž, co si budem nalhávat, ve vlaku se přece jenom líp spí=)).
  1 2 3 4 5 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko