..: Sesuv půdy zničil trať Union Pacific v Oregonu :..

Ilustrační obrázekSeattle - Hlavní trať železniční společnosti Union Pacific přes Kaskádové pohoří v americkém státě Oregon byla 19. ledna zavalena obrovskou zemní lavinou, která trať v nepřístupném terénu v délce 900 metrů překryla šest metrů silnou vrstvou bahna, sněhu a kmenů. Přes obrovské nasazení lidí a techniky se od té doby stále nepodařilo úsek uvést do provozu a jeho blízká budoucnost je stále méně příznivá. Trať spojující Kalifonii a stát Washington je hlavní spojnicí severních a jižních států západního pobřeží USA.

Jednokolejná trať Klamath Falls - Eugene je jednou z nejzatíženějších jednokolejných tratí USA. Ročně se po ní přepraví 30 milionů brutto tun nákladu, tedy přibližně 1000 vozů denně. Přípustný nápravový tlak činí na evropské poměry neuvěřitelných 39,5 tuny.

V traťovém úseku severně od města Chemult (viz mapa Union Pacific) se po silných mrazech a oblevách utrhla část svahu hory, po které tato hlavní trať ve dvou patrech prochází. Na koleje se nahrnula masa materiálu, který by postačil na naložení 153 tisíc nákladních automobilů nebo pokrytí fotbalového hřiště čtyřsetmetrovou vrstvou bahna. Union Pacific (UP) okamžitě do akce nasadil veškerou možnou techniku. Úsek se nachází v neobydleném a nepřístupném terénu, ve vysokých horách v prudkém svahu. Původní optimistické předpovědi brzkého termínu ukončení prací se bohužel nepotvrdily. Fotografie dokumentují lépe než slova nasazení techniky, ale současně i obrovskou sílu přírody. Na odstraňování sesuvu se stále usilovně pracuje.

Ilustrační obrázekIlustrační obrázekIlustrační obrázekIlustrační obrázekIlustrační obrázekIlustrační obrázekIlustrační obrázek

Protože UP nevlastní žádnou jinou trať vedoucí podobným směrem, bylo nutné najít náhradní trasu. Konkurenční společnost BNSF sice na svou trať Chemult - Wishram UP pustí, ale tato trať má příliš nízkou kapacitu na to, aby zvládla celkovou potřebu UP. Proto je nutné většinu vlaků směrovat odklonem přes Salt Lake City v Utahu, což však původní trasu prodlužuje o plných 1200 km.

Nedostatečné kapacita náhradní trasy a prioritní orientace společnosti na nákladní dopravu také zcela ukončila osobní dopravu, vedenou párem vlaků Coast Starlight, které po trase Los Angeles-Sacramento-Portland-Seattle provozuje Amtrak. Tento pár vlaků byl proto dočasně zkrácen od jihu pouze do Sacramenta. UP se už raději ani neodvažuje stanovit nějaký další termín dokončení opravy tratě.

zdroj: aktuální snímky z místa sesuvu

oficiální zpráva pro zákazníky UP

stránka tratě Chemult-Eugene


konca | 25.2.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu USA


26.02.2008 (21:43)  
Milda IV: Tuto problematiku jsem četl v souvislosti s tratí Kiruna - Narvik, kde vozí železnou rudu. Nápravový tlak zvýšili na 30t, teď uvažují o 32,5t, možná půjdou i na vyšší hodnoty.
Zajimavý článek zde: http://spz.logout.cz/trate/malmbanan.html
Link přímo na ekonomiku nemám.
26.02.2008 (13:16)  
Zirecek: Nemáš nějakej link k tomu, jak to ti ekonomové počítali ? Pokud je to pravda, tak by to mělo platit i nás při zvýšení únosnosti na D4.
26.02.2008 (9:37)  
Při provozu s vyššími nápravovými tlaky musí být vše nadimenzované podobně, jak u nás při hodnotě např.: 22,5 t/nápravu. Tudíž, železniční svršek (kolejnice, pražce, upevňovadla) a železniční spodek (železniční pláň, náspy, mosty, podloží) to vše musí být na to uzpůsobeno, musí vyhovovat vyšším hodnotám zatížení.
Ekonomové spočítali, že na dlouhé trati, povětšinou na jednokolejkách, je levnější provést stavební úpravy pro možnost provozu s vyššími nápravovými tlaky, než vozit větší počet vlaků s nižšími nápravovými tlaky, abych provezl stejné množství nákladu.
Svršek mají jiný.
registrovaný uživatel MaF 
26.02.2008 (7:26)  
Tak při 39,5 tunách na nápravu už se nedivim těm dvěma patrům kontejnerů. To mají ten svršek o tolik kvalitnější než u nás, nebo jen jejich normy dovolí na stejným svršku větší nápravový tlak?
26.02.2008 (9:47)  


Na té trati používají kolejnice 69kg/metr, ale jestli je vyšší hustota pražců nebo jejich výška než u nás, tak to bohužel netuším.
25.02.2008 (16:03)  
Při takových situacích si člověk rozšíří obzory měřítek stavebních prací, obzory síly přírody... .
registrovaný uživatel wormik 
25.02.2008 (12:41)  
No ještě že se to neutrhlo, když tam něco jelo.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko